Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia főtengely csapágyazása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    látod , elöbb a tetszésemet fejeztem ki ----de azért annyit had mondjak , hogy azért ha fordítva működne akkor ( szerintem ) jobb lenne .

    Magyarul : ha azon a központi csavaron lenne egy hosszú menet --aztán a laposvason nem hegesztve hanem egy likon átdugva egy anyával szépen lehet behúzni a főtengelyt - és persze a laposvasat rögzítő csavarokat a blokk szabad furataiba csavarjuk ---igy nem billeg a cájg ---aztán így kitolni is lehet , ha szükség van rá .

    érthető voltam -vagy nem ?
    Érthető.
    2 perc alatt agyaltam ki a cuccot vagy 2 éve, részletekre nem nagyon fordítottam energiát. Lényeg, hogy ne kalapáccsal legyen beverve a tengely.
    Én arra buzdítok mindenkit, hogy csináljon magának célszerszámot (olyat, ami szerinte a legjobb), mert nincs jobb dolog úgy szerelni, ha kényelmes és gyors a szerelés.

    Simson-t például úgy szerelek össze, hogy vannak csapágyhevítő patronjaim. Azokat felhajítom a gáztűzhelyre, felmelegszenek szépen, aztán be a csapágyba félpercre. Utána kivesz, főtengely be. Csak úgy cuppan a helyére.
    Na de Pannóniánál ez a problémás, hogy itt 2 csapágy van. Félő, hogy ha 2 patront tennék be, akkor túlzott hőt kapna a szimering.
    Utoljára szerkesztve a következő által: Kiss Ati; 2015 márc. 31, 21:53.

    Komment


      Kiss Ati eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Én arra buzdítok mindenkit, hogy csináljon magának célszerszámot
      Helyes

      Bár sajnos nekem a blokk széthúzáshoz és összeszereléshez nincs ilyesmikre szükség. Kézzel kicsit megütögetem és a helyén is van...
      Ha lusta vagyok akkor gumikalapáccsal nagyon finoman kocogtatva.

      Pedig nem bánnám ha minden csapágynál megfelelő illesztés lenne és emiatt szükség lenne célszerszámokra.

      Komment


        A későbbi "laza illesztést" pont a célszerszám nélküli szerelés okozza.Minden alkalommal a melegítés nélküli blokk felekbe berakott csapágy szépen faragja az alut!.

        Komment


          sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          A későbbi "laza illesztést" pont a célszerszám nélküli szerelés okozza.Minden alkalommal a melegítés nélküli blokk felekbe berakott csapágy szépen faragja az alut!.
          Amikor raktam össze akkor hőlégfúvóval a blokkot melegítettem. Bár meg tudtam fogni, szóval annyira nem kelletett felmelegíteni. De legalább kézzel bele tudtam nyomni a csapágyakat.
          A főtengely más tészta, ahhoz sajnos nincs szükség melegítésre.

          Komment


            Pannónia egy hengeres

            .......gyorsan, gyorsan

            Komment


              joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Pannónia egy hengeres

              .......gyorsan, gyorsan
              De mit keres benne bronzpersely ?

              Komment


                .....hát kérdezd meg

                Komment


                  joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  .....hát kérdezd meg
                  A hajtókart cserének a tűgörgő lenne a lényege. Így viszont miben jobb mint egy gyári hajtókar? (úgy kb semmiben)

                  Komment


                    ....ne tőlem hanem a vakegértől aki árulja . ( de legalább óvták a felületet ! )

                    Komment


                      Ha van rajta sapka azért, ha nincs.....azért.

                      Komment


                        De mit keres benne bronzpersely ?
                        Gyári Wartburg.

                        Click image for larger version

Name:	1000-Welle01.jpg
Views:	1
Size:	81.2 KB
ID:	144128

                        Komment


                          demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Gyári Wartburg.

                          [ATTACH=CONFIG]27195[/ATTACH]
                          Az oké, de ezt a gyári Pannónia is tudja

                          Komment


                            Viszont a Wartburgéból még mindig lehet tűgörgős, mert tudja a gyári viszont nem... Meg az is lehet hogy jobb anyagból van esetleg?

                            Komment


                              Sziasztok!

                              Érdeklődni szeretnék főként azoknál a kollégáknál, akiknek Kawa KX500 hajtókar van a Pannóniájukban, hogy a felső tűgörgő hézagolását hogyan oldották meg?
                              Elég nagy a hézag a hajtókar kisfej és a dugattyú csapszeg furatának végei között. A tűgörgő ki-be tud csúszkálni.

                              Esetleg tippet tudnátok adni, hogy miből, milyen anyagból volna érdemes hézagolót készíteni ide?

                              Komment


                                Nem tudom, hogy elférnek-e ott az SKF-es hézagolólemezek? Szerintem ott a dugattyúfenék alatt nincs olyan meleg nekik, hogy ki ne bírnák. Köszörült felületük van, olajat kapnak. Elvileg pont erre találták ki őket.

                                Ha megbízható információt szeretnél, akkor keresd a békéscsabai SKF boltban Kiss Józsefet. NAgyon korrekt még akkor is, ha nem ott vásárolsz.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X