Közlemény
Collapse
No announcement yet.
T5 hátsókerék-meghajtás szerelése
Collapse
X
-
Ha maradna hézag (ld. Duke esete fentebb), amikor a tengely csavarjával illetve a távtartó gyűrűvel a zégert először nekifeszíti a lengővillának, majd ehhez a ponthoz képest összehúzza az összes alkatrészt (féklap, kerékcsapágyak, közöttük a távtartóval, illetve a csőtengely és csapágya), végül a csőtengely addig feszítené a zégert, amíg a válla fel nem ütközik a csapágyon, és mivel a távtartó gyűrű beszúrásában van hely, elvileg el is tudná nyírni a zégert - gyakorlatban jó nagy erő kellene hozzá, de akkor sem egészséges, ha úgy feszül.
Komment
-
demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMindenesetre én elhagytam a zégert és nélküle szebb az élet ott szerintem.demeter kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
ApaE
-
De jó, hiszen így kellett volna gyárilag is.
Egyébként esetemben fel sem tudtam volna rakni a zégert, ugyanis a lengővillát olyan szarul sikerült összehegeszteni anno a gyárban, hogy a lánckerék csavarok fejei egyszerűen beleértek a tokozásba. Hézagolással a miskulanciát el kellett tolnom balra, a zégerhorony így a napvilágról bekerült a csőbe.
Komment
-
ApaE
-
ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzerintem nem, mert a csőtengely a csapágyon keresztül feltámaszkodik a lengővillára.
Komment
-
ApaE
-
Öööö, mindkét oldalra. Én még csak olyan lánckereket szereltem, amelyiken mindkét oldalon volt biztosítólemez.
Nem emlékszem, hogy új csavarokat raktam és megreszeltem a fejüket vagy gyárit egy másik lánckerékből (most valahogy mindkettő rémlik, ami gáz...), de mindegy mert arra határozottan emlékszem viszont, hogy szétszerelés előtt is beleért, tehát úgy járt vele az öreg. A lekoptatott csavarfejeket akkor még nem tudtam mire vélni.
- - - Updated - - -
ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésea zégerhorony valamivel szélesebb, mint maga a zérger. Úgy kell összerakni/kihézagolni, hogy meghúzás után se érjen a csőtengely belülről a zégerhez
Most hogy ennyit beszélünk egy momentumról, eszembe jut, mennyit agyaltam én is összeszereléskor minden egyes alkatrésznél...
- 1 like
Komment
-
Mondjuk ami a kezemen átment lánckerék, jó, ha a felénél megvolt mind a hat, általában csak egyik oldalon volt három.Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 szept. 28, 21:58."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 1 like
Komment
-
ApaE
-
ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSajnos nem találtam meg a gumi (vagy műanyag) házas porvédőt, ami ugyanígy néz ki, de konkrétan a '73-as P10-esem kerekében olyan volt, abban biztos vagyok.
Találtam viszont egy lemezházasat, amit ha szétszedünk, van benne egy filckarika, illetve egy másik, lezáró lemez:
[ATTACH=CONFIG]24498[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]24499[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]24500[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]24501[/ATTACH]
Így visszatérve az első hozzászólás harmadik képén lévő lemezkére, az valószínűleg ez a lezárólemez, a domborításából következtetve (és nem a lánckerékagy csapágyának a porvédő lemeze).
ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
Kicsit nagyobb perselyre gondolj ... Az a zsíros fekete 'izé' az:
[ATTACH=CONFIG]24512[/ATTACH]
A biztosító lemezzel kapcsolatban nekem is 6 db lemezzel van rögzítve a lánckerekem.demeter és kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
Komment