Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia főtengely csapágyazása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Amennyire én tudom, a jó illesztés legalább olyan fontos, mint a jó dugattyú...Jó dugattyú nagy illesztéssel bólogat és ezért csörög.

    Komment


      Rossz geometriájú dugattyú viszont jó illesztéssel is bólogat, ha a palást kialakítása nem vezeti meg a hengerben megfelelően. Legalábbis erre a következtetésre jutottam.
      Most a dugattyúra rársktam a hengert gyűrű nélkül és figyeltem hogyan fut, egyenletes hézagot láttam minden helyzetben két oldalt és elől-hátul is.

      - - - Updated - - -

      Dkari, itt a mester elérhetősége a cikk végén:
      http://www.sportmotor.hu/motoros_hir...s-honolas.html

      Komment


        Köszönöm szépen! Egyébként a dugattyút is Ő gyártja vagy csak a gyárit (utángyártottat) alakítja megfelelőre.

        - - - Updated - - -

        Kis Attinak meg azért köszönet mert felhozta ezt a témát. Méla nyugalmamban kivégeztem volna a motort.
        Végül aluból elkészültek a hézagolók de a beépítés még várat magára. Bár a hézagoló vastagsága nem tiszta mert előbb szét kellene szedni a motort.
        Még szerencse hogy a nagy Ausztriában csütörtökön ünnep lesz ezért nekem hosszú hétvége. Nem fogok unatkozni
        Be kell építeni a hézagolókat a Pannóniába, a Jawahoz megérkezett a Vape gyújtás, a kocsiról leszakadt a hátsó dob.....
        Azért nem sajnáltatom magam

        Komment


          Egyébként a dugattyút is Ő gyártja vagy csak a gyárit (utángyártottat) alakítja megfelelőre.
          Ez sajnos előttem sem ismeretes még, de más, mint a gyári, ill. azok a gyártmányok, amikkel korábban találkoztam.

          Komment


            dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Kis Attinak meg azért köszönet mert felhozta ezt a témát. Méla nyugalmamban kivégeztem volna a motort.
            Én kösz! Kíváncsi leszek a tapasztalataidra. Neked van esetleg csörgés a motornál?
            Nekem az a tapasztalatom, hogy 4. fokozatban 50-60 km/h között csörög, de ahogy jobban bemelegszik, már egyre kevésbbé jön elő a hang. Jellegzetes csörgés, én ezért tippelek a tűgörgőre. A dugattyút beépítés előtt az Így gondozd... könyv alapján többször is lemértem a megadott rajzon látható helyeken és jó értékeket kaptam. Ebből gondolom azt, hogy a dugó csak jó lehet.

            A hézagoló alátét mekkora belső és külső átmérővel rendelkezik? 19-es csapszegre elég 19,05-re munkálni?

            Komment


              Kíváncsi leszek a tapasztalataidra. Neked van esetleg csörgés a motornál?
              Csörgés ügyileg nem várok változást. Mint korábban írtam a hengerben 17000km van. Semmi válla nincs. Bár egyszer meg ragadt még amikor öcsémé volt (semmi komoly nyomot nem hagyott maga után szerencsére) de eltüntettem a nyomokat és csak új gyűrűket kapott. Azonban némi csörgése így is maradt főleg gáz elvételkor.
              A belső átmérő 19,02-ön van. Abból gondoltam ez megfelelő lehet hogy a Jawanal is kb ennyivel nagyobb a gyűrű átmérője a csapszegénél. A külső átmérő 24mm.

              Komment


                Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy T5 Pannóniába a hajtókar alsórészére milyen méretű tűgörgős csapágy kell?
                Nem találom sehol.
                Köszi a válaszokat?

                Komment


                  35x42x18
                  INA gyártmány 2000 Ft az onlinecsapagy.hu-n.

                  Komment


                    35x42x18
                    INA gyártmány 2000 Ft az onlinecsapagy.hu-n.

                    Kedves Demeter!

                    Néztem, nem találtam. A linket áttudnád küldeni? Illetve azt, hogy milyen csapágyak között keressem. Vannak ilye3n sorozatok, hogy NA stb. Illetve tűgörgős..stb.
                    Köszi!

                    Komment


                      A görgős kosarak "K" jelölésűek és utána a méret.K 35X42X18*INA - tűgörgős csapágy

                      - - - Updated - - -

                      Érdekesen működik az oldal...a keresőbe írva hogy 35x42x18, 2049 Ft-ért lehet kosárba tenni, a linkre kattintva meg 3305-ért.

                      Komment


                        A görgős kosarak „K” jelölésűek és utána a méret.K 35X42X18*INA - tűgörgős csapágy
                        Megvan! Nagyon köszi. A többletár, gondolom a posta....

                        Komment


                          Jó drága posta még áfának is sokk... Közben megfejtettem, csak a 3305 Ft-os -ból van készlet az olcsóbb nincs nekik.

                          Komment


                            Jó drága posta még áfának is sokk... Közben megfejtettem, csak a 3305 Ft-os -ból van készlet az olcsóbb nincs nekik.
                            Köszi a megfejtést! Amúgy tényleg egy postai csomag, vagy futáros küldés 1200-1500 Ft szokott lenni!

                            Komment


                              Én már vásároltam itt, le is van írva valahol, hogy kisebb rendeléseket előre utalás után postai levélben is elküldik.
                              Úgy voltam vele, hogy az a kb. 500 Ft nem nagyon elég benzinre, hogy eljussak egy közeli város csapágyboltjába (ha nincs készleten, akkor kétszer is), ezért ajánlottam.

                              Komment


                                Üdv!

                                Gondoltam feldobok egy témába vágó kérdést ha megengeditek! Bocsánat lehet hogy a világ legbutább kérdése lesz, de tényleg nem vagyok egy műszaki zseni.

                                Kérdésem... Mi történne akkor ha a főtengely belső felére a forgattyús ház belső két oldalára zárt csapágyakat tennénk?

                                ...hiszen ezeket a csapágyakat, idézem:

                                Az egysoros mélyhornyú csapágyakat gyárilag feltöltött kenőanyaggal is forgalmazzuk egyoldali, vagy mindkét oldali porvédővel ellátott kivitelben. Ezek a porvédők lehetnek fém(Z, vagy 2Z) illetve NBR gumi (RS,vagy 2RS) porvédők. Ezeket a porvédős csapágyakat teljes élettartamra elegendő zsírmennyiséggel töltötték fel, tehát karbantartás mentesek.

                                Persze azt nem tudom hogy milyen zsírral töltik fel, gondolok itt a hőállóságra. Meg azt sem tudom, hogy a forgattyús házban mekkora hő keletkezik, hiszen a motor ide szívja be a friss hideg keveréket ami azért valamelyest hűti a forgattyús házat és a csapágyakat.

                                Persze az is kérdéses hogy mennyire vannak ezek a csapágyak lezárva és a benzin kimoshatja-e zsírt a csapágyakból vagy tényleg csak por ellen védenek a zárófelek?

                                Kíváncsi vagyok véleményekre, ti erről mit gondoltok?

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X