Ha emlékeim nem csalnak , a felül is tűgörgős P21 főtengelyeknél , a dugattyúcsapszeg tűgörgős kosarának kicsúszása ellen úgy védekeztek , hogy egy-egy alu gyűrű volt a csapszegre húzva , a hajtókar felsőfej mindkét oldalánál , úgy hogy a tűgörgős kosár kb 1-1,5 mm -nél többet nem tudott kicsúszni oldal irányban . Az alu gyűrű külső átmérője kb 22-23 mm lehetett .
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannónia főtengely csapágyazása
Collapse
X
-
Acélból is szokott lenni hézagoló(akár 1 mm vastag is-a Jawákon is így van) mindenféle hőkezelés nélkül. Ott vannak az olajzófuratok, plusz 1-2 tized hézag is van. Ilyen vastagságnál már lehet olajhornyokat is kialakítani, de nem mozog annyit a felső csapszeg, hogy ez sokat számítson, az olajzófuratoknak elégnek kell lenni."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 1 like
Komment
-
Már bocsánat hogy ismét szólok , de én úgy tudtam ( a kis egyszerű agyammal...) hogy vannak főtengelyek amelyek a csapszeg vonalában vannak hézagolva , így az alsócsapon való axiális elmozdulás megengedett (pl : simson ...) , és vannak amelyek a hajtókar alsó csapjánál vannak oldalirányban illesztve , ezeknél (általában bronzperselyes felsőszem) a dugattyúnál az oldalirányú elmozdulás lehetősége.Ezeknél, a tűgörgős kosár kicsúszás elleni hézagolása javallott , ha csak a dugattyú kialakítása meg nem oldja a problémát !Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 máj. 29, 18:21.
- 2 likes
Komment
-
Köszönöm mindannyiótoknak a választ! Valamit muszáj lesz kitalálnom, mert amíg nincs tökéletesen bemelegedve a motor, addig eléggé csörgős hangja van és 1000% hogy a tűgörgőtől jön. Gyűrűt már cseréltem a dugón, ugyanúgy megvan a hang. A henger frissen fúrt, Szalkai Tibor csinálta Békésen, szerintem a környék legjobb fúrósa.
Valamit ki kell találjak hézagolás címén, hogy megszűnjön a csörgés, mert szerintem az okozza, hogy a tűgörgős kosár kijjebb csúszik a hajtókar kisfejből valamelyik irányba.
Komment
-
Ennek nekem is utána kell néznem! Mert én nem is igazán foglalkoztam a kérdéssel. Nekem is csörög de előtte is csörgött mert 17000km van a hengerbe és egyszer már megragadt. De meghagytam a hengert (gyűrűt cseréltem) mert nem akartam egy újra fúrt utángyártott dugattyú pásossal kínlódni. Megjegyzem azért ragadt meg anno mert az öcsém 110-el (óra szerint)"száguldott" vele. Úgy hogy inkább csörögjön. De a csörgés is nagyon változó.
Én is néztem annak idején hogy elég nagy a tűgörgő oldal irányú mozgása de úgy gondoltam nem katasztrófális.
De valószínű ha kell hézagoló akkor azt a Jawa mintájára kell megoldani. Bár abba meg pont most raktam Prox kosaras tűgörgőt mert a gyáriával csörgött mint állat. A gond hogy a Jawa hézagolót nem tudom használni mert az 18-as csapszegre való a Kawasakié pedig 19-es.
Komment
-
Valamit ki kell találjak hézagolás címén, hogy megszűnjön a csörgés, mert szerintem az okozza, hogy a tűgörgős kosár kijjebb csúszik a hajtókar kisfejből valamelyik irányba.
- 3 likes
Komment
-
Kiss Ati eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKöszönöm mindannyiótoknak a választ! Valamit muszáj lesz kitalálnom, mert amíg nincs tökéletesen bemelegedve a motor, addig eléggé csörgős hangja van és 1000% hogy a tűgörgőtől jön. Gyűrűt már cseréltem a dugón, ugyanúgy megvan a hang. A henger frissen fúrt, Szalkai Tibor csinálta Békésen, szerintem a környék legjobb fúrósa.
Valamit ki kell találjak hézagolás címén, hogy megszűnjön a csörgés, mert szerintem az okozza, hogy a tűgörgős kosár kijjebb csúszik a hajtókar kisfejből valamelyik irányba.
Egyébként nem biztos hogy a csapszeg , vagy gyűrű okozza a zajt , pl . ha gázelvételkor teszi , dugattyú is lehet , annak ellenére hogy frissen van fúrva (nagy illesztési hézag a maszek dugó miatt , nem megfelelő dugattyúgeometria a hőtágulás tekintetében, esetleg nem merőleges furat a hengertalp felületre ... ) A kosár nélküli tűgörgős csapágyazás halkabb , bár mivel egymást koptatják a görgők saját magát koptatja így növekszik a hézag . A bemelegedés utáni zajcsökkenés szerintem dugattyú , vagy(és) illesztési problémákra utal .
- 3 likes
Komment
-
) A kosár nélküli tűgörgős csapágyazás halkabb
- 5 likes
Komment
-
Valamit ki kell találjak hézagolás címén, hogy megszűnjön a csörgés, mert szerintem az okozza, hogy a tűgörgős kosár kijjebb csúszik a hajtókar kisfejből valamelyik irányba.
lom meg
- 3 likes
Komment
-
Megnézném!
Külső D=22/mm furat D=18mm dörzsár D=19mm még ha kiesztergálod is D=18,95mm-re akkor sem biztos,hogy áttudod hajtani a dörzs-árat,forogni fog kevés a fal szerintem.Ja és még ezután le is kellene szúrni,meglehet csinálni,de pénzért szerintem senki nem vállalnáUtoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2015 máj. 31, 06:06."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 2 likes
Komment
-
Nekem már a 3. dugattyú (és fúrás) van a motorban. Az Ambika volt a legrosszabb, az első munkaütemtől csörgött, a Belcord gyorsításnál, majd gázelvételkor is veszedelmesen csörgött. Most a Szikszai-félében 220 km van, végig csendes, élvezet pörgetni, váltogatni, mindenhogy rohadt jó hangja van.
Most így már utólag összegezve a tapasztalatokat, szerintem elsősorban a dugattyú kialakítás a meghatározó, karöltve a fúrás minőségével, csak utána jönnek a gyűrűk és végül a csapszeg.
- 2 likes
Komment
-
Szikszai-félében
- - - Updated - - -
Külső D=22/mm furat D=18mm dörzsár D=19mm még ha kiesztergálod is D=18,95mm-re akkor sem biztos,hogy áttudod hajtani a dörzs-árat,forogni fog kevés a fal szerintem.Ja és még ezután le is kellene szúrni,meglehet csinálni,de pénzért szerintem senki nem vállalná
De nincs lehetetlen. Végül ha az egész munkadarab 50mm hosszú befogva a tokmányba, belső átmérő kialakítva majd a megfelelő szélesség (1-2mm? ezt még nem tudom) leszúrva....Utoljára szerkesztve a következő által: dkari; 2015 máj. 31, 10:34.
- 3 likes
Komment
-
demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNekem már a 3. dugattyú (és fúrás) van a motorban. Az Ambika volt a legrosszabb, az első munkaütemtől csörgött, a Belcord gyorsításnál, majd gázelvételkor is veszedelmesen csörgött. Most a Szikszai-félében 220 km van, végig csendes, élvezet pörgetni, váltogatni, mindenhogy rohadt jó hangja van.
Most így már utólag összegezve a tapasztalatokat, szerintem elsősorban a dugattyú kialakítás a meghatározó, karöltve a fúrás minőségével, csak utána jönnek a gyűrűk és végül a csapszeg.
A tűgörgők zaját természetesen kopott állapotban, nagy " játék " mellett értettem .... és ez nem annyira változik bemelegedés után , az inkább henger - dugattyú gond lesz , mint ahogy Demeter is írta .
Komment
Komment