Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia modernizálás!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Ez még kutya füle ahhoz képest, amit régi akkus műhelyekben csináltak. Savsűrűséggel mérni a töltöttséget hőmérséklet kompenzálással.

    Komment


      Gyújtást beállítottam tegnap. Ma mentem vele 18km-es próbakört, a felét még világosban helyzetjelzővel, mert úgy alacsony fordulaton is van töltés.

      Hazefelé viszont már később indultam, sötétben. Eleinte nem is volt gond, aztán a városhoz közeledve már halványodott a fényszóró, az irányjelzők meg már csak gázadásra voltak hajlandóak csinálni bármit is.
      Persze a lámpa működik alacsonyabb feszültségen is, de az aksinak nem használ, meg nekem se ha nem jó az irányjelző...

      Szóval a helyzet az, hogy normális töltés, világítással együtt csak akkor van ha úgy rendesen pörgetem, azt meg nem szoktam...


      Egyébként mintha kicsit jobban gyorsulna a gép, bár ha visszaengedem a gázt gyorsabban esik a fordulat is.


      Az aksiban 11,6V volt amikor tegnap betettem. Ma, amikor kivettem 11,5, úgy, hogy az út felén csak töltődött.

      - - - Updated - - -

      Megint kezdek azon gondolkodni hogy mi lenne ha vannék még egy lendkereket meg egy fesszabályzót, és még a mostani mellé valahogy bepaszíroznám. A gyújtó és a jeladó tekercs persze nem kell, csak a töltőtekercsek.
      Vajon működne 2db, egymással árhuzamosan kötött fesszabályzó?

      Komment


        Nem is rossz.
        11,6 voltos akksival kezdtél, ez emlékeim szerint merült állapot. 9km-et mentél sötétben. Rákapcsolva az 50w első izzó+20w hátsó. Rakd az egyenlet másik oldalára a jog maximális teljesítményét szorozva 0,6-al a lassabb fordulat miatt.
        És kijön az, hogy bármennyire szeretjük és tákoljuk, a Pancsi nem elsőfajú perpetuum mobile még jog gyújtással sem.

        Megoldás: Vagy akksi töltés, vagy lámpa. A kettő együtt nem megy. Vagy két akksi, és lassabban merül le.

        Szerintem aki jog gyújtást rakott fel, nem nyomott rá ennyi ketyerét, mint ami nálad an. Plusz maradt nekik a régi teljesítményű lámpakombináció.

        Ezen felül a facebookos fórumon írogatják, hogy a vapét 70ezerért meg lehet szerezni, de aki ügyes 60ért is. Nekem meg már 50áll a még tákolandó nsr gyújtásban.
        És annyi időm volt a projektre, hogy a Pancsit betoltam a garázsba lapos gumival...
        Utoljára szerkesztve a következő által: bokor28; 2016 szept. 14, 22:19.
        Lemezjáték és heeegany kedvelte ezt.

        Komment


          1-.Teljesítménynövelés!
          2-.vezérlőtárcsa
          3-.a torok miatt tirisztoros gyujtás
          4-.világítás max csak a primeroldalon,lehetne olajos vagy külsőgenerátoros.
          Mit kell aprózni,ha van erő lehet áramot önindítót rászerelni.

          .....fék,futómű.......
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            Kérdés az, hogy a jog gyújtás hány wattot bír? Na és mekkora fordulaton? Ezért gondolkodok a duplázásban, mert a Pannónia kis fordulatú gép, a jog meg alapjáraton többet pörög mint a Pannónia félgázon...


            Következő próba feltöltött aksival lesz. Na meg ha addig megjön a voltmérő akkor már menet közben is látom majd hogy menyi az annyi.

            Kütyük most nem igazán vannak. Az óra ki van kötve, hátul asszem 11W-os szofita van, elől 60/65(?) W-os H4-es. Más állandó fogyasztó nincs. Ideiglenes fogyasztó a féklámpa(3W) és az irányjelző(2W)


            Mátéapu, nem tudom emlékszel-e, de annó amikor keresgéltem nem csak robogó gyújtásban gondolkodtam, nézegettem Suzuki generátorokat is Lehet jobb döntés lett volna. A teljesítménnyel nincs gondom. Ha 60 körül visszaváltok 3-ba még elég szépen húz, és simán bele lehet menni vele egy előzésbe.
            (ha városban valaki 50-el döcög előttem, én meg sietnék akkor sincs gond ha utast is viszek...)

            Illetve van, az hogy közben áram nincs
            OdinHEM, mátéapu és 2 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              Kütyüket mérd be előtte, volt, hogy rendeltem olcsó 7szegmenses fesz kijelzőt, iszonyatosan csalt és nem lineárisan.

              Komment


                SZiasztok en az elektromossaghoz egyatalan nem ertek de azt tudom mondani hogy a scooterek kozul amelyken legjobbak a toltesek mert mar egeszen alacsony fordulaton is tolt es nom porgos erogepek azok a Yamaha 125-os 4 utemu robogoi tipo CIGNUS.De szerintem ugy erdemes hozzafogni az ilyen atalakitashoz ha meg van az osszes elektronika kabelek stb.
                sepy, heeegany és 2 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  Ez a cignus kép szerint egy kaptafa az nsr-el. 3x3 tekercs töltő + 2 tekercs cdi gerjesztő. Külső jeladó.

                  Komment


                    Valami nagyon piszkálja a csőrömet.
                    Másik fórumon valaki írt, hogy megragadt az egyhengeres.
                    Gyorsan röppent pár ember, akik saját bevallásuk szerint évtizedek óta 1:40-1:50 keverékkel járnak, de a gép tudja a 90-100 és 100 feletti tempót is, ráadásul huzamosan (60km). És mindezt annyival érték el, hogy "polírozó hónolással, vagy plató hónolással" furatták, a dugógyűrűk élét reszelővel letörték, illetve a henger csatornákat rádiuszosra reszelték.
                    Ezen felül jó dugattyú, de egy gyártó se kerül megnevezésre.
                    (Ez így csak kiragadott több oldalnyi hozzászólásból, de a lényeg ennél nem több.)
                    Ugyan ezeket az embereket személyesen nem ismerem, de Háry János jelenségét annál jobban.

                    Pannóniások, mi a vélemény? Létezhet ilyen, hogy csak ennyi a titka a dolognak?

                    Komment


                      A lényeg a részletekben van, így elképzelhető, hogy ezek olyan részletek, amik tényleg "csodára" képesek:

                      1:40-1:50-es keverék használata: A gördülő csapágyak esetében ez igaz a régi olajoknál is, az új olajok meg tényleg jobbak. A gyenge pont a csapszeg csapágyazása. Ha az a hagyományos bronzperselyes, akkor biztos elmegy vele gond nélkül akár hatvan kilométert is a vékonyabb olajjal...
                      (Erről az a vicc jut eszembe: "Gázsi te!, Hát tényleg száz méterig vízálló ezs azs óra amit árúsz a parasztoknak?!...Hát persze!...csak nem mélységben, hanem hosszban...)

                      Dugattyú gyűrűk élének reszelővel letörése: Nálam a szorulásos nyomok a dugattyú palástján voltak. A dugattyú gyűrű éle szerintem ott okozhat problémát, ha egy alacsonyabb fordulaton bejáratott és már vállasra koptatott hengerrel rendelkező motort erősen kezdenek hajtani, és a felső gyűrű éle a magasabb fordulaton a vállnak ütközik.

                      Talán abban lehet valami, hogy a letört élű gyűrű kevésbé húzza le az olajfilmet a henger faláról, és ezzel jobb kenést ad...

                      „polírozó hónolással, vagy plató hónolással” műveletet nem ismerem, ennek utána kell olvasnom.

                      henger csatornákat rádiuszosra reszelték. Szerintem ez jó lehet áramlástani szempontból (valamelyest jótékonyan hat a teljesítményre, bár ez csak egy keresztmetszet, az egész áramlási utat tökéletesíteni kell érzékelhető hatáshoz) és gyűrű akadási szempontból is.

                      A gép tudja a 90-100 és 100 feletti tempót is. Én úgy gondolom, a kutya itt lehet elásva! A Pannóia óra szép nagyokat képes kilengeni, főleg ha rezonál a motor (és valljuk be, mikor nem rezonál egy Pannónia?), simán belenghet a mutató az említett tartományba...jókor kell odanézni, hogy mennyivel megyünk...és akkor még hol vagyunk a horgászoktól...

                      Ui: Amiket írtam az a nagy fékdobosokra vonatkozik. A T5-T8-T9-es széria gyári teljesítmény adatai lényegesen magasabbak, azok tudhatják ezt. A korábbi motorok teljesítménye jóval gyengébb. A mai szemmel elképesztőnek tűnő gyártási szórás kivételes esetekben, a csillagok kedvező állása mellett, gondos finomító munkát mellé téve...Esetleg így...
                      Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2016 szept. 17, 10:04.

                      Komment


                        Lehetséges ilyen tempót menni szerintem akár tartósan is csak akkor a blokknak a külseje eredeti a forgattyús résznek pedig semmi köze a gyárihoz. Kell egy kovácsolt dugattyú egy a Hamar Zsiga Bá- hoz hasonló szakmai zseni ki tudja is miért és mit csinál a henger nyílásaival / nem csak rádiuszol/ és a főtengely melyről nincs szó. Pedig a nevében a lényeg.. Főtengely!. A gyűrű felső élét húzzák le általában az olajat meg az alsó éle húzza le az én elgondolásom szerint.Keskenyebb gyűrűk kellenek a kisebb súrlódás miatt. Arról nem szólnak mindez mibe kerül. Persze ha GPS. szerint mérnék a sebességet nem horgász centivel más lenne a kép.

                        Komment


                          Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          „polírozó hónolással, vagy plató hónolással” műveletet nem ismerem, ennek utána kell olvasnom.
                          Ui: Amiket írtam az a nagy fékdobosokra vonatkozik. A T5-T8-T9-es széria gyári teljesítmény adatai lényegesen magasabbak, azok tudhatják ezt. A korábbi motorok teljesítménye jóval gyengébb. A mai szemmel elképesztőnek tűnő gyártási szórás kivételes esetekben, a csillagok kedvező állása mellett, gondos finomító munkát mellé téve...Esetleg így...

                          Nem került megnevezésre a módszer valódi neve, mert az illető maga sem tudta:
                          A lényege az eljárásnak, hogy az utolsó fogással szinte a speciális hónoló fejjel tükrösre polírozza a felületet, de úgy, hogy a keresztirányú karcokból marad bőven.

                          T5 és P10 motorokról volt szó.

                          Komment


                            Ez a módszer egymagában még nagyon kevés. Tükrösnek a bejáratástól kell lennie a hengernek a dugattyútól és rajta lévő gyűrűktől, hiszen ekkor" kopik" össze. A karcoknak igaz nagy szerepe van a kenéskor az olaj megtartásában. A csapszeg is csalóka hisz a tűgörgő bevezetésével sikerült a keverék szegényítése. Az más kérdés, hogy a Bz. persellyel később csörgősödik meg de több is a keletkezett hő és nagyobb az olaj igénye. Nem véletlen készültek a 2 T-s Cz-k és Jawák olajszivattyúval. Bocs Mz-k is! Az igazi megoldás a Nikosilos henger, kovácsolt dugattyú 1 esetleg 2 vékonyított gyűrű és olajszivattyú és a főtengely! Szerintem ennyiből fel lehet újítani jelenleg egy Pannoniát ez csak a hab a tortán. A forgatásnak ára van. Rövid ideig lehet csak szerintem a gyári anyagokkal forgatni tipust. Ezek ha valaki látta közlekedni anno a 65-70 es tempóra készült gépek voltak. Juliska néni 2 garabollyal a kezén utasként be pöfögtek a tojással a piacra. Nem nézem le a gépet és nem akarok bántani senkit. Vannak hozzászólások melyek kicsit elvannak rugaszkodva a valóságtól.

                            Komment


                              1:30-ast próbáltam annó, de nem volt vele túl biztató a gép, szóval maradt az 1:25.
                              Aztán megragadt a gép. onnantól kezdve vissza 1:20-ra.
                              Nem is tudom már, de azt hiszem hogy hogy még ez a ragadás előtt rádiuszosra reszeltem a csatornákat.
                              Aztán, amikor kipróbáltam hogy mennyit bír a gép, amint elérte a 100-at megragadt(persze akkor már rég nem volt km órám, szóval GPS-el mérve). Aztán estem neki kicsit jobban.
                              A dugattyú gyűrűk éleit köszörűvel, finom gyémántporos koronggal(olyan a felülete mint a finom fenőkő) meghúztam. Tényleg csak egy leheletnyit, de mindkét élét. Aztán jött a "polírozó hónolás", a két kipufogó csatorna közötti részt furatköszörűvel megfaragtam. A dugóról lereszeltem a ragadásnyomokat(az eleje kicsit biztos kisebb lett), aztán fúrtam az elejére két, 2-es vagy 3- as lyukat és eloxáltam(na meg hogy látványosabb legyen az alu oxid réteg kopása még be is festettem egy kicsit )

                              Az előző tűgörgő már kicsit lötyögött, de abból volt tartalék, szóval azt cseréltem. A hengertalp tömítést szétszedésnél elszakítottam, szóval azt nem raktam vissza, kapott helyette pasztát.


                              Aztán nagy meglepetésemre egész könnyen beindult a gép, és még nagyobb meglepetésemre egész jól megy.
                              Bár 90 fölött már akkora a rezonancia hogy nehéz leolvasni a GPS-ről az aktuális sebességet(na meg félek is hogy leesik a telefon). Szóval inkább zsebre vágva naplózom az utat, aztán itthon látom hogy a 26-oson azért nem előzgettek nagyon mert végig 90-95-el mentem
                              (jó, az azért nem olyan nagy táv)

                              Haza érve a 35°-ban gyorsan ledobom a táskát, bukót, kabátot, motort szépen betolom a garázsba, hőmérős multimétert előszedem, a henger-hengerfej között 170°C, kuplungdeknin mérve 95°C. De a gép jól el van ilyen hőn is.

                              Persze egy 43 éves, 70-es tempóra tervezett motort nem lehet büntetlenül 90-el hajtani rendszeresen. Bárki mondja nekem csak akkor hiszem el ha a motor minden mozgó és az azt körülvevő részei normálisan meg vannak csinálva.

                              Nemtom mennyit mentem már vele a legutóbbi faragások óta, de az MZ tűgörgő megint erősen csörög. (bár jó az még 1-2000km-t. Az évet már kibírom vele, jövőre meg úgyis akarok venni egy jobb bukót, abba meg remélhetőleg nem fogom hallani )


                              ui:
                              Ma reggel mentem Miskolcra a géppel. Jog gyújtás egész jó hatással van a motor dinamikájára. Jobban húz mint eddig. Odafelé végig helyzetjelzővel mentem(első LED-es, elég jó fénye van, szóval jól látnak)
                              Csak hazafelé jöttek a gondok. Miskolcról kiérve már annyira lemerült az aksi hogy az irányjelző nem igazán akart működni.
                              Na gyertyafényes világítás is csak fordulaton volt. Aztán az aksit lekapcsoltam, ne terhelje feleslegesen az is azt a vackot.
                              Na de esőben nem igazán mertem gyorsan menni, szóval hazáig 3-asban pörgettem szerencsétlen gépet hogy legalább pár méterre ellássak. Kanyarokban meg, vagy ha valaki jött szembe akkor meg mehettem emlékezetből...
                              Szóval úgy összességében ez is szarabb mint a gyári tekercses rendszer volt...

                              Komment


                                Ennyi. Marad a led frontégő, vagy vissza az eredeti égőt. Igen sok az a H4 50/55.

                                Sisak: van egy nyitott ls2 sisakom, és egy zárt mt blade sisakom.
                                A zártat - és az egész márkát - nem ajánlanám jó szívvel, a belső borítása igencsak alultervezett. A csatnál a pofavédő már szétjött. A bőrrel érintkező részek meg látványosan kopnak, vékonyodnak. Viszont a beépített napszemcsi kötelező.
                                Az ls2-t nyúzom már egy ideje, igen jól összerakott sisak. A szövetek nem kopnak látványosan, nem akarnak szétesni, porladni. Igen nagy hátránya, hogy a csat szíja húzza a szakállat, be kellett bőrrel fedni. Ez a zártnál más anyagból van, nem kapja el a szőrszálakat.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X