Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Gondolom stift nélkül nagyon jó állapotban volt a kúp a tengelyen.

    Komment


      Ne haragudjatok, hogy újra beírom a kérdésemet, de sajnos nem kaptam rá választ, pedig már igencsak időszerű lenne összeraknom egy jó főtengelyt a szentesis TLF-be
      Szóval az újabb fajta ,csapott" (tehát nem TL/TLT) főtengelyekből kétféle van, a lecsapásnál, pontosabban a csapszegnél a sonkák belső oldalain van olyan, ami egyenes és van olyan, ami hornyos. Melyiket érdemesebb felújítani? Van egyáltalán valami különbség köztük élettartam, kopásállóság, stb. tekintetében? Ha esetleg nem vagyok teljesen érthető, délután teszek fel képeket a kétféle főtengelyről.

      Komment


        Felújítani olyat érdemes, amibe a tűgörgőket kosár tartja és nem tudnak egymáshoz érve surlódni. Élettartam szemponjából ez sokkal kedvezőbb.
        Egyéként meg az a mester fogja megmondani, akihez viszed, mert nem biztos hogy a hajtókar még felhasználható, vagy a sonkákat összekötö csap beszerezhető, ha rozsdás, vagy kopott bármelyik is!
        Utoljára szerkesztve a következő által: nyuszifül; 2013 jan. 11, 13:12.
        és Che kedvelte ezt.

        Komment


          A piroskönyv még kosár nélküli tűgötgőkről ír - 2 sorban középen elválaszó tárcsával, a szentegyula már a T és P tipusú 1 hengereseknél kosaras tűgörgőt ír, megjelölve, hogy csereszabatos a régebbi tipusokkal...

          Komment


            Gergő eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Szóval az újabb fajta ,csapott" (tehát nem TL/TLT) főtengelyekből kétféle van, a lecsapásnál, pontosabban a csapszegnél a sonkák belső oldalain van olyan, ami egyenes és van olyan, ami hornyos. Melyiket érdemesebb felújítani? Van egyáltalán valami különbség köztük élettartam, kopásállóság, stb. tekintetében?
            Először nem igazán értettem amiről kérdezel, aztán kimentem megnézni a kétfélét és rájöttem.

            Click image for larger version

Name:	201301111186.jpg
Views:	1
Size:	86.3 KB
ID:	134244

            Ha a bekeretezett részre gondolsz, akkor azt válaszd! A bal oldali az "I" keresztmetszetű hajtókaros, hengergörgős csapágyazású régebbi változat, a jobb pedig a "szilvamag" keresztmetszetű hajtókaros, tűgörgős-kosaras csapágyazású későbbi.
            A kialakítása ez utóbbinak úgy hiszem az olajzás elősegítésére szolgál, mert a régi hengergörgők igénytelenebbek voltak erre. Lehet venni minőségi görgőskosarat idevaló méretben (SKF, INA) és kell új alsó hajtókarcsapot is beszerezni.
            A szakik azt mondják, elég mélyen edzett a hajtókarfurat futófelülete és simán köszörülhető (egyszer biztos, ha nincs mély berágódás).
            Amit nem tudok, hogy a plusszos átmérőhöz a csapból kell plusszos és a kosár enged annyi mozgást a görgőknek vagy alapméretű csap és plusszos görgők kellenek.
            Utoljára szerkesztve a következő által: demeter; 2013 jan. 12, 09:31.

            Komment


              Az én kérdésem is főtengellyel kapcsolatos. Lehet,hogy már kitárgyaltátok,de egész délután a fórumot olvastam és én nem találtam...Szóval,van egy Jó állapotú főtengelyem,amit felújítás nélkül be lehet szerelni,csak azt nem tudom,hogy a csapágyaknak,a főtengelyre ráhúzva mennyire kell "passzentosnak" lennie!Nekem ugyanis elég könnyen lehet "húzogatni" rajta a csapágyakat és nem tudom,hogy ha felmelegszik nem fog-e megforogni benne a főtengely?? Tudom,nehéz így látatlanba tanácsot adni,de ha valaki jár Pesten a X. kerületben,örömmel venném a segítségét,mert blokk szerelésben nem vagyok (még) jártas!

              Komment


                Beagle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Nekem ugyanis elég könnyen lehet „húzogatni” rajta a csapágyakat
                http://www.sasovits.hu/cnc/irodalom/...gyrogzites.pdf

                Komment


                  Ha könnyen jár a csapágy rögzitővel tedd be.
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    Beagle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Nekem ugyanis elég könnyen lehet „húzogatni” rajta a csapágyakat
                    Őrülj neki -igy tudsz jó , valós , hézagolást csinálni . Az csak szocialista tábor perverzió hogy a csapágyat-"be kell hegeszteni a helyére " . Ha a golyó vagy görgő nem teszi dolgát , akkor nagyobb kárt okoz ha keményen van feltéve .
                    , mátéapu és 3 további látogató kedvelte ezt.

                    Komment


                      Végre valaki leírta.
                      Gyári újjal nem volt még dolgom, de jó állapotú, nem szétgányolt főtengelyre nekem még mindig könnyen felment a csapágy. A blokkházban illeszkedjen elég szorosan, jól legyen hézagolva és a tengelyt könnyen lehessen szerelni, ezek a fő szempontok.

                      Komment


                        mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Ha könnyen jár a csapágy rögzitővel tedd be.


                        joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Őrülj neki -igy tudsz jó , valós , hézagolást csinálni
                        Na most akkor mit is csináljak???
                        Valószínűleg nem ragasztom be,inkább összerakom így.



                        demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        A blokkházban illeszkedjen elég szorosan, jól legyen hézagolva és a tengelyt könnyen lehessen szerelni, ezek a fő szempontok.
                        A blokkházban hál' Istennek szorosan illeszkedik,sőt úgy vélem még nem nagyon lehetett szétszedve a blokk,mert egyrészt nincs nyoma avatatlan kéznek,másrészt pedig minden belső alkatrésze szépen néz ki,kopás nyomok sem látszanak,viszont a henger/dugó alaposan elkopott,de még alapméretes volt. (42 000 km-t mutatott az óra.)

                        A főtengely hézagolás,viszont nem teljesen tiszta még számomra! Hézagoló alátéteket a csapágy és a seeger gyűrű között találtam,mindkét oldalon kettőt-kettőt és nem értem mi a menete a műveletnek. Nyilván beteszem a seegert,majd a hézagolók jönnének,de mennyi?? Utána a csapágy,de a helyes hézagolást leellenőrizni csak a két blokkfél és a főtengely összeszerelése után tudom ellenőrizni.Ráadásul úgy néztem,hogy a sonkákhoz közelebbi csapágy szintbe volt a forgattyúsházzal,tehát az én logikám azt diktálná,hogy oda kellene a hézagolás. (De nyilván nem vagyok mérnök,sőt szakember sem) Ebben kérnék még segítséget....

                        ---------------------------------------------------------------------------------------------

                        Még valami eszembe jutott! Azt hallottam,hogy a jellegzetes T5-ös csörgést ki lehet küszöbölni a dugattyú hézagolásával! (valahogy úgy,mint az 51-es Simsonnál)
                        Ilyet csinált már valaki??
                        Utoljára szerkesztve a következő által: Beagle; 2013 jan. 13, 16:03.

                        Komment


                          Hézagolással kapcsolatban itt írtam arról, hogyan csináltam a blokkomat. Itt meg van kép is.

                          Egyébként milyen a jelllegzetes T5 csörgés?
                          Ha a csapszegen a hajtókar és a dugattyú közötti hézagolásra gondolsz két oldalon, én már próbálkoztam vele. Bronzból esztergált gyűrűket raktam be, de NEM VÁLT BE. Ugyanis elzárta az olajzás útját és később megkékülve szereltem ki a csapszeget.

                          Komment


                            demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Egyébként milyen a jelllegzetes T5 csörgés?
                            Majdnem olyan,mint az Mz-é. Azért írtam "jellegzetesnek",mert van két barátomnak is T5-öse és mindhármunknak ugyanúgy csörgött.Kérdeztem már egy másik barátomtól,mi lehet az oka,illetve hogyan lehet orvosolni és azt a választ kaptam,hogy a T5 hajtórúdja és alsó görgőzése már egy "egyszerűsített" változat,a régebbi (pl Tlf) hajtórúdjának más a profilja,illetve az alsó görgői és ez jobb (hangtalanabb),mint a T5. Ő javasolta,hogy hézagoljam a csapszegnél és akkor csöndben lesz. Persze ez nem biztos,hogy így van,bár eddíg még nem csalódtam a barátom szakmai tudásában,de én szeretem minél több ember véleményét kikérni.



                            demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Hézagolással kapcsolatban itt írtam
                            Köszi! Valóban leírtad,de a részleteket nem! Hogyan változtatsz a hézagoláson,ha a méréssel nem lesz tökéletes?? Mert alapvetően nem elég a hézagoló alátét csökkentése,vagy növelése,mert attól a csapágy nem megy arrébb. Préselgessem ide-oda,amíg jó nem lesz?? Biztos velem van a baj,de nem értem....
                            Utoljára szerkesztve a következő által: Beagle; 2013 jan. 13, 17:28.

                            Komment


                              Beagle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Ő javasolta,hogy hézagoljam a csapszegnél és akkor csöndben lesz.
                              Azt hiszem arra gondolt, hogy ezzel megakadályozható a hajtókar alsó szem jobbra-balra ütődése a sonkákhoz, ami esetleg a hangot adhatja. Ez így van, de a bronzperselybe úgy tűnik, nem jut elég olaj a hézagolók miatt. Tűgörgős csapszegnél szerencsésebb a helyzet, ott a kosár kialakítása olyan, hogy benn tartsa az olajat. Perselynél elméletem szerint több olajat kap oldalról és a csapszegről mozgás közben, mint a felső hasítékból.


                              Beagle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Hogyan változtatsz a hézagoláson,ha a méréssel nem lesz tökéletes?? Mert alapvetően nem elég a hézagoló alátét csökkentése,vagy növelése,mert attól a csapágy nem megy arrébb.
                              Jogos... Hát igazából a bal oldalon közel kell lennie a végeredménynek a tökéleteshez. Becsapágyazás után hozzányúlni már nem szerencsés. Nekem ennél a blokknál egy dobásom volt, mert csapágyrögzítővel szereltem a főtengelynél. Többször végimértem, végigszámoltam, mielőtt nekikezdtem. A jobb oldalon igazítani meg nem nagy ügy, néhányszor összehuzattam a blokkfeleket a tengellyel, mielőtt ezt az oldalt is befixáltam.
                              De ha mégis szükséges lett volna, felkészültem hogy megvegyek egy belső körmös csapágykihúzót (ettől függetlenül egyszer úgyis megveszem), ha a bal oldalon változtatni kell, akkor egy ilyennel a szükséges irányba húzva, a másik végéről meg ütve lehet.
                              Beagle kedvelte ezt.

                              Komment


                                Rendben,köszönöm a megerősítést a főtengely hézagolást illetően. Azért nem volt teljesen tiszta,mert nekem a blokkfelekbe még szorosan mennek bele a csapágyak,ráadásul kifelé hidegen (hidraulikus préssel) szedtem ki,visszafelé pedig úgy gondoltam,hogy a csapágy mélyhűtésével próbálkozom előszőr,ha nem elég,akkor melegítem a blokkot. Így viszont nem tudom hézagolni,tehát a végleges beállítás,valószínűleg hidegen fog történni.Még várom az új csapágyakat,de hamarosan eljutok idáig.Jelenleg a blokk festésénél tartok.
                                A dugattyú hézagolása,igen,valószínűleg a hajtórúd oldal irányú "csapongását" hivatott megszüntetni. Viszont,ha neked ilyen negatív tapasztalatod van,akkor végképp nem tudom a megoldást. Pedig engem zavar az a hang,ami (vélhetően)emiatt jön a blokkból.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X