Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Igen ,most már én is megnéztem ... - piros könyv 1962-es kiadás ,10. oldal , és 75. oldal - : "gyújtásbeállítás : a holtpont előtt 2,8-3,2 mm " ,azaz 3mm +- 0,2 mm .(ahogy lemezjáték is írta !!!) , ezek szerint még sincs olyan nagy különbség a P10 és a TLF között...
Nem lehet hogy amit olvastál , az 3 +-0,5 mm akart lenni , csak elírták ??? 5 mm-el szerintem is úgy járnál ahogy sepy írta ! ( ezek a kisebbségiek mindenre képesek ám , főleg ha még meleg képlékeny fémmegmunkáló szakmát is tulajdonítanak maguknak ...)
Egyébként a 2T motoroknak kb 20-22 ° körül szokott lenni az e. gyujtása ezt a táblázatból is le lehet követni ...
Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 okt. 29, 12:07.
Múltkor beállítottam a Pannónia gyújtását a lendkerék ívén 28mm-re. Az előző beállítás légvonalban volt 28mm, ez kb. az íven 35mm. A hézagot is beállítottam kicsit 0,4mm alá.
Azóta hidegen első rúgásra mindig talpon rúg.
Nem túl nagy előgyújtásnál kellene rugdosnia?
Ugyan még 'élesben' sajnos nem tudtam kipróbálni, de okostelefonos (csak amelyiken vaku is van) tulajoknak esetleg hasznos lehet pl. alapjárat fordulatszám beállításhoz ez a kis szoftver: Strobe Light https://play.google.com/store/apps/d...ite.tachometer
Ugyan még 'élesben' sajnos nem tudtam kipróbálni, de okostelefonos (csak amelyiken vaku is van) tulajoknak esetleg hasznos lehet pl. alapjárat fordulatszám beállításhoz ez a kis szoftver: Strobe Light https://play.google.com/store/apps/d...ite.tachometer
Telepítve.
Bár elég bugos, a frekvencia értéke alig látszik, kilóg a neki szánt mezőből...
Na de majd kipróbálom hogy mit tud, bár ez szerintem csak fordulatszám mérésre alkalmas.
A gyújtásállításhoz az kell hogy akkor villanjon amikor szikrát ad.
(de erre meg van baromi egyszerű kapcsolás. Annyira egyszerű hogy akár laikusként, légszereléssel is össze lehet rakni. Bár az egyszerűbb változat fénye elég gyenge, szóval csak sötétben működik A bonyolultabb változathoz meg megvettem mindent, de még nem volt időm foglalkozni vele...)
Telepítve.
Bár elég bugos, a frekvencia értéke alig látszik, kilóg a neki szánt mezőből...
Na de majd kipróbálom hogy mit tud, bár ez szerintem csak fordulatszám mérésre alkalmas.
A gyújtásállításhoz az kell hogy akkor villanjon amikor szikrát ad.
(de erre meg van baromi egyszerű kapcsolás. Annyira egyszerű hogy akár laikusként, légszereléssel is össze lehet rakni. Bár az egyszerűbb változat fénye elég gyenge, szóval csak sötétben működik A bonyolultabb változathoz meg megvettem mindent, de még nem volt időm foglalkozni vele...)
Akkor ez talán nekem is menne. Kapcsolási rajzot tudnál feltenni?
Én is tervezek egy LED-ed stroboszkópot építeni egy régebbi LED-es elemlámpából, annak elegendő lenne a fénye.
Valami ilyesféle egyszerű szerkezet lenne, csak 6 - 12 V-ról is működne: DIY LED timing light
Sziasztok, minap folyamán cseréltem ki a kondenzàtort a motoron mivel nekem is kevés szikrát adott a gyertya a motor nem indult alaplapot össze is jelöltem most egy hajszállal nagyobb előgyújtás van. Probléma, hogy a motornál öngyulladás jelentkezett magas fordulaton kezdett magától üzemelni kivettem a kulcsot nem állt meg levettem a pipát szintén semmi. Ez karburálás hiba vagy gyújtás
Pannóni T1 gyári megszakítós gyújtás
kérlek segítsetek, köszönöm előre is
kivettem a kulcsot nem állt meg levettem a pipát szintén semmi.
Szervusztok! A fenti idézet számomra MISZTIKUS! Lehet mágia van a dologban, mert elektromos kapcsolat nem lehet a gyertya felé, ha nincs rajta a pipa. Mégis tovább üzemel a gép! Ilyen esetről mendemondákban hallottam, miszerint a Trabant gyújtás nélkül berregett tovább a szovjet katonáktól csencselt KEROZINTÓL! Mondom én! Misztikus...
Szervusztok! A fenti idézet számomra MISZTIKUS! Lehet mágia van a dologban, mert elektromos kapcsolat nem lehet a gyertya felé, ha nincs rajta a pipa. Mégis tovább üzemel a gép! Ilyen esetről mendemondákban hallottam, miszerint a Trabant gyújtás nélkül berregett tovább a szovjet katonáktól csencselt KEROZINTÓL! Mondom én! Misztikus...
Én személy szerint ezért tippelnék karburálási hibára mivel a szakirodalom is írja szegény keverék esetén előfordulhat öngyulladás, de remélem valamelyik szaki a csoportból pontosabb tippet tud adni
Komment