Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Gyújtásbeállítás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Halihoo!

    A porlasztó beállítás közepette eszembe jutott ide is egy kérdés.
    Lehet hogy hülyeséget kérdezek, de felmerült bennem:
    A gyújtás beállításánál: (T5henger)
    -leszerelt hengerfejjel
    -a dugattyúnál mérem meg ugye a holtpont előtti millimétert.
    Ez eddig oké.
    De a dugattyú legtetejét mérem a henger oldalához képest, vagy a dugattyú szélén is jó mérni? A dugattyú nem egyenes így milliméterbe ha máshol mérem mást fogok állítani.
    Melyik részénél kéne mérnem az előgyújtást? Dugattyú közepén vagy a szélénél?
    zahi kedvelte ezt.

    Komment


      Tök mindegy , csak mindíg ugyan ott mérd... célszerű a leszedett hengerfej két átlós csavarjához rögzíteni a mérőóra "állványt" (lehet provizórikus is csak emeld meg 15-20 mm-t , és lehetőleg a dugó középpontja környékén legyen a tapíntója , hogy így nehogy belemérd az esetleges dugattyúbillenést !) és a mérőóra rögzítő csavart ne húzd túl ...
      Egyébként a sublerral való mérés annyira nem pontos hogy nagyon be tud csapni , inkább ne alkalmazd !
      dott és Lemezjáték kedvelte ezt.

      Komment


        Egyébként a sublerral való mérés annyira nem pontos hogy nagyon be tud csapni , inkább ne alkalmazd !
        Én a lendkerék elfordulás mellett török lándzsát, ha más okból nem kell levenni a hengerfejet. Pontos, és a legegyszerűbb.
        heeegany, zahi és dott kedvelte ezt.

        Komment


          Gyűjtöm magamba a tudást amiket írtok!

          A lendkerék elfordulás, na az amit már olvastam sokszor de halvány ..... szóval érted.
          Azért próbálkoztam eddig így méricskélni mert nekem valahogy érthetőbb volt.
          A lendkeréken már nem látszanak a régi jelölések, nekem meg nagyon kíNjaim voltak a szögekkel elfordulással. :S
          Pedig jó lehet.

          Komment


            Lemezjáték Igaz !!!!! (és megint elérkezünk a pupitas -hoz ... )

            Egyébként dott , Lemezjáték azt érti lendkerék elfordulás mérésén , hogy ha a főtengely szögelfordulását feljegyzed a lendkerékre , nem kell levenned a H.F.-et
            Vagyis , ha bejelölöd a FHP-t a lendkeréken (gyári !) akkor kb 28 mm -es ívhosszt kell visszamérni a gyujtás helyzetének megállapításához !
            Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 okt. 26, 20:04.
            Lemezjáték és dott kedvelte ezt.

            Komment


              Köszi, ezt is meg fogom rajta próbálni. A lendkerék be van jelölgetve házilag, megeshet hogy az egyik jelölés fedni fogja ezt.
              Majd informálok róla mit sikerült alkotni.
              Lemezjáték kedvelte ezt.

              Komment


                Vagyis , ha bejelölöd a FHP-t a lendkeréken (gyári !) akkor kb 28 mm -es ívhosszt kell visszamérni a gyujtás helyzetének megállapításához !
                Pontosan, ahogy zahi mondja!

                dott!

                Én a felső holtpontot úgy szoktam megnézni, hogy az egyik kipufogó könyököt leszedem, és ujjal prímán tapintható.
                A mérésné forgásirányban kell tekerni, hogy a holtjátékok ne befolyásolják a mérést.
                A 28 mm akár szabó-centivel is mérhető az íven...

                Ennél nagyobb pontosság nem kell, hiszen eleve 2,8-3,2 mm lökethosszon mérve az előgyújtás, ami elég nagy tűrés, lendkerék koszorún mérve 1 mm ide-oda nem számít.

                Úgyis az a lényeg, hogy jól menjen, azaz arra az értékre kell beállítani, aminél legjobban megy a gép!
                bokor28, heeegany és dott kedvelte ezt.

                Komment


                  Egy kis képes kiegészítő az előzőekhez, ha már úgyis gyújtást állítottam. (Kezdőknek még jól jön). A szabócentis ötletet köszönöm, én tolómérővel mértem össze a két jel távolságát 28mm-re (légtávban), ez lendkerék kerületen mérve ez 33-35mm. Mellékesen mindig is tolómérővel mértem és ment ez a motor ekkora előgyújtással is, mint a golyó. Most kipróbálom így is.

                  Első képen látható a beütött "0" jel a blokköntvényen és a lendkeréken. Sasszeműek már észre is vették, hogy Sanyi bácsi a Csepelben műszak előtt bevert két-három felest az öltözőszekrényben, ezért a blokkba két jelet vert be. A nyúlványon található az igazi FHP jel. A másiknak nem tudom, van-e értelme, más blokkon ezt nem láttam.
                  A másik képen pedig a centis megoldás hevenyészett rögzítéssel.
                  Click image for larger version

Name:	P1210439.jpg
Views:	1
Size:	187.5 KB
ID:	147495Click image for larger version

Name:	P1210441.jpg
Views:	1
Size:	193.9 KB
ID:	147496
                  mátéapu, dott és 3 további látogató kedvelte ezt.

                  Komment


                    én egy vékony papírszeleten jelöltem be a 0 jelet és tőle a 29 és (asszem) 37mm 2db jelölést a nyitáshoz, s ezt a vékony papírszeletet teszem be a megszakító pofái közé és innen tudom, ha kiköpi, azután réteszem a lendkerékre, hogy is állunk, így egy multiszerszám lett belőle
                    Lemezjáték kedvelte ezt.

                    Komment


                      Noob
                      én egy vékony papírszeleten jelöltem be a 0 jelet és tőle a 29 és (asszem) 37mm 2db jelölést a nyitáshoz, s ezt a vékony papírszeletet teszem be a megszakító pofái közé és innen tudom, ha kiköpi, azután réteszem a lendkerékre, hogy is állunk, így egy multiszerszám lett belőle
                      Haladunk, ez már tetszik!...Nem ám ezred mikrométermérő egy Pannóniához...
                      mátéapu és bokor28 kedvelte ezt.

                      Komment


                        És így törekszünk a tökéletességre , jobb minőségre , azután joggal várhatjuk el a paripától hogy prímán működjön , és jól menjen ...
                        Következő lépés a fejsze és kombinált-fogó , mint célszerszám alkalmazása (természetesen ne sértődj meg Noob !!! ) .
                        Én nézeteim szerint , inkább a mérőórás módszert tartom megfelelőnek , hiszen így közvetlenül mérhető a gyárilag megadott méret a FHP előtt . Az az igazság , hogy a főtengőn való ívhossz , vagy szögmérős módszer pontossága (ha nem kisebb a tájoló csap mint a lendkerék horony , így nincs játéka) is akkor az igazi , ha mérőórával kimérjük pontos -e a jel , esetleg magunk készítjük el !
                        Fergusson és bokor28 kedvelte ezt.

                        Komment


                          zahi
                          Az az igazság , hogy a főtengőn való ívhossz , vagy szögmérős módszer pontossága (ha nem kisebb a tájoló csap mint a lendkerék horony , így nincs játéka) is akkor az igazi , ha mérőórával kimérjük pontos -e a jel , esetleg magunk készítjük el !
                          Én ezt kicsit másként látom:

                          A felső holtpont kitűnően mérhető tapintással a dugattyú palástját érintve a kipufogó nyíláson, a 2,8-3,2 mm elég nagy tűrést jelent.

                          Valójában nincs túlzott jelentősége főtengelyen lévő tájoló csap és a lendkerék retesz horony játékának, hiszen a lendkerék fixen ül a főtengelyen miközben ellenőrizzük a lendkerék palástján mért 28 mm-t.

                          Ha nem jó az előgyújtás, úgyis le kell venni a lendkereket az alaplap odébb állításához. Való igaz, ha a lendkereket újra visszateszed az említett játék miatt, akkor kicsit eltérhet a pozíciója, de ez ugyanúgy igaz akkor is, ha mérőórával állítod a felső holtpontot.

                          Komment


                            TLF Haszn

                            a fentiek szerint állítom az előgyújtást és megszakító hézagot, itt a fhp előtt 3-5mm-re adja meg az előgyújtást, ez elég nagy játékot jelent, ehhez sztem pont elég a multiszerszámom, nem kell mérőóra, s nem baltával szerelést jelent, de kinek ahogy tetszik
                            Utoljára szerkesztve a következő által: Noob; 2015 okt. 28, 20:53.
                            zahi és Lemezjáték kedvelte ezt.

                            Komment


                              Ennyi jó infót! Ma megkaptuk a műszakit 2017-ig, boldogság van, ez is elintézve.
                              Holnap ha jól megy nekiülök kipróbálni ezeket az ötleteket, megkeresem a lendkereken a jelölést. (ha van rajta)
                              Kíváncsi leszek sikerül e jobban belőni, mert most nem az igazi.
                              Na majd informálok róla.
                              sepy, zahi és 4 további látogató kedvelte ezt.

                              Komment


                                Ma megkaptuk a műszakit 2017-ig, boldogság van, ez is elintézve.
                                Gratulálok hozzá, remélem a hidegebb időjárás sem veszi kedved a friss műszaki "kipróbálása" közben !

                                - - - Updated - - -

                                TLF Haszn

                                a fentiek szerint állítom az előgyújtást és megszakító hézagot, itt a fhp előtt 3-5mm-re adja meg az előgyújtást, ez elég nagy játékot jelent, ehhez sztem pont elég a multiszerszámom, nem kell mérőóra, s nem baltával szerelést jelent, de kinek ahogy tetszik
                                Én úgy tudom , hogy 3-3,5 mm az előgyujtás a vastag HF tömítéssel , a vékonnyal pedig 2,6-2,9 mm ! És ez már nem olyan nagy tűrés ! (természetesen egy hengeresről van szó ) legalábbis a "szakirodalom" is ilyesmi értékeket ad meg :


                                Click image for larger version

Name:	Pannónia sűrítési arány2.jpg
Views:	2
Size:	168.7 KB
ID:	147508

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X