Atti69 eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannónia modernizálás!
Collapse
X
-
mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKönnyen meggyőzhető vagyok,a cél érdekében!
- 2 likes
Komment
-
Uhhhhh. Értsétek meg , ... ennek a T5 verzióna a rákfenéje a :
-ÖV. henger
- hattyúnyak
- két felömlő
- két kipufogó csatorna
- oldalgyertya
- nagy főtengely sonka átmérő
- szar dugattyú
ebből a vélemények alapján az ÖV hengert , és a két kipu csatornát akarjátok kiküszöbölni ....
Ez az egész egy rendszer ... ha valami kimarad a többi kinlódás kárba vész ...
Gondold végig .... csinálsz egy aluhengert , világmegváltást vársz tőle , holott az ÖV , Alu átmenetnél a hőátadás nem tökéletes , bár a hűtés jobb mint az ÖV-vel , talán az MZ dugó használhatóvá válna , de természetesen csak egy nagyobb bordázattal ....ezért a P10 ...
A hattyúnyakon veszítesz vagy 20 %-ot ... de ha inkább visszafelé gondolkodsz , akkor az átalakított hengerre , ráépítesz egy förmedvény szívótorkot plusszba , amire rá tudod rakni a ratyi gyári karbidat ... így már lassan a gyári 12-14 LE nél jársz , csak nem ragad olyan hamar az összeállítás ... , de mivel a kis hűtőborda felé térnél el , ez sem biztos ( csak azért , mert jobban hasonlít a gyárira ) Már mondtam , akkor maradj a gyárinál ...
MZ vezérlés .... végy egy MZ hengert , majd faragd át a pannóniára , olcsóbb . Ez is megoldás ... csak a kissebb hűtőborda miatt lehet hogy ragadni fog ...
Már sajnálom Mátét hogy , akar valamit de más nem mer belefogni ... inkább hagyjátok az egészet a P.....-ba , szerintetek a P20 alu hűtőborda nyersen , hogy néz ki és mibe kerül ... a két nyers alu öntvény , amiről még nem tudod hogy nem porózus-é ,50-60 Mátyás király .... Ennyiért már a fene sem akar gyárit ...Ugye ?
Szerintem ebben a felállásban osszátok - szorozzátok a semmit önállóan , én befogom a pofám ...
Ja, Tonybacsi mit szerettél volna a mikunival kapcsolatban ???? Lehet privátban is !Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2017 nov. 17, 23:52.
- 3 likes
Komment
-
Én csak csendes szemlélő vagyok néha csacsogok de egy biztos a henger változtatása nem megoldás / már írogattam róla természetesen csak az én véleményem / egy egész sor változtatás kell az igazi sikerhez. Jó henger- jó dugó!! gyűrűvel és a hatalmas tömegű főtengő és annak nem csak méretét minőségét is fel kellene javítani a tartósság miatt és nem utoljára egy karbicsek.Minden képpen jó lenne de ha nem készül el a hengeren kívül a többi változtatás nincs befejezve. Nem akarok okoskodni mert annyira nem vagyok képbe bocs..
Komment
-
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA hattyúnyakon veszítesz vagy 20 %-ot
Én úgy gondolom hogy egy ilyen betétet meg lehetne csinálni úgy hogy alig észrevehető legyen az illesztés.
- 1 like
Komment
-
Ha valaki oly sokat foglalkozott a Pannóniával és van is ( nem egy...) a tulajdonában, ráadásul igen jól felszerelt ( korhű) szerkezet, akkor annak -szerintem, el kell fogadni a véleményét...persze csak szerintem. Én, nem értek hozzájuk, engem csak fiatalon vonzott nagyon a P20-21-es (főleg a hangja) és ( az akkori kornak megfelelően) a kiemelkedő menetteljesítménye, azonban idővel kinőttem belőle. Sajátom sosem volt, mivel akkorra, amikorra 18 lettem, már nem voltak Pannóniák- legalábbis az áruházakban már nem lehetett kapni, így maradt a Jawa, CZ, MZ... Én a CZ-t választottam, aminek a szeretete a mai napig megmaradt. A Pannóniákat -a mai napig megcsodálom, ha látok belőlük. Próbálták már nagyon sokan "feléleszteni" a magyar "legendát", azonban mindig beleütköztek valami láthatatlan falba...(Isten tudja, mi lehet az ok/oka?!) a vége mindig CSEND lesz.
- 3 likes
Komment
-
Én sem akartam okosságokat írni nem ez volt a szándékom. Nekem sem volt Panonniám csak Danuviám mitől műszakilag nem voltam hanyatt esve. Lecseréltem egy Simson Stárra pedig akkor még rendszámos volt. / most mióta gondolkodnak ismét rajata!/.De bármilyen fájó is sokkal különb gép volt. Azt akartam csak ecsetelni , hogy ez olyan mint a lavina. Ha elkezded egyik hozza a következőt mert csak készet akarsz. Valahol jogos hisz mindnyájan a jobbra szebbre törekszünk. Igazából nagyon ritkán modhatjuk el Ez már készen van, talán ilyen nincs is.
- 1 like
Komment
-
Ma jött egy szép színes csomagom
Benne a várt szívótorokkal. Meglepődtem kicsit hogy nem egy, hanem rögtön kettő (valahogy ez nem tűnt fel a leírásban. De sebaj, van egy tartalék )
Persze, mint ahogy a leírásban lévő méretekből látszott ezen sokat nem kell alakítani. A két furat kicsit szűkös volt az M8-as csavaroknak, de azon könnyen lehetett segíteni.
Úgyhogy a régi karbi leszerelése tovább tartott mint ennek a felszerelése
Aztán benzintank fel, egy kis állítgatás, egy kis rugdosás, még egy kis állítgatás és a benzincsap megnyitása után kb 10 perccel már be is indult
Bár légszűrő nélkül sok értelme nincs állítgatni. Na meg kell majd bele a vastagabb súbert tű és valószínű hogy egy kisebb főfúvóka is.
Minden esetre a télire elvackolt szúnyogok aligha élték túl ezt a pár perces próbálgatást
Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2017 nov. 20, 21:03.
- 3 likes
Komment
-
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseBár légszűrő nélkül sok értelme nincs állítgatni."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 5 likes
Komment
-
mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNe röhögtess!A pannónia légszűrője nyitottabb mint a mai sportlégszűrők,csak akkor befolyásolják a motor működését ha eldugulnak
Tény hogy szinte semmi ellenállása nincs. De azért azt a picit is figyelembe kellene venni. Remélhetőleg a napokban megjön a légszűrő(H-s légszűrő. Persze krómozva), nyomtatok hozzá egy közdarabot aztán próba. Ha jó lesz akkor meg kifaragom aluból azt a közdarabot.
- 3 likes
Komment
-
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHengerfej ????? Pl :
Ha megengeded, pár észrevétel a módosított hengerfejjel kapcsolatban:
-a Piston Radius 174 helyett 114mm legyen.
- illetve a Squish % of Bore 33% helyett inkább az 50% közelében legyen (már... ha ez a préssáv szélessége %-ban)
- a Head vol 23.5 cm3 is nekem kicsit kevésnek tűnik, bár ez lehet az én programbeli hiányom, nem tudom számol-e még hozzá valamit.
(a Kompr Trapped 8.2. ez lenne a számított kompresszió viszony?)
Én 10:1 kompresszió viszonyra, és 1,3mm préssávra számoltatnám ki a programmal!
- a többi rész nagyon tetszik,
a 157° kipufogás szerintem is jó.
1 kép
- 1 like
Komment
-
Tonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzuper kis program! Magam is szemeztem már vele, de sajna nekem nincs meg.
Nos, a felvetésedre válaszolva .... tegnap nem voltam rest , számolgattam egy kicsit, igaz mire abbahagytam már ma volt .
valóban igazad van ... nem egészen gyári cucchoz vannak az adatok megadva . De nézzük min morfondíroztam egy keveset , kiváncsi vagyok mi a véleményed ..., úgysem írt senki semmi konkrétumot , pedig ha jól emlékszem ezt kérték mindenkitől akinek vágyálma egy átalakított alu henger (szerintem hosszútőcsavaros megoldás ...) egyhengeres pannoniához , bár nekem nincs mire tennem , így nincs hozzá affinitásom . Az is igaz , hogy azt írtam nem foglalkozok a dologgal , de ha már megszólítottál ...
Mit is tudunk ? A gyári paraméterek "uszkve" :
-furat : 68 mm
-löket : 68 mm
-sűrítési arány: 1 / 7-7,5 tipustól függően
-R dugó tető : 114 mm
-szívó nyitvatart: 138 °
-kipu nyitvatart: 144 °
-átömlő nyitvat. : 111 °
Ezek az adatok kissé megváltoztatva talán komolyabb teljesítmény, picit magasabb fordulat elérését is lehetővé tennék , annak ellenére , hogy a forgattyús mechanizmus kialakítása mindamellett hogy gyengécske , talán túlontúl egyszerűnek mondható, így a plusz lóerők kicsalogatása szempontjából kifejezetten hátrányos . De hát kinek a pap , kinek a papné , kinek a lányuk ...
Konkrétan mi a véleményed egy szimplakipufogó nyílással , a lehetőleg egyenes szívónyílással rendelkező (hengertalphoz viszonyítva kb 10°-14° szögeltéréssel csatlakozó) alubordás henger létjogosultságáról , ami a következő vezérléssel bírna ... :
- 149 ° szívás
- 160 ° kipu csatorna szélesség 33-35 °
- 122 ° átömlő (2-4 ???)
A hengerfej az általad vázolt dugó méretekkel (+ csak két gyűrűvel) E= 1 / 9-9,5 ,( természetesen tömítés elhagyása mellett , megfelelő betéttel ). A kialakítást tekintve , az átlagos és általános 50% helyett ,46% préssáv alkalmazása (157-160 ° kipu ??? ....) Ami 9mm -es préssáv szélességet (2,81 mm + p.s. magasság a belső átmérőnél ), és 17,35° p.s.szöget takar a H.F. síkjához képest , vagyis a préssáv fokozatosan táguló, a kontrás áramlás , így a detonáló égés elkerőlése végett . Préssáv magassága a szokásos 2% löket körüli , azaz 1,2-1,4 mm (forrasztó ónnal visszaellenőrizhető ) totál sűrítő térfogat : 23,6 ccm . Gyertya távolság a dugó tetőtől 17-18 mm , kialakítás félgömbszerű vagy toroid . (a legkisebb hőátadó felület megközelítése okán)
Szerintem a két gyűrűs dugó megfelelőbb választás (a gyártmányban bizonytalan vagyok ...) , illesztés 0,08 mm , kúposság két lépcsőben (dugótetőnél 0,1mm -) csapszegnél alászedve , vagy ovál... . Ékelés bronzcsappal a csat. kiosztásnak megfelelően szívó oldalon.
Forgattyúmű ??? Átmérő kurtítva , kiegyensúlyozó furatokkal ? Alu b.házbetét... vagy más ...
Vélemény ? Vagy más koncepció ? Ha már fel lett dobva a labda de nem igazán kapkodja senki .
- 1 like
Komment
-
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
Neeeem , sajnos nincs meg ....
(küldj privátba egy email címet)
- 1 like
Komment
-
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésenem igazán kapkodja senki
Sajnos nem tudom bepótolni,az általam nem értett kifejezések érdemben való értelmezését,a munkám utáni szabadidőmet,lekötik a megrendelések melyek a jövő évig kitartanak(szerencsére)"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 2 likes
Komment
Komment