Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    sepy
    nekem is ragadt a gép ha kipörgettem rendesen 3. ban 105-110 és jelentkezett mit leírtál.
    ...Itt tartottam, amikor elöntött a sárga irigység...aztán azt hittem, hogy ez csak valami horgász történet...de tovább olvasva rájöttem, hogy nem egyhengeres Pannóniáról írsz...
    sepy és Fergusson kedvelte ezt.

    Komment


      Nekem még soha sem szorult meg, nemtudom mit csináltok ti vele
      Pedig gyári állapotában végsebessége, olyan 70-80 volt, de ott már be is csörgött a szegény keverék miatt, az alatt használtam, és mentem vele 50km-t nyáron, mégsem állt meg.
      Azóta mikuni karbi, P10fej tömítés nélkül, nyáron is 90-100 között tartósba, pedig 1:40 szintetikussal járok, meg szar ambika dugattyúval, amit meg kellett hackelni, mert elforogtak rajta a gyűrűk.
      Kényelmesen viszont olyan 80-nal megy, felette már igazi rodeó fíling na meg zabál is, nem érdemes hajtani.

      Talán a "Mikuni karbi".
      Én is azt próbáltam korábban leírni hogy a Dellortóval (én azt használok) sokkal "stabilabb" a gép. Nálam is simán viszi az óra szerinti 110-et de gps-el még nem néztem.
      Gyári 17000km-t futott henger és dugó, bár 1000km-rel ezelőtt meggyűrűzve.
      Eddig még nem volt ragadás....

      Komment


        Gyári 17000km-t futott henger és dugó,
        mondom,hogy lazára kell fúrni....................
        Fergusson és dkari kedvelte ezt.
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          Meg persze az illesztés is kérdéses, de a problémás hely a két kipufogó csatorna között van.
          Am mi lenne, ha megfúrnátok, felhasítanátok ott a dugót? Mint az Izsnél is van(pár 3-as furat is elég, egymás alá 1 sorban). Pont ugyanez az ok miatt született ott is ez a megoldás.
          Click image for larger version

Name:	EGYEB_UNI_DUGATTYU_72_00_IZS.jpg
Views:	1
Size:	53.3 KB
ID:	147809
          Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 dec. 21, 18:08.
          Fergusson, mátéapu és sepy kedvelte ezt.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            Én is egy szezont mentem a fúrt hengerrel 8000km és ezután a henger maradt úgy és ezután lett az Ambika dugóra cserélve. Kissé idegenkedtem tőle de eddig meglepett + irányban. A karburátor cserén én is gondolkodtam már mert a Jikov nem egy mai darab de stabil az alapjárata veszi a lapot rendesen igaz kicsit csörög a súber és nem egy takarékos de 2 ütemnél nem is beszélhetünk erről. Megy rendesen és ha kell nem lehet megcsúfolni!
            dongos78, mátéapu és Lemezjáték kedvelte ezt.

            Komment


              mi lenne, ha megfúrnátok, felhasítanátok ott a dugót?
              daráljuk már le ezt a k....csontot! Vagy csörög?vagy nem megy !!!!!!Vagy vastag buksza és átépít................
              zahi kedvelte ezt.
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                Alakul ez!

                Maradjunk a fölül is tűgörgős főtengelynél. Ehhez rendszerint más/más típusú hajtókart kell beépíteni.

                Tehát: miért is kell, miért is jó az a tűgörgő? (semmi kifogásom ellene...sőt, csak érdeklődöm)
                Ki, miért választotta? (ez tényleg érdekelne)

                Az esetek túlnyomó részében az a gondolat (gondolata az embereknek...tisztelet a kivételnek), hogy ha fölül is tűgörgős hajtókart használunk, akkor többé nem fog megszorulni?
                Esetleg kevesebb olaj elegendő az üzemanyagba?
                Esetleg jobb a hűtése a dugattyúnak/hengernek?
                Esetleg nagyobb lesz a teljesítmény?

                A - részben írt - válaszok alapján - én úgy gondolom - a válasz: nem.

                Egy minőségi hajtókar méretpontos (sík-derékszög-párhuzam...), edzett, és egyben szívós is. Egy felső kategóriába tartozó hajtókar ezen felül még könnyű is.
                Milyen (tűgörgős) gyártmányú és minőségű hajtókarok kerülnek a mai "pancsi" főtengelyekbe?



                ...ezeket pusztán gondolatébresztőnek szántam...

                (a félreértések elkerülése végett, még egyszer leírom: műszakilag (is) nagyon korrekt a fölül is tűgörgős hajtókarral ellátott kétütemű Otto-motor!)
                sepy és mátéapu kedvelte ezt.

                Komment


                  Tonybacsi
                  Tehát: miért is kell, miért is jó az a tűgörgő? (semmi kifogásom ellene...sőt, csak érdeklődöm)
                  Ki, miért választotta? (ez tényleg érdekelne)

                  Az esetek túlnyomó részében az a gondolat (gondolata az embereknek...tisztelet a kivételnek), hogy ha fölül is tűgörgős hajtókart használunk, akkor többé nem fog megszorulni?
                  Esetleg kevesebb olaj elegendő az üzemanyagba?
                  Esetleg jobb a hűtése a dugattyúnak/hengernek?
                  Esetleg nagyobb lesz a teljesítmény?
                  Az én meglátásom az, hogy kevesebb olaj is elég, és kisebb a súrlódása, így esetleg nagyobb fordulatot is tud. A többi szerintem nem igaz.

                  Komment


                    Tonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Alakul ez!

                    Maradjunk a fölül is tűgörgős főtengelynél. Ehhez rendszerint más/más típusú hajtókart kell beépíteni.

                    Tehát: miért is kell, miért is jó az a tűgörgő? (semmi kifogásom ellene...sőt, csak érdeklődöm)
                    Ki, miért választotta? (ez tényleg érdekelne)

                    Az esetek túlnyomó részében az a gondolat (gondolata az embereknek...tisztelet a kivételnek), hogy ha fölül is tűgörgős hajtókart használunk, akkor többé nem fog megszorulni?
                    Esetleg kevesebb olaj elegendő az üzemanyagba?
                    Esetleg jobb a hűtése a dugattyúnak/hengernek?
                    Esetleg nagyobb lesz a teljesítmény?

                    A - részben írt - válaszok alapján - én úgy gondolom - a válasz: nem.

                    Egy minőségi hajtókar méretpontos (sík-derékszög-párhuzam...), edzett, és egyben szívós is. Egy felső kategóriába tartozó hajtókar ezen felül még könnyű is.
                    Milyen (tűgörgős) gyártmányú és minőségű hajtókarok kerülnek a mai "pancsi" főtengelyekbe?



                    ...ezeket pusztán gondolatébresztőnek szántam...

                    (a félreértések elkerülése végett, még egyszer leírom: műszakilag (is) nagyon korrekt a fölül is tűgörgős hajtókarral ellátott kétütemű Otto-motor!)
                    Reményeim szerint jobban bírja a megnövelt kompresszió miatti plusz terhelést.
                    (meg nem került sokkal többe mint egy felújított főtengely, ami volt azt meg úgyis fel kelletett volna újítani)
                    mátéapu kedvelte ezt.

                    Komment


                      Reményeim szerint jobban bírja a megnövelt kompresszió miatti plusz terhelést.
                      A pannoniánál ezt a hengerfej-tömítés nem bírja!
                      heeegany kedvelte ezt.
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        A pannoniánál ezt a hengerfej-tömítés nem bírja!
                        Nem is kell neki, elvégre nincs is benne
                        (gyárilag legalábbis)
                        Lemezjáték kedvelte ezt.

                        Komment


                          Köszi fiúk!

                          Az én meglátásom az, hogy kevesebb olaj is elég, és kisebb a súrlódása, így esetleg nagyobb fordulatot is tud.
                          Teszünk bele kevesebb olajat? (...ha "kergetjük" megszorulhat...), valóban kisebb a súrlódása, de sajnos a fordulatszám emelés jelentős része nem ettől függ (mennyivel foroghat többet...100...200-al?, itt még nem érezhető teljesítmény többlet).



                          Reményeim szerint jobban bírja a megnövelt kompresszió miatti plusz terhelést.
                          A kompresszió növelés (max.8.5 az egyhengeresnél) teljesítmény növekedést is hoz. Próbáljunk meg a kalapáccsal egy hidegvágóra ütni, élével lefelé, mondjuk a satu egy puha részére. Most ugyanezt fordítva. (az élére üssünk). Nézzük meg az eredményt...
                          A tűgörgő ugyan ezt teszi (egész pontosan csak tenné ha nem lenne "üvegkeményre" edzve minden) a hajtókarral ,és a csapszeggel.
                          14-16LE, max. 5 ezres fordulat (már aki itt használja a motorját...).
                          Egy tuningolt P, vagy T egyhengereshez...20-25LE, 7-8ezres fordulat...na ahhoz már kell (ene) egy tűgörgős főtengely....meg még sok minden más...
                          sepy és mátéapu kedvelte ezt.

                          Komment


                            heeegany
                            Reményeim szerint jobban bírja a megnövelt kompresszió miatti plusz terhelést.
                            Az egy érdekes kérdés, hogy a hajtókar kisszem mikor visel el nagyobb középnyomásból adódó terhelést, ha a kemény tűgörgők vonalszerű érintkezése, vagy a lényegesen puhább siklócsapágy jóval nagyobb érintkező felületen mért terhelése mentén adódik át az erő a hajtókarra?

                            - - - Updated - - -

                            Tonybacsi
                            Teszünk bele kevesebb olajat? (...ha „kergetjük” megszorulhat...), valóban kisebb a súrlódása, de sajnos a fordulatszám emelés jelentős része nem ettől függ (mennyivel foroghat
                            Amit írtam az két állítás: 1) kevesebb olaj kell. 2) A kisebb súrlódás miatt növelhető a fordulat az ilyen motoroknál.

                            Szerintem mind a két állítás helytálló.

                            Kevesebb olaj kell, mivel jóval kisebb felületek érintkeznek a tűgörgősnél. A súrlódása is kisebb, és ez valóban nagyobb fordulatot tesz lehetővé.

                            Hol itt a hiba?
                            cocojumbo, Titus és dkari kedvelte ezt.

                            Komment


                              Részemről azért került bele felül tűgörgős hajtókar:

                              Jobb minőség, talán kevesebb olaj használata, emelt kompresszió nem kell kínlódni a ma a kereskedelemben kapható ilyen olyan minőségű perselyekkel....

                              De leginkább a tartósság miatt. Nem vagyok olyan gazdag hogy kétévente cserélgessem. (a jót egyszer kell megfizetni)
                              Valaki írta hogy a hagyományos főtengely felújítása volt 25000ft. Nekem a Kawasaki (Vössner) hajtókarral szerelt főtengely lett 40000ft. (persze kellett hozzá szerencse. a hajtókar csak 10000ft-ba került)

                              Nem szándékozom eladni így a hosszútávra gondolkoztam. (próbálok)

                              Erre persze mindenki másképp gondol. De ha már minőségi csapágyakat is beletesz az ember.....
                              sepy, Titus és 2 további látogató kedvelte ezt.

                              Komment


                                Olvasom itt a Pannónia főtengely felújítási költségeket. Nekem a felújítás és csak a fúrás(a dugattyút én vittem) tizenötezer Ft volt. Maradt a gyári hajtórúd, bronzpersellyel. Nyáron kiderül hogy sikerült. 5-6 századot mondott az ,,illesztés mekkora?" kérdésemre. Ez a legfontosabb szerintem, százzal úgysem akarok vele menni az elején, később talán majd meglátom. Ólompótló adalékot használok a motorokban, a P10-nél viszont az elején biztos hogy kihagyom. Hadd kopjon csak.

                                A nálam tapasztaltabb Pannóniásokhoz lenne egy kérdésem. Tonybacsi hozzászólása elgondolkodtatott. Azt írta ugyebár hogy 8,5 sűrítés egyhengeresnél. Ez tűgörgős vagy lehet bronzperselyes is? Ha én tömítés nélkül rakom rá a hengerfejet a hengerre P10-nél, akkor elvileg kijön a 8,5-ös kompresszió viszony ami gyárilag elő is fordult a széria gépeknél. Csakhogy ahogy én tudom, a P10 mind tűgörgős volt, nekem pedig bronzperselyes a dugattyú csapszegem csapágyazása. Az mennyire fogja bírni a nagyobb sűrítést?

                                Egyébként a hengert ki hogyan szokta letisztítani festés előtt? A homokszórást nem nagyon akarom kipróbálni, fúrás előtt lett volna jó. Inkább faragjak egy megfelelő alakú fa vagy műanyag darabot ami befér a bordák közé, tegyek rá csiszolópapírt aztán mehet a huzavona?

                                A hengerről jut eszembe. Egyik hengeremen a két kipufogó csatorna között, kb a magasságuk felénél van egy váll. Ha jól gondolom, az a henger sokat mehetett melegen, de nem szorult meg. Jó lenne kikérdezni a gazdáját
                                Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2015 dec. 21, 21:02.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X