Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Általános kérdés - alkatrészellátottság, mesterek, megbízhatóság

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Általános kérdés - alkatrészellátottság, mesterek, megbízhatóság

    Sziasztok! Nagyon tetszenek nekem a régi Pannónia motorok, és ilyet is szeretnék venni (jelenleg egy youngtimer Vespa robogóval járok). A kérdésem az, hogy mennyire könnyű alkatrészekhez jutni, illetve szerelőket találni a Pannónia motorokhoz? Veterán járművek esetében ez elég fontos kérdés, legalábbis így szűrtem le, ráadásul nincs túl nagy tapasztalatom még a motorszerelésben (de szeretnék tanulni, és ha bármilyen szerelnivaló lesz, úgyis megkérem majd a szerelőt, hogy ott lehessek tanulni...). Valamint mennyire megbízhatóak ezek a motorok?

    Tudom, hogy a veteránjármű összességében sok bütyköléssel jár, és "aki csak haladni akar előre, vegyen valami vacak új motort...", hallottam már ezt, és nekem igenis kell a veterán jármű élménye, de nem szeretném, hogy gyakorlatlanságom vagy szerény anyagi lehetőségeim miatt ne élvezzem majd ki a motoromat.

    #2
    barna kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Ennyit üdvözlésül, aztán majd úgyis jössz a konkrét kérdéseiddel .
      Az biztos! Köszi! Az igaz, hogy a Vespák jó nehéz tanulógépek, mindent szét kell szedni kis szereléshez is, de hát lassan csak beletanulok! Meg annak is jó közössége van, neten sok segítséget lehet ma már kapni.

      Komment


        #4
        Amit nálam nem kapsz meg, azt megmondom hova menjél Tanácsot meg ingyen adok.
        mir-mur és sricsi70 kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Sziasztok!

          Még én is csak a „szeretnék egyet” fázisnál tartok, nézegetem a hirdetéseket, hogy mik a lehetőségek, de előtte még lenne néhány alapkérdésem az üzemeltetési tapasztalatokról, a szervizelésről (csak úgy általánosságban), és bármi másról, ami segíthet, hogy (jövőbeni) gépsárkányom még 40-50 évet lehúzzon velem együtt az utakon.

          Vásárlásnál mire érdemes odafigyelni a szokásos dolgokon túl, ha lehet egyáltalán bármire is egy 30 éves motornál, persze itt nem a „fellelt” állapotú gépekre gondolok, hanem az üzemképes, esetleg már felújított darabokra, hogy elkerüljem a vásárlás utáni meglepetéseket, amik újabb súlyos összegekkel terhelnék a családi kasszát? Például gondolok itt a váltóra, ha jól emlékszem, akkor valahol itt olvastam, hogy azzal volt itt sokaknak gondja, vagy bármi másra, ami gondot okozhat.

          Üzemeltetéssel kapcsolatban, hogy mik a szerviz igényei egy „átlag” Pannóniának, például váltóba milyen fajta olajat kell tölteni (konkrét példát, ha tudtok mondani, hogy kinek mi vált be), hány km után érdemes lecserélni, ki milyen keveréket tölt a tankba, milyen gyertyát használtok, légszűrőt milyen időközönként érdemes tisztítani, stb. stb. stb.

          Válaszaitokat előre is köszönöm!

          Üdv: Intrepid
          soveny kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            motorkami eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Amit nálam nem kapsz meg, azt megmondom hova menjél Tanácsot meg ingyen adok.
            Hali!
            Ha esetleg alkatrész gondom lenne ( a motor belső alkatrészeire gondoltam) tudsz nekem is segíteni benne?
            Biztosan van olyan eladó a neten aki megbízható,csak hát "messziről jőtt ember azt mond amit akar".

            Üdv

            Komment


              #7
              sebokricsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Hali!
              Ha esetleg alkatrész gondom lenne ( a motor belső alkatrészeire gondoltam) tudsz nekem is segíteni benne?
              Biztosan van olyan eladó a neten aki megbízható,csak hát "messziről jőtt ember azt mond amit akar".

              Üdv
              Tiszteletem!

              Mire lenne szükséged?
              Egyhengeres Pannóniához szinte mindenem van!

              Komment


                #8
                nyuszifül eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Tiszteletem!

                Mire lenne szükséged?
                Egyhengeres Pannóniához szinte mindenem van!
                Hali!

                Még pontosan nem tudom, de ősszel szét akarom szedni a gépet és akkor kiderül.
                Valószínű, hogy sebváltó alkatrész és kuplung alkatrész kellene.

                Üdv

                Komment


                  #9
                  Igen tudok segíteni. Vegyük sorra:

                  - főtengely felújítás eredeti vagy Kawasaki KX500 hajtókarral
                  - hengerfúrás magyar utángyártott dugattyúval
                  - FAG csapágyak
                  - Viton szimeringek
                  - Utángyártott kuplungszett
                  - Favorit primerlánc

                  Ebből az összeállításból amit eladtam, helyes porlasztóbeállítás mellett még reklamáció nem érkezett.
                  Egyedül a henger és a főtengely szállítása okoz gondot, de bizonyára találsz műhelyt a közeledben is. ha eldöntötted mire van fentiekből szükséged, szívesen adok egy árajánlatot, emailcímem publikus.

                  Üdv

                  Kálmán
                  sricsi70 kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    sebokricsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Hali!

                    Még pontosan nem tudom, de ősszel szét akarom szedni a gépet és akkor kiderül.
                    Valószínű, hogy sebváltó alkatrész és kuplung alkatrész kellene.

                    Üdv
                    Van váltóalkatrészis, kuplunglamella is.
                    sricsi70 kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      motorkami eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Igen tudok segíteni. Vegyük sorra:

                      - főtengely felújítás eredeti vagy Kawasaki KX500 hajtókarral
                      - hengerfúrás magyar utángyártott dugattyúval
                      - FAG csapágyak
                      - Viton szimeringek
                      - Utángyártott kuplungszett
                      - Favorit primerlánc

                      Ebből az összeállításból amit eladtam, helyes porlasztóbeállítás mellett még reklamáció nem érkezett.
                      Egyedül a henger és a főtengely szállítása okoz gondot, de bizonyára találsz műhelyt a közeledben is. ha eldöntötted mire van fentiekből szükséged, szívesen adok egy árajánlatot, emailcímem publikus.

                      Üdv

                      Kálmán
                      Köszönöm a felajánlást.

                      Összel akarom szétszedni a gépet, akkor tudom megmondani. hogy mi kell.
                      A Kawasaki KX500 hajtókar az miben különbözik az eredetitől?
                      Felül is tűgörgős?
                      Az árajánlatot szívesen venném, de sajnos még nem tudok emailt küldeni a hozzászólásaim még nem érték el a 20-at,
                      privát levelet meg azért nem, mert még a 15-öt.

                      Üdv

                      Sebők Richárd

                      Komment


                        #12
                        Igen, a KX500 hajtókar felül is tűgörgős.

                        motorkami@gmail.com címre írhatsz.

                        Üdv

                        Kálmán
                        sricsi70 kedvelte ezt.

                        Komment


                          #13
                          sebokricsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          ... de sajnos még nem tudok emailt küldeni a hozzászólásaim még nem érték el a 20-at,
                          privát levelet meg azért nem, mert még a 15-öt.
                          Köszi, hogy szóltál! Véletlenül maradtak ilyen szigorúak a szabályok, javítottam rajta. A privát üzenethez elég egy darab hozzászólás is, az emailhez pedig öt kell csak.
                          sricsi70 kedvelte ezt.
                          Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

                          Komment


                            #14
                            TZ eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Köszi, hogy szóltál! Véletlenül maradtak ilyen szigorúak a szabályok, javítottam rajta. A privát üzenethez elég egy darab hozzászólás is, az emailhez pedig öt kell csak.
                            Köszönöm!
                            Nem tudtam mire vélni, gondoltam, hogy változtak a szabályok.
                            Üdv

                            Komment


                              #15
                              Az én T5 gépem, 10 éve lett "restaurálva", és még egyszer nem hagyott az út szélén. Persze ehhez hozzátartozik az is, hogy mindenből a legjobbat adom Neki. Pedig voltak húzós esetek, pl egyszer úgy beragadtam egy pocsolyába, hogy leszálltam a motorról, és az úgy maradt (álló helyzetben), vagy pl szakadó esőben használtam (nem szánt szándékkal, mindannyiunkkal előfordult már, hogy elkapott a zuhi, engem aznap 3X-or is). Tudjuk, hogy a T5 hengerfejbe belemegy a hosszú menetes gyertya is. Fogtam, leesztergáltam egy gyertya menethosszának a felét, és úgy jártam (nehogy már a menetbe lerakódjon a korom). Csak a gyertya úgy gondolta hogy neki nem megfelelő a hengerfejben levő menet, és "újat" fúrt bele. Gyertyacserénél döbbentem rá, amikor is "húzom, húzom, húzom, és még mindig húzom", és megszakadt. Nem kell mondanom, hogy ez az eset az országút kellős közepén történt, és félig meghúzott gyertyával is hazavitt a gép. Habár nem szokásom, de idén már februárban elővettem a vasat, melóba járás céljából, szóval nálam nem csak alkalomszerű a használat, hanem szinte mindennapos. Idén már 2500km benne van biztos. Ha azt kérdezné valaki, hogy mi a gyengéje ezeknek a gépeknek, azt válaszolnám rá: semmi... Persze mindannyian tudjuk, ez nem így van. Nekem a hajtáslánccal soha semmi baj nem volt (mióta kicseréltem a blokkomat, ugyanis az előző a sokadik javítás, hangolás után is dobálta a 3.-at). Gyújtással semmi nem volt soha, persze hézagot, meg előgyújtást nézni kell, meg egy jó gyújtógyertyát is. Viszont a világító rendszerrel voltak/vannak is bajok, de hát a 6V, az ilyen.
                              Összegezve nagyon jó motorok a Pannóniák, akármelyik típust is vizsgáljuk, valószínű, hogy soha nem is lesz más motorom. Azoknak az embereknek ajánlom a márkát, akik éreznek magukban elég hajlandóságot problémák megoldására, illetve kiküszöbölésére.

                              U.I.: Ne sajnáljatok egy kicsit több pénzt a gumiabroncsokra, nekem elöl Dunlop F14G gumim van, hátul pedig Continental RB2. Viszonylag hasonló a minta az eredeti gumikhoz, a futásteljesítménye, viszont nagyságrendekkel jobb a "soha nem kopik el" ruszki gumikhoz képest.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: grandpa84; 2011 jún. 17, 00:01.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X