Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • heeegany
    replied
    joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    De jó , hogy ott lehet zörögni éccaka . Én most is itt ildögélek , várom , hogy lehessen flexelni ...
    A trükk az hogy gyorsan kell menni. Így nincs ideje kijönni megnézni hogy ki zúgat

    Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nálam a szomszéd már flexel élezi a rotakapát. De legalább éjszaka aludt...a kutyái nem.
    Ismerős... Bár itt inkább láncfűrésszel szoktak zúgatni. Vasárnap is reggel 6-tól kb 10-ig.

    demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    No, örülök hogy beválik az újítás.
    A berúgó fogaskereket viszont nem értem, hogy-hogy le van csapva a foghegyek?
    Majd lefényképezem ha kiberheltem.

    Leave a comment:


  • demeter
    replied
    a kuplungnak meg kb köze sincs a gyárihoz
    No, örülök hogy beválik az újítás.
    A berúgó fogaskereket viszont nem értem, hogy-hogy le van csapva a foghegyek?

    Leave a comment:


  • Atti69
    replied
    Nálam a szomszéd már flexel élezi a rotakapát. De legalább éjszaka aludt...a kutyái nem.

    Leave a comment:


  • joker
    replied
    De jó , hogy ott lehet zörögni éccaka . Én most is itt ildögélek , várom , hogy lehessen flexelni ...

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    Ma este 10-kor összeállt a gép, egy gyors próbakör, kuplung állítás aztán ruhát fel és ismét próbakör, aztán megint kuplungállítás...
    Bár nem csak a kuplung lett módosítva. A dugattyú szoknyája megrövidült 2mm-el (asszem ennyit szedtem le belőle. De ez már egy hete volt, mindenesetre valahova felírtam...) valamint a henger alá nem került papír tömítés csak paszta. (bár ezeknek hála újra be kell majd állítani a karbit és a gyújtást, az előzőleg szépen beállított paraméterekkel nem az igazi. Alig van alapjárat)
    A motor karakterisztikája rengeteget változott, a kuplungnak meg kb köze sincs a gyárihoz
    Ez egy egészen rövid tartományban nyit-zár, míg a gyárinál a kuplungkar teljes mozgási tartományában folyamatosan változott. De ennek ellenére fék+gáz kombinációnál meg lehetett csúsztatni, de kiemelt állapotban a azért reccsent a váltó néha.
    Ezzel kiemelt állapotban sokkal finomabb a váltás, összezárt állapotban pedig hiába húzok gázt meg lehetne fullasztani a gépet.

    Viszont akadt egy probléma a berúgó szerkezettel, ami többnyire nem működik. A hiba okát pedig selyem is.
    Egy kép két kuplungkosárról, az alsó volt benne ez előtt, a felső egy friss szerzemény. A berúgó fogaskerék hegyes mind a kettőn. Viszont amit beletettem azon a fogak hegyei le vannak csapva. Ennek hála gyakran összeakadnak a fogak berúgásnál. Ha meg véletlenül elkapja akkor meg minimális ellenállással racsnizva az ütközőig megy a berúgókar.
    Click image for larger version

Name:	IMG_20150612_230444.jpg
Views:	1
Size:	194.6 KB
ID:	144670

    Szóval holnap ismét műtét és beépítem a régi fogaskereket.
    Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2015 jún. 12, 23:31.

    Leave a comment:


  • gesszti
    replied
    Erő..erőkar.
    Pontosan. Az erő jön a középnyomásból, átmérőből és a hengerek számából, az erőkar meg a lökethosszból.

    Leave a comment:


  • Atti69
    replied
    Szerintem ez a nyomaték kérdés egyszerű fizika. Erő..erőkar.

    Leave a comment:


  • Lemezjáték
    replied
    dkari
    Nem vitátok de egy Hoffer traktor nem sokat ért volna a lendkereke nélkül
    Ebben teljesen igazad van, azért is kellett a nagy lendítőkerék, mert alacsony a fordulata, és hosszú a lökete, így e nélkül erősen kiegyensúlyozatlan lenne a működése.
    (A nyomatékot szerintem sem növeli a lendítőkerék, ami ezeknél a traktoroknál plusz volt, az a vízszintes henger elrendezésből adódó menetirányban ható "vibrációs" hatás, ami miatt jobban tudta húzni az ekét, mint ami a lóerejéből alap helyzetben következett volna...és persze ez volt az a káros mellékhatás, ami miatt rá kellett jönniük, hogy a női beslő szervekre traktoros lányoknál káros hatással van ez a rángatás.)

    - - - Updated - - -

    gesszti
    Persze, a vitázók azt mondják, hogy nagy lendkerékkel nyomatékos a motor. Nem.
    Egyetértek veled, ez nem teszi nyomatékosabbá a motort. Ha azzá tenné, akkor nagyon egyszerű volna a nyomaték növelés, jó nagy lendkereket kellene tenni a motorra...és minden traktor szántana, mint az álom

    Leave a comment:


  • gesszti
    replied
    Nem vitátok de egy Hoffer traktor nem sokat ért volna a lendkereke nélkül
    Persze, hogy nem. Azt a kevés nyomatékot valahogy fel kellett fogni, amit az a majterosvödör méretű dugója tolt a főtengely felé.


    Inkább az elrendezésük
    Miért is?

    Leave a comment:


  • dkari
    replied
    Persze, a vitázók azt mondják, hogy nagy lendkerékkel nyomatékos a motor.
    Nem vitátok de egy Hoffer traktor nem sokat ért volna a lendkereke nélkül


    hengerek száma.
    Inkább az elrendezésük

    Leave a comment:


  • sepy
    replied
    Jó lenne ha annyit kibírna, akkor már a gyári garanciára sem fognak emlékezni és a vételár felét ráfogják addig költeni. De nem duruzsolok engem nem érint mert nem hiszem,hogy valaha bele esnék ekkora gödörbe. A tartós teljesítményhez cm3 kell a versenytechnika pedig nem tartós és drága a hétköznapokra. Gesszti ha Neked jobban menne a géped nem is hajtanád jobban?. Mindenki elcsábul időnként és a gyári anyagok mit emlegettem nem erre valók / Panonnia esetén/ arra már spécibb megoldás kell. Pl. Varesz hajtókar vagy netán Japán és kezdődik a lavina mert a sebesség oltárán áldozni kell!.

    Leave a comment:


  • gesszti
    replied
    15 lovas géptől 28 lóerőt várni
    Szerintem itt nem ilyen drasztikus a helyzet. Egy kicsike súlycsökkentéssel elérhető az, hogy fürgébb, vidámabb legyen a motor, ne csak a töf-töf menjen. Ettől nem lesz semmi baja, ha nem folyamatosan magas fordulaton járatja, és jól van megcsinálva. Azzal meg, hogy a felömlőket megkezelgették egy kicsit (feltételezem, hogy aki csinálta, tudta mit csinál) azzal pont a nyomatékot tudják növelni, hogy ugyanakkora fordulaton több üzemanyag-levegő keverék kerülhessen a dugattyú fölé. Jó lesz így ez a moci szerintem. (persze, ha ugyanakkora fordulaton nagyobb a nyomaték, akkor a teljesítmény is nagyobb, de ez már csak a következmény)


    Sokkal nagyobb baj van a mai új autóknál. (egy kis mellékzönge...) Amikor már fordék 3 hengeres motornál is hengerlekapcsolást használnak, de hogy emellett életképes legyen, egy böszmedrága (könnyű) kettőstömegű lendkereket tesznek bele, meg mellé kiegyenlítő tengelyt, meg hogy legyen, ami ezt el is bírja, egy turbót, vagy kompresszort... A hajtókarcsapágyak meg műanyagból vannak... Aztán csodálkoznak, hogy 150e km-nél kampec.

    ...egyenes az út a 708-as bömös felé. :-/

    Leave a comment:


  • sepy
    replied
    Én is elhiszek sok mindent de egy 15 lovas géptől 28 lóerőt várni / Vashengeresről beszélek/ úgy, hogy ne naponta kelljen szétszedni és ne 100.000 ok-ba kerüljön?. Az egyhengeres nem erről szól!, azt a gyári alkatrészekkel a fordulat megöli. Bocs de nem akarok senkit sértegetni .

    Leave a comment:


  • gesszti
    replied
    Szerintem a főtengely sonkák határozzák meg a motor „nyomatékosságát”
    Szerintem meg az effektív középnyomás, a lökethossz, a henger átmérője, és a hengerek száma.


    Amúgy meg a főtengely sonkák, és a lendítőkerék nem együtt forognak? (már ha nem nyíródott el az ék... ;-)

    A forgó tömeg csak a motor perdületéért (forgó tömeg tehetetlensége) felel. Csupán annyi a dolga, hogy a munkaütemben kifejtett nyomatékot széthúzza a teljes körforgás idejére. Semmi más. Ezzel most néhányan vitázni fognak. Ők próbálják ki azt, hogy dombon felfelé, a domb felénél lekapcsolják a gyújtást. Ha felérnek a dombtetőre, akkor fejet hajtok. Ha nem, akkor mégse a sonkák teremtik a nyomatékot...

    Persze, a vitázók azt mondják, hogy nagy lendkerékkel nyomatékos a motor. Nem. Csak lassabban változik a fordulatszáma, ezért nagyobbat rúg, ha elszakad a kuplungbovden.

    Leave a comment:


  • Kiss Ati
    replied
    Szerintem a főtengely sonkák határozzák meg a motor "nyomatékosságát". A lendítőkerék az egyenletes járásért "felel" részben. Ahogy írták előttem is a TLB-ken dinamó volt, mégis ugyanazt tudták, 14-15 LE.

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X

Debug Information