Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia főtengely csapágyazása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Ha emlékeim nem csalnak , a felül is tűgörgős P21 főtengelyeknél , a dugattyúcsapszeg tűgörgős kosarának kicsúszása ellen úgy védekeztek , hogy egy-egy alu gyűrű volt a csapszegre húzva , a hajtókar felsőfej mindkét oldalánál , úgy hogy a tűgörgős kosár kb 1-1,5 mm -nél többet nem tudott kicsúszni oldal irányban . Az alu gyűrű külső átmérője kb 22-23 mm lehetett .

    Komment


      Esetleg a hézagolókat ki lehetne alakítani lépcsősre (neadjisten kúposra), hogy a kosárral érintkező fele kisebb átmérőjű legyen, mert ott az olajat a görgőktől elzárni nem lenne szerencsés.

      Komment


        Acélból is szokott lenni hézagoló(akár 1 mm vastag is-a Jawákon is így van) mindenféle hőkezelés nélkül. Ott vannak az olajzófuratok, plusz 1-2 tized hézag is van. Ilyen vastagságnál már lehet olajhornyokat is kialakítani, de nem mozog annyit a felső csapszeg, hogy ez sokat számítson, az olajzófuratoknak elégnek kell lenni.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          Már bocsánat hogy ismét szólok , de én úgy tudtam ( a kis egyszerű agyammal...) hogy vannak főtengelyek amelyek a csapszeg vonalában vannak hézagolva , így az alsócsapon való axiális elmozdulás megengedett (pl : simson ...) , és vannak amelyek a hajtókar alsó csapjánál vannak oldalirányban illesztve , ezeknél (általában bronzperselyes felsőszem) a dugattyúnál az oldalirányú elmozdulás lehetősége.Ezeknél, a tűgörgős kosár kicsúszás elleni hézagolása javallott , ha csak a dugattyú kialakítása meg nem oldja a problémát !
          Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 máj. 29, 18:21.

          Komment


            Köszönöm mindannyiótoknak a választ! Valamit muszáj lesz kitalálnom, mert amíg nincs tökéletesen bemelegedve a motor, addig eléggé csörgős hangja van és 1000% hogy a tűgörgőtől jön. Gyűrűt már cseréltem a dugón, ugyanúgy megvan a hang. A henger frissen fúrt, Szalkai Tibor csinálta Békésen, szerintem a környék legjobb fúrósa.

            Valamit ki kell találjak hézagolás címén, hogy megszűnjön a csörgés, mert szerintem az okozza, hogy a tűgörgős kosár kijjebb csúszik a hajtókar kisfejből valamelyik irányba.

            Komment


              Ennek nekem is utána kell néznem! Mert én nem is igazán foglalkoztam a kérdéssel. Nekem is csörög de előtte is csörgött mert 17000km van a hengerbe és egyszer már megragadt. De meghagytam a hengert (gyűrűt cseréltem) mert nem akartam egy újra fúrt utángyártott dugattyú pásossal kínlódni. Megjegyzem azért ragadt meg anno mert az öcsém 110-el (óra szerint)"száguldott" vele. Úgy hogy inkább csörögjön. De a csörgés is nagyon változó.
              Én is néztem annak idején hogy elég nagy a tűgörgő oldal irányú mozgása de úgy gondoltam nem katasztrófális.
              De valószínű ha kell hézagoló akkor azt a Jawa mintájára kell megoldani. Bár abba meg pont most raktam Prox kosaras tűgörgőt mert a gyáriával csörgött mint állat. A gond hogy a Jawa hézagolót nem tudom használni mert az 18-as csapszegre való a Kawasakié pedig 19-es.

              Komment


                Valamit ki kell találjak hézagolás címén, hogy megszűnjön a csörgés, mert szerintem az okozza, hogy a tűgörgős kosár kijjebb csúszik a hajtókar kisfejből valamelyik irányba.
                Kell hézagolni, a kosár nem járkálhat ki jobbra-balra, de nem biztos, hogy a csörgést ez meg fogja oldani sajnos.

                Komment


                  de nem biztos, hogy a csörgést ez meg fogja oldani sajnos.
                  Sőt lehet rádob egy lapáttal

                  Komment


                    Kiss Ati eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Köszönöm mindannyiótoknak a választ! Valamit muszáj lesz kitalálnom, mert amíg nincs tökéletesen bemelegedve a motor, addig eléggé csörgős hangja van és 1000% hogy a tűgörgőtől jön. Gyűrűt már cseréltem a dugón, ugyanúgy megvan a hang. A henger frissen fúrt, Szalkai Tibor csinálta Békésen, szerintem a környék legjobb fúrósa.

                    Valamit ki kell találjak hézagolás címén, hogy megszűnjön a csörgés, mert szerintem az okozza, hogy a tűgörgős kosár kijjebb csúszik a hajtókar kisfejből valamelyik irányba.
                    Ha az vígasztal , a régi versenyzők is azt mondták a P20-ra , hogy az a huszas amelyik nem csörög az nem is megy ...
                    Egyébként nem biztos hogy a csapszeg , vagy gyűrű okozza a zajt , pl . ha gázelvételkor teszi , dugattyú is lehet , annak ellenére hogy frissen van fúrva (nagy illesztési hézag a maszek dugó miatt , nem megfelelő dugattyúgeometria a hőtágulás tekintetében, esetleg nem merőleges furat a hengertalp felületre ... ) A kosár nélküli tűgörgős csapágyazás halkabb , bár mivel egymást koptatják a görgők saját magát koptatja így növekszik a hézag . A bemelegedés utáni zajcsökkenés szerintem dugattyú , vagy(és) illesztési problémákra utal .

                    Komment


                      ) A kosár nélküli tűgörgős csapágyazás halkabb
                      Ebben nem értenék egyet. Legalább is a Jawanal tapasztaltak alapján. Jelenleg a kosarassal sokkal csendesebb. Pedig új volt a gyári megoldás is. Persze nem a piros szinnel jelzett hajtókar a piros szinnel jelzett tűgörgővel és piros jelzésű csapszeggel lett párosítva

                      Komment


                        Valamit ki kell találjak hézagolás címén, hogy megszűnjön a csörgés, mert szerintem az okozza, hogy a tűgörgős kosár kijjebb csúszik a hajtókar kisfejből valamelyik irányba.
                        Jelen helyzetben úgy gondolom hogy rézből csinálom meg a hézagolókat. Van itthon 22-es külső átmérőjű réz perselyem. Ezt felfúrom 19-esre. Illetve 18-asra majd dörzsárazom 19-re. Persze csak ha megtalálom azt a k..va dörzsárat. Ma két órán keresztül kerestem de az istenért sem talá
                        lom meg

                        Komment


                          Megnézném!

                          Külső D=22/mm furat D=18mm dörzsár D=19mm még ha kiesztergálod is D=18,95mm-re akkor sem biztos,hogy áttudod hajtani a dörzs-árat,forogni fog kevés a fal szerintem.Ja és még ezután le is kellene szúrni,meglehet csinálni,de pénzért szerintem senki nem vállalná
                          Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2015 máj. 31, 06:06.
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            Nekem már a 3. dugattyú (és fúrás) van a motorban. Az Ambika volt a legrosszabb, az első munkaütemtől csörgött, a Belcord gyorsításnál, majd gázelvételkor is veszedelmesen csörgött. Most a Szikszai-félében 220 km van, végig csendes, élvezet pörgetni, váltogatni, mindenhogy rohadt jó hangja van.
                            Most így már utólag összegezve a tapasztalatokat, szerintem elsősorban a dugattyú kialakítás a meghatározó, karöltve a fúrás minőségével, csak utána jönnek a gyűrűk és végül a csapszeg.

                            Komment


                              Szikszai-félében
                              És ilyet hol lehet beszerezni?

                              - - - Updated - - -


                              Külső D=22/mm furat D=18mm dörzsár D=19mm még ha kiesztergálod is D=18,95mm-re akkor sem biztos,hogy áttudod hajtani a dörzs-árat,forogni fog kevés a fal szerintem.Ja és még ezután le is kellene szúrni,meglehet csinálni,de pénzért szerintem senki nem vállalná
                              Ja ebbe bele sem gondoltam mivel a Jawanal ugyan ezen arányokkal csináltuk csak acélból.
                              De nincs lehetetlen. Végül ha az egész munkadarab 50mm hosszú befogva a tokmányba, belső átmérő kialakítva majd a megfelelő szélesség (1-2mm? ezt még nem tudom) leszúrva....
                              Utoljára szerkesztve a következő által: dkari; 2015 máj. 31, 10:34.

                              Komment


                                demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Nekem már a 3. dugattyú (és fúrás) van a motorban. Az Ambika volt a legrosszabb, az első munkaütemtől csörgött, a Belcord gyorsításnál, majd gázelvételkor is veszedelmesen csörgött. Most a Szikszai-félében 220 km van, végig csendes, élvezet pörgetni, váltogatni, mindenhogy rohadt jó hangja van.
                                Most így már utólag összegezve a tapasztalatokat, szerintem elsősorban a dugattyú kialakítás a meghatározó, karöltve a fúrás minőségével, csak utána jönnek a gyűrűk és végül a csapszeg.
                                Nos , igen erre próbáltam utalni korábban !
                                A tűgörgők zaját természetesen kopott állapotban, nagy " játék " mellett értettem .... és ez nem annyira változik bemelegedés után , az inkább henger - dugattyú gond lesz , mint ahogy Demeter is írta .

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X