Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia modernizálás!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ilyesmi van benne nekem is pár éve. Sajnos leálított motornál ha felkapcsolom a világítást nagyon gyorsan meríti le. De menet közben elég.

    Köszönöm! Nekem az már elég, hogy bírja ezt a jármű üzemmódot (rázkódás, nem a saját töltőjével való töltés, stb.), az új áram termelő rendszer vagy 100W-os, majd tölti ha kell!

    Komment


      Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése


      Köszönöm! Nekem az már elég, hogy bírja ezt a jármű üzemmódot (rázkódás, nem a saját töltőjével való töltés, stb.), az új áram termelő rendszer vagy 100W-os, majd tölti ha kell!
      Bár legjobb savas lenne bele. Aksi kereskedésbe érdemes bemenni úgy hogy előtte leméred mi az ami maximum belemegy. Van olyan 12V-os ami jó bele.
      (következő nekem is savas lesz. Főleg hogy az indexrelé is kiköltözik most az aksi mellől. Indexrelé, kapcsolt 12V reléje és a biztosítéktartó nem fér el ott. Szóval lesz egy külön doboz ezeknek a motoron. )

      Komment


        heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

        Bár legjobb savas lenne bele. Aksi kereskedésbe érdemes bemenni úgy hogy előtte leméred mi az ami maximum belemegy. Van olyan 12V-os ami jó bele.
        (következő nekem is savas lesz. Főleg hogy az indexrelé is kiköltözik most az aksi mellől. Indexrelé, kapcsolt 12V reléje és a biztosítéktartó nem fér el ott. Szóval lesz egy külön doboz ezeknek a motoron. )
        Szia!

        Szerintem ez savas, az van ráírva, hogy "ACID".
        A kapcsolt 12 Volt relé alatt mit értesz?

        Üdv.

        Komment


          Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

          Szia!

          Szerintem ez savas, az van ráírva, hogy "ACID".
          Persze. Csak ennél a sav fel van itatva. Ezt szokták zselés aksinak mondani. Ez jóval érzékenyebb a túltöltésre és a túl nagy terhelésre mint a folyékony savas aksik.
          Ennek előnye hogy akármilyen pozícióban használhatod. Az elektrolit nem fog kifolyni. A hagyományos savas aksit meg ugye csak állítva...

          Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          A kapcsolt 12 Volt relé alatt mit értesz?
          Ugye gyárilag nincs kapcsolt 12V-os feszültség. Olyan ami a gyújtás ráadásakor kapcsolna. Szóval a gyújtáskapcsoló kapott egy plusz érintkezőt, így a gyújtáskulcsot bedugva a gyújtást ráadom és közben kapcsolok ezt-azt. Pl irányjelzőket, USB töltőt...

          Komment


            heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

            ....Szóval a gyújtáskapcsoló kapott egy plusz érintkezőt, így a gyújtáskulcsot bedugva a gyújtást ráadom és közben kapcsolok ezt-azt. Pl irányjelzőket, USB töltőt...
            Hello!

            Ez hogy...?
            Hova tudtál plusz érintkezőt tenni az eredeti gy kapcs-ba...?

            Komment


              Tonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

              Hello!

              Ez hogy...?
              Hova tudtál plusz érintkezőt tenni az eredeti gy kapcs-ba...?
              Gyárilag ki van alakítva neki a hely, csak máshogy és más érintkezők vannak felszegecselve (talán a dinamós Pannónián voltak máshogy az érintkezők gyárilag) Sőt, akár 2 nyitó és 2 záró érintkezőt is lehetne tenni rá. Gyárilag annyit le lehet helyezni a műanyag házon. (bár az egyik záró az ütköző, de ha azt nem számítom akkor is 3 ) Az aksi biztosítékának persze mennie kell. De az egyénként is egy megbízhatatlan szar, szóval azt érdemes az aksi mellé rakni egy normális foglalatba.
              Click image for larger version

Name:	20180331_191043.jpg
Views:	96
Size:	1,013.7 KB
ID:	211651Click image for larger version

Name:	20180331_191101.jpg
Views:	104
Size:	911.5 KB
ID:	211652
              Persze a gyári csatlakozásokat, amiknek a vége van szegecsként szétperemezve, ki kell fúrni és újat kell gyártani helyettük.
              Ha jól emlékszem legalább kettőt ki kell szedni. Legalábbis én annyit szedtem ki, így is pattogtak le kisebb darabok a műanyagból. Nagyon könnyen törik már...
              Pedig jobb lett volna darabokra szedni és szépen lehorganyozni minden érintkezőt. De esélyes hogy azt nem élte volna túl a kapcsolóház. Szóval így maradt...
              Minden esetre egy olyan gyújtáskapcsolót aminél pont ez a két csatlakozó van teljesen összerohadva nyugodt szívvel megberheltem

              Ha meg ez nem jönne be akkor a B terv:
              Click image for larger version

Name:	20180331_164257.jpg
Views:	105
Size:	705.5 KB
ID:	211653Click image for larger version

Name:	20180331_164246.jpg
Views:	108
Size:	680.0 KB
ID:	211654

              Komment


                Azért egy 4,5 Ah -s aksival nem lehet messze szaladni ha lesz rajta villogó . Hisz mindíg világítani kell és ilyenkor kanyarodáskor : világítás, féklámpa- villogó párosul egy alacsony fordulattal mikor ennyi fogyasztó esetén nincs töltés? Egy nagyvárosi forgalomban ez okozhat meglepetést!, persze ez csak az én dilemám.

                Komment


                  sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Azért egy 4,5 Ah -s aksival nem lehet messze szaladni ha lesz rajta villogó . Hisz mindíg világítani kell és ilyenkor kanyarodáskor : világítás, féklámpa- villogó párosul egy alacsony fordulattal mikor ennyi fogyasztó esetén nincs töltés? Egy nagyvárosi forgalomban ez okozhat meglepetést!, persze ez csak az én dilemám.
                  Még a Jog gyújtással is bírtam. Annyi hogy ilyen esetben (+ telefon töltődött róla) 11V-ra simán lement alapjáraton.
                  De ez egy jóval erősebb rendszer. Alacsony fordulaton is.

                  Na meg nem akkus gyújtás, szóval nagy meglepetést nem fog okozni
                  Max gyengébben világít a lámpa.

                  Nem raknék akkus gyújtást a motoromra. Túl sok a hibalehetőség.
                  (max tartalék rendszernek tudom elképzelni a mostani mellé)

                  Komment


                    sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Azért egy 4,5 Ah -s aksival nem lehet messze szaladni ha lesz rajta villogó . Hisz mindíg világítani kell és ilyenkor kanyarodáskor : világítás, féklámpa- villogó párosul egy alacsony fordulattal mikor ennyi fogyasztó esetén nincs töltés? Egy nagyvárosi forgalomban ez okozhat meglepetést!, persze ez csak az én dilemám.
                    A ledkerékmágneses rendszer, amit vettem, 12 Volt 100 W-ot tud a Pannónia 45 Wattjával szemben.
                    Irányjelzőt akarok rátenni, de terveim szerint minden 12 Volt LED-es lesz így a 4,5 ah-ás akkunak elégnek kell lennie puffernek azokra az üzemi helyzetekre, amikor alacsony fordulaton nem ad elég kraftot a lendkerékmágnes. Legalábbis agy van elképzeléseim szerint...aztán persze majd az ÉLET megmondja, hogy jól gondoltam-e?!

                    Ez a lendkerékmágnes olyan baromi erős, hogy ha rácuppantom a rendszerre, alig bírom levenni róla...

                    Komment


                      Ma vettem le a motort a bakokról, már a saját kerekein áll. Viszont a hátsó kerék visszarakása után gondoltam kicsit megcibálom. Térdemmel megtámasztottam a vázat két kézzel meg elkezdtem cibálni oldalra a a kereket az aljánál fogva. Kicsit meglepődtem hogy szemmel láthatóan elég sokat tekeredik a hátsó villa. Nem tudom másnak milyen. Én most próbáltam ezt így először. De nem valami biztató...
                      Ilyen ez gyárilag? Vagy megint elengedett egy hegesztés valahol a tokozott részen?

                      Komment


                        heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        De nem valami biztató...
                        Vagy nem támaszt az excenter ,ha jól emlékezem volt gondod már vele , gyébként két persely és egy csőtengely ami tart,még kopottan sem igazán lógós fajta.....

                        Ma kipróbálta egy suzukis srác a pancsimat azt mondta : elképesztő stabil ! Szerintem is a mai gépeket nem az egyensúly és a stabil váz tartja az úton : hanem az olvadt gumi és a lóerők....
                        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                        Komment


                          mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Vagy nem támaszt az excenter ,ha jól emlékezem volt gondod már vele , gyébként két persely és egy csőtengely ami tart,még kopottan sem igazán lógós fajta.....

                          Ma kipróbálta egy suzukis srác a pancsimat azt mondta : elképesztő stabil ! Szerintem is a mai gépeket nem az egyensúly és a stabil váz tartja az úton : hanem az olvadt gumi és a lóerők....
                          Na majd valamikor lecsekkolom.
                          Bár ha eddig nem tűnt fel hogy ingatag lenne vele a gép (és ez után sem fog) akkor szerintem marad így a szezonban

                          Komment


                            mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Ma kipróbálta egy suzukis srác a pancsimat azt mondta : elképesztő stabil ! Szerintem is a mai gépeket nem az egyensúly és a stabil váz tartja az úton : hanem az olvadt gumi és a lóerők....
                            Tudjátok mi a titok? Az alacsony súlypont. A magas súlypont miatt válik instabillá a motor, és minden mai motor ilyen.
                            heeegany jutottál valamire a fékkel?
                            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                            Komment


                              De nem hátrány egy stabil váz sem , egy jó geometriájú futóművel , ahol a két kerék egy vonalon fut ami a (mély!) súlypont függőleges síkjára fekszik .....

                              Komment


                                wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                heeegany jutottál valamire a fékkel?
                                Összeraktam, de még finomítani kell rajta. Egyenlőre túl nagy erővel kell húzni és így nem is jobb mint a gyári, szóval a mai találkozóra visszakerült a gyári rá. (két kézzel húzva fog rendesen )
                                Az a gond hogy fékezésnél feszül annyit hogy már minden szorul. Szóval addig ebből nem lesz semmit amíg a féklapba nem csinálom meg a tengelyeknek a teflon perselyeket. Ha azok megvannak akkor újra kipróbálom hogy mit lehet kihozni belőle.


                                De először a karibval kezdjek valamit. Egyenlőre szarabb mint a gyárival... Bár elég valószínűnek tartom hogy néhol falsol is. A falsni gumi egy rakás szar. Deformálódik össze, vissza. Szóval oda süttetni kell egy normálisat mindenképp.

                                A gyújtás viszont fasza! 65W-os fényszóró izzó, közben a telefon töltődik róla és 60-al 4-esben 14,2-14,4V között tartja szépen

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X