Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A féktisztító alkohol tartalmú, csak óvatosan vele, mert könnyen megégetheti magát vele az ember.
    Régen ezzel éltem ki a piromániás korszakomat :P
    Meg használtuk motorindításra is párszor. Hasznos dolog, de ha ésszel használja az ember akkor nem fog megsérülni. Ha meg is gyulladna a lendkeréknél kétlem hogy kárt okozna(legalábbis ha nem lett odafújva fél liter ) mert gyorsan elég.
    sepy, gesszti és 3 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      Van valakinek tapasztalata fagydugó használatában a gyújtás felöli oldalon lévő csapágyzárásra?
      Gondolom normál méretben nem fér el, csak ha köszörülök a palást szélességéből, de a kérdés az, hogy utána megfelelően szorul-e a blokkban? Vagy ragasztani kell...
      Venni és mérni fogok egyet, de ha halott ötlet és valaki végigjárta ezt az utat, akkor én nem ismételném meg.
      Köszi!
      Próbáltam keresgélni a forumon ezzel kapcsolatban, de nem jutottam előrébb a témában.

      Komment


        CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Az igaz, de falsot fújni annál könnyebben.
        Pl. MZ TS 250-nél, és S50 simsonnál is rugóval kifelé van a szimmering. Bőven tudnia kell ebből az irányból is azt a nyomást, ami elősűrítéskor van.

        Komment


          Egy biztos fiúk a két ütemű motor forgattyús tere felől síma a simering felülete ide semmiféle rugónak nem szabad be lógnia.Pl. a Simónál is a kenő térbe esnek a rugók tehát mind két oldalon kifele kell állniuk.Ha a forgattyús tér fele lenne a simering ajka és a rugó micsoda örvényt hozna létre nagymértékben rontva a hatásfokot,tehát egyáltalán nem mindegy hogyan áll legalább is szerintem de ha másnak így nem tetszik csinálja másként én nem követem. Ha valamiben nem így van vagy volt akkor előzőleg valaki rosszul rakta össze.

          Komment


            Én Zsolti véleményét osztom, az ajkaknak befelé kell állniuk, hiszen abból az irányból állnak ellen a nyomásnak (sokkal) jobban.
            Sepy, nem értem az örvényt, ott van még egy csapágy a szimering és a forgattyús tér között, a golyók és a kosár forgás közben sokkal inkább keltheti őket, nem? Ha egyáltalán számít abban a néhány tized milliméteres térben a sonka és a blokkház között.
            ptm004, CZsolti és 3 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Tehát nagyon nem mindegy, hogyan szereled be. A rugó mindig a forgattyús házon belül legyen. A feliratos rész néz mindig kifelé.
              Egy dolgot valóban eltévesztettem. A szimmeringnek a szerelési kézikönyv szerint kell, hogy álljon. Ez a Jawa 634-es blokk esetében azt jelenti, hogy a főtengely csapágyak belül vannak, így kapnak keverékolajzást, a szimmeringek feliratos oldala pedig a kupplung, illetve a dinamó felé néz. Tehát a rugó a rajz szerint is a forgattyúsház felé néz.

              Nem mellékesen jegyzem meg, hogy az összes hajtóművön így van szerelve és a gyári katalógusok is így ajánlják. Ezen kár vitatkozni. Tény, hogy így működik helyesen. Én így szerelem és szereltetem a mezőgazdasági hajtóművekben is.
              ptm004 kedvelte ezt.

              Komment


                Sziasztok,

                Pannonia henger aljában mit jelent a 4-es szám beleöntve?

                Komment


                  4es ontoforma
                  az enyém meg hatos...

                  Komment


                    és amelyikben nincs semmi?? Mert van egy olyan hengerem is?

                    Komment


                      Az a nullás
                      csak tippelek, ha van is eltérés az a vezérlő részekben lehet. Lsd P12 vezergorbe
                      gondolom abban lehet különbség, de nem hiszem, hogy így jelöltek

                      Komment


                        Igazából van egy ilyen 4-es számú hengerem. Mivel az eredetit amivel vettem nem tudom ragadás mentes állapotba hozni, ezért az Egri céggel ráfuratnék erre a hengerre, de nem akarnám, hogy ne legyen korhű. De ezek alapján szerintem oké lesz...

                        Komment


                          Ha a rések ua abban a magasságban vannak, akkor korhű

                          Komment


                            Építgetek egy blokkot és a témaindító hozzászólásban láthatóval teljesen megegyező problémája volt:
                            Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	105.5 KB
ID:	138477 Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1
Size:	207.8 KB
ID:	138478

                            Megoldásként arra gondoltam, hogy reszelek egy darab kitámasztó vasat a még ép csaphoz, házilag alut hegeszteni nem tudok, szakemberhez vinni meg nem érdemes ezt a kerti traktorba szánt blokkot.
                            Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	1
Size:	210.2 KB
ID:	138479

                            A hosszát úgy illesztettem, hogy a sérült csapot kocogtatva férjen csak be, miközben egymásnak feszíti őket.
                            Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	1
Size:	90.7 KB
ID:	138480

                            Ezek után kétkomponensű fémragasztóba ágyaztam a csapot és a kitámasztó végeit, majd satuban egy csapágygolyó segítségével visszaperemeztem a végét.
                            Click image for larger version

Name:	5.jpg
Views:	1
Size:	88.4 KB
ID:	138481

                            Végezetül, három lehetőség van hátra:
                            - hagyom így és megbízom a ragasztóban
                            - odapöccintem a kitámaszót a csapokhoz
                            - átfúrom a kitámasztót a blokkal együtt és egy csavarral szorítom le.

                            Komment


                              Ha számít én az utolsó megoldást gondolom biztonságosabbnak igaz jobb lett volna előre kifúrni a csapot. Nem tudom viszont valamit nem fog akadályozni a csavar feje?,és a távtartó lemezt is rögzíteni kellene ne csak a ragasztóra legyen bízva mert ha elszabadul később " Mörfi" törvénye szerint botrányt csinálhat! és ha lehet a második megoldással egészítsd ki. A biztos az nem bizonytalan alapon. Talán a legjobb megoldás a hegesztés és azután a csap rögzítése csavarral lett volna, persze legkönnyebb a kíbicnek.

                              Komment


                                Igen, a csapot is lehetett volna újraesztergálni menetes véggel és csavarral rögzíteni. Régen a fateromék úgy javították, de ha az öntvényből ki van törve, akkor nincs ami rendesen támassza arról az oldalról. Ha meg már ragasztóval fel van töltve akkor nem biztos, hogy kell csavarozni, én így spekuláltam magamban.
                                Most ez egy teszt lesz, első ránézésre ebben az összeállításban nem fog megmozdulni semmi.
                                Titus, ptm004 és sepy kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X