Közlemény

Collapse
No announcement yet.

VAPE Gyújtás. Kérdések/Válaszok

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Azóta messzire kerültem és már tudom a régi 47-es nem vezet át az általam igen kedvelt városodon.
    Ez Sepy esetében csak előny. Könnyebb hozzájuk odatalálni. Nem kell végigbumlizni a városon, hanem Gyopáros felé egyből letérhetsz a körforgalomból. Nagy előny!

    - - - Updated - - -

    A gyújtásra visszatérve: képtelenségnek tartom 2-hengeres kétütemű mechanikus gyújtásnál a századra pontosan beállított értéket. Tekintettel a szerkezet precíz állíthatóságára (csavarhúzó, 0,01 mm-es kalapácsütés) valamekkora eltérés mindenképpen lesz. A második hengernek kell egyébként nagyobb előgyújtást adni a Trabi-könyv szerint.
    sepy, mátéapu és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Mivel a Vapeból ki van spórolva a nullátmenet kapcsoló áramkör az előgyújtás nem független a fordulatszámtól.

      Ennél a rendszernél: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=WjbORxpYOI ez csak türelem kérdése de lehetséges.

      Komment


        #18
        Nekem a 360-as Jawamon VAPE volt. Igen egyszerre van ív mindkét hengerben és nem lehet állítani az egy jeladó miatt, hacsak a bütyök nincs elreszelve.
        A szerelési leírásokban az van megadva Jawa-nal, hogy reteszre is lehet tenni, ha a főtengely gyári pozitcióban van összerakva. Visszaellenőriztem annó, és nekem passzolt ugy is az alapbeállításhoz.
        Ha változtatni akarsz az előgyujtáson, akkor oraval retesz nélkül el lehet tenni más helyre is a mágnest. Ez a VAPE szerelési leírásában is benne van.
        (Nem kell ettől meglepődni, a retesz sehol nem visz át nyomatékot csak pozitcional, csak a kúp fog. Még mindíg égnek álló hajjal olvasom ha ezt páran nem hiszik. Erősebb motoroknál is a vezérlés igy van összerakva, vagy sportmotoroknél is így fokolnak el tengelyeket egymástól.)
        VAPE-hoz árulnak szintén előgyujtás programozási lehetőséget, de akkor kell venni egy külön egységet, ilyesmit amit itt Szegeden árulnak:
        Roxracing.eu
        sepy és Fergusson kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          Azóta messzire kerültem és már tudom a régi 47-es nem vezet át az általam igen kedvelt városodon.
          Ez Sepy esetében csak előny. Könnyebb hozzájuk odatalálni. Nem kell végigbumlizni a városon, hanem Gyopáros felé egyből letérhetsz a körforgalomból. Nagy előny!
          Igen...ezért tévedtem el kifelé"csabáról"is 2-éve,nem volt út,ahol régen jártam!(-:
          CZsolti és sepy kedvelte ezt.
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            #20
            ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            a retesz sehol nem visz át nyomatékot csak pozitcional, csak a kúp fog
            Tudom én ezt ,de akkor is meglehetősen alacsony színvonalú műszaki megoldásnak tartom ha az egyetlen állítási lehetőség a kúpon szabad pozicionálás . Ha egyszer le kell venned a lendkereket valami okból akkor kezdheted ujra a gyújtásállítást
            Lemezjáték, zahi és 2 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              (Nem kell ettől meglepődni, a retesz sehol nem visz át nyomatékot csak pozitcional, csak a kúp fog. Még mindíg égnek álló hajjal olvasom ha ezt páran nem hiszik.
              Hiszem Uram, hiszem, de akkor is jó az az íves retesz, ha benne van. BA701 leírta, hogy miért. Ráadásul, ha csak 1-fokot is tévedsz a meghúzáskor (nagyon könnyen összejön) már nem jó az egész.
              Titus, Lemezjáték és 2 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                csak pozicional

                Benne van a nevében...pozicionál!!!

                Ha az nincs,akkor vagy nem kell levenni soha a lendkereket vagy elvinni, mással csináltatni állandóan, hogy ne kezdjük el a le és/vagy felmenőit emlegetni annak,aki kitalálta....szerintem...

                - - - Updated - - -

                Ba701 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Tudom én ezt ,de akkor is meglehetősen alacsony színvonalú műszaki megoldásnak tartom ha az egyetlen állítási lehetőség a kúpon szabad pozicionálás . Ha egyszer le kell venned a lendkereket valami okból akkor kezdheted ujra a gyújtásállítást
                Kedves Ba701! Ez azt feltételezi, hogy nem szabad soha szétszedni vagy pedig örök,mint a nyomor a rendszer...
                ptm004, CZsolti és Ba701 kedvelte ezt.

                Komment


                  #23
                  Biztos ami biztos a menet helyén legyen két élletőrés aztán felhegesztjük
                  (láttam már TS250 kupplungagyat felhegesztve )
                  Fergusson és CZsolti kedvelte ezt.

                  Komment


                    #24
                    Akkor mi van ha a lendkeréken tetszőleges helyen lévő jelet összejegyezzük a blokkal, mégpedig úgy amikor a főtengely felső holtponton van.
                    Ha le kell szedni a lendkereket akkor csak belőjük a felső holtpontot és a lendkereket feltesszük jelre.
                    Nekem így van a Csepelen megoldva és elég sokszor kellett leszednem a lendkereket. Sőt így járok vele retesz nélkül.
                    Zárójelben megjegyzem hogy ideiglenesnek szánom ezt a megoldást mert ha minden stimmel megcsinálom a reteszfészket, viszont az elmélet működik.

                    - - - Updated - - -


                    (láttam már TS250 kupplungagyat felhegesztve )
                    Én meg Trabant lendkereket. Na az vót a kemény...
                    Lemezjáték, Titus és 4 további látogató kedvelte ezt.

                    Komment


                      #25
                      "Akkor mi van ha a lendkeréken tetszőleges helyen lévő jelet összejegyezzük a blokkal, mégpedig úgy amikor a főtengely felső holtponton van. Ha le kell szedni a lendkereket akkor csak belőjük a felső holtpontot és a lendkereket feltesszük jelre. Nekem így van a Csepelen megoldva és elég sokszor kellett leszednem a lendkereket. Sőt így járok vele retesz nélkül. Zárójelben megjegyzem hogy ideiglenesnek szánom ezt a megoldást mert ha minden stimmel megcsinálom a reteszfészket, viszont az elmélet működik ". A kis Ts-emen nekem sincs retesz. Yamaha Jog gyújtás. Mivel az alaplap nem forgatható ezért a lendkereket pozicionáltam. Még egyszerűbb is mint az alaplapot fordithatóvá alakitani. Ha jól tusom pl. a Renault dci motoroknál sincs a vezérlőkerék a főtengelyen retesszel pozicionálva csak össze jelölés van.

                      Komment


                        #26
                        Ha jól tusom pl. a Renault dci motoroknál sincs a vezérlőkerék a főtengelyen retesszel pozicionálva csak össze jelölés van.
                        "Hatalmas" költséget takarít meg a gyár ezáltal. A műhely meg így jut extra bevételhez egy "szakszerű" szerelés után.

                        Komment


                          #27
                          Had osszak meg egy egyszerü ötletet ( amit már régbben kipróbáltam ) . Főleg a jeltelen , éktelen dolgokhoz -de jó a hagyományos ( sajnos csak középgyertyáshoz ideális -de megoldható oldalgyertyáshoz is ) gyujtásállításhoz is .

                          Szóval a gyertya helyére becsavarni egy csavart amiben van egy kissebb de hosszú csavar . Megkeres a FH pont-- a hosszú csavar óvatos befelé tekerésével veszünk egy érintőt a dugó tetőn -- főtengelyt visszafelé fordítjuk 1/4 det--- a hosszú csavart betekerjük a kivánt előgyujtási mm -rel --betesszük a motort egy fokozatba--óvatos mozdulattal , kereket forgatva , ütköztetjük a dugót --gumipókkal "húzús irányba "rögzít a kerék ---aztán ezután annyit "pöcsölünk " amennyit csak akarunk ......

                          ...persze -van az indikátor óra , meg miegymás , de én ezt inkább a kezdőknek ajánlom ---de a vérprofinak is ad egy "harmadik " kezet

                          Komment


                            #28
                            ...persze -van az indikátor óra , meg miegymás , de én ezt inkább a kezdőknek ajánlom ---de a vérprofinak is ad egy „harmadik” kezet
                            Már bocsi,de az efféle megoldást nem ajánlom a fiatalabb korosztálynak,mert nem szeretem javitgatni a felszabadult energia nyomait a meneteknél sem,egy dugótetőn meg főleg nem.

                            Amúgy sajnálom,hogy nem nekem jutott eszembe...(-:
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              #29
                              Ügyes dolog nagyon, ki is fogom próbálni. Oldalgyertyásnál mi a helyzet?

                              Komment


                                #30
                                üdv !

                                Szinte az összes valamire való Diesel motornál ékelés nélkül van megoldva valamelyik vez.kerék ! Mégpedig a pontos vezérlés beállíthatósága végett (pl : nincs ékelve a vez tg. az opel , Vw motorokon , a főtengely pl: renault , peugeot motorokon , A főtg. vez.keréken kb dupla olyan széles a horony mint a retesz a HDI motorokon.....,vagy a vez. tg.-nél alkalmaznak fokoló tárcsát ...) a pontos beállítást pedig különböző kerék blokkoló csapok , célszerszámok behelyezésével biztosítják, amelyek kottyanás mentesen az adott pozícióban tartják a pontos helyzetet és összhangot megkívánó tengelyeket .Bár itt ez a megoldás nem alkalmazható , de szerintem ezt sem nehezebb beállítani mintha az alaplapot tekergetnénk, csak ezt illene strobival minden esetben alapjáraton ellenőrizni ..... szerintem....

                                - - - Updated - - -

                                Jut eszembe valaki próbálta már az oldalgyertyásnál a Pupitas nevű műszert alkalmazni ? (tudom , nem erre találták ki de legalább a FHP meghatározható lehetne ? )

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X