Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Én Jawa-t teszek fel, de az t5 blokk. Nekem a kozepgyertya miatt érdekes.

    Komment


      ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Én Jawa-t teszek fel, de az t5 blokk. Nekem a kozepgyertya miatt érdekes.
      Múltkoriban nézegettem én is. A tőcsavarok távolsága egy kicsit különbözik ahogy néztem, ez mennyire problémás? (nagyon nem volt időm összepróbálgatni, de feltűnt hogy van pár mm eltérés és pont nem megy rá)
      Meg úgy olvastam itt valahol hogy a felfekvő felületeket is össze kell faragni.

      Én is erősen gondolkodok ezen. Szeretném 95-ös benzinhez optimalizálni a gépet(égéstér megfelelő méretezésével) de ehhez már illene középgyertyás hengerfej is.
      ptm004 kedvelte ezt.

      Komment


        Valaki gyártott T-9 középgyertyás hengerfejből is egy kissebb szériát.Nem tudjátok hogy ki az és hogy mennyiért árulja őket? Nekem egy megmunkálatlan nyers öntvény is jó lenne.

        Komment


          Szerintem Schmidt László, aki csinál újraöntött aluhengereket, hengerfejeket.

          Komment


            ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Nekem a kozepgyertya miatt érdekes.
            Csináltam már "hamis" T-6_os hengerfejet a T-5-ből Szerintem bármelyik esztergályos elkészíti.
            Allu.dugó menetesen a gyertyamenetbe és a középrész kiesztergálva a gyertya méretre és a bordák pedig az üregnek megfelelően.utólag reszelős simítás.
            ptm004 és LC 9246 kedvelte ezt.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              Nálam ez azért nem volt kérdés mert P 10-em van. Ott legalább középen van a gyertya. Viszont nekem nem jön be az látható idegen alkatrész a motoron. Ezért én felhegesztem a hengerfejet és az új geometriára lesz kialakítva.

              Komment


                heeegany, igen kell rajta módosítani. A hengerbol kiálló csonkra kell esztergalni. Szerencsére a Pannonia a nagyobb. A lefogato furatok nem probléma, mert fel lehet erőltetni igy is, de az ontvenyt egy kicsit meg kell reszelni az ontesi hibák miatt. A kompresszio tér 4 CCM-vel kisebb lesz. A gyertya csererol meg nem nyilatkozom. Blokk az asztalon.




                mateapu, ez igaz, de nálam nem ez volt a cél. En annak akartam utána járni , hogy valaki azt mondta nekem, hogy felrakod es kész.
                Na en is felrakom most, de nem lehet csak úgy, ezért vegigjatszom ezt a játékot.
                mátéapu kedvelte ezt.

                Komment


                  Mennyiért lehet kapni manapság egy Jawa 559 hengerfejet?

                  Komment


                    msicx620 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Nálam ez azért nem volt kérdés mert P 10-em van. Ott legalább középen van a gyertya. Viszont nekem nem jön be az látható idegen alkatrész a motoron. Ezért én felhegesztem a hengerfejet és az új geometriára lesz kialakítva.
                    Üdv!

                    Csak jó tanácsként mondom, hogy vigyázz az égéstér felhegesztésével. Majd meglátod, hogy hihetetlenül zárványos, lunkeres lesz. Főleg amikor az égésteret esztergálod ki. Valamennyi szennyező anyag a levegőből mindig bejut a hegesztésbe és ez rontja is a minőséget. Ráadásul tökéletesen tisztára úgysem tudod megtakarítani a h.fejet.

                    Hidd el a legjobb megoldás, ha esztergálással készítesz egy 2-3 lépcsős betétet, aminek a belsejébe belemunkálod magát az égésteret. Ezt pedig pár százados túlfedéssel illeszted a h.fejbe. Természetesen a betét negatívját kell kialakítani a hengerfejben.

                    Pl.: Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül
                    Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül

                    Robogóknál is így csinálják, szerintem ez a legegyszerűbb.

                    Itt pedig az ellenpélda, a felhegesztett és készre munkált égéstér. Mindenki döntse el melyik a szimpatikusabb.

                    Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül

                    Sok sikert!
                    Attached Files
                    ptm004, mátéapu és 4 további látogató kedvelte ezt.

                    Komment


                      Kiss Ati eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Hidd el a legjobb megoldás, ha esztergálással készítesz egy 2-3 lépcsős betétet, aminek a belsejébe belemunkálod magát az égésteret. Ezt pedig pár százados túlfedéssel illeszted a h.fejbe. Természetesen a betét negatívját kell kialakítani a hengerfejben.
                      ...na végre valaki ....!!!!! A hengerhez illeszkedő felét pedig néhány tized mm-t kilógatni , a csavarok meg tartják mint az atom . Estleg lehet kicsit eltérő égéstereket készíteni , aztán cserélgetni , kisérletezni ....
                      mátéapu, Kiss Ati és msicx620 kedvelte ezt.

                      Komment


                        Köszönöm!
                        Úgy érzem szakmailag kielégítő választ kaptunk.
                        De ha már itt járunk ezen a környéken volna még kérdésem.
                        Pl: a henger
                        Azzal lehet valami mókuskondi azon kívül hogy ellenőrizzük a csatornákat. Van egy henger tunning az interneten azt próbálta már valaki?

                        Komment


                          Kiss Ati eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Hidd el a legjobb megoldás, ha esztergálással készítesz egy 2-3 lépcsős betétet, aminek a belsejébe belemunkálod magát az égésteret. Ezt pedig pár százados túlfedéssel illeszted a h.fejbe. Természetesen a betét negatívját kell kialakítani a hengerfejben.
                          Tetszik ez a megoldás. Van is egy hengerfejem, rossz gyertya menettel, sérült felfekvő felülettel és szétvert égéstérrel. Szerintem tökéletes átalakítási alapnak
                          Az égéstér formájáról esetleg tudnál egy vázlatot készíteni?
                          Kiss Ati kedvelte ezt.

                          Komment


                            Üdv! Segítséget szeretnék kérni! A főtengely és a váltó hézagolásával kapcsolatban, a piros könyv sajnos nem sok mindent ír erről. Hogy álljak neki mik a lépései annak, hogy a megfelelő hézagoló lemezeket válogassam össze?

                            Komment


                              Ha a gyárilag is a blokkba tartozó váltót teszed be: A csapágyhelyeknél van beütve egy szám, a számnak megfelelő vastagságú hézagoló kell az adott csapágyfészekbe. Nekem a TLF/59-emnél szerencsém volt, 0 volt beütve mindenhova, így hézagoló sem kellett sehova és tökéletesen működik a váltóm
                              A főtengelynél is ugyanez a lényeg, viszont ha már volt felújítva a főtengelyed, akkor magadnak kell beállítgatni. Arra kell törekedni, hogy összerakott blokkfeleknél (bent levő főtengellyel) a két sonka szélei és a blokkfelek belső szélei között kb. egyforma távolság legyen. Nem lebecsülni akarom a márkát (nálam az igénytelenség pozitív dolog eg motornál), de Pannóniáról van szó, így szerintem bőven elég, ha szemre egyforma a távolság kétoldalt.
                              Hézagolólemezeket meg lehet bontani blokkokból, vagy készíteni lemezből ollóval.



                              A betétes hengerfejekről:
                              Simsonon már használtam számítógéppel tervezett betétet, tényleg sokkal jobb volt, de a század mm és század fok pontosságú megmunkálás ellenére jobban is melegedett, ami egy aluhengeres és minőségi ötvözetből készített dugattyús Simsonnak lehet, hogy nem probléma, de egy öntöttvashengeres jóval gagyibb dugattyús Pannóniánál már szorulást okozhat! Végül E85-benzin (95-ös) 4:6 arányú keverékével már nem melegedett 90 fok fölé - vagy én mértem pontatlanul és magasabb oktánszám kellett neki, vagy az E85 alacsonyabb égési hőmérséklete miatt melegedett kevésbé, vagy mindkettő.
                              Azt ajánlom, hogy ne próbálgassatok hasraütésszerűen ,,tervezett" hengerfejekkel, mert nagyon nem mindegy a préssáv szöge, szélessége és FHP-n a dugattyútól való távolsága, akár detonálhat is a motor tőle. Nem beszélve az égéstér ívéről, mert az se mindegy (a Simsonon a gyári 13-as sugár helyett 17-es került bele). Privátban többet tudok segíteni tervezőprogrammal kapcsolatban.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: Gergő; 2013 nov. 14, 11:38.
                              ptm004, OdinHEM és 4 további látogató kedvelte ezt.

                              Komment


                                Üdv!

                                Van egy excel-es programom, eléggé demo, de lehet vele szórakozni. Ha kell elküldöm neked. Írj rám és megkeresem. Viszont a működésének a magyarázásához nem sok energiám van most így meló után. Lényeg, hogy a "squish velocity" azaz prés sebesség ne legyen nagyobb 25 m/s-nál. Az égéstérnél a préssáv az átmérő 50%-a szokott lenni, ez semleges üzemet jelent majd. Nagyobb préssáv nyomatékra hangol, míg kisebb fordulatszámra hangol.
                                Úgy gondolom 9,5:1 sűrítési aránynál nagyobbat ne állítsatok.
                                Teszek majd be néhány verziót, amiket én tervezgettem. Azonban még soha nem valósítottam meg egyet sem belőle. Sajna nem tudom milyen anyagból kell...

                                Én is kérdeznék Tőletek: Ha ilyen betétet készítünk, akkor azt milyen alu. ötvezetből érdemes csináltatni?
                                OdinHEM és heeegany kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X