Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia modernizálás!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    Szóval ide a LED-es az igazi.
    A ledes dolgokkal (legalább is a házi kivitelű vagy olcsó kínai) pont az szokott gond lenni hogy napsütésben főleg ha a fényforrásra irányul alig látszik.
    Nekem a 6v-os kis Ts-em volt ledesítve. Csak a tompitott és a reflektor állt hagyományos izzóból. Az indexek a féklámpa a visszajelzők és helyzetjelző valamint a hátsó lámpa mind ledes volt.
    Egy műszerész Müller Szabi csinálta őket.
    De így is messze elmaradt a várakozásaimtól ráadásul az egész nem volt olcsóbb mint a később ráépített Yamaha jog gyújtás.
    De ez csak az én tapasztalatom és az abból levont tanulság.
    heeegany és Lemezjáték kedvelte ezt.

    Komment


      #47
      heeegany
      A gyári világítótekercsek valóban nem 120°-ban vannak elhelyezve. Pedig úgy tudom az lenne az ideális, de lehet hogy a többi alkatrészhez szükséges hely miatt tolták inkább el egy pár fokkal.
      Szerintem tudatosan tolták el a tekercseket, mivel azok párhuzamosan vannak kötve és ha megnézed, hogy a lendkerékben az ellentétes pólusú mágnes szegmensek forgás közben milyen helyzetben érnek a tekercsek vasmagjaihoz, akkor meglátásom szerint 120 fokos eltolásnál gyengítenék az ellenkező fázisban összegződő hullámok egymást.
      Persze, ha rögtön a tekercsről levett áramot egyenirányítod, akkor ez már nem probléma és a három tekercsről levett feszültséghullámok névleges feszültségét nem befolyásolja a tekercsek osztása.

      Ha a ledhez elég a gyári feszültség, akkor nem variálok mással. Visszaolvasom, amiket akkor leírtál, és ha elakadok, akkor kérek segítséget, jó?

      - - - Updated - - -

      dkari
      A ledes dolgokkal (legalább is a házi kivitelű vagy olcsó kínai) pont az szokott gond lenni hogy napsütésben főleg ha a fényforrásra irányul alig látszik.
      Akkor lehet, hogy valami drágább led lenne jó?. nekem csak az indexekbe, meg a féklámpához kellene...
      heeegany kedvelte ezt.

      Komment


        #48
        Lemezjáték, és én azt hiszem ,hogy egyformán vágjuk a témát de szerintem nem is kell tudni mindent . Elég ha tudjuk ki az okos --szóval most megyek ki a villanyszerelőhöz ahol a kis ducattim ma kap egy vadi kábelköteket , égőket , meg diódahidat -vagy mit ? . Nem szeretnék megint úgy beégni mint tavaly tiszakeszin .

        Szóval én nem tudom mit csinált , de a multkor az első próbakor- ( csak a delejezés és a két tekercs áttekerése és máshogy bekötése után - a három vég helyett négy ? ) a 100/120 as 12 V égőt , mndkét szál bekötve - persze szab. nélkül --úgy kúrta ki egy gázadásra - mint ahogy én nyomom ki ,fél kézzel a palacsintából a lekvárt . Na ennyi erőből már lehet gazdálkodni -állítólag

        Este bővebben -remélem ...
        Lemezjáték, sepy és heeegany kedvelte ezt.

        Komment


          #49
          LED-esítésnél természetesen én is kihagytam a fényszórót. Az marad. (valamint az első helyzetjelző, de az menet közben úgyse világít)
          Viszont én először 4x6db nagy fényerejű LED-et használtam. Egy kicsit már annak is jobb volt a fénye mint az égőnek. Aztán ezt cseréltem irányjelzőnként 1db 1W-os teljesítmény LED-ekre. Na azoknak a fénye már napsütésben is látni. És jobban bevilágítja a búrát mint a gyári égő...
          Egy kicsit több faragással 3W-osat is bele lehetne tenni. De ehhez már kellene némi hűtőfelület amit bele kellene faragni az irányjelzőbe. (a mostani 1W-osnál a nyákon lévő réz szolgál hűtőfelületként.)

          Ezekről már írtam errefelé:
          http://veteran.forum.hu/pannoniak-sz...57/index4.html

          Lemezjáték, természetesen segítek amiben tudok
          Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2015 márc. 26, 07:03.
          Lemezjáték kedvelte ezt.

          Komment


            #50
            Viszont én először 4x6db nagy fényerejű LED-et használtam.
            A leddel az a legnagyobb gond hogy irányított fénye van. Persze létezik olyan is amelyiknek több irányba.
            De az sem "szórt" fény mint egy égő esetében.
            Ha szemből nézed a ledet kisüti a szemed de 15 fokkal oldalról már alig látszik főleg napsütésben.
            Műszakin sem szeretik a házi gyártmányú ledes lámpákat.
            Persze a Led-é a jövő ez kétségtelen, de az autógyárak azért más dimenziókban mozognak.

            - - - Updated - - -


            Lemezjáték, és én azt hiszem ,hogy egyformán vágjuk a témát
            Ne hogy azt gondoljátok én bármihez is értek, hiszen valamihez érteni minimum ki kell tanulni a szakmát. Látom hogyan működnek a dolgok de nem biztos hogy értem is. Azonban saját felelősségemre és érdeklődésem kielégítésére és bízva abban hogy jobbá tehetem (ami ma azt jelenti hogy a mai közlekedési viszonyok közt biztonságosabban lehet közlekedni a géppel) nekiállok dolgoknak.

            Jelen esetben nem hiszem hogy a gyári Honda gyújtás beépítése nagyobb szakértelmet kíván mint a ledes dolgok bekötése.
            Azonban a legfontosabb hogy a Honda gyújtást mindenféle kép a vezeték köteggel együtt kell megvenni.

            Ha megvan a vezetékköteg és a többi alkatrész, már szinte csak a gyújtás kapcsolónál kell "maszek" megoldást alkalmazni,
            mivel meg van az a nagy előnye hogy minden csatlakozókkal van megoldva ergo szinte nem is lehet összekeverni.

            Le kell tölteni az Nsr kapcsolási rajzát ami alapján be lehet kötni mindent. Színesben is létezik ami még inkább megkönnyíti a beépítést.
            Ha bele gondoltok ez semmi más mint egy gyári alkatrész beépítése és nem egy házi tervezésű valami.

            A "házi munkát" az alaplap elkészítése és a Honda lendkerék kúprészének átalakítása jelenti.
            Én átesztergáltattam a kúprészt hogy a Pannónia csapjához passzoljon. Ezzel annyi a "probléma" hogy nem fog a teljes eredeti felületen feltámaszkodni a lendkerék. Más a kúp emelkedési szöge. De amire a Pannónia való és használni fogom, tökéletesen kielégítő.(Az eddigi tapasztalatok szerint)
            Itt jön a Joker és köztem lévő különbség és az ő javára szóló szakértelem. Ő csinálna új agyat a lendkeréknek és abból alakítaná ki az új kúp részt és az így is lenne helyes!
            Az alaplap egyszerűbb kérdés mert csak egy darab alu tömbből kel kiesztergálni.
            Azonban minden gépészeti beavatkozást úgy kell csinálni hogy a helyszínen legyen a blokk amire felkerül.
            Mikor készült az enyém vittem az esztergályoshoz egy másik blokkot. Ahhoz készült minden.
            Aztán amikor otthon raktam volna fel a motorra kiderült hogy "súlyos" méreteltérések vannak. Olyan Pannonia módra.

            Sajnos nálam egy nagy probléma van. A faragások, átalakítások során a nagy hévben nem igazán szoktam dokumentálni.
            Igy pár fényképem ugyan van a műveletről de ezek is inkább egy-egy készültségi fok de méreteket fejből semmit nem tudok.
            De ha érdekel a dolog megmérek mindent amit tudok.
            zahi és kedvelte ezt.

            Komment


              #51
              dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              A leddel az a legnagyobb gond hogy irányított fénye van. Persze létezik olyan is amelyiknek több irányba.
              De az sem "szórt" fény mint egy égő esetében.
              Ha szemből nézed a ledet kisüti a szemed de 15 fokkal oldalról már alig látszik főleg napsütésben.
              Műszakin sem szeretik a házi gyártmányú ledes lámpákat.
              Persze a Led-é a jövő ez kétségtelen, de az autógyárak azért más dimenziókban mozognak.
              Amikkel először csináltam azok 17°-ban szórtak. Ezért a 6 LED közül mind másfelé volt állítva egy kicsit, de a búra megtörte annyira a fényüket hogy így is jó volt.

              A jelenlegi megoldás, a PowerLED 120°-ban szór ami majdhogynem tökéletes hiszen majdnem a búra szélétől a széléig szór. És pont ezért sokkja jobb a hagyományos égőnél, ugyanis ebben a fajta irányjelzőben nincs tükör, tehát az izzó egyik feléből a fény csak a házat melegíti...
              Műszakin meg fel se tűnt a turpisság a vizsgabiztosnak :P Pedig az irányjelzők, a féklámpa és a hátsó helyzetjelző is LED-es. (a féklámpa 3W-os, a többi 1W-os)




              Én se értek sok mindenhez, de attól még csinálok sok mindent : )
              Ahhoz hogy összerakj egy LED-es lámpát nem kell érteni hozzá, elég a kapcsolási rajz alapján összekötözgetni a darabokat és jó is lesz (ha pedig mégsem akkor a hibából okulva újra megcsinálni)

              Komment


                #52
                heeegany
                Lemezjáték, természetesen segítek amiben tudok
                Köszönöm, élni fogok vele!

                Komment


                  #53
                  Na hozzáértők , elmondom mi van . Kicsit tullőtt a célon a mester , mert elsőre , bekapcsolt 25w os első -5w os hátsó -és nyomott fékpedállal 21w - --alapjáraton 6,8 v , aztán fordúlaton felszaladt 9,2-9,4 re .

                  Aztán azon a grec hid vagy min méregetett és lekötött egy kábelt ---aztán próba --akkor kevés --aztán azt a kábelt vissazatette--és másikat vett le .

                  Aztán jó lett már majdnem , de már csak nagyobb égőkkel fogjuk belőni a tutit . De most gyorsan szétkapom a motort egy vázfestésre -már rég tervezem . Meg felhegesztek néhány fület ,hogy tudjak feltenni valami kis korabeli csomitartót .

                  Komment


                    #54
                    Műszakin meg fel se tűnt a turpisság a vizsgabiztosnak
                    Sajnos egyre inkább fel fog. Eddig ahová hordtam a motorjaimat szinte mindent elnéztek. Most vittem a Kawasakit két centiméterről fényképeztek rajt minden világító testet. Szerencsére csak E-jelzésű dolgokat építek be.
                    Na és persze mindegyik ledes
                    Mondták hogy sajnos már brutális szinten ellenőrzik őket és be vannak kamerázva. Pl. a fékpad csak úgy mér hivatalosan ha közben működik a kamera de így is nagyon rendesek voltak mert először mérték a féket ha esetleg nem jó akkor el sem kezdik a "hivatalos" mérést. Igy nem bukik a műszakin alapból. Korábban volt hogy az első tárcsa 0,2-t ütött. Mivel ez túl volt a megengedett értéken, megfordították a motort és rámért a hátsóval.(dobbal) Sajnos Mz esetében nehéz megoldani a tárcsa ütésmentességét....
                    Tehát ők mindent meg tesznek hogy legközelebb is oda vigyem a járműveimet.

                    Komment


                      #55
                      joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Na hozzáértők , elmondom mi van . Kicsit tullőtt a célon a mester , mert elsőre , bekapcsolt 25w os első -5w os hátsó -és nyomott fékpedállal 21w - --alapjáraton 6,8 v , aztán fordúlaton felszaladt 9,2-9,4 re .

                      Aztán azon a grec hid vagy min méregetett és lekötött egy kábelt ---aztán próba --akkor kevés --aztán azt a kábelt vissazatette--és másikat vett le .

                      Aztán jó lett már majdnem , de már csak nagyobb égőkkel fogjuk belőni a tutit . De most gyorsan szétkapom a motort egy vázfestésre -már rég tervezem . Meg felhegesztek néhány fület ,hogy tudjak feltenni valami kis korabeli csomitartót .
                      Akkor csak jó lesz De ha mégsem akkor se aggódj, csak lesz idén is kéznél Wartburg hogy legyen miről bebikázni. És idén remélhetőleg legalább kettő

                      dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Sajnos egyre inkább fel fog. Eddig ahová hordtam a motorjaimat szinte mindent elnéztek. Most vittem a Kawasakit két centiméterről fényképeztek rajt minden világító testet. Szerencsére csak E-jelzésű dolgokat építek be.
                      Na és persze mindegyik ledes
                      Mondták hogy sajnos már brutális szinten ellenőrzik őket és be vannak kamerázva. Pl. a fékpad csak úgy mér hivatalosan ha közben működik a kamera de így is nagyon rendesek voltak mert először mérték a féket ha esetleg nem jó akkor el sem kezdik a "hivatalos" mérést. Igy nem bukik a műszakin alapból. Korábban volt hogy az első tárcsa 0,2-t ütött. Mivel ez túl volt a megengedett értéken, megfordították a motort és rámért a hátsóval.(dobbal) Sajnos Mz esetében nehéz megoldani a tárcsa ütésmentességét....
                      Tehát ők mindent meg tesznek hogy legközelebb is oda vigyem a járműveimet.
                      Én nem tudom hogy mennyire voltak tüzetesek, az ügyfélváróban vártam(meg a hölggyel beszéltem aki intézte közben az elírt forgalmi javítását) de szólt a vizsgabiztos hogy valami világítást kapcsoljak már a gépen(nálam volt a gyújtáskulcs), meg hogy hol mutatja a megtett kilométereket (na azt nem mutatja, révén hogy még most sem működik a műszeregység). Jól körbefényképezte, megnézegette, az irányjelzőt kipróbálta aztán mehet a papírmunka.

                      No de őket a búrákon lévő engedélyszámok érdeklik. Nyilván egy régi motor esetében a gyáriakon nincs ilyen, de az nem is probléma. Ami viszont nem gyári azon lennie kell. De azt kétlem hogy valaha is benéznének a búra alá, tehát ha kívülről nem látszik hogy házi megoldás akkor nem hiszem hogy piszkálnák. Elvégre nem tudhatják hogy az gyárilag LED-es-e vagy nem. Persze gondolom létezik valami adatbázis a bevizsgált és engedélyezett termékekről, de nem hiszem hogy azt nézegetik.

                      A fék nekem is határérték körül volt, de azért átment. És persze itt is azzal kezdték, aztán ha az nem megfelelő akkor kiszámláznak egy fékmérést azt majd menjek vissza (vagy, mivel ismerősök kicsit vasalják a féket, mert ha meleg a fék akkor kevésbé jön ki a hullámosság)

                      Komment


                        #56
                        Elvégre nem tudhatják hogy az gyárilag LED-es-e vagy nem.
                        A szerencse hogy sokszor másról sem

                        Komment


                          #57
                          Click image for larger version

Name:	gyujtás modul 001.jpg
Views:	1
Size:	195.3 KB
ID:	144090Click image for larger version

Name:	gyujtás modul 002.jpg
Views:	1
Size:	194.7 KB
ID:	144091Click image for larger version

Name:	gyujtás modul 003.jpg
Views:	1
Size:	194.0 KB
ID:	144092szóval mondtam ,nem értem hogyan , de csak ennyi kell és dől a pówer

                          én csak a dobozt csináltam neki ,

                          Komment


                            #58
                            Ez nagyon hasonlít a Jawa egyenirányítójára.


                            Click image for larger version

Name:	56900413_2_644x461_jawa-350-638-egyeniranyito-toltson-fel-fenykepeket.jpg
Views:	1
Size:	25.4 KB
ID:	144096

                            Komment


                              #59
                              Lassan formát ölt.
                              Click image for larger version

Name:	IMG_20150403_201159.jpg
Views:	1
Size:	187.3 KB
ID:	144129

                              Komment


                                #60
                                heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Akkor csak jó lesz De ha mégsem akkor se aggódj, csak lesz idén is kéznél Wartburg hogy legyen miről bebikázni. És idén remélhetőleg legalább kettő


                                Én nem tudom hogy mennyire voltak tüzetesek, az ügyfélváróban vártam(meg a hölggyel beszéltem aki intézte közben az elírt forgalmi javítását) de szólt a vizsgabiztos hogy valami világítást kapcsoljak már a gépen(nálam volt a gyújtáskulcs), meg hogy hol mutatja a megtett kilométereket (na azt nem mutatja, révén hogy még most sem működik a műszeregység). Jól körbefényképezte, megnézegette, az irányjelzőt kipróbálta aztán mehet a papírmunka.

                                No de őket a búrákon lévő engedélyszámok érdeklik. Nyilván egy régi motor esetében a gyáriakon nincs ilyen, de az nem is probléma. Ami viszont nem gyári azon lennie kell. De azt kétlem hogy valaha is benéznének a búra alá, tehát ha kívülről nem látszik hogy házi megoldás akkor nem hiszem hogy piszkálnák. Elvégre nem tudhatják hogy az gyárilag LED-es-e vagy nem. Persze gondolom létezik valami adatbázis a bevizsgált és engedélyezett termékekről, de nem hiszem hogy azt nézegetik.

                                A fék nekem is határérték körül volt, de azért átment. És persze itt is azzal kezdték, aztán ha az nem megfelelő akkor kiszámláznak egy fékmérést azt majd menjek vissza (vagy, mivel ismerősök kicsit vasalják a féket, mert ha meleg a fék akkor kevésbé jön ki a hullámosság)
                                Sziasztok,

                                kicsit off a téma de gondolom megosztom: tavaly jártam én is müszaki vizsga állomáson. Akkor eladó sorba került szeretett T5-öm, gondoltam friss müszakival nagyobb eséllyel kel el. Nem igen akarta a moci a vizsgát, kezdödött azzal, hogy a vizsgára menet félúton megállt alattam. Gyújtás kapcsoló baszakodott, fél óra elteltével életre keltettem. Na az idöpont már ugrott, de azért menjünk csak. Odaérek, hát várni kell kb 1 órát, Nem baj, itt vagyunk. Sorra kerülök, jön a fékpróba, elsö fék üt, nem megy át - jön a válasz - a rendszer egy fényképet csinál, ha jók a fékek, ök nem tudnak bele avatkozni. Vigyem el megcsináltatni a féket. Hozzá teszem, hogy kb akkor voltak a betétek 1 évesek, itt helyben ferodózta fel nekem egy szaki kemény 3000 HuF-ért. Már akkor mondtam az öregnek, hogy kellene egy dob felszabályozás, de valamiért el maradt. Mindegy, abban maradtunk, hogy ott marad a motor, és ök bele néznek majd, de mivel péntek volt, csak köv. hét keddre mondták hogy kész lesz. Bele egyeztem, nem akartam már foglalkozni a motorral. Kedden hívom öket, kész a vizsga, lehet menni a motorért. Oda érvén érdeklödök, hogy mi volt a baj - hát ök nem tudják, de a vizsga meg lett - magyarul hozzá sem nyúltak. Kifizettem a 10 db ezrest, és le is léptem. Nem is kérdeztem többet.

                                Azóta sem értem, hogy miért nem lehetett elsöre megcsinálni. De a lényeg, az, hogy sajna a mai vizsga követelményeknek ezek a vasak már nagyon nehezen felelnek meg. Ez a motor kereken 12 éve volt nálam. Ezalatt hatszor vittem müszakira, soha de soha nem fordult elö ilyesmi, mint tavaly. Pedig a fékem már jó pár éve ütött picit, nagyobb fékezésnél érzödött is a kormányon. Volt olyan vizsgám is, hogy jött a vizsgabiztos, rávágott a tenyerével az ülésre, és így szólt: ejj de jó börben van az ékszerdoboz, had menjen. Viszont volt olyan KPM-es vizsga, ahol meg a világítással baszakodtak, hogy nagyon gyenge - 6V-tól mit is vár?

                                Dióhéjban ennyi, bocs az off-ért!

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X