Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia modernizálás!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szerintem több vele a macera,mint amit gyakorlatilag jelentene.
    Könnyen meggyőzhető vagyok,a cél érdekében!
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Könnyen meggyőzhető vagyok,a cél érdekében!
      Szintén zenész.. Kevesebb erő+egyszerűség=kevesebb baj.. 19 ló elég kell legyen.. főleg egy Pannóniánál ami napi használatos.

      Komment


        Nem tudom hogy nekem most épp mennyi van, de már az is elég. Csak jó lenne ha kicsit finomabban lenne meg

        (akivel motoroztam a nyáron azt mondta hogy minek fejlesztek ennyit, így is húznia kelletett a gázt rendesen hogy tartsa a tempómat. Mondjuk ő P20-assal volt )

        Komment


          Uhhhhh. Értsétek meg , ... ennek a T5 verzióna a rákfenéje a :
          -ÖV. henger
          - hattyúnyak
          - két felömlő
          - két kipufogó csatorna
          - oldalgyertya
          - nagy főtengely sonka átmérő
          - szar dugattyú

          ebből a vélemények alapján az ÖV hengert , és a két kipu csatornát akarjátok kiküszöbölni ....
          Ez az egész egy rendszer ... ha valami kimarad a többi kinlódás kárba vész ...
          Gondold végig .... csinálsz egy aluhengert , világmegváltást vársz tőle , holott az ÖV , Alu átmenetnél a hőátadás nem tökéletes , bár a hűtés jobb mint az ÖV-vel , talán az MZ dugó használhatóvá válna , de természetesen csak egy nagyobb bordázattal ....ezért a P10 ...
          A hattyúnyakon veszítesz vagy 20 %-ot ... de ha inkább visszafelé gondolkodsz , akkor az átalakított hengerre , ráépítesz egy förmedvény szívótorkot plusszba , amire rá tudod rakni a ratyi gyári karbidat ... így már lassan a gyári 12-14 LE nél jársz , csak nem ragad olyan hamar az összeállítás ... , de mivel a kis hűtőborda felé térnél el , ez sem biztos ( csak azért , mert jobban hasonlít a gyárira ) Már mondtam , akkor maradj a gyárinál ...
          MZ vezérlés .... végy egy MZ hengert , majd faragd át a pannóniára , olcsóbb . Ez is megoldás ... csak a kissebb hűtőborda miatt lehet hogy ragadni fog ...
          Már sajnálom Mátét hogy , akar valamit de más nem mer belefogni ... inkább hagyjátok az egészet a P.....-ba , szerintetek a P20 alu hűtőborda nyersen , hogy néz ki és mibe kerül ... a két nyers alu öntvény , amiről még nem tudod hogy nem porózus-é ,50-60 Mátyás király .... Ennyiért már a fene sem akar gyárit ...Ugye ?
          Szerintem ebben a felállásban osszátok - szorozzátok a semmit önállóan , én befogom a pofám ...
          Ja, Tonybacsi mit szerettél volna a mikunival kapcsolatban ???? Lehet privátban is !
          Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2017 nov. 17, 22:52.

          Komment


            Én csak csendes szemlélő vagyok néha csacsogok de egy biztos a henger változtatása nem megoldás / már írogattam róla természetesen csak az én véleményem / egy egész sor változtatás kell az igazi sikerhez. Jó henger- jó dugó!! gyűrűvel és a hatalmas tömegű főtengő és annak nem csak méretét minőségét is fel kellene javítani a tartósság miatt és nem utoljára egy karbicsek.Minden képpen jó lenne de ha nem készül el a hengeren kívül a többi változtatás nincs befejezve. Nem akarok okoskodni mert annyira nem vagyok képbe bocs..

            Komment


              zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              A hattyúnyakon veszítesz vagy 20 %-ot
              Pont ezért írtam hogy helyet kell hagyni egy normális rendszerhez is. A Néhány betétet is le lehet öntetni a hengerekkel együtt. Aztán ha neked az az igényed akkor a gyárias hattyúnyakat kimarod és beteszed a helyére a pontosan illeszkedő betétet ami jóval lejjebb viszi a karbi helyét, ezáltal a hattyúnyak formáját is normálisabbá alakítja(vagy el is tünteti)
              Én úgy gondolom hogy egy ilyen betétet meg lehetne csinálni úgy hogy alig észrevehető legyen az illesztés.

              Komment


                Ha valaki oly sokat foglalkozott a Pannóniával és van is ( nem egy...) a tulajdonában, ráadásul igen jól felszerelt ( korhű) szerkezet, akkor annak -szerintem, el kell fogadni a véleményét...persze csak szerintem. Én, nem értek hozzájuk, engem csak fiatalon vonzott nagyon a P20-21-es (főleg a hangja) és ( az akkori kornak megfelelően) a kiemelkedő menetteljesítménye, azonban idővel kinőttem belőle. Sajátom sosem volt, mivel akkorra, amikorra 18 lettem, már nem voltak Pannóniák- legalábbis az áruházakban már nem lehetett kapni, így maradt a Jawa, CZ, MZ... Én a CZ-t választottam, aminek a szeretete a mai napig megmaradt. A Pannóniákat -a mai napig megcsodálom, ha látok belőlük. Próbálták már nagyon sokan "feléleszteni" a magyar "legendát", azonban mindig beleütköztek valami láthatatlan falba...(Isten tudja, mi lehet az ok/oka?!) a vége mindig CSEND lesz.

                Komment


                  Én sem akartam okosságokat írni nem ez volt a szándékom. Nekem sem volt Panonniám csak Danuviám mitől műszakilag nem voltam hanyatt esve. Lecseréltem egy Simson Stárra pedig akkor még rendszámos volt. / most mióta gondolkodnak ismét rajata!/.De bármilyen fájó is sokkal különb gép volt. Azt akartam csak ecsetelni , hogy ez olyan mint a lavina. Ha elkezded egyik hozza a következőt mert csak készet akarsz. Valahol jogos hisz mindnyájan a jobbra szebbre törekszünk. Igazából nagyon ritkán modhatjuk el Ez már készen van, talán ilyen nincs is.

                  Komment




                    Ma jött egy szép színes csomagomClick image for larger version  Name:	20171120_2037433.jpg Views:	1 Size:	659.2 KB ID:	207752
                    Benne a várt szívótorokkal. Meglepődtem kicsit hogy nem egy, hanem rögtön kettő (valahogy ez nem tűnt fel a leírásban. De sebaj, van egy tartalék )
                    Click image for larger version  Name:	20171120_190404.jpg Views:	1 Size:	580.2 KB ID:	207753
                    Persze, mint ahogy a leírásban lévő méretekből látszott ezen sokat nem kell alakítani. A két furat kicsit szűkös volt az M8-as csavaroknak, de azon könnyen lehetett segíteni.
                    Úgyhogy a régi karbi leszerelése tovább tartott mint ennek a felszerelése
                    Click image for larger version  Name:	20171120_193725.jpg Views:	1 Size:	665.6 KB ID:	207754Click image for larger version  Name:	20171120_193734.jpg Views:	1 Size:	539.2 KB ID:	207755Click image for larger version  Name:	20171120_194351.jpg Views:	1 Size:	693.9 KB ID:	207756

                    Aztán benzintank fel, egy kis állítgatás, egy kis rugdosás, még egy kis állítgatás és a benzincsap megnyitása után kb 10 perccel már be is indult
                    Bár légszűrő nélkül sok értelme nincs állítgatni. Na meg kell majd bele a vastagabb súbert tű és valószínű hogy egy kisebb főfúvóka is.

                    Minden esetre a télire elvackolt szúnyogok aligha élték túl ezt a pár perces próbálgatást


                    Click image for larger version

Name:	image_32135.jpg
Views:	144
Size:	665.3 KB
ID:	207757Click image for larger version

Name:	image_32136.jpg
Views:	135
Size:	495.5 KB
ID:	207758Click image for larger version

Name:	image_32137.jpg
Views:	129
Size:	634.5 KB
ID:	207759Click image for larger version

Name:	image_32138.jpg
Views:	133
Size:	528.6 KB
ID:	207760
                    Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2017 nov. 20, 20:03.

                    Komment


                      heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Bár légszűrő nélkül sok értelme nincs állítgatni.
                      Ne röhögtess!A pannónia légszűrője nyitottabb mint a mai sportlégszűrők,csak akkor befolyásolják a motor működését ha eldugulnak
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Ne röhögtess!A pannónia légszűrője nyitottabb mint a mai sportlégszűrők,csak akkor befolyásolják a motor működését ha eldugulnak
                        hát azért a nagyobb bogarak felakadnak rajta

                        Tény hogy szinte semmi ellenállása nincs. De azért azt a picit is figyelembe kellene venni. Remélhetőleg a napokban megjön a légszűrő(H-s légszűrő. Persze krómozva), nyomtatok hozzá egy közdarabot aztán próba. Ha jó lesz akkor meg kifaragom aluból azt a közdarabot.

                        Komment


                          zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Hengerfej ????? Pl :
                          Szuper kis program! Magam is szemeztem már vele, de sajna nekem nincs meg.

                          Ha megengeded, pár észrevétel a módosított hengerfejjel kapcsolatban:

                          -a Piston Radius 174 helyett 114mm legyen.
                          - illetve a Squish % of Bore 33% helyett inkább az 50% közelében legyen (már... ha ez a préssáv szélessége %-ban)
                          - a Head vol 23.5 cm3 is nekem kicsit kevésnek tűnik, bár ez lehet az én programbeli hiányom, nem tudom számol-e még hozzá valamit.
                          (a Kompr Trapped 8.2. ez lenne a számított kompresszió viszony?)
                          Én 10:1 kompresszió viszonyra, és 1,3mm préssávra számoltatnám ki a programmal!
                          - a többi rész nagyon tetszik,
                          a 157° kipufogás szerintem is jó.

                          Komment


                            Tonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Szuper kis program! Magam is szemeztem már vele, de sajna nekem nincs meg.
                            Neeeem , sajnos nincs meg .... , bár lenne ... csak "nyúltam" az ábrát , igen , az nem eredeti dugóval volt !
                            Nos, a felvetésedre válaszolva .... tegnap nem voltam rest , számolgattam egy kicsit, igaz mire abbahagytam már ma volt .

                            valóban igazad van ... nem egészen gyári cucchoz vannak az adatok megadva . De nézzük min morfondíroztam egy keveset , kiváncsi vagyok mi a véleményed ..., úgysem írt senki semmi konkrétumot , pedig ha jól emlékszem ezt kérték mindenkitől akinek vágyálma egy átalakított alu henger (szerintem hosszútőcsavaros megoldás ...) egyhengeres pannoniához , bár nekem nincs mire tennem , így nincs hozzá affinitásom . Az is igaz , hogy azt írtam nem foglalkozok a dologgal , de ha már megszólítottál ...

                            Mit is tudunk ? A gyári paraméterek "uszkve" :

                            -furat : 68 mm
                            -löket : 68 mm
                            -sűrítési arány: 1 / 7-7,5 tipustól függően
                            -R dugó tető : 114 mm
                            -szívó nyitvatart: 138 °
                            -kipu nyitvatart: 144 °
                            -átömlő nyitvat. : 111 °

                            Ezek az adatok kissé megváltoztatva talán komolyabb teljesítmény, picit magasabb fordulat elérését is lehetővé tennék , annak ellenére , hogy a forgattyús mechanizmus kialakítása mindamellett hogy gyengécske , talán túlontúl egyszerűnek mondható, így a plusz lóerők kicsalogatása szempontjából kifejezetten hátrányos . De hát kinek a pap , kinek a papné , kinek a lányuk ...
                            Konkrétan mi a véleményed egy szimplakipufogó nyílással , a lehetőleg egyenes szívónyílással rendelkező (hengertalphoz viszonyítva kb 10°-14° szögeltéréssel csatlakozó) alubordás henger létjogosultságáról , ami a következő vezérléssel bírna ... :

                            - 149 ° szívás
                            - 160 ° kipu csatorna szélesség 33-35 °
                            - 122 ° átömlő (2-4 ???)


                            A hengerfej az általad vázolt dugó méretekkel (+ csak két gyűrűvel) E= 1 / 9-9,5 ,( természetesen tömítés elhagyása mellett , megfelelő betéttel ). A kialakítást tekintve , az átlagos és általános 50% helyett ,46% préssáv alkalmazása (157-160 ° kipu ??? ....) Ami 9mm -es préssáv szélességet (2,81 mm + p.s. magasság a belső átmérőnél ), és 17,35° p.s.szöget takar a H.F. síkjához képest , vagyis a préssáv fokozatosan táguló, a kontrás áramlás , így a detonáló égés elkerőlése végett . Préssáv magassága a szokásos 2% löket körüli , azaz 1,2-1,4 mm (forrasztó ónnal visszaellenőrizhető ) totál sűrítő térfogat : 23,6 ccm . Gyertya távolság a dugó tetőtől 17-18 mm , kialakítás félgömbszerű vagy toroid . (a legkisebb hőátadó felület megközelítése okán)
                            Szerintem a két gyűrűs dugó megfelelőbb választás (a gyártmányban bizonytalan vagyok ...) , illesztés 0,08 mm , kúposság két lépcsőben (dugótetőnél 0,1mm -) csapszegnél alászedve , vagy ovál... . Ékelés bronzcsappal a csat. kiosztásnak megfelelően szívó oldalon.
                            Forgattyúmű ??? Átmérő kurtítva , kiegyensúlyozó furatokkal ? Alu b.házbetét... vagy más ...

                            Vélemény ? Vagy más koncepció ? Ha már fel lett dobva a labda de nem igazán kapkodja senki .

                            Komment


                              zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                              Neeeem , sajnos nincs meg ....
                              Az nagy hiba
                              (küldj privátba egy email címet)

                              Komment


                                zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                nem igazán kapkodja senki
                                Nem tudom mit számolsz ,de nagyon tetszik!


                                Sajnos nem tudom bepótolni,az általam nem értett kifejezések érdemben való értelmezését,a munkám utáni szabadidőmet,lekötik a megrendelések melyek a jövő évig kitartanak(szerencsére)
                                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X