Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia fékdob szabályozhatóság

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    A magyar pálya !!
    dkari kedvelte ezt.

    Komment


      Ezekre gondoltam, hogy összeállva vagy tízen (gondolván, hogy van vagy tíz ember akit érdekel), le lehetne gyártatni...Ahogy elnézem marad az, hogy mindenki egyenként gyártatja le...

      Ez is egy pálya...

      Mikor még Apae a fórumon volt szinte minden általa elkészített célszerszám elérhető volt. Már mint a leírás.
      Azt se becsülték sokan mert nem azt nézték hogy önkéntesen felrakta hogyan csinálja meg bárki otthon szó szerint fillérekből, hanem kötekedtek miért nem inkább így mért nem inkább úgy stb.


      A másik saját tapasztalat hogy nem tudsz összeszedni megfelelő számú megrendelőt ilyenhez.
      Semmi más miatt mint az anyagi helyzetek különbsége miatt.
      Van akinek 1000ft annyi mint másnak 10000ft és így tovább....
      sepy, Lemezjáték és 3 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        Csak magamból kiindulva. Ott a kipufogó kulcs, 1200 pénz, de még akkor is letekered vele a hollandert ha oda van ragasztva(és olyan böszme nagy hogy önvédelmi fegyvernek is tökéletes). Anyag és gyártás költségét számolva szinte semmi hasznom nem lenne rajta.Persze vágás azért nekem olcsóbb, így megéri. Vagyis megérné, ha nem 4db-ot adtam volna el egy év alatt...
        A lendkerék megfogó kulcs hasonló kategória lenne, de arra szerintem még akkora kereslet sem lenne. A főtengelyen is támaszkodó kuplung rögzítő szintén olyan dolog amit a jóember két meggyötört lamellából összecsavaroz, esetleg csavaroz rá egy laposvasat és rögtön támaszkodik a főtengelyen is, tehát az se kellene senkinek.

        A blokkszéthúzó már más téma. Arra talán lenne akkora kereslet mint a hollander kulcsra. Na de az több alkatrész, sok furat, sok menet, hegesztés... A végé olyan ár jönne ki hogy senki sem venné meg. Inkább hegeszt otthon pár laposvasból egyet ami a célra tökéletes, csak szarul néz ki.

        Az ApaE féle szerszámról meg nem nyilatkozok, azt nem én találtam ki.
        mátéapu, Atti69 és 4 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          heeegany

          Igen, igazad van, a szükséges szerszámok jó részét megoldja valahogy az ember. Két kuplung lamella, nyél, csavarozni, hegeszteni, nem nagy ügy.

          A lendkeréklehúzó kis lánckerék lehúzó kombi szerszámok elérhetőek börzén olcsóbban is (akár gyári is, bár ezek között már sok a kopott), mint ha legyártanád őket.

          A blokk széthúzó kicsit másabb, de ha meg nincs, hát széthúzza az ember a blokkot, mint eleink tették...esetleg nem csavarhúzóval feszegeti, hanem finoman, nagyobb felületen feltámaszkodó késsel...
          (Mondjuk én egy blokk széthúzóra beneveznék akkor is, ha már túl vagyok a blokk felújításon, jól jön az még alapon...)

          ApaE többi szerszáma (teleszkóp "újratöltő"), aztán a zsákfuratban lévő csapágy kihúzó szerszáma már eszterga és marógépet igényel, ez nincsen minden sufniban.

          Talán ezeknél lehetett volna értelme összeállni, hiszen egyrészt egy-egy darabbal nem szívesen foglalkozik egy mester, másrészt ha már be van fogva az anyag, ráálltak a szerszámmal, nem nagy ügy többet is megesztergálni, stb....nyilván olcsóbbra is kijöhet egy darab.

          Aztán rájöttem, hogy nem jó az okoskodásom, hiszen többnyire nem arról van szó, hogy egy mester szál anyagból dolgozik, hanem inkább arról, hogy akinek éppen szüksége van talál hozzá otthon valami vasat, lehet, hogy van esztergája is, vagy ha nincs, elviszi a cimbihez, akinek van esztergája, aztán összeáll a dolog.

          ...Így igazából nincs is rá szükség, azaz kereslet...
          mátéapu, Atti69 és 3 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            a szükséges szerszámok jó részét megoldja valahogy az ember
            Pontosan: célszerszám nélkül el lehet lavírozni pl. a Pannoniánál, csak némi hozzáértést, találékonyságot és elővigyázatosságot igényel a dolog. Ha annyira nincs más, akkor 3 karú csapágylehúzóval is le lehet venni a lendkereket. Nem szakszerű és nyoma marad (ha nincs szerencséje a delikvensnek, akkor még a tekercseken is), de lehet.

            Viszont hiába a fentiek, ha maga az alkatrész vacak.
            There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

            Komment


              kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Pontosan: célszerszám nélkül el lehet lavírozni pl. a Pannoniánál, csak némi hozzáértést, találékonyságot és elővigyázatosságot igényel a dolog. Ha annyira nincs más, akkor 3 karú csapágylehúzóval is le lehet venni a lendkereket. Nem szakszerű és nyoma marad (ha nincs szerencséje a delikvensnek, akkor még a tekercseken is), de lehet.
              Nehogy magadra vedd , hogy téged idézlek , csak a Te megfogalmazásod az amivel nagyon nem tudok azonosulni


              --és ilyenkor mindig elmondom , hogy egy gyakorlott hozzáértő egy bicskával és szőllőkaróval is megcsinálja a motorgenerált --------de egy lelkes amatőr , aki a manapság divatos fórumozás során szívja magába a tudást , az a kezébe csak jó minőségü szerszámot , célszerszámot , segédezközt vegyen ! Mert az már egy 1/3 ad siker .
              Különben csak szorgalom ,hülyeséggel párosodik .

              Komment


                Lenne, amit szívesen megvennék, de már elég sok meg is van... de ha azon múlik egy embernek jelentkezem.

                Komment


                  de egy lelkes amatőr , aki a manapság divatos fórumozás során szívja magába a tudást , az a kezébe csak jó minőségü szerszámot , célszerszámot , segédezközt vegyen
                  Ez így van. Nekem is égnek áll a hajam ha látok valami javításnak elkeresztelt barkácsolást, aminek több kár lesz a vége, mint haszon. Nagy kedvencem a dugattyúcsapszeg, amit a delikvens elkezd dugókulcsot dorniként alkalmazva kalapáccsal izomból kiütni - és előtte még azért FHP-i helyzetbe állítja a főtengelyt, hogy a leghatékonyabban tudja görbíteni a hajtórudat... Pedig hulladékból (egy lemezcsík, egy negyed tenyérnyi vastagabb lemez) fél óra barkácsolással lehet rá szuper eszközt gyártani ugye, amivel a lehető legkevesebb kárt okozza az ember.

                  Én is mindent célszerszámosítani akartam egy darabig, de az elmúlt 3 évben már évi 1 Pancsit vagy Pancsi blokkot sem csinálok, szóval van egy vödröm laposvasakkal, menetes szárak darabjaival, nagyobbacska alátétekkel és abból megoldom az aktuális problémát.
                  Persze az alapvető eszközök (pl. lendkerék és lánckerekek lehúzói) megvannak, de mondjuk (remélem van aki emlékszik rá) az ApaE-féle alsó kifliről kormánycsapágyat leszedő célszerszámot eszembe se jutott megcsinálni, még ha remek ötlet is.
                  There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                  Komment


                    kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    dugókulcsot dorniként alkalmazva kalapáccsal izomból kiütni - és előtte még azért FHP-i helyzetbe állítja a főtengelyt, hogy a leghatékonyabban tudja görbíteni a hajtórudat...
                    annak mindegy , hogy lent vagy fent van , nem támaszkodik másként

                    ..tényleg , csapszeg behúzó-kihúzó van a gyári szerszámkészletben ? ?

                    Komment


                      nem támaszkodik másként
                      De hely több van, ha nincs útban a sonka fél centi után...

                      Csapszegkinyomó (a piros könyv szerint) a műhelykészletben van.

                      Click image for larger version

Name:	p016017.jpg
Views:	2
Size:	195.5 KB
ID:	148458
                      There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                      Komment

                      Ugrás az oldal tetejére
                      Working...
                      X