Közlemény

Collapse
No announcement yet.

VAPE Gyújtás. Kérdések/Válaszok

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #61
    kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ez mennyire ismerős - nálunk Járműmotorok I-II-III-ból a nagy sláger a hajtókar vs hajtórúd volt. Ugye ~rúd, hajtókar csak a kerékpáron van, arra szereljük a pedált.

    Mennyire érdekes....a köznyelv -néha- köszönőviszonyban sem áll egymással-mármint a (magyar)műszaki nyelvhez hasonlítva...mondom/írom, néha.
    Utoljára szerkesztve a következő által: Fergusson; 2014 dec. 17, 11:20.

    Komment


      #62
      zerger88, ---igen ez a szakszerü , tökéletes ! Köszönöm a kiigazítást az itt diskuráló összes mérnök , főmérnök , gépész dr. és minden professzor nevében !

      zerger88 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      minket már kifejezetten így tanítottak
      ez nem baj , de hozzátehették volna , hogy ...a gyakorlatban ...az életben ..

      Komment


        #63
        a nagy sláger a hajtókar vs hajtórúd volt. Ugye ~rúd, hajtókar csak a kerékpáron van, arra szereljük a pedált.
        Hajtókar fórumtárs erre biztos jelentkezik. Nem találom az ő általa írott hsz-t ebben a témában, de nagyon emlékszem, hogy nehezményezte a hajtórúd megnevezést.

        Komment


          #64
          A Yamaha Jog R (2004) elektronikája, már olyan mint a VAPE.
          Click image for larger version

Name:	Yamaha Jog R gyújtás.jpg
Views:	2
Size:	194.9 KB
ID:	143260

          Tonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Alapvető eltérések vannak a VAPE, és a Jog elektronikái közt!

          A VAPE akkumulátoros üzemre lett kifejlesztve, a teljesítménye kb. 100W, és generátorként (úgy, mint egy autóban) vannak bekötve a lendkerék alatt található tekercsek, valamint a feszültség szabályzó csak az akkumulátor feszültségét szabályozza, nagy áramú DC szabályzással, a töltőáram közel 10A.

          Előny:
          A világítás gyakorlatilag fordulatszám független, és alapjáraton is (majdnem) teljes fényerővel világíthatnak az izzók, valamint "tiszta DC üzemű".
          Hátrány:
          Akkumulátor kell hozzá.

          A Jog alapvetően nem akkumulátoros üzemre lett kifejlesztve, teljesítménye kb. 50W. A lendkerék alatt található tekercsek szeparáltak, nem képeznek egy egységet, (impulzus tekercs, világítás tekercsek, töltő tekercs) a feszültség szabályzó kettős feladatot lát el, nagy áramú AC, és kis áramú DC szabályzást, a töltőáram max. 1A.

          Előny:
          Nem kell hozzá akkumulátor, anélkül is üzemképes (kivéve az irányjelzők, a féklámpa, és a kürt...általában).
          Hátrány:
          A világítás fordulatszám függő, és váltófeszültséggel működik, alapjáraton csak kis fényerővel világítanak az izzók (melyet csak emelt fordulaton szabályoz le "söntöl" a feszültség szabályzó).

          ezektől eltekintve kb. ugyan az (lendkerék-alaplap-tekercsek-CDI-feszültség szabályzó-gyújtótrafó) .

          Komment


            #65
            A Yamaha Jog R (2004) elektronikája, már olyan mint a VAPE.
            Kérdés, hogy teljesítménye is ugyanúgy 100W, mint a VAPE-é?

            Komment


              #66
              Hátrány:
              A világítás fordulatszám függő, és váltófeszültséggel működik, alapjáraton csak kis fényerővel világítanak az izzók (melyet csak emelt fordulaton szabályoz le „söntöl” a feszültség szabályzó).


              Igen , ez a robeszeknél igazából nem nagy hátrány , mert indulástól "C" hangon pörög a gép, ami a mi veteránjainkra nem igaz. Itt már illő lenne 2000-2500 tól jó világításnak lenni. Nézegettem az Ebay-en robeszgyújtásokat is , van azok között is olyan mint a VAPE, magyarul nem osztott tekercseléssel. Nem is nagy az áruk olyan 30 EUR körül vannak ha jól emlékszem. Persze kínai

              Komment


                #67
                A Yamaha Jog R (2004) elektronikája, már olyan mint a VAPE.
                Ez nagyon komoly! Ilyent még nem láttam Jog-on (de 50-es robogókban sem...).

                Ha csak 10W-ot számolok vasmagonként, akkor is legalább 120W!
                És sajnos nagyon valószínű (nem látom a primer tekercset), hogy ez már "tiszta" akkumulátoros üzemű.


                Igen , ez a robeszeknél igazából nem nagy hátrány , mert indulástól „C” hangon pörög a gép, ami a mi veteránjainkra nem igaz. Itt már illő lenne 2000-2500 tól jó világításnak lenni.
                Osztom a véleményed.
                Tervben van nálam (is) hogy a P10-em robogó elektronikájában a világításért felelős tekercsek kapnak plusz meneteket. Hogy ezt mennyire fogja tolerálni a feszültség szabályzó, még nem tudom, de bízom benne (a remény hal meg utoljára).

                Komment


                  #68
                  Itt már illő lenne 2000-2500 tól jó világításnak lenni.
                  Az bizony van is, mégpedig olyan amiről eredeti gyújtással álmodni sem mertem volna.

                  Komment


                    #69
                    zerger88
                    (minket már kifejezetten így tanítottak hogy nem robbanás van hanem égés)
                    Ez nálunk is alapkérdés volt. Feltette a tanár nekünk a kérdést, ki látott már robbanómotort?
                    Többen jelentkeztünk, hogy mi, hát hogyne...Mire ő, nem hiszem, mert ha az valóban robbanó motor lett volna, akkor maguk nem lennének most itt!

                    Mondjuk a robbanómotorok megjelenésekor az addigi gőzgépek dugattyú mozgásának sebességéhez képest azok akár robbanómotornak is nevezhetőek voltak...mint tudjuk, minden relatív...Mi meg miért ne nevezhetnénk őket hagyománytiszteletből ma is annak?!

                    Komment


                      #70
                      Igen , nálunk pedig az akkumulátor és az akkumlátor verte ki a "bisztosítékot " , és ennek megfelelően jutalmazták is ... akárcsak felelés közben az "alaméneum " kifejezést , melynek hallatán a tisztelt tanár úr szemöldöke , egészen a homloka közepéig ugrott föl !

                      Komment


                        #71
                        És sajnos nagyon valószínű (nem látom a primer tekercset), hogy ez már „tiszta” akkumulátoros üzemű.
                        Nem valószínű hanem biztos. Suzuki 250 GN ben is ilyen a tekercs, és amikor szakadása volt, lemerült az akksi, és nem volt utána se kép se hang. Úgy kellett kényszermegoldással, blankolni összetekerni körömlakkozni a tekercsek tövében a rézdrótot, hogy haza tudjon jönni Székelyföldről Hú de örültem akkor a belsőtrafós megszakítós Simson Staromnak

                        Click image for larger version

Name:	2014-08-28-3368.jpg
Views:	1
Size:	198.3 KB
ID:	143262Click image for larger version

Name:	2014-08-28-3369.jpg
Views:	1
Size:	197.9 KB
ID:	143263

                        Komment


                          #72
                          Viszont amit Zahi írt a dízel vezérléséről, eléggé elgondolkodtatott. Pár hete raktam össze az autóm motorját. Teljes felújításon esett át. a vízkő tönkretette. 430 ezer km után alig volt jelentős kopás. Blokk tetejéből is és a hengerfejből is szedtek le. Nem túl sokat. Egy Mitsubishi L300-ról van szó 2.5 TD Ha érzékeny, milyen dologra figyeljek?
                          Üdv Süpi !

                          Ha nem tudod a fix , nem állítható vezérkerekek miatt a vez.tengelyt pontosan utánállítani , a vezérlesed késni fog a gyári értékekhez képest ami a tapasztalataim szerint azt eredményezi ,hogy az alacsonyabb fordulatszám tartományokban nyomatékhiányos lesz a gép , és csak mélyebb gázpedálállás mellett lesz hajlandó a nagyobb fordulatszám ok felé elindulni , viszont ott "hirtelenebb" lesz (főleg ha turbós , észrevehető) . Ez kb 2-3 fok eltérés esetén is érezhető, de azt ugye megnéztétek a síkolás után hogy a szelepek megfelelő mélyen ülnek-e , továbbá hogy a heng.fej töm vastagsága, a síkolt blokk esetén kiálló (f.h.p. -ban ) dugattyúknak megfelelően lettek kiválasztva. Ha igen, a vez. eltérés fix kerekek esetén sem lesz túl nagy , valamint a járása sem válik keményebbé túlzottan .
                          Utoljára szerkesztve a következő által: CZsolti; 2014 dec. 18, 08:19. Oka: Zahival egyeztetve (lásg alább) bemásoltam ide az eredeti kérdést. CZsolti

                          Komment


                            #73
                            Szia Zahi!

                            Légy szíves szúrd be a hsz-odba idézetként azt, amire válaszoltál. Annyira elment a csevely ettől a témától közben, hogy később érthetetlen lesz, hogy ezt mire írtad. Kár lenne ezért a jó észrevételért.

                            Köszönöm szépen előre is.

                            Üdvözlettel: CZsolti

                            Komment


                              #74
                              Üdv CZsolti !

                              Ebben teljesen igazad van , ezért elnézést kérek , bár mentségemre legyen mondva hogy a számítástechnika egy kicsit nagggyon messze áll tőlem , már azt is sikerként élem meg hogy tudok bármit is írkálni ide ... Mégegyszer Bocs !!!

                              Komment


                                #75
                                Semmi nem történt. Ha nem megy a beszúrás szívesen segítek.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X