Közlemény

Collapse
No announcement yet.

T5 elsőkerék szerelés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    De olyan nincs, hogy eltűnik a furat mert ez a helyzet csak egy görbe teleszkóp szárnál vagy csavarodott villa híd esetében (vagy mindkettő) fordul elő.
    Ha minden furat egytengelyű akkor a teleszkóp szár párhuzam adott (egyenes szár esetében) és a megszerkesztett tengely hossz is jó.
    Ha meg görbe, nem elég a szárakat kiegyengetni, bele kell a kiszerelt villahídba rakni az egyenes szárat és azt is ellenőrizni kell.
    És még a kormánytengely párhuzam is fontos....tehát ha a tengely rövidnek tűnik akkor valahol hiba van.
    kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Ismerek ilyen eltűnőfuratos tengelyt. végignéztem a teljes első felfüggesztést, és minden passzolósnak látszott. Egyszerűen rövid a tengely.
      kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        Beagle és supermax kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          Felújítás szempontjából igazad van. (bár ez már "politika"). Én általában csak javítom ezeket a gépeket, és csak annyira újítom fel, amennyire a gazdi kéri. Ha ilyen tengelyt hoznak, akkor ilyennel rakom össze úgy, hogy jó és főleg üzembiztos legyen.

          Szerintem menet közben sokkal többet kap az a tengely, mint az anya 50-60 Nm-es meghúzásakor. (meg kell egyáltalán ennyire húzni?)

          (nem akarok ám okoskodni, vagy vitázni, természetes, hogy restaurálásnál az eredeti kialakítású alkatrészekhez kell ragaszkodni.)

          - - - Updated - - -

          Többek közt ezért is nincs nekem Pannoniám. Ha úgy megépíteném, hogy nekem tetszen, a nagy Pannoniások az első lámpaoszlopra felkötnének. :-))

          Komment


            #20
            Lehet, hogy oda kellett volna írnom: "a Pannoniát kivéve" ☺
            Mert a tapasztalatom az, hogy ha "rövid" a tengely ne nyogodjak bele, az első futómű javítása még nincs kész.
            kedvelte ezt.

            Komment


              #21

              Komment


                #22
                Axiális terhelése nincs a csavar meghúzásakor se. Csavaró igénybevétel van a tengely egészét nézve, a krómozás-alapanyag között ebből adódóan nyíró igénybevétel van (lokálisan). Ha ennyit nem bír ki egy krómozás, akkor kár volt krómozni.

                Komment


                  #23

                  Komment


                    #24
                    Valóban, ha centiről huzatod be a kerékanyával a tengelyt. Ha koppon van a tengely, és ráhúzod a kerékanyát, akkor a tengely nem nagyon mozdul semerre.

                    Komment


                      #25
                      A tengely biztos, hogy rövid ezekszerint és még nem is néz ki jól így, hogy a furat eltűnik.

                      Az első-hátsó tengelyeknek milyen az illesztésük a tengelyekre?
                      Az első tengely rendben van, de amit kaptam hátsó tengely az 14,8mm átmérőjű. Ez valahogy nem tetszik nekem. Idézem az eladót:"Tehát ha neked valami nem illeszkedik ott nem valószínű, hogy a tengellyel van a baj....Tudni kell, hogy a tengely akár 1mm-rel is lehet kisebb, mert nem a tengelyen ül a csapágy, hanem a hézagolókon.Sőt az a jó, ha a tengely könnyedén betolható a kerékbe, . Ha úgy kell beverni az gáz!"

                      Nem a tengely ül a csapágy? Hisz az lenne a legjobb én szerintem nem a hézagolókon.
                      Most vagy én gondolom rosszul vagy pusztán ez a tengely is rossz.

                      Komment


                        #26
                        Beagle és demeter kedvelte ezt.

                        Komment


                          #27
                          Én csak annyit tennék hozzá, hogy ez a tengely nem is rövid, hiszen látszik a túloldalon, hogy kb. annyi lóg ki a menetből, amennyivel a bal oldalon beljebb csúszik. Vagyis a nagyobb átmérőjű rész rövidebb.
                          Vagy esztergáltatnék távtartót adott hosszban a tengely vállához vagy egy (esetleg kettő) eredeti távtartó gyűrűt köszörülnék meg hézagolandó a helyzetet.
                          kedvelte ezt.

                          Komment


                            #28
                            wsievers kedvelte ezt.

                            Komment


                              #29
                              Nem értek egyet veled, de hagyom, mert rögtön átmentünk gányolásba. Inkább kimegyek a műhelybe, és gányolok egy kicsit. Hátha kisül belőle valami jó. :-)

                              Félreértés ne essék, tisztelem az eredetiséghez való ragaszkodásotokat, csak műszakilag nem értek vele néha egyet. Számos motornál nincs is más megfogási lehetőség, mint a szorítócsavar. Se furat, se lelapolás. Ha kézzel betolod koppig a tengelyt, az a csavar meghúzásakor még mozdul néhány tizedet. Egy jó állapotú teleszkópon meg mozdítasz oldalra 1 mm-t két ujjal. Menet közben meg bőven megy mindenfelé akár még fél centiket is a teleszkóp.

                              Arról nem is beszélve, hogy egy "nem teljesen sík hézagolólemez" a kerékanya megszorításakor fordít egyet a fékfedélen, és már el is múlt a fékhatás, vagy visítanak a betétek. Van azért itt még pár csont, pedig csak egy csavart akarunk meghúzni. :-)
                              Utoljára szerkesztve a következő által: gesszti; 2014 okt. 05, 09:47.

                              Komment


                                #30

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X