Közlemény

Collapse
No announcement yet.

T5 hátsókerék-meghajtás szerelése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Attached Files
    wsievers, demeter és TLF65 kedvelte ezt.

    Komment


      #32
      Ha maradna hézag (ld. Duke esete fentebb), amikor a tengely csavarjával illetve a távtartó gyűrűvel a zégert először nekifeszíti a lengővillának, majd ehhez a ponthoz képest összehúzza az összes alkatrészt (féklap, kerékcsapágyak, közöttük a távtartóval, illetve a csőtengely és csapágya), végül a csőtengely addig feszítené a zégert, amíg a válla fel nem ütközik a csapágyon, és mivel a távtartó gyűrű beszúrásában van hely, elvileg el is tudná nyírni a zégert - gyakorlatban jó nagy erő kellene hozzá, de akkor sem egészséges, ha úgy feszül.
      Ja. De ha hézagmentesen sikerül is felrakni a zégert, az erők ugyanúgy ellentétes irányba hatnak rá, a belső peremét a tengely kifelé, a krómozott alátét meg a külső peremét a fülekkel befelé. Szegény maga a szó szerinti feszület. Erre írtam, hogy kétséges a konstrukció a szememben. Mindenesetre én elhagytam a zégert és nélküle szebb az élet ott szerintem.

      Komment


        #33
        demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Mindenesetre én elhagytam a zégert és nélküle szebb az élet ott szerintem.
        Szerintem kár elhagyni , egyszerübb a szerelés --csak addig legyen szerepe amig össze rakódik az egész miskulancia --én inkább csinálnák egy olyan kupak távtartót ami benyeli a zégert anlkül hogy hozzá érne . Aztán egézségessen megtámaszkodna ahogy kell . ....nem jó ??
        demeter kedvelte ezt.

        Komment


          #34

          Komment


            #35
            De jó, hiszen így kellett volna gyárilag is.

            Egyébként esetemben fel sem tudtam volna rakni a zégert, ugyanis a lengővillát olyan szarul sikerült összehegeszteni anno a gyárban, hogy a lánckerék csavarok fejei egyszerűen beleértek a tokozásba. Hézagolással a miskulanciát el kellett tolnom balra, a zégerhorony így a napvilágról bekerült a csőbe.

            Komment


              #36

              Komment


                #37
                ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Szerintem nem, mert a csőtengely a csapágyon keresztül feltámaszkodik a lengővillára.
                Akkor úgy mondom, ellentart a belső peremének, miközben a külsőt nyomja az alátét.

                Komment


                  #38

                  Komment


                    #39
                    Öööö, mindkét oldalra. Én még csak olyan lánckereket szereltem, amelyiken mindkét oldalon volt biztosítólemez.
                    Nem emlékszem, hogy új csavarokat raktam és megreszeltem a fejüket vagy gyárit egy másik lánckerékből (most valahogy mindkettő rémlik, ami gáz...), de mindegy mert arra határozottan emlékszem viszont, hogy szétszerelés előtt is beleért, tehát úgy járt vele az öreg. A lekoptatott csavarfejeket akkor még nem tudtam mire vélni.

                    - - - Updated - - -

                    ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    a zégerhorony valamivel szélesebb, mint maga a zérger. Úgy kell összerakni/kihézagolni, hogy meghúzás után se érjen a csőtengely belülről a zégerhez
                    OK, értem.
                    Most hogy ennyit beszélünk egy momentumról, eszembe jut, mennyit agyaltam én is összeszereléskor minden egyes alkatrésznél...
                    kedvelte ezt.

                    Komment


                      #40
                      Attached Files
                      demeter kedvelte ezt.

                      Komment


                        #41
                        Mondjuk ami a kezemen átment lánckerék, jó, ha a felénél megvolt mind a hat, általában csak egyik oldalon volt három.
                        Nem lehet, hogy a későbbi gyártásoptimalizálás az oka? Én csak 3 lemezest láttam eddig(persze nem láttam annyi Pannóniát, mint te, és ezek is nagyobbrészt késői gyártású T-5, P-10 motorok voltak), és mifelénk nem volt nagy divat lánckereket cserélgetni, álltalában a környéken fellelt motorok(minden típusra igaz) 10-35 ezer kilométert futottak.
                        Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 szept. 28, 21:58.
                        kedvelte ezt.
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                          #42
                          Attached Files
                          wsievers, Duke és demeter kedvelte ezt.

                          Komment


                            #43
                            ....na , lássátok sok vitatkozók --CSAK AZ ENYIM EREDETI --mondotta : Akárki József pannónia tulajdonos .
                            Duke és demeter kedvelte ezt.

                            Komment


                              #44

                              Komment


                                #45
                                ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Sajnos nem találtam meg a gumi (vagy műanyag) házas porvédőt, ami ugyanígy néz ki, de konkrétan a '73-as P10-esem kerekében olyan volt, abban biztos vagyok.

                                Találtam viszont egy lemezházasat, amit ha szétszedünk, van benne egy filckarika, illetve egy másik, lezáró lemez:

                                [ATTACH=CONFIG]24498[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]24499[/ATTACH]
                                [ATTACH=CONFIG]24500[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]24501[/ATTACH]

                                Így visszatérve az első hozzászólás harmadik képén lévő lemezkére, az valószínűleg ez a lezárólemez, a domborításából következtetve (és nem a lánckerékagy csapágyának a porvédő lemeze).
                                Pontosan ebben a felállásban van meg nekem is és akkor ez megy az első kerékagyra az alu takaró lemez alá.

                                ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése


                                Kicsit nagyobb perselyre gondolj ... Az a zsíros fekete 'izé' az:

                                [ATTACH=CONFIG]24512[/ATTACH]
                                Megvan ez is, benne az agyban csak nem vettem elsőnek észre mert fekete és koszos

                                A biztosító lemezzel kapcsolatban nekem is 6 db lemezzel van rögzítve a lánckerekem.
                                demeter és kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X