Végigolvastam a lézeres fogazásról szóló hozzászólásokat. Gyakorlati tapasztalatból mondom, hogy fogaskerékprofilt lézerrel kivágni szépen nem lehet. Azért nem, mert az anyagvastagság miatt a századmiliméteres pontosság tizedessé válik. A fogfelület beég. A vágási nyom egyébként is egy kissé kagylós, hasonló a lángvágott felülethez, persze jóval finomabb. Kis fordulatszámú lánckerekeket, ahol az anyagvastagság 12 mm körüli, viszonylag szépen lehet vágni. Itt 5/8" az alsó határ, ami elfogadható.
Van némi tapasztalatom a fogaskerékgyártásban. Erre a célra, amire használni szeretnétek 3-3.5 modulnál nagyobb kerék nem jöhet szóba. Ilyen kis fogat pedig a lézer szétéget. Egyenes fogazásnál a kiskerék fogszáma 17-nél kisebb nem lehet, mert alámetszés jön létre, azaz elgyengül a fogtő. Az egyenes fogazás eleve zajos, mert a kerekek nincsenek állandó kapcsolatban. Ferde fogazásnál meg van a folyamatos kapcsolódás, de az oldalirányú erők miatt ferdehatásvonalú csapágyakat kell használni. És köszörült fogazatot.(Tehát át kell alakítani a meglévő csapágyazást.) Anyagminőség 16MnCr5 (BC-3), vagy attól jobb minőségű. Cementálva, edzve és köszörült fogazattal!!!
Ha valakit érdekel tudok címeket adni, ahol vállalják a legyártást. A méretezés nem egy ördöngös dolog. Némi szerkesztői gyakorlattal és műszaki vénával rendelkező egyén kis gyakorlást és utánolvasást követően meg tudja csinálni. (Megfelelő szakirodalom kell hozzá természetesen.) A méretezéshez alapvetően három adat szükséges: tengelytáv, kívánt áttétel, tengelycsapok méretei. És természetesen a beépíthető hely nagysága, adottságai.
Ha komolyabban érdekel valakit a téma szívesen segítek.
Ezt az urat nagyon tudom ajánlani. Árai korrektek és szívesen segít műszaki kérdésben is:
Tóth Mihály, Kistelek
- - - Updated - - -
Marni!!! A lézeres technológia ide nem jó. Lánckereket lehet viszont vágni ilyen módon. A lényeg az, hogy a lézer sehol sem léphet ki az anyagból. A vágási vonalnak folyamatosnak kell lennie. Ugyanis az a fránya lézersugár melegíti az anyagot, ami ugye igyekszik elhúzódni. Az elhúzódás csökkentése miatt kell az alkatrészt benne tartani a lemezben.
Miután a lánckerék ki lett vágva, akkor lehet furatolni. A gondosan lesorjázott fejkörön (lánckerék legnagyobb átmérője, fogtető) kell felszabályozott puhapofába fogni, furatolni, oldalazni, fogsarkot letörni.
Esztergálás előtt célszerű megmérni az anyagkeménységet. HA ez 25-30 HRc, akkor nem kell hőkezelni. Ha ettől kisebb, vagy nem mérhető, akkor nemesíteni kell (Edzés, megeresztés). Anyagminőség S355JR (52C). Olcsó és könnyen beszerezhető lemezminőség. Az összes mezőgazdasági lánckerék ebből készül, mert hegeszthető is.
Van némi tapasztalatom a fogaskerékgyártásban. Erre a célra, amire használni szeretnétek 3-3.5 modulnál nagyobb kerék nem jöhet szóba. Ilyen kis fogat pedig a lézer szétéget. Egyenes fogazásnál a kiskerék fogszáma 17-nél kisebb nem lehet, mert alámetszés jön létre, azaz elgyengül a fogtő. Az egyenes fogazás eleve zajos, mert a kerekek nincsenek állandó kapcsolatban. Ferde fogazásnál meg van a folyamatos kapcsolódás, de az oldalirányú erők miatt ferdehatásvonalú csapágyakat kell használni. És köszörült fogazatot.(Tehát át kell alakítani a meglévő csapágyazást.) Anyagminőség 16MnCr5 (BC-3), vagy attól jobb minőségű. Cementálva, edzve és köszörült fogazattal!!!
Ha valakit érdekel tudok címeket adni, ahol vállalják a legyártást. A méretezés nem egy ördöngös dolog. Némi szerkesztői gyakorlattal és műszaki vénával rendelkező egyén kis gyakorlást és utánolvasást követően meg tudja csinálni. (Megfelelő szakirodalom kell hozzá természetesen.) A méretezéshez alapvetően három adat szükséges: tengelytáv, kívánt áttétel, tengelycsapok méretei. És természetesen a beépíthető hely nagysága, adottságai.
Ha komolyabban érdekel valakit a téma szívesen segítek.
Ezt az urat nagyon tudom ajánlani. Árai korrektek és szívesen segít műszaki kérdésben is:
Tóth Mihály, Kistelek
- - - Updated - - -
heeegany eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Miután a lánckerék ki lett vágva, akkor lehet furatolni. A gondosan lesorjázott fejkörön (lánckerék legnagyobb átmérője, fogtető) kell felszabályozott puhapofába fogni, furatolni, oldalazni, fogsarkot letörni.
Esztergálás előtt célszerű megmérni az anyagkeménységet. HA ez 25-30 HRc, akkor nem kell hőkezelni. Ha ettől kisebb, vagy nem mérhető, akkor nemesíteni kell (Edzés, megeresztés). Anyagminőség S355JR (52C). Olcsó és könnyen beszerezhető lemezminőség. Az összes mezőgazdasági lánckerék ebből készül, mert hegeszthető is.
Komment