Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Egészen addig amíg meg nem mozdul a csapágy ... Valahogy a két "o"-gyűrű horony , és a belerakott gumigyűrűk rendszerű megoldást stabilabbnak , megfelelőbbnek tartom . A két szimmering szerintem nem biztosítja az axiális helyzetét a csapágyaknak , azt hiszem megengednének némi tengelyirányú elmozdulást . Így a hézagolás sem érné el a célját .
A labirint tömítés , úgy hiszem nem rossz megoldás , ha a rések a lehető legkissebb mértékűek . Személy szerint azt a megoldást választanám ,amit az utolsó szériás 2T trabant blokkok ékszíjtárcsa oldalán is alkalmaztak (talán egy ilyet át is lehetne alakítani a pannóniába) , vagyis a többszörös horonyban Ö.v. gyűrűket rakni , esetleg egyszerre kettőt hornyonként mint a turbófeltöltőknél , természetesen úgy elhelyezve hogy a végeik a lehető legtávolabb kerüljenek egymáshoz . Elvileg működnie kéne... A csapágyház , és a labirintház közötti tömítést pedig gumigyűrű oldaná meg , ahogy már el is hangzott. Így lehetne 5 századdal kisebb átmérőjű a külső mérete mint a csapágyház legszűkebb része . Ezáltal , illetve a különböző anyagok miatt kevésbé rágódnának be az alkatrészek szerelés közben . Hogy nagyon őszinte legyek , a kéthengeres labirintjánál a hasonló problémák elkerülése végett , már régen morfondíroztam ezen . A trabant labirint átalakítása is ekkor jutott az eszembe .... de sajnos még nem jutott el a megvalósításig .
Ez a labirint titka is, oly gyors a nyomás mértékének a változása, hogy a kiképzett beszúrások miatti örvényes áramlás nem tudja lekövetni. Viszont lassabb nyomásváltozáskor, és nagyobb nyomáskor átenged.
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 dec. 26, 14:27.
"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Azt hiszem itt nem beszélhetünk lassú nyomásváltozásról , sőt nagy nyomásról sem ... Vagyis , ha a trabantnak megfelel , talán a pannóniának is . Főleg a kuplung oldalon a két csapágy között .
Egyedül egy hibát látok a gondolatmenetben , (mármint a labirint esetén ) hogy a dolog talán csak akkor működhetne tökéletesen , ha a csapágy belsőgyűrűket , a labirint belsőgyűrűvel valami összeszorítaná... És mivel itt a lánckerék kúpon rögzül ,a szorítást nem tudom hogy oldanám meg...
Egyedül egy hibát látok a gondolatmenetben , (mármint a labirint esetén ) hogy a dolog talán csak akkor működhetne tökéletesen , ha a csapágy belsőgyűrűket , a labirint belsőgyűrűvel valami összeszorítaná... És mivel itt a lánckerék kúpon rögzül ,a szorítást nem tudom hogy oldanám meg...
Az Izsnél egy kúpos ninja dobócsillag pozícionálja a hengergörgős csapágyat, és szorítja neki a kétajkas műanyagházú szimmeringes sz*rt a mélyhornyú csapágynak.
"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Akkor mi lenne,ha azt is csapágy-méretüre készítenéd a 20 mm elegendő felfekvést biztosít.
Már bocs , nem értem ... ha a primerlánckerék a kúpon fekszik , semmi sem szorítja össze a csapágy b. gyűrűk- labirint , hármas kombót. Először valami rugószerűségre gondoltam , de félek az nem lenne elegendő... , ha pedig az összenyomó erőt a főtengő csapjához képest próbálnánk megoldani , nem húzná-e ki a sonkából a csapot ...mivel a főtengely 5 darabból van összepréselve. Kiindulva a főtengelyek kétes minőségéből , minden megeshet . Hozzáteszem itt szigorúan az egyhengeres kuplung oldali csapágyazásáról beszélünk .
Az Izsnél se húzza ki a tányérrugós csoda. A rugó külseje a sonkának felfekvő hengergörgős csapágy belsőgyűrűjén fekszik fel, a külső fogai a szimmeringházat feszítik a seegerrel megtámasztott mélyhornyú csapágy felé.
"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Az Izsnél egy kúpos ninja dobócsillag pozícionálja a hengergörgős csapágyat, és szorítja neki a kétajkas műanyagházú szimmeringes sz*rt a mélyhornyú csapágynak.
Ezek a k.... oroszok mit ki nem találnak ! Ettől azért profibb megoldás volna jó. Gondoltam valamiféle hullámos, rugós alátétes , feszítős megoldásra, de a fenti okok miatt szkeptikus vagyok a létjogosultságát illetően ...
Egy blokkban nekem az volt kihajítottam.Nem szereti a hőmérséklet válltozást,egy idő után a felülete felkeményedik.Hidraulikatömítésként használtam néhány évig,míg egy idő után, engedni kezdett......
"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Ezek a k.... oroszok mit ki nem találnak ! Ettől azért profibb megoldás volna jó. Gondoltam valamiféle hullámos, rugós alátétes , feszítős megoldásra, de a fenti okok miatt szkeptikus vagyok a létjogosultságát illetően ...
293 millió szovjet nem tévedhet, ha nekik, és pár millió Wehrmacht katonának megfelelt 1936 óta, akkor a Pannóniába is jó lehet. Sőt én beletenném a hengergörgős csapágyakat is. A blokk szerelését is megkönnyítené, MZ TS-ekbe is szokták alkalmazni.
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 dec. 26, 15:51.
"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Komment