Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #91
    Ha már így témánál vagyunk, valaki meg tudná mondani, hogy mi a különbség a 2 és a 3 gyűrűs dugattyú között?

    A lényegi különbséget tudom, csak érdekelne melyik van eredetileg az 1965-ös T5-ben!?

    Most találtam a sufniban egy null kilométeres főtengelyt, hajtókart, hengert és egy dugattyút. A dugót összehasonlítva azzal, ami a motorban volt észrevettem, hogy az új az nem hasított és csak 2 gyűrűs.

    Íme néhány kép:

    Click image for larger version

Name:	IMAG0323.jpg
Views:	1
Size:	180.7 KB
ID:	131297 Click image for larger version

Name:	IMAG0324.jpg
Views:	1
Size:	195.9 KB
ID:	131298
    Utoljára szerkesztve a következő által: Tató; 2012 jún. 20, 18:35.

    Komment


      #92
      Hello!

      Nekem is sajnos "eljött az idő" hogy a T5 motor blokkját generálozzam, helyette addig hazahoztam egy P10-ét.
      Amit szeretnék kérdezni, hogy ebben az albumban található képeken látszik
      dott Albuma: Pannónia Blokk

      A lánckerék mellett egy alátét, s egy sasszeg talán. Ez mi célt szolgálhat? Eredeti ez rajta? Vagy valami kókánykodás?
      Mivel még nem szedtem szét Pannóniát nem tudom hogy milyen tengely vagy minek lehet a rögzítése ez.

      Komment


        #93
        dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        A lánckerék mellett egy alátét, s egy sasszeg talán. Ez mi célt szolgálhat? Eredeti ez rajta? Vagy valami kókánykodás?
        Egyáltalán nem kókányolás.
        A mellékelt képen a 9-es számmal jelzett villavezető rúd rögzítésére szolgál.

        Click image for larger version

Name:	sebességváltó.jpg
Views:	1
Size:	114.3 KB
ID:	131442
        Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2012 júl. 04, 20:26.
        -t5-, dott és kedvelte ezt.

        Komment


          #94
          -t5- és sricsi70 kedvelte ezt.

          Komment


            #95
            Köszi mindenkinek, akkor az oda való. ApaE telefonnal csináltam a képeket azért ilyen rosszak.
            A hengernek "válla" mekkora lehet? A p10 nek már körömmel érezhető a válla, a másiknak (T5) egyáltalán nem érzek rajta vállat. (sajnos azért kell felújítani mert úgy füstöl mintha felgyújtották volna a garázst, s minden jel arra utal hogy szimeringes, s eszi az olajat.)
            A p10 lesz addig a helyettese, remélhetőleg ezt a rend őrei nem veszik addig észre.

            ps: azért "gondoltam arra, hogy kókány", mert körülötte olajba úszik minden, s az a gyanúm támadt hogy ezen a kis tengelyen keresztül jött ki.

            Komment


              #96
              sricsi70 kedvelte ezt.

              Komment


                #97
                dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                ps: azért "gondoltam arra, hogy kókány", mert körülötte olajba úszik minden, s az a gyanúm támadt hogy ezen a kis tengelyen keresztül jött ki.
                Egy alapos ecsetes-benzines lemosás után érdemes tömítőpasztával jól kinyomni a tengelyvég környékét, elfér és utána nem lesz ilyen gond vele.
                -t5- kedvelte ezt.

                Komment


                  #98
                  Tató eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Most találtam a sufniban egy null kilométeres főtengelyt, hajtókart, hengert és egy dugattyút
                  Az nem sufni, az egy "aranybánya"!
                  Lemezjáték, chemotox és 2 további látogató kedvelte ezt.
                  A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

                  Komment


                    #99
                    Hello!

                    Sikerült "átküzdenem" a P10 blokkot a T5-be (tudom nem szép dolog, de egyelőre amíg az eredeti felújítás alatt áll ezzel szeretnék járni).
                    A problémák persze születnek útközben, vagy a végén?
                    Összeraktam, bekötöttem vezetékeket, kuplungot, benzincsap megnyit, s hát ez a .... gyertyánál nem kifúj?
                    Mehetek a hengerfejet perselyeztetni.... két hengerfejem is van, mind kettő sz*r.
                    Amiért írtam ide, az az volna, hogy a blokk felfogató csavarjainál a hátsó kettő közül, ami alul van, hogy lehet azt meghúzni normálisan? Én komolyan kifelé még csak csak odafértem, de most hogy az anyát rá kéne tenni, nem tudom hogy csináljam.

                    Van erre valami jó kis megoldás?

                    Komment


                      - Közben szerencsémre találtam esztergályos mestert, akihez holnap tudom vinni a gyertya menetét javítani, s végre kiderül milyen is a P10 blokkja.

                      Komment


                        Összeraktam a P10-et.... s nem tudom "eldönteni", hogy csak a hajtáslánc van megnyúlva, s azért recseg, vagy valami a hajtókarral, főtengellyel lehet?
                        A főtengelyt gyújtásoldalon próbáltam mozgatni, nem lötyög.
                        Beindul, pöfög, veszi a fordulatot, váltó is működik.
                        De valami nagyon recseg benne alapjáraton, olyan mintha a csapágy recsegne.... Ha a hajtás lánc ér bele annak is ilyen a hangja?
                        Fura, mert amúgy jó hangja lenne, csak néha ez a recsegés, csattogás nem illik bele.
                        -Második rugásra indul, nem füstöl.

                        Valaki ötlet?

                        Ps: No nem fogok donorral se motorozni felújítás nélkül.... hjajj!
                        Utoljára szerkesztve a következő által: dott; 2012 júl. 12, 11:34.

                        Komment


                          Komment


                            dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            No nem fogok donorral se motorozni felújítás nélkül... hjajj!
                            Szia! Mostanában szétkaptam néhány itthon lévő blokkot, igazából kívülről szépnek néztek ki, de mindegyiknek volt valami kínja.. Nem tudom milyen recsegést hallasz, de lehet akár csapágy is, elég ha valami kis fémspén belemegy, elkezdi megeszegetni a gördölőelemek pályáját vagy a golyókat és már vége is a csapágynak. De egy ismerősöm pl. a váltó recsegésével kínlódott eleget, nála balra döntésnél recsegtek a fogaskerekek - megeshet hogy nálad is valami azon a környéken nem akarja az igazságot. A váltó fedele egyszerűen, olajleeresztés nélkül leszedhető, így én ott kezdeném a vizsgálódást. Igaz vigyázni kell nehogy valami belepottyanjon, mert attól még darálósabb hangja lesz...

                            A hengerfejekre visszatérve: én is kíntattam magamat perselyezéssel, de sosem lesz olyan mint az ép. Sajnos a legjobb megoldás vadászni ép menetű HF-et, ami egyre drágább.
                            There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                            Komment


                              Azért egy jól megcsinált perselyezés elég közeli az eredetihez, hangsúlyozom ha jól van megcsinálva. Ha még kombinálva van a ma elérhető űrtechnológiás fémragasztókkal is akkor már nagyon tuti. Volt itt róla szó valamelyik témában illusztrálva jól elmagyarázva, nekem az a megoldás optimálisnak tűnt. Már csak azért is írom ezen sorokat mert a régebbi Pannóniákhoz nem elég hogy drága de még a sz@r menetes hf is nagyon drága...
                              Lemezjáték kedvelte ezt.

                              Komment


                                Az illető szaki, akihez vittem szegedi veterános körökben nagyon jól ismert, megesztergálta, s bele is ragasztotta. Nekem mindkettő simson-t ő fúrta, főtengelyt generálozta, egy szavam nem lehet, nagyon jól dolgozik. (persze nem csak simson-nal foglalkozik, múltkor boxermotort generálozott.

                                A blokk-ot jobban megnézem, ahogy hallgattam a hajtás lánc tuti hozzáér a deknihez. A recsegő hang kilétét majd alaposabban felderítem, de mivel szét kell szedni, így akkor a T5 blokk lesz szétkapva, mert az való a vázba. Ma néztem csapágyakat, szimeringeket hozzá, FAG C3 csapágyak + vitonos szimeringek sajna 20-ba jönne ki. Szal gyűjtök rá.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X