Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Az nem inkább 250-es csepelé volt?
    Annak nem láncos a primerhajtása. Tehát ott ellentétes a főtengely forgásiránya.
    Nagyon valószínű , pedig igen megörültem neki , még papír dobozban volt . Én először az ST 250-es stabilra gondoltam , mert úgy tudtam a csepel 250 -nél Bosch-t alkalmaztak nem ? Így aztán mivel nem volt használható ment a háztól (de ennek már vagy 10 éve )

    Komment


      Szerintem a jobbos Bosch lendkerék ablakolása megegyezik a későbbi hazai balossal, ha Pannóniához való.
      zahi kedvelte ezt.

      Komment


        Ezt kifejtenéd bővebben , hogy mire gondolsz ?
        Ja , a képen lévő lendkerék és a pannonia Lndk. ablakairól van szó ! Én először a pannonia , és a Bosch ablakainak különbségére gondoltam ...
        A képen lévő szerintem nem pannónia , így vszínű nem is használható !
        Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 febr. 01, 20:29.
        Lemezjáték kedvelte ezt.

        Komment


          Na akkro majd holnap lefotózom, az ablak az ugyan az mint az előző lendkerekemen, csak azok a kiálló bizbaszások a mágneseken az a mostani lendkerekem vannak mint a képen.

          Most csináltam róla képet:
          Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1
Size:	194.9 KB
ID:	143695Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	196.0 KB
ID:	143696
          Ezzel próbálkoztam mostanában
          Utoljára szerkesztve a következő által: Béla Rácz; 2015 febr. 01, 21:08.

          Komment


            A pannoniájé valami ilyesmi :

            Click image for larger version

Name:	2100000140602.jpg
Views:	1
Size:	33.0 KB
ID:	143694Click image for larger version

Name:	478081_orig1.jpg
Views:	1
Size:	199.0 KB
ID:	143697

            ( és ahogy látom ennek is más a forgásiránya ...)

            Click image for larger version

Name:	fd87_1_big.jpg
Views:	1
Size:	110.7 KB
ID:	143698

            Ennek már jó !
            Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 febr. 01, 21:13.

            Komment


              A forgásirány mindkettőnél jó nekem. Csak a mágnesek végein van ott kiálló bütyök.

              Komment


                Igen , csak az általad korábban belinkelt képen lévő lendkerék inkább a Danuvia-ra hasonlít mint a pannóniára , már csak az ablak kialakítása alapján . Szerintem azoknak a bütyköknek nincs jelentőségük .
                A lendkerékben lévő mágnesek helyzete, a gyujtás időpontjában , a gyujtótekercs vasmagjától adott távolságon (K.b.) kéne lennie a legnagyobb gyujtó szikra , gyujtási teljesítmény eléréséhez. (ezért fontos a forg.irány is , továbbá nem tudom hogy a megszakító emelő bütyök kialakítása szimetrikus-e .)
                Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 febr. 01, 21:39.

                Komment


                  Igen,mert nem néztem ,hogy az ablakok másak. A lényeg,hogy nincs jelentőségük.
                  Köszönöm!

                  Komment


                    Tonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Először meg kellene nézni a blokkban lévő olajat (le kellene ereszteni teljesen) és ellenőrizni a mennyiségét. Ehhez persze jó ha tudja az ember mennyit is töltött a blokkba, és meddig. Ellenőrizni kell az állagát is (két ujj közé cseppentve 2-3mm-t széthúzva nem szakadhat el, tehát nem lehet túl híg), és az illatát (nem lehet nagyon benzinszagú). Ha több a leeresztett olaj mennyisége, akkor szimeringes. Ha benzinszagú, akkor szimeringes. Ez volt a bal oldal.

                    A szaga nem benzin szagú, két ujj között 3mm után szakad szét. 15W40-es motorolajat öntöttem bele.
                    A mennyiségét nem mértem. A kuplung állító nyílás alsó peremétől max. 1cm-ig töltöttem, kb. most is ott van, de ugye ez nem pontos a mennyiség meghatározásához.



                    A gázfröccs után nehezen eső fordulat erre enged következtetni. Ezt ugye megoldottam a gázbowden megigazításával.

                    A nehezen indul, akár lehet a jobb oldali szimering is. Ezt mindenképp érdemes ellenőrizni. Először vizuálisan, nincs-e kis olajszivárgás a lendkerék alatt, másodszor kis hidegindító, vagy féktisztító spray-vel.
                    Olaj szivárság nincs. Láttam egy videót egy motorról, hogy fals levegőt szívott a karburátor csonknál és féktisztító spray-vel fújták, hogy látszódjon, hol falsol. Na én ezt a videón nem láttam. Mit is kellene látnom ilyenkor?Buborékol a féktisztító folyadék ahol fals levegőt szív?!

                    A gyújtógyertyát -mindegy mikor vásárolt, mennyit ment - típustól, hőértéktől, függetlenül én cserélném (tök mindegy milyenre, csak szép egészséges szikrát adjon, és mindig csak ott ahol kell). Milyen gyertyát ajánlasz?Most ha jól emlékszem NSK B7H van,ha jól emlékszem.

                    A teligázra fullad, lehet - jobbos - szimering is, lehet üzemanyag ellátási probléma, és lehet valamilyen eltömődés a kipufogó rendszerben. Látom a kipufogó dobokban még a gyári "H"-s, szűkített végű betétek vannak. Ezek a furulyák kisebb furatokkal készültek, érdemes alaposan kipucolni azokat, mielőtt beépítésre kerülnek. Teljesen új a kipufogó rendszerem.

                    A Pannónia nem egy érzékeny jószág! Az előgyújtásnál tized milliméterek nem számítanak. (nálam az alaplap ütközőtől-ütközőig való elforgatása után is első rúgásra indul, csak kicsit másképp megy). A Terra kertitraktoromnál is úgy volt, hogy beindult, de förtelmes járása volt a motornak

                    A porlasztó: Én kérnék egy jól működő példányt kölcsön! Itt túl sok a változó, megfelelő mérőeszköz hiányában, nehezen deríthető fel a probléma (az egy dolog mi van a fúvókákra írva, vajon mennyi az annyi (?!)...ezeket bizonyos szinten túl, mérni kell!) Digitális, jó minőségű tolómérővel meglehet mérni?Mondjuk az 1,25-ös fúvókát még meglehet, de a 0,7-et már nem hinném.

                    Érdemes még a gyertyaképet is ellenőrizni, akár többször is.

                    Ha gyönge lendkerékmágnes a motor akkor is beindul, csak a gyertyahézagot kell kisebbre venni (kb. 0.4mm). 0.4mm-en van,sőt volt ,hogy 0,3-ra is állítottam.

                    Ezek után azt próbálom még meg, hogy delejezés és új gyújtótekercs és gyertya.

                    Komment


                      Olaj szivárság nincs. Láttam egy videót egy motorról, hogy fals levegőt szívott a karburátor csonknál és féktisztító spray-vel fújták, hogy látszódjon, hol falsol. Na én ezt a videón nem láttam. Mit is kellene látnom ilyenkor?Buborékol a féktisztító folyadék ahol fals levegőt szív?!
                      Megváltozik, megnő a motor alapjárata.

                      Komment


                        Vagy lefullad ...
                        Fergusson kedvelte ezt.

                        Komment


                          680 Ft-ért vettem egy 225 hőértékű Isolator gyertyát és megoldódott a gondom!
                          A karburátort visszaraktam a helyére, szivatóval gyertya nélkül kicsit átjárattam, gyertya be.Előzőleg összejelölt alaplapot visszaraktam, rá a lendkerék koszorút.4-5 finom rugdosás a berúgókarra, gyújtás ráad és második rúgásra könnyedén beröffent.
                          Napokig szívatott a gyertya amivel 1km-t se mentem és helyben is minimálisan járattam vele a motort és még is bedöglött. Nem hiába álltam mát tanácstalanul, hogy miért nem indul hisz a gyújtás precizen beállítva, blokk szakszerűen felújítva. Sok alkatrész új,vagy alig kopott. Mindent alaposan letisztytottam előtte utána olajozva raktam össze stb. és egy nyomorult új gyertya hibás volt. NGK B7HS gyertya volt, megmakkant, van ilyen
                          Kicsit azt bánom, hogy elkapkodtam a dolgokat és már tegnap rendeltem új gyújtótekercset meg pár dolgot, de megmarad pót alaktrésznek

                          Köszönöm a segítségeteket!

                          Még azért nincs vége a történetnek mert ez még mindig kevés,hogy beindult. A többi csak ezután jön, remélem nem lesz ekkora szívás már
                          sepy, CZsolti és 5 további látogató kedvelte ezt.

                          Komment


                            Örülök hogy végre megoldódni látszik a probléma, És hogy tényleg csak egy ilyen "apróság" okozta a bajt.


                            Én Brisk gyertyával jártam úgy hogy az utca végéig jutottam vele.
                            Most meg már kb 1500km óta ugyan olyan van benne és gond nélkül üzemel.

                            (hogy a másiknak mi a baja nem tudom, de ha éppen ad is szikrát az is harmatgyenge. Pedig látszólag semmi baja. )
                            Fergusson kedvelte ezt.

                            Komment


                              NGK B7HS gyertya volt, megmakkant, van ilyen
                              Ugyan ez a típusú gyertya szívatott meg műszaki előtt egy órával, csak abban már talán 10km is volt, azóta egy régi Isolator van bent.
                              Fergusson kedvelte ezt.

                              Komment


                                Nekem brisk N12Y volt a gépbe frissen cserélve , mire az udvarról kiértem az utcára (kb 6 méter) már fel is adta az egyik , átmenetileg a régit belerakva mentem egy újat venni . Ilyen van ...
                                Egyébként ha jól emlékszem te magad zártad ki a gyertyahiba lehetőségét ...
                                Lemezjáték és Fergusson kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X