Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Fergusson
    replied
    (Feltéve, ha Gyulabá felépül annyira, hogy folytatni tudja a gyártását.

    Mi történt Gyulabá-val? Megosztanád....

    Leave a comment:


  • pannoniáscsabi
    replied
    Ez egy jó ötlet köszönöm kipróbálom. A Maurer féle elektronikus gyujtás is érdekes. Hol lehet hozzájutni és mennyiért? Esetleg valami elérhetőség?

    Leave a comment:


  • gesszti
    replied
    Amúgy azért teszek be mz dinamót mert nagyon bevált megbizható
    Tyű, az annyát... remélem, ezt minden pannóniás olvasta... :-)))

    Még megbízhatóbbá tudod tenni, ha a hagyományos feszszabályzó visszáramkapcsolóját kicseréled egy diódára. mbr 1645-ös schottky szerintem a legjobb erre a célra. Ezzel örökre elfelejtheted a "beégett feszszabályzó" rémét. Egyszer beállítod, és utána csak pókhálózni kell az elektromos rendszert. Nálam így van évek óta, és azóta nem tudom, hogy hol van a feszszabályzó a motoron. 2 dologgal tudod esetleg még tuningolni a megbízhatóságát. Egyik egy yuasa 11Ah-s akksi. (7000-10000 Ft közt szokott lenni pl. az akkucity-nél) A másik meg egy Maurer féle elektronikus gyújtás. (Feltéve, ha Gyulabá felépül annyira, hogy folytatni tudja a gyártását. Remélem, mielőbb így lesz.) Kő egyszerű, és faragás nélkül felmegy a megszakító helyére. Léteznek elektronikus feszszabályzók is, de mindnek nagyobb a vesztesége, mint az 1 db shottky-nak. (0,2 V-ot fűt el teljes terhelés alatt)

    Leave a comment:


  • pannoniáscsabi
    replied
    Közbe voltam motorozni egy kicsit. Az mz bütyök szimmetrikus , a forgórésznek meg mindegy. Amúgy azért teszek be mz dinamót mert nagyon bevált megbizható és nem utolsó az ára sem. 5000 kemény magyar forintért veszel fesszabályzóval együtt ami barátibb mint 60000 a vape. Most ezzel motorozok :Click image for larger version

Name:	pancsi 024.jpg
Views:	2
Size:	201.7 KB
ID:	144604Click image for larger version

Name:	pancsi 029.jpg
Views:	2
Size:	207.6 KB
ID:	144605 ez is wartburg hajtókaros.
    Utoljára szerkesztve a következő által: pannoniáscsabi; 2015 jún. 07, 12:51.

    Leave a comment:


  • gesszti
    replied
    Az ok, hogy a polaritást átkötöd, de szerintem a forgórész tekercselésének se mindegy a forgásirány. Emellett a megszakító is tolva lesz, nem húzva. Milyen bütyökprofilt építettél be? Az mz bütyke szerintem nem szimmetrikus.

    Leave a comment:


  • pannoniáscsabi
    replied
    Hajtókar wartburgé etz felső szemmel beleesztergálva. A dinamó mz ts . A főtengelycsonkot rövidebbre kell vágni és kúposra esztergálni a dinamóhoz. Mivel az mz forditva forog a polaritást át kell kötni a dinamón. És mind ez kényelmesen elfér a dekli alatt. Még most készül a háromfelömlős henger majd arról is teszek fel képet.

    Leave a comment:


  • gesszti
    replied
    kérdést szivesen fogadok
    Nagyon tetszik a blokk felülete. Nekem sokkal jobban tetszik egy ilyen szép tisztára pucolt eredeti felületű blokk, mint egy fényesre nyalt. Ez így jó. Az a dinamó eredetileg jobbra forog. A főtengelyed is? Miért erre esett a választás. Ha már foglalkozni kell vele, akkor én valami modernebb, megszakító nélküli gyújtást, és 12V-os töltésrendszert tettem volna rá.

    Leave a comment:


  • Lemezjáték
    replied
    pannoniáscsabi
    Mivel pannonia motorblokk a téma eredetileg, bedobok pár képet a készülő T9 blokkjáról.
    Kérlek, írjál pár sort róla, hajtókar, dinamó...!!!

    Leave a comment:


  • pannoniáscsabi
    replied
    Mivel pannonia motorblokk a téma eredetileg, bedobok pár képet a készülő T9 blokkjáról. Talán érdekes lehet az új elképzelés. Minden kritikát, kérdést szivesen fogadok.Click image for larger version

Name:	IMG_20150607_091751.jpg
Views:	1
Size:	192.4 KB
ID:	144594Click image for larger version

Name:	IMG_20150607_091758.jpg
Views:	1
Size:	187.9 KB
ID:	144595Click image for larger version

Name:	IMG_20150607_091807.jpg
Views:	1
Size:	194.3 KB
ID:	144596Click image for larger version

Name:	IMG_20150607_091819.jpg
Views:	1
Size:	191.9 KB
ID:	144597Click image for larger version

Name:	IMG_20150607_091825.jpg
Views:	1
Size:	193.8 KB
ID:	144598

    Leave a comment:


  • zahi
    replied
    Én is olvastam valahol, hogy ha csúszott a kuplung, akkor egy kis edénykéből szórtak rá homokot egy keveset!!!
    Igen ... én pedig a kuplungház felsőholtpont jel nyílásán hallottam, hogy a kiemelt kuplung mellett belocsoltak némi COLA-t , ami a hazajövetelig elegendőnek bizonyult ...

    Leave a comment:


  • Lemezjáték
    replied
    Atti69
    Csapágy... Csap...ágy Ne bonyolítsuk..csak egy lyuk amibe a csap (tengely) nyugszik.
    Korrekt a csapágy kifejezés! Legyen az sima sikló csapágy, gördülőelemes...
    Autós témában olvastam, a 30-as vagy 40-es években az út szélén nadrágszij darabokkal főtengelycsapágyaztak meg egy autót,s úgy mentek tovább. (ez után bizti nem pörgették nagyon)
    Én is olvastam valahol, hogy ha csúszott a kuplung, akkor egy kis edénykéből szórtak rá homokot egy keveset!!!
    (Mindez persze a múlt század elején a hőskorban, volt, amikor még bőr felületű kúpos illyesztésű kuplunggal oldották meg a tengelyek oldható összekapcsolását...

    Leave a comment:


  • gesszti
    replied
    szélén nadrágszij darabokkal főtengelycsapágyaztak
    Ha nadrágszíjjal nem is, de zsírpapírral már én is hézagoltam hajtókarcsapágyat, amikor muszáj volt. (nem volt pénz másikra...)

    Leave a comment:


  • Atti69
    replied
    Csapágy.... Csap...ágy Ne bonyolítsuk..csak egy lyuk amibe a csap (tengely) nyugszik. Az hogy golyóval,görgővel,persellyel,akármivel van körbevéve,mindegy

    - - - Updated - - -

    Autós témában olvastam, a 30-as vagy 40-es években az út szélén nadrágszij darabokkal főtengelycsapágyaztak meg egy autót,s úgy mentek tovább. (ez után bizti nem pörgették nagyon)

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    egyik tulajdonsága, hogy nem úszik a vizen.
    De legalább lehet belőle tengeralattjárót építeni

    Leave a comment:


  • wsievers
    replied
    Milyen fából is szokták csinálni a lovaskocsik kerekét?
    Kőris. A csapágyfát pedig vasfának(Sideroxylon) hívják, egyik tulajdonsága, hogy nem úszik a vizen.

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X

Debug Information