A magyar pálya !!
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannónia fékdob szabályozhatóság
Collapse
X
-
Ezekre gondoltam, hogy összeállva vagy tízen (gondolván, hogy van vagy tíz ember akit érdekel), le lehetne gyártatni...Ahogy elnézem marad az, hogy mindenki egyenként gyártatja le...
Ez is egy pálya...
Mikor még Apae a fórumon volt szinte minden általa elkészített célszerszám elérhető volt. Már mint a leírás.
Azt se becsülték sokan mert nem azt nézték hogy önkéntesen felrakta hogyan csinálja meg bárki otthon szó szerint fillérekből, hanem kötekedtek miért nem inkább így mért nem inkább úgy stb.
A másik saját tapasztalat hogy nem tudsz összeszedni megfelelő számú megrendelőt ilyenhez.
Semmi más miatt mint az anyagi helyzetek különbsége miatt.
Van akinek 1000ft annyi mint másnak 10000ft és így tovább....sepy, Lemezjáték és 3 további látogató kedvelte ezt.
- 5 likes
Komment
-
Csak magamból kiindulva. Ott a kipufogó kulcs, 1200 pénz, de még akkor is letekered vele a hollandert ha oda van ragasztva(és olyan böszme nagy hogy önvédelmi fegyvernek is tökéletes). Anyag és gyártás költségét számolva szinte semmi hasznom nem lenne rajta.Persze vágás azért nekem olcsóbb, így megéri. Vagyis megérné, ha nem 4db-ot adtam volna el egy év alatt...
A lendkerék megfogó kulcs hasonló kategória lenne, de arra szerintem még akkora kereslet sem lenne. A főtengelyen is támaszkodó kuplung rögzítő szintén olyan dolog amit a jóember két meggyötört lamellából összecsavaroz, esetleg csavaroz rá egy laposvasat és rögtön támaszkodik a főtengelyen is, tehát az se kellene senkinek.
A blokkszéthúzó már más téma. Arra talán lenne akkora kereslet mint a hollander kulcsra. Na de az több alkatrész, sok furat, sok menet, hegesztés... A végé olyan ár jönne ki hogy senki sem venné meg. Inkább hegeszt otthon pár laposvasból egyet ami a célra tökéletes, csak szarul néz ki.
Az ApaE féle szerszámról meg nem nyilatkozok, azt nem én találtam ki.
- 6 likes
Komment
-
heeegany
Igen, igazad van, a szükséges szerszámok jó részét megoldja valahogy az ember. Két kuplung lamella, nyél, csavarozni, hegeszteni, nem nagy ügy.
A lendkeréklehúzó kis lánckerék lehúzó kombi szerszámok elérhetőek börzén olcsóbban is (akár gyári is, bár ezek között már sok a kopott), mint ha legyártanád őket.
A blokk széthúzó kicsit másabb, de ha meg nincs, hát széthúzza az ember a blokkot, mint eleink tették...esetleg nem csavarhúzóval feszegeti, hanem finoman, nagyobb felületen feltámaszkodó késsel...
(Mondjuk én egy blokk széthúzóra beneveznék akkor is, ha már túl vagyok a blokk felújításon, jól jön az még alapon...)
ApaE többi szerszáma (teleszkóp "újratöltő"), aztán a zsákfuratban lévő csapágy kihúzó szerszáma már eszterga és marógépet igényel, ez nincsen minden sufniban.
Talán ezeknél lehetett volna értelme összeállni, hiszen egyrészt egy-egy darabbal nem szívesen foglalkozik egy mester, másrészt ha már be van fogva az anyag, ráálltak a szerszámmal, nem nagy ügy többet is megesztergálni, stb....nyilván olcsóbbra is kijöhet egy darab.
Aztán rájöttem, hogy nem jó az okoskodásom, hiszen többnyire nem arról van szó, hogy egy mester szál anyagból dolgozik, hanem inkább arról, hogy akinek éppen szüksége van talál hozzá otthon valami vasat, lehet, hogy van esztergája is, vagy ha nincs, elviszi a cimbihez, akinek van esztergája, aztán összeáll a dolog.
...Így igazából nincs is rá szükség, azaz kereslet...
- 5 likes
Komment
-
a szükséges szerszámok jó részét megoldja valahogy az ember
Viszont hiába a fentiek, ha maga az alkatrész vacak.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Komment
-
kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésePontosan: célszerszám nélkül el lehet lavírozni pl. a Pannoniánál, csak némi hozzáértést, találékonyságot és elővigyázatosságot igényel a dolog. Ha annyira nincs más, akkor 3 karú csapágylehúzóval is le lehet venni a lendkereket. Nem szakszerű és nyoma marad (ha nincs szerencséje a delikvensnek, akkor még a tekercseken is), de lehet.
--és ilyenkor mindig elmondom , hogy egy gyakorlott hozzáértő egy bicskával és szőllőkaróval is megcsinálja a motorgenerált --------de egy lelkes amatőr , aki a manapság divatos fórumozás során szívja magába a tudást , az a kezébe csak jó minőségü szerszámot , célszerszámot , segédezközt vegyen ! Mert az már egy 1/3 ad siker .
Különben csak szorgalom ,hülyeséggel párosodik .
- 5 likes
Komment
-
de egy lelkes amatőr , aki a manapság divatos fórumozás során szívja magába a tudást , az a kezébe csak jó minőségü szerszámot , célszerszámot , segédezközt vegyen
Én is mindent célszerszámosítani akartam egy darabig, de az elmúlt 3 évben már évi 1 Pancsit vagy Pancsi blokkot sem csinálok, szóval van egy vödröm laposvasakkal, menetes szárak darabjaival, nagyobbacska alátétekkel és abból megoldom az aktuális problémát.
Persze az alapvető eszközök (pl. lendkerék és lánckerekek lehúzói) megvannak, de mondjuk (remélem van aki emlékszik rá) az ApaE-féle alsó kifliről kormánycsapágyat leszedő célszerszámot eszembe se jutott megcsinálni, még ha remek ötlet is.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
- 3 likes
Komment
-
kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésedugókulcsot dorniként alkalmazva kalapáccsal izomból kiütni - és előtte még azért FHP-i helyzetbe állítja a főtengelyt, hogy a leghatékonyabban tudja görbíteni a hajtórudat...
..tényleg , csapszeg behúzó-kihúzó van a gyári szerszámkészletben ? ?
Komment
Komment