Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia szekunder hajtás, lánckerekek.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #61
    bokor 28

    A könyv 6 db M6x11-es hatlapfejű csavart említ. Annak elégnek kell lennie.
    Ha kiverődtek a furatai, fúrhatsz utána M8-ast, de akkor a lánckereket is ki kell nagyobbra fúrni, és nem tudom, hogy ott a nagyobb csavarfej elfér-e?

    Szerintem nem kell túlbonyolítani a dolgot, amit írtál, hogy az alu kerékagyat elfordítod, és új lyukakat fúrsz a korábbi furatok közé eső helyre az alu agyba, ez megfelelő megoldás. A lényeg, hogy legyen 6 db ép furatod megfelelő távol a korábbi furatoktól, és ne lötyögjön benne a csavar, valamint legyen a csavaron biztosító lemez!

    Ha a csavarok is tönkrementek, akkor ha újat veszel, esetleg vehetsz erősebbet, pl. 8.8-as anyagút. Ha esetleg kapsz olyan csavart, ami nem tövig menetes, és az alu furatban nem menetes, hanem sima hengeres rész esik, akkor meg még jobb.

    A szegecs is jó lehet, csak mindenképpen macerásabb, mert kell hozzá megfelelő méretű szerszám (szegecshúzó, szegecsfejező), és az alu öntvény is sérülhet a kalapálás során...megkésőbb csak roncsolással cserélhető.
    bokor28 kedvelte ezt.

    Komment


      #62
      Szerintem nem kell túlbonyolítani a dolgot, amit írtál, hogy az alu kerékagyat elfordítod, és új lyukakat fúrsz a korábbi furatok közé eső helyre az alu agyba, ez megfelelő megoldás.
      Ráadásul, valamelyest könnyíti is a tömegét a motornak.....felfogható egyfajta súlycsökkentésnek is, ami ugye már a mai világban tuningnak számít....
      sepy, Titus és Atti69 kedvelte ezt.

      Komment


        #63
        tuningnak számít...
        És a kiforgácsolt anyagot vissza lehet forgatni.. (szinesfém) Sok jó és jobb megoldás van,de nyolcasra ne fúrd merd e fej nagysága gond lehet.

        - - - Updated - - -

        mert a csavarfej...........
        sepy, bokor28 és emu kedvelte ezt.

        Komment


          #64
          joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Szabad olyant tanácsolni , amit nem tudom otthon esetleg nem tudsz megcsinálni ?
          Természetesen. Ha egyszer olyan közelébe kerülök, aki meg is tudja valósítani, jól fog az még jönni.

          Komment


            #65
            Ha egyszer olyan közelébe kerülök,
            Gyere el..kapálgatsz kicsit,gyomlálgatsz,stb... Hazafelé örömködhetsz jó motorral..
            sepy, OdinHEM és 2 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #66
              A szétvert lánckerékagyat és a lánckereket újrafúrtam és rögzítettem. Sajnos a lánckerék már ránézésre is tojás kör helyett, de ragaszkodok hozzá, meg a lánchoz is.
              A csavarkötéseket kicsit megerősítettem:
              - 8,8as imbuszfejű illesztett csavar
              - a csavarfej és az anya alá is dorozmás/recés alátét
              - talán még rugós alátétet is tettem (?)
              - önzáró anya

              Meglátjuk, mi lesz a vége. A lánckerék annyira tojás, hogy a feszes ponton alig forog át, a laza ponton meg jó. Lehet, annyira le kellene lazítani, ami már túl sok.
              OdinHEM kedvelte ezt.

              Komment


                #67
                bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                A szétvert lánckerékagyat és a lánckereket újrafúrtam és rögzítettem. Sajnos a lánckerék már ránézésre is tojás kör helyett, de ragaszkodok hozzá, meg a lánchoz is.
                A csavarkötéseket kicsit megerősítettem:
                - 8,8as imbuszfejű illesztett csavar
                - a csavarfej és az anya alá is dorozmás/recés alátét
                - talán még rugós alátétet is tettem (?)
                - önzáró anya

                Meglátjuk, mi lesz a vége. A lánckerék annyira tojás, hogy a feszes ponton alig forog át, a laza ponton meg jó. Lehet, annyira le kellene lazítani, ami már túl sok.
                El fog férni a csavarok feje a tokozatban?

                Komment


                  #68
                  Igen. Többször kellett korrigálnom. Nyolcas már nem férne oda. A tokozat visszahajló hegesztésén/préselésén ütközik fel, simán meg lehetne csiszolni.

                  Komment


                    #69
                    Kedves István!

                    Nem akarlak elszomorítani,de ha "tojás" a lánckereked,ami párosulhat egy nem egyformán kinyúlt lánccal,akkor az soha nem fog jó lenni,-illetve nem lesz ideális.Kontár munka,de a régi öregek tojástalanítottak,úgy hogy ahol a legnagyobb belső átmérőt mérték,ott elkezdték nyújtani,egymással szemben,jobbra balra,úgy 15-20 fokra.A módszer azért nem a legjobb,mert átmérő növekedéssal jár és a lánckereket a síkjából is el lehet könnyen nyújtani.

                    Amennyiben rászánod magad,okvetlen szükséges,egy olyan nagy átmérőjű vastag sík vas lap,melyre a lánckerék körkörösen felfekszik,a méréshez tolómérő,a nyújtáshoz egy 6-7mm. átmérőjű lyukasztó,melynek a végét félgömbre kell kiképezni.A nyújtást a lánckerék furatához a lehető legközelebb kell kell csinálni és gyakran mérni!

                    Nem azért írtam le,hogy meg is csináld,mert nem egy ideális megoldás,hasonlatos mint a bájlogolás,de láttam már ilyet,bár soha nem csináltam és remélem nem is fogom,de attól még működhet.

                    Üdvözlettel:Che
                    sepy, bokor28 és joker kedvelte ezt.

                    Komment


                      #70
                      Na visszaértünk a mérőeszköz -körasztal - és az összes többi olyan dologhoz ami nem a ---------ránézésre olyan !

                      Gyerekek , lehet vakarózni , lehet megszólni , ...stb de csak úgy rásütni egy szegény lánckerékre ,hogy tojás - egy pannóniánál nem szerencsés .
                      Legalább ott--- a beszerelt kereket , lánc és lánckerék nélkül ( mondanám , hogy indikátor órával ) legalább egy odahurkolt drót kiálló hegyével , le kéne ellenőrizni a lánckereket tartó váll centrikus és síkbani szaladását . Aztán jöhet a furkálás , vagy akármi .

                      Nem ?
                      Fergusson, emu és zahi kedvelte ezt.

                      Komment


                        #71
                        Biztos nem állok neki nyújtani. Van két teljesen új lánckerekem. Csak ennek a fogai is jó állapotúak, illetve a lánc se túl kopott/nyúlott. Sajnálom eldobni.
                        Lazítok rajta, ha azok után a leglazább résznél fennáll a láncleugrás veszélye...

                        Komment


                          #72
                          Már megbocsáss , igaz hogy semmi közöm hozzá , de ha valóban excentrikus , vagy tojás a lánckereked a tengely középvonalához képest , inkább érdemes kicserélni mert a későbbiekben a motor kihajtó tengelyének csapágya az ütemes dinamikus igénybevételnek köszönhetően feladja a harcot , sőt a csapágyháza is ... És akkor majd sajnálhatod hogy nem dobtad el ! Próbáld meg kimérni , vagy inkább aggyal együtt cseréld ki kapásból , és tegyél egy új láncot. Én pénteken vettem 3500 ért , igaz hogy csak CZ ...
                          sepy és bokor28 kedvelte ezt.

                          Komment


                            #73
                            Köszönöm, erre nem gondoltam. Azon agyaltam, hogy elviszi a "balhét" a lánc azért már nem kár. Csak az alu puhább.
                            zahi kedvelte ezt.

                            Komment


                              #74
                              Azon agyaltam, hogy elviszi a „balhét” a lánc azért már nem kár. Csak az alu puhább.
                              Sajnálom,de kukázd már be:nehogy colihoz kerüljön,mert újból megszívat valakit!

                              Jártam úgy,hogy kaptam egy új láncot és egy szemmel rövidebb volt:én tettem bele egyet(hosszabbakból maradtgyűjteményből) na akkor megtanultam,mit jelent a nye-nye-nye pedig lazára hagytam a láncot.....Ha más javította volna a gépet sosem jövök rá,miért hullámzik a sebváltó hangja!!!

                              Gondolj bele:mit élt meg az a lánckerék és agy,tényleg érdemes energiát ölni bele?
                              zahi, joker és Che kedvelte ezt.
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment


                                #75
                                Én azt sem értem, mitől lehet ovál ez a lánckerék? Gyári selejt, vagy valami más???

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X