Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • heeegany
    replied
    joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Pannóniában nincs brezon ?
    A két végén az a kis pozícionáló cső?
    De van
    Ezért nem is hatékony a gumikalapácsos bontás. Bár működik.
    De a célszerszámot, ami lehet egy laposvas is 3 furattal, szépen rácsavarozom, középső csavarba imbuszkulcs, 1 újjal finoman elfordítom és egy cuppanással enged a paszta. Elkészíteni kb 15 perc volt. Aminek a fele arra ment el hogy kerestem hozzá anyagot, meg előtúrtam a csavart amit vettem hozzá anno, meg a menetfúró készletet...

    Leave a comment:


  • joker
    replied
    Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Én gumi kalapáccsal meg szoktam ütni úgy, hogy a berúgókar tengelye mentén forduljon annyit ide-oda,
    Pannóniában nincs brezon ?

    Leave a comment:


  • Lemezjáték
    replied
    Az én Pannóniámmal kb. úgy váltok, hogy 15-20-nál II, 35-40-nél II, 50-60 körül IV.

    40-50-el elpöfög sík úton IV-ben, de innen erőteljes gyorsulás nem várható.

    Dombnál magasabb értékek kellenek, lejtőnél lehet kisebb sebességeknél is adni neki a következőt.

    Emelkedőnél alacsony fordulaton nem hajtom, mert az gyilkolászás, inkább pörgetem.

    Leave a comment:


  • zahi
    replied
    Szia , Béla !

    Azt hiszem , nem kellene ezt produkálnia a gépnek ! Szerintem , egy kiadós tisztítást követő (pl nitróba áztatás , mosás majd kifúvatás) beállítást kell rajta elkövetned .
    Első körben tisztázni kell , sokall , vagy kevesell ... (gyertya...) , azután az úszószint helyes beállítása jön, majd a főfuvóka méretének próbálással történő beállítása teljesgázon, negyedik fokozatban , minden fokozatban jól kihúzatva . Gyors leállítás után gyertya vizuálás , majd a s.tűvel a részterhelés beálítása következik . A végén belövöd az alapot .
    De ezt az egészet bővebben is olvashatod a közelítő adatokkal egyetembe a fórumon ...

    Remélem sikerrel jársz , nem te vagy a nehéz , hiszen ennek a gépnek két 75 kg -os (inci-finci ) utassal is vígan kell gyorsítania !

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    Béla Rácz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Sziasztok!

    A problémám a motorral lehet sokaknak mókás lesz, de mivel én egy tapasztalatlan motorvezető vagyok még(2-3 hét múlva lesz meg a jogsim és előtte 200Km-t ha motoroztam azt is csak a T5-el) ezért fel kell tennem ilyesfajta kérdéseket.
    Kiküszöböltem a hátsó kerék lógását és az ég világon semmi nem lötyög,lóg rajta, de két dolog van amiben nem vagyok biztos, hogy így kellene működnie.
    1.Blokk: 1-be elindulok,váltok kettesbe, de ha túlzottan ráhúzom a gázt, rögtön a felváltás után akkor nem gyorsul! Viszont ha visszaengedem a gázt a megfelelő pontig akkor utána gyorsul. 40 Km/h körül 3-ba váltok. (vagy kicsit korábban). Ha 4-be 50Km/h környékén váltok akkor nem gyorsul. Tartja a sebességet a motor, de a gázt hiába húzom.Viszont, ha 3-ba kihúzatom legalább 60-ig és utána váltok 4-be akkor megy a gép, egész 75Km/h körülig.Tovább is ment volna, de nem akartam tovább húzni neki. Óra szerint. Kérdésem az, hogy gyenge a motor vagy ennek a névleges 16 lóerőnek nem kell tudnia többet. 130Kg vagyok, ha ez számítana valamit. Megjegyeznék még annyit, hogy mikor 3-ba felváltok 40km/h körül és húzom neki akkor szépen gyorsul. Kereszteződésekben azt vettem észre, hogy majdnem mindig 1-be kell viszakapcsolnom mert ha kicsit gurul a motor ugyan , de a 2-ben már hiába húzom.
    2. Első fék: az elsőféket ha behúzom akkor érezni persze, hogy fok, de a kerekeket menetközben nem blokkolná le, tehát akkroa fékhatása nincs. Ez normális? A hátsófékre ha rátaposok akkor csúszik a gumi.


    A próbakör után megmértem a blokk hőmérsékletét, hát kézzel már nem nagyon lehetett fogdosni. A dekni külső pontján 60 celsius, A kipufogócsonknál 200. A végén mikor meg középtámaszra állítottam a nafta kicsit meglöttyent és csak úgy süvített a tanksapka kis furatán a benzingőz. A karbi is igen meleg lett, de azt még állta a kezem.
    Ezt csak érdekességnek írtam mert még soha nem mentem így vele, hogy ennyire felmelegedjen a rendszer. Olvastam itt róla, hogy még a karbi is jó felmelegszik, hát igaz.
    Azért illene jobban húznia. Bár én csak 65kg vagyok, de egyest csak induláshoz használok. Nem túl éles kanyarokban a 3 is elég...
    (kivéve mikor elment a gyújtás és tele volt lerakódással a karbi, na akkor kelletett emelkedőn egyesbe visszakapcsolni...)

    Az első fék ilyen. Blokkolni aligha fog, de azért el lehet vele boldogulni ha jól be van állítva.

    Tapasztalatom szerint 130°C körül érzi jól magát a gép(henger és hengerfej között mérve) 150°C-nál már gyengül, de még azt is bírja gond nélkül.

    A karbiról ilyenkor vedd le az úszóház fedelet. Ha párolog a benzin akkor már túl meleg a karbi, jöhet a hőszigetelés(erre több megoldást is írtunk már valamelyik témában)

    Leave a comment:


  • Béla Rácz
    replied
    Sziasztok!

    A problémám a motorral lehet sokaknak mókás lesz, de mivel én egy tapasztalatlan motorvezető vagyok még(2-3 hét múlva lesz meg a jogsim és előtte 200Km-t ha motoroztam azt is csak a T5-el) ezért fel kell tennem ilyesfajta kérdéseket.
    Kiküszöböltem a hátsó kerék lógását és az ég világon semmi nem lötyög,lóg rajta, de két dolog van amiben nem vagyok biztos, hogy így kellene működnie.
    1.Blokk: 1-be elindulok,váltok kettesbe, de ha túlzottan ráhúzom a gázt, rögtön a felváltás után akkor nem gyorsul! Viszont ha visszaengedem a gázt a megfelelő pontig akkor utána gyorsul. 40 Km/h körül 3-ba váltok. (vagy kicsit korábban). Ha 4-be 50Km/h környékén váltok akkor nem gyorsul. Tartja a sebességet a motor, de a gázt hiába húzom.Viszont, ha 3-ba kihúzatom legalább 60-ig és utána váltok 4-be akkor megy a gép, egész 75Km/h körülig.Tovább is ment volna, de nem akartam tovább húzni neki. Óra szerint. Kérdésem az, hogy gyenge a motor vagy ennek a névleges 16 lóerőnek nem kell tudnia többet. 130Kg vagyok, ha ez számítana valamit. Megjegyeznék még annyit, hogy mikor 3-ba felváltok 40km/h körül és húzom neki akkor szépen gyorsul. Kereszteződésekben azt vettem észre, hogy majdnem mindig 1-be kell viszakapcsolnom mert ha kicsit gurul a motor ugyan , de a 2-ben már hiába húzom.
    2. Első fék: az elsőféket ha behúzom akkor érezni persze, hogy fok, de a kerekeket menetközben nem blokkolná le, tehát akkroa fékhatása nincs. Ez normális? A hátsófékre ha rátaposok akkor csúszik a gumi.


    A próbakör után megmértem a blokk hőmérsékletét, hát kézzel már nem nagyon lehetett fogdosni. A dekni külső pontján 60 celsius, A kipufogócsonknál 200. A végén mikor meg középtámaszra állítottam a nafta kicsit meglöttyent és csak úgy süvített a tanksapka kis furatán a benzingőz. A karbi is igen meleg lett, de azt még állta a kezem.
    Ezt csak érdekességnek írtam mert még soha nem mentem így vele, hogy ennyire felmelegedjen a rendszer. Olvastam itt róla, hogy még a karbi is jó felmelegszik, hát igaz.
    Utoljára szerkesztve a következő által: Béla Rácz; 2015 jún. 15, 11:42.

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    heeegany


    Én gumi kalapáccsal meg szoktam ütni úgy, hogy a berúgókar tengelye mentén forduljon annyit ide-oda, hogy engedjen a paszta...De csak az irigység beszél belőle, mert nekem még nincs olyan célszerszámom!!!

    Amúgy teljesen célszerszám párt vagyok, kb. egy éve a Jófogáson 5 ezer Ft-ért kínáltak egy Pannónia blokk széthúzót...nagyon nem volt pénzem, kihagytam, most szívesen megvenném, de már nincsen...
    Alap esetben én is, bár a két végén lévő csap miatt nem egyszerű.
    Most viszont a váztól nem fértem hozzá rendesen, úgyhogy összedobtam gyorsan ezt a célszerszámot.

    Egy blokkszéthúzót nem nagy munka megcsinálni. Pár darab laposvas vagy zártszelvény vagy szögvas... 2 vascső darab, pár csavar, egy kis hegesztés, egy kis csiszolás és kész is.

    Leave a comment:


  • Lemezjáték
    replied
    heeegany
    A célszerszámmal húzom le a kuplungdeknit. A pasztának hála elég nehezen indul meg.
    Én gumi kalapáccsal meg szoktam ütni úgy, hogy a berúgókar tengelye mentén forduljon annyit ide-oda, hogy engedjen a paszta...De csak az irigység beszél belőle, mert nekem még nincs olyan célszerszámom!!!

    Amúgy teljesen célszerszám párt vagyok, kb. egy éve a Jófogáson 5 ezer Ft-ért kínáltak egy Pannónia blokk széthúzót...nagyon nem volt pénzem, kihagytam, most szívesen megvenném, de már nincsen...

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A paszta tényleg ragaszt is rendesen.
    Jó esetben.
    Nekem most elég szépen szivárog az olaj...
    Szóval ha nem akarom hogy elfolyjon még fél liter akkor estefelé megint le kell vennem és rendesen megcsinálni.
    (túl véknyan kentem a pasztát a problémás, aló hátsó részére ahova kellene kb 2mm...)

    Leave a comment:


  • demeter
    replied
    A célszerszámmal húzom le a kuplungdeknit. A pasztának hála elég nehezen indul meg.
    Ja, értem.
    A paszta tényleg ragaszt is rendesen.

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Legközelebb engedd le az olajat, kisebb macera, mint a motorfektetés.
    A célszerszám mit csinál?
    Nem olyan nagy macera az. Tankot levenni 5 perc, aztán lehet is borítani.

    A célszerszámmal húzom le a kuplungdeknit. A pasztának hála elég nehezen indul meg.

    Leave a comment:


  • demeter
    replied
    Legközelebb engedd le az olajat, kisebb macera, mint a motorfektetés.
    A célszerszám mit csinál?

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    nyuszifül eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Pannóniáé a másik is, csak az a TL TLT, TLF, -ekbe való, ahol a közlö kerék folyamatosan kapcsolódik a kosárhoz. A moduljuk más, ezért nem lehet az utána következőkkel felcserélni sem a kosarat, sem a berugó fogasívet, a közlőkereket meg főleg nem!
    Mondjuk igen, logikus. Ott a közlő fogaskerék és ez folyamatos kapcsolatban van.
    De a kosár felcserélhető! A racsnis rész megegyezik.

    Leave a comment:


  • nyuszifül
    replied
    heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nem tudom hogy miféle fogaskerék ez,de nemigazán egyezik a hegyes fajtával.Nem is csoda hogy nem volt jó...
    Pannóniáé a másik is, csak az a TL TLT, TLF, -ekbe való, ahol a közlö kerék folyamatosan kapcsolódik a kosárhoz. A moduljuk más, ezért nem lehet az utána következőkkel felcserélni sem a kosarat, sem a berugó fogasívet, a közlőkereket meg főleg nem!

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    Na szétszedtem és kicseréltem. Most meg szárad a paszta.
    Szóval ilyen a fogaskerék:
    Click image for larger version

Name:	IMG_20150613_151426.jpg
Views:	1
Size:	187.3 KB
ID:	144677Click image for larger version

Name:	IMG_20150613_151433.jpg
Views:	1
Size:	195.8 KB
ID:	144678Click image for larger version

Name:	IMG_20150613_151648.jpg
Views:	1
Size:	192.1 KB
ID:	144679Click image for larger version

Name:	IMG_20150613_151710.jpg
Views:	1
Size:	183.3 KB
ID:	144680
    Nem tudom hogy miféle fogaskerék ez,de nemigazán egyezik a hegyes fajtával.
    Nem is csoda hogy nem volt jó...



    Ezt meg jól elcsesztem, nem csak enyhire kell megönteniClick image for larger version

Name:	IMG_20150613_140429.jpg
Views:	2
Size:	194.0 KB
ID:	144682 hanem ennyireClick image for larger version

Name:	IMG_20150613_151447.jpg
Views:	2
Size:	192.6 KB
ID:	144683. Úgyhogy kis is folyt vagy fél liter olaj...

    És még egy célszerszám:
    Click image for larger version

Name:	IMG_20150613_143831.jpg
Views:	1
Size:	190.0 KB
ID:	144681

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X

Debug Information