Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Valami olyasmi.
    Egyébként van még 1-2 hasznos lom:
    http://veteranapro.hu/felhasznalo/3232
    Meg már elkészült a műanyag vízszák leszedő próbadarabja, és jó is. Szóval az is lesz nemsoká.
    Meg P20-21 kulcsot is csinálok hamarosan. Aztán ha a motoron is működik akkor abból is lesz. (merthogy és semmit nem adok el úgy, hogy előtte nem tesztelem le)
    Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2016 szept. 13, 20:56.
    demeter kedvelte ezt.

    Komment


      Nem is tudtam, hogy ilyeneket csinálsz! Ha tudtam volna egy-kettőt elhozhattál volna nekem is a találkozóra.

      Komment


        demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Nem is tudtam, hogy ilyeneket csinálsz! Ha tudtam volna egy-kettőt elhozhattál volna nekem is a találkozóra.
        Majd jövőre, addigra csak lesz még 1-2 hasznos apróság
        demeter kedvelte ezt.

        Komment


          Megvan a következő hiba a Pannónián. Az elöregedett tanksapkatömítés után dombos vidéken elgyengült a gép, lehúzódtam egy földútra, elég meleg volt a henger, gondoltam a dugó kezd szorulni, de könnyen forgott. Örültem, hogy időben megálltam. Nem kellett volna még a Bakony felé engednem a gépet, maradtam volna a Kisalföldön, na mindegy. Több mint fél órát ültem a P10 mellett, amikor szinte teljesen kihűlt gondoltam indulok haza. Szívató nélkül kis gázzal, de többszöri próbálkozásra sem pöffent még szívatóval sem. Kivettem a gyertyát, szikra volt, de száraznak tűnt. Kivettem a fúvókákat, nem voltak eldugulva. Próbáltam másik gyertyával is a szikrát, de az eredetivel volt a legjobb így visszatettem azt. Ezután beindult. A kipufogógáz jól láthatóan (melegen a kipufogóból alig látni füstöt dacára az 1:25 aránynak) jött elől a henger tetején is, a dús keverék miatt, akkor megértettem, a hengerfejet kellett volna síkolni, mert elveszik a kompresszió. Repedés remélem nem lesz, de ez csak szétszerelés után derül ki. Mivel tömítés nélkül raktam össze így a hiba még könnyebben előjött. Csoda, hogy eddig bírta. Utána hazavitt ahogy hozott, de úgy adtam a gázt, hogy kevésbé tudjon melegedni. Idénre már elteszem a gépet, szerencsére van más amivel tudok gurulni a maradék jó időben.
          Amikor még nem sejtettem semmit, Pannónia hűtés az árnyékban:
          Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2017 nov. 05, 21:47.
          sepy, dongos78 és 2 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Megvan a következő hiba a Pannónián. Az elöregedett tanksapkatömítés után dombos vidéken elgyengült a gép, lehúzódtam egy földútra, elég meleg volt a henger, gondoltam a dugó kezd szorulni, de könnyen forgott. Örültem, hogy időben megálltam. Nem kellett volna még a Bakony felé engednem a gépet, maradtam volna a Kisalföldön, na mindegy. Több mint fél órát ültem a P10 mellett, amikor szinte teljesen kihűlt gondoltam indulok haza. Szívató nélkül kis gázzal, de többszöri próbálkozásra sem pöffent még szívatóval sem. Kivettem a gyertyát, szikra volt, de száraznak tűnt. Kivettem a fúvókákat, nem voltak eldugulva. Próbáltam másik gyertyával is a szikrát, de az eredetivel volt a legjobb így visszatettem azt. Ezután beindult. A kipufogógáz jól láthatóan (melegen a kipufogóból alig látni füstöt dacára az 1:25 aránynak) jött elől a henger tetején is, a dús keverék miatt, akkor megértettem, a hengerfejet kellett volna síkolni, mert elveszik a kompresszió. Repedés remélem nem lesz, de ez csak szétszerelés után derül ki. Mivel tömítés nélkül raktam össze így a hiba még könnyebben előjött. Csoda, hogy eddig bírta. Utána hazavitt ahogy hozott, de úgy adtam a gázt, hogy kevésbé tudjon melegedni. Idénre már elteszem a gépet, szerencsére van más amivel tudok gurulni a maradék jó időben.
            Amikor még nem sejtettem semmit, Pannónia hűtés az árnyékban:
            Nekem a henger és a hengerfej között, elől volt egy jó olajos csorgás nyom. Ott fújt ki.
            De mondjuk ennek ellenére mentem vele még kb 400km-t mire szétszedtem és tömítést cseréltem. Változást nem nagyon tapasztaltam a motor erejében-dinamikájában
            Na de azért egy sörös dobozból vágott alátét nem árthat. Az a kompresszióviszonyon sokat nem ront, de a tömítési képességen javít.
            Titus kedvelte ezt.

            Komment


              Nem tűnt rossznak a hengerfej amit felraktam, de amikor lehúztam a hengerről alatta rohadt vastag alu tömítés volt, ezek szerint nem véletlenül. Amit levesz belőle az esztergályos azt majd tömítésben visszarakom. Nagy probléma talán nem lesz vele. Sörös dobozt majd találok itthon, bár azt nem én iszom

              Komment


                Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Amit levesz belőle az esztergályos
                Kérj labirint beszúrásokat a felületbe,az belevág a tömítésbe mint a hengernél és jól tömít!!!
                sepy, emu és 2 további látogató kedvelte ezt.
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  tömítésbe mint a hengernél és jól tömít!!!
                  Gyári megoldásban is létezik. Én a hengerfejeket halványan fbs pasztával rakom fel..nekem bevált. Hőt,nyomást jól bírja. A kipuff torok és cső csatlagozást is ezzel tömítem,s onnan sem ég ki.
                  dongos78, Titus és Lemezjáték kedvelte ezt.

                  Komment


                    Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    A kipuff torok és cső csatlagozást is ezzel tömítem,s onnan sem ég ki.
                    Már említettem:a papír jól tömít(amíg légüres térben van)nem ég el,mivel az égéshez oxigén kell.!Jó felületek közé elegendő a sima papír tömítés !!!!!!A klingelit is kiég,ha nem jó a felület,vagy félre van húzva!!!!!!
                    dongos78 kedvelte ezt.
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      Igen, ez így van. Eleinte csodálkoztam,de szedtem szét pár motort sok üzemóra után papír hengerfej tömítéssel (a TLB is ilyen volt... pedig az NDK területéről jött) Elismerem az igazad, de én mégsem alkalmazom.. Valamiért nem tűnik egy precíz megoldásnak. A fémfelületeket illeszteni kell, lehúzás erejére..sorrendjére ügyelni.. Egy szakinak ez alapvető,zsigerből jön.

                      Komment


                        Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        A fémfelületeket illeszteni kell, lehúzás erejére..sorrendjére ügyelni.. Egy szakinak ez alapvető,zsigerből jön.
                        Bevisznek egy kissé agyonhasznált simsont aminél kifúj a hengerfely,haver gyorsba inyé.!Egy napot elcseszel henger le,tőcsavarok,anyák,henger,hengerfely,gyertyamenet+lepucol,kijavít pótol...?
                        Ezután karbit kipucolhattad volna ,neked semmiség...
                        sepy és joker kedvelte ezt.
                        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                        Komment


                          ..és igaza is van ! Ha már úgy is le volt szedve ...
                          mátéapu és Fergusson kedvelte ezt.

                          Komment


                            heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Nekem a henger és a hengerfej között, elől volt egy jó olajos csorgás nyom. Ott fújt ki.
                            Hétvégén levettem, ez is ott Nagyon minimális a hézag élvonalzóval nézve, úgyhogy kap egy alu tömítést elsőre, aztán próba.

                            Komment


                              Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Hétvégén levettem, ez is ott Nagyon minimális a hézag élvonalzóval nézve, úgyhogy kap egy alu tömítést elsőre, aztán próba.
                              És te a motor menettulajdonságaiban tapasztaltál változást?

                              Komment


                                Annyi volt, hogy melegen csak tolásra indult egyszer a kompresszió hiánya miatt. Aztán Veszprém felé gondolt egyet és megállt ahogy felmelegedett az öntvény. Ha ment akkor ment rendesen.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X