Egyezik a tengely mérete a többi Pannónia első tengellyel? Csak mert szerintem ez nem Pannónia.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
T5 elsőkerék szerelés
Collapse
X
-
ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHa 'magától' nem áll jól a két teleszkópszár, akkor először megnézném, mi az oka. Ha valami nem jó, és megfeszíti valamelyik (vagy mindkét) teleszkópot az összébbtolással, annak bizonyosan káros hatása lesz. Első futómű nem játék ...
- 1 like
Komment
-
Lehet félreérthetően fogalmaztam az elején, mert erre gondoltam ahogy itt leírtad: a hosszuk azonos, de a krómozott nagyobb átmérőnél az a rész rövidebb, Annyi amennyit a képen van.Szóval a megoldás az amit már fentebb leírtatok, hogy a tengely amit vettem az egy nagyfékdobosé.
Az esztétika nekem fontos, mivel első Pannónia amit felújítok és az eredeti megoldásra törekszem.
8 éve vezettem utoljára pannóniát és nem igazán figyeltem, hogy mozog-e a kerék a tengelyen, de a józan paraszti eszem azt mondja, hogy ez nem csak a szakszerűtlen összerakás eredményen hanem balesetveszélyes is.
Meg ahogy elnéztem a kerekemet, ha egyik végén a fékfedél ráfekszik a krómozott villacsőre, a másikvégén a kerékagynál, a porvédő lemezek felütköznek a tengely krómozott vállára akkor igencsak nem kellene mozognia annak a keréknek.Beagle és kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMármint kinek a Pannóniájáéra ?
Vagy te a teleszkópok hosszirányú összenyomódására gondoltál ?
Úgy érzékelem, mintha átmentél volna 'vagdalkozósba', a józan megfontolás helyett.
Ez a fórum - legalább is itt, a szakmai részeken - nem arról szól (illetve nem arról kellene, hogy szóljon), hogy kinek van igaza (avagy nagyobb egója), hanem arról, mi az, ami helyes, tényszerű, szakszerű, követendő.
Maradjunk meg ennél az iránynál.
Józan megfontolás? Nézd, én nem vagyok egyik márkának sem a függője, sem elfogultja. Gépészetileg semmilyen hátránya nincs annak, hogy az a furat kilátszik, vagy nem látszik ki. Sem szerelésben, sem működésben. Csak és kizárólag pannoniafüggő számára van dizájnbeli jelentősége.
Komment
-
gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseValóban, ha centiről huzatod be a kerékanyával a tengelyt. Ha koppon van a tengely, és ráhúzod a kerékanyát, akkor a tengely nem nagyon mozdul semerre.
Ez így -bonyolultan fogalmazva : nem helyes eljárás , egyszerübben fogalmazva pedig nem leírható .
Viszont hogy tovább izgassam a kedélyeket ---én igazából , ha egy teljesen frissen összerakott motor elejét úgy rakom össze , hogy : 1- , minden alatrész : kiflik , telók, kerék minden a helyére kerül DE CSAK LAZÁN !
2 -kormánycsapágy meghúz -de nem kontrázom le
3-mint ahogy gyermkorunkban a bicigli kerék a lábközé és kormány egyenesbe állít ---ugyan úgy --léc vagy lézer --egyenesbe tesszük a kereket .
4- leveszem állványról , nekitolom a falnak -berugóztatom néhányszor
5- óvatosan -sorban meghúzom az összes idetartozó csavart --nem rögtön készre -hanem kb három fokozatban .
Mert szerintem csak íg lehet elérni az alkatrészek optimális helyre rázódását , feszültségmentes állapotát .
- 3 likes
Komment
-
gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAz a fél cm mozgás (természetesen nem hosszirányú, hanem teleszkópra merőleges) nem is olyan sok, mint amilyennek tűnik. Pláne egy 50 éves technikánálwsievers és kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése5 (öt) mm lógást el nem tudok képzelni, hogy azzal valaki járjon.Béla Rácz és kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
Komment