De - tisztelet a kivételtől - nem lesz kevesebb (mint azt olvashatjuk is...) az üz.a.-ban az olaj. Lehetne, de senki sem meri megkockáztatni, főleg, ha kicsit forszírozottabban (is) szeretne menni, ne adj isten nyáron menne találkozóra oldalkocsissal, három személlyel...

Ebben az esetben másképp van a leányzó fekvése.
Ha a vashenger a "szűk keresztmetszet", és ez eleve nem enged hígabb olajozást, meg amúgy sem nagyon pörgetjük ezeket a motorokat, akkor valóban nincsen túl sok hozadéka a dolognak...Ha nekem lenne felül tűgörgős főtengelyem, akkor biztos kipróbálnám 1:33-as szintetikus olajjal, és ha bírja, akkor hajrá!!! (Minek feleslegesen összefröcskölni mindent olajjal...meg nem is olcsó mulatság a jó olaj...)A Fórum különböző topic-jaiban elhangzott eddigi véleményeket összerakva nem tűnik akkora merészségnek az 1:33-as szorulás szempontjából, hiszen ezek az olajok jobbak. A megfelelő illesztés, meg, hogy , kap-e elég üzemanyagot a gép, ez még fontosabb, ezeknek a hiányosságait a bőséges olaj sem képes ellensúlyozni...
Aztán itt vannak a további jó ötletek, amit wsievers írt a dugattyú kritikus ponton (kipufogó nyílások közötti rész) kikönnyítéséről, meg amit heeegany írt a dugattyú eloxálásról...
Ha túllépünk az egyhengeres Pannónián, általánosságban biztos jobb a tűgörgő, nem buta gyerekek a németek, nem véletlenül váltottak még a kis MZ-nél is valamikor a 70-es években...Meg szerintem szerelni is egyszerűbb, a dörzsárazás nagyobb szakértelmet igényel, mint becuppantani a csapszeget a tűgörgőbe...
. Ólompótló adalékot használok a motorokban, a P10-nél viszont az elején biztos hogy kihagyom. Hadd kopjon csak. 
Leave a comment: