Közlemény

Collapse
No announcement yet.

T5 elsőkerék szerelés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Egyezik a tengely mérete a többi Pannónia első tengellyel? Csak mert szerintem ez nem Pannónia.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #32
      Attached Files
      cocojumbo és wsievers kedvelte ezt.

      Komment


        #33
        ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Ha 'magától' nem áll jól a két teleszkópszár, akkor először megnézném, mi az oka. Ha valami nem jó, és megfeszíti valamelyik (vagy mindkét) teleszkópot az összébbtolással, annak bizonyosan káros hatása lesz. Első futómű nem játék ...
        Igen, igazad van. Este valahogy nem gondoltam végig a dolgokat
        kedvelte ezt.

        Komment


          #34
          A „fél centit mindenfelé elmozduló” első teleszkóppal meg motorozzon az, akinek kilenc élete van ...
          No, akkor nézz le a Pannonia elsőkerekére, amikor fékezel egyet, vagy belemégy egy gödörbe vele.

          Komment


            #35
            Beagle és Duke kedvelte ezt.

            Komment


              #36
              Lehet félreérthetően fogalmaztam az elején, mert erre gondoltam ahogy itt leírtad: a hosszuk azonos, de a krómozott nagyobb átmérőnél az a rész rövidebb, Annyi amennyit a képen van.Szóval a megoldás az amit már fentebb leírtatok, hogy a tengely amit vettem az egy nagyfékdobosé.
              Az esztétika nekem fontos, mivel első Pannónia amit felújítok és az eredeti megoldásra törekszem.

              8 éve vezettem utoljára pannóniát és nem igazán figyeltem, hogy mozog-e a kerék a tengelyen, de a józan paraszti eszem azt mondja, hogy ez nem csak a szakszerűtlen összerakás eredményen hanem balesetveszélyes is.
              Meg ahogy elnéztem a kerekemet, ha egyik végén a fékfedél ráfekszik a krómozott villacsőre, a másikvégén a kerékagynál, a porvédő lemezek felütköznek a tengely krómozott vállára akkor igencsak nem kellene mozognia annak a keréknek.
              Beagle és kedvelte ezt.

              Komment


                #37
                ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Mármint kinek a Pannóniájáéra ?
                Vagy te a teleszkópok hosszirányú összenyomódására gondoltál ?

                Úgy érzékelem, mintha átmentél volna 'vagdalkozósba', a józan megfontolás helyett.

                Ez a fórum - legalább is itt, a szakmai részeken - nem arról szól (illetve nem arról kellene, hogy szóljon), hogy kinek van igaza (avagy nagyobb egója), hanem arról, mi az, ami helyes, tényszerű, szakszerű, követendő.

                Maradjunk meg ennél az iránynál.
                Nem is értem ezt a választ. Az a fél cm mozgás (természetesen nem hosszirányú, hanem teleszkópra merőleges) nem is olyan sok, mint amilyennek tűnik. Pláne egy 50 éves technikánál. Először próbáld ki, és utána fogd rám, hogy vagdalkozok.

                Józan megfontolás? Nézd, én nem vagyok egyik márkának sem a függője, sem elfogultja. Gépészetileg semmilyen hátránya nincs annak, hogy az a furat kilátszik, vagy nem látszik ki. Sem szerelésben, sem működésben. Csak és kizárólag pannoniafüggő számára van dizájnbeli jelentősége.

                Komment


                  #38
                  gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Valóban, ha centiről huzatod be a kerékanyával a tengelyt. Ha koppon van a tengely, és ráhúzod a kerékanyát, akkor a tengely nem nagyon mozdul semerre.

                  Ez így -bonyolultan fogalmazva : nem helyes eljárás , egyszerübben fogalmazva pedig nem leírható .

                  Viszont hogy tovább izgassam a kedélyeket ---én igazából , ha egy teljesen frissen összerakott motor elejét úgy rakom össze , hogy : 1- , minden alatrész : kiflik , telók, kerék minden a helyére kerül DE CSAK LAZÁN !
                  2 -kormánycsapágy meghúz -de nem kontrázom le
                  3-mint ahogy gyermkorunkban a bicigli kerék a lábközé és kormány egyenesbe állít ---ugyan úgy --léc vagy lézer --egyenesbe tesszük a kereket .
                  4- leveszem állványról , nekitolom a falnak -berugóztatom néhányszor
                  5- óvatosan -sorban meghúzom az összes idetartozó csavart --nem rögtön készre -hanem kb három fokozatban .

                  Mert szerintem csak íg lehet elérni az alkatrészek optimális helyre rázódását , feszültségmentes állapotát .
                  Beagle, wsievers és Duke kedvelte ezt.

                  Komment


                    #39
                    Beagle és wsievers kedvelte ezt.

                    Komment


                      #40
                      gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Az a fél cm mozgás (természetesen nem hosszirányú, hanem teleszkópra merőleges) nem is olyan sok, mint amilyennek tűnik. Pláne egy 50 éves technikánál
                      Ha akár az 50 éves , de még a 80 éves motoromon is ha így mozogna ---elöbb a ..köm , -aztán a motor elejét vágnám le ---de ha így lóg attól még tényleg el lehet jutni A-B pontba tényleg , nem kell piszkálásnak venni a megjegyzésem .
                      wsievers és kedvelte ezt.

                      Komment


                        #41
                        ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        5 (öt) mm lógást el nem tudok képzelni, hogy azzal valaki járjon.
                        Nekem valami olyan rémlik, az oktató verte a fejünkbe, indulás előtt villaszárat megrángatni, holtjáték nem lehet. Félelmetes egy ringó felfüggesztéssel közlekedni.
                        Béla Rácz és kedvelte ezt.

                        Komment

                        Ugrás az oldal tetejére
                        Working...
                        X