Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannónia főtengely csapágyazása
Collapse
X
-
ApaE
-
gesszti
Demeter, a szimeringpályát ne szórasd. Van olyan javítóhüvely, amit ilyen célra lehet alkalmazni. Pl. az SKF is forgalmaz ilyet.
Gondolom akkor kell, ha kopás vagy sérülés miatt tönkrement az eredeti felület? Vissza kell esztergálni és ráhúzni a javítóhüvelyt? Nagyságrendileg mennyibe kerül?
Komment
-
http://autotechnika.hu/uploads/files...2005/05/24.pdf
Ez egy jó kis leírás róla. Normálisabb csapágyboltban beszerezhető.
- 3 likes
Komment
-
Lassan agyvérzést kapok ettől a Pannónia főtengely mizériától
Van aki a felül tűgörgős melett voksol van aki "ellene". Felújításra kerülne a főtengelyem de mire eldönteném milyen legyen mindíg elbizonytalanítanak Sokak szerint fölösleges bármivel is jobbra csinálni mint a gyári. De ha gyári akkor inkább legyen '63-as mint '73-as. Mások szerint igen is kell a felül tűgörgő.
A Wartburg hajtókarost ami megérte volna az ár érték arányt sajnos már nem "gyártja" a miskolci illetőségű úriember. Ez volt heegany kollégának 17000ft-jába plusz egy régi főtengelyébe. A Kawasaki hajtókaros meg maga a horror mire elkészül, időben és pénzben is. De legalább is az ár érték arány nem igazán kedvező.
Gondoltam most már véget vetek a "szenvedésemnek" és veszek egy felújítottat a régi beszámításával.
De egy ilyet mind a képen is van akkor érdemes? Ez még "régi" hajtókaros? Nekem P10-be kell abba jó ez a 1:8,5-ös kompreszióhoz?
- 1 like
Komment
-
Beadtam egy főtengelyt egy szakinak, gyárt hozzá új csapokat hőkezelve, méretre köszörülve. Aztán beépíti a Wartburg hajtókart, az alsó dupla sor hengergörgőt javasolta kiváltani dupla hosszúsága darabokkal, alu kosár marad a gyári W. Alsó hajtókarcsapot is csinálni kell hozzá. Felülre én a 24-es átmérőjű szembe vettem 18x24x20-as tűgörgős kosarat, így azt nem kell perselyezni. A kész darabról majd tudósítok.
A másik kérdés, milyen minőségű a csehszlovák ZKL csapágy? Nevetséges áron hozzájutottam két hengergörgőshöz valami nagyon régi elfekvő csapágybolti készletből.
- 2 likes
Komment
-
A végét még nem tudom.
Eddig 6 ezer volt a hajtókar, de az már (W) főtengely felújításhoz előkészítve, a futófelületek készen voltak. Meg 3000 volt a felső görgős kosár.
A csapok várhatóan olcsóbbak lesznek, mint a keménykrómozás (a fémszórás kilőve, olyan árat mondtak egy közeli cégnél), de majd kiderül és megírom a végösszeget a munkadíjjal együtt.
- 2 likes
Komment
-
A másik kérdés, milyen minőségű a csehszlovák ZKL csapágy?"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 2 likes
Komment
-
Szia Demeter!
Pont most akarom vinni a főtengelyemet csináltatni egy Ménfőcsanaki Úrhoz. Ő a gyári hajtókarral szerelné újra össze, de ez a Wartburgos megoldás már régóta érdekel, csak eddig nem találtam senkit, aki megcsinálná.
Kerestem már a neten "WareszW hajtókart, de eddig nem találtam sehol sem. Vagy használt lesz felköszörülve?
Tudnál adni egy elérhetőséget, ahol ezt be tudom szerezni?
Esetleg nem csináltál képet a még beépítetlen hajtókarról és a hozzá kapott hengergörgőkről?
Komment
-
ZVL-ZKL Cseh csapágy, középkategóriás, a Jawák gyárilag voltak ilyennel szerelve. Nincsen vele baj, én általában ilyet veszek.
Viszont amiért konkrétan kérdeztem, ezek még tényleg csehszlovák darabok, akkorról mikor még létezett az az ország.
Persze, a Jawákat is még akkor gyártották.
Kerestem már a neten
Sajnos fotót nem csináltam, de az alsó és felső szem sem volt túlméretes, a görgők voltak +5 századosak és egy használt alsó csap volt aláköszörülve a szettben.
- 1 like
Komment
-
ezek még tényleg csehszlovák darabok, akkorról mikor még létezett az az ország.
ZVL - ZKL - szlovák és cseh csapágy
A csapágy előállítás Perstejn nad Ohrí-ban kezdődött, Csehország nyugati részén, közel a német határhoz. A tulajdonosa az a Dr. Günter Sachs volt, akié a Fichtl and Sachs is, amelyet 1895-ben alapítottak, és még ma is aktív és jelentős lengéscsillapító és tengelykapcsoló beszállítója az autóiparnak.
1930-ban az SKF vette meg a gyárat, és 1948-ig irányította.
1953-tól gyártanak csapágyat ZKL néven.
1980-ban csatlakozott a 10 másik csehszlovákiai gyárat magába foglaló ZVL konszernhez.
1990 végére ezek a gyárak önállósodtak, napjainkra mindet privatizálták.
A ZVL-ZKL csapágy kínálat magába foglalja 9 európai gyáregység több mint 3600 csapágy típusát, a legkülönfélébb ipari alkalmazások számára. Belső átmérőjük szerint a kínálat a 3 mm-estől egészen a 850 mm-esig terjed.
A csapágyak ABMA és ISO szabványok szerint készülnek.
Az összes gyártóegység ISO 9001 és/vagy QS900/VDA 6.1 tanusított a Det Norske Veriteas vagy a TÜV által."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 4 likes
Komment
-
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNálam már többször bizonyítottak , és nem csak az árak tekintetében ! (C3-as főtengely csapágy nincs ezer Ft .)
Azonban itt megint csak azt tudom mondani, hogy a gyári csapágyat építem a motoromba...Utoljára szerkesztve a következő által: Fergusson; 2015 jan. 31, 20:00.
- 1 like
Komment
Komment