Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Gyújtásbeállítás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #76
    demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Heeegany, most ezt nem értem...ha ezt a sajátodról fényképezted és az alaplap a kép szerint jobbra van elforgatva teljesen, akkor nem is lehet elég kicsi az előgyújtás, hiszen azt az alaplap balra forgatásával lehet csökkenteni.
    És tényleg
    Akkor én voltam csak nagyon béna...
    Most koppig fordítottam balra, így azért lényegesen jobb, de 3,3-nál kisebbre így se tudom állítani...

    Komment


      #77
      Akkor az jön, hogy a tájoló reteszből kireszelsz, így a lendkereket még néhány fokkal jobbra fordítva későbbre tudod állítani a gyújtás időpontját.
      sepy kedvelte ezt.

      Komment


        #78
        demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Akkor az jön, hogy a tájoló reteszből kireszelsz, így a lendkereket még néhány fokkal jobbra fordítva későbbre tudod állítani a gyújtás időpontját.
        Inkább majd a következő börzén beszerzek egy másik gyújtást. Addig meg marad így (3,3 a gyári maximum úgyis)
        Azzal meg már csak-csak jó lesz.
        Meg akkor lehet kiszedem a henger alól a papírt, aztán rögtön nagyobb lesz egy kicsivel a sűrítési viszony is
        potyika kedvelte ezt.

        Komment


          #79
          Hi!

          Nálam is ugyanez van, koppig balon van már az állórész, és még így is sok az előgyújtás, mit lehet tenni?

          Komment


            #80
            grandpa84 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Nálam is ugyanez van, koppig balon van már az állórész, és még így is sok az előgyújtás, mit lehet tenni?
            kopott a megszakitó bakelit bütyke,kilehet cserélni egy fél mm-el magasabbra vagy lemezcsikkal megemelni viszont nagyon keményen meg kell szegecselni mert az áramátfolyást és az egyenletes gyujtást is befolyásolja.
            lehet még reszelni,az alaplap ives furatain is az is növeli az álitási lehetőséget.
            Ezekre akkor jöttem rá mikor utángyártott megszakitót szereltem be,valahogy kiment a képből az előgyujtásom.
            korompaiistvan kedvelte ezt.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              #81
              sziasztok. olyan problémám lenne, hogy egyszer csak megállt a motor nagy durrogással, alig akart felpörögni. gyertyát kicseréltem, tettem rá egy új alaplapot,tehát más kondi,más kalapács.ugyan azt a jelenséget produkálja.nagy nehezen elindul,fehér füst ömlik ki a kipufogon,alapjártra mintha majdnem elfogadható lenne, de amikor gázt adok,fel nem pörög teljesen és összevissza jár,ütemtelen az egész,mintha kihagyna a gyújtás kb. kábelt pipát kimértem,nincs szakadás.és uj forgórészt is tettem rá,de semmi.... ha vkinek vmi ötlete lenne....

              Komment


                #82
                egi001 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                fehér füst ömlik ki a kipufogon
                Főtengely szimering gyanús a dolog.
                Titus, sepy és korompaiistvan kedvelte ezt.

                Komment


                  #83
                  ugy nézki a dolog h vizet kapott valahonnan.vízkő jelent meg a karburátorba mindenhol....takaritás,száritás és majd kiderül h mire jutok....egy szerelő srác mondta.ugy nézki hogy igaza lessz

                  Komment


                    #84
                    egi001 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    ugy nézki a dolog h vizet kapott valahonnan
                    Az talán még a jobbik eset. Így talán elég csak egy takarítás.

                    Komment


                      #85
                      Javítgatok egy Pannonia T1-et . A főtengelysonkában elfordulhatott a lendítőkereket is tartó csap, mert 10 mm-es előgyújtással adódott a gyujtószikra. A gyújtás alaplapon a rögzítőfuratokat odébb martam, így az előgyújtást 3,7 mm-re tudtam csökkenteni 0,3 mm-es megszakítóhézag mellett. ( Az alaplapon a felfogócsavar hornyot a tekercsek vasmagjának elhelyezkedése odébb marni már nem érdemes, a csavarfej így is egyik vasmag alatt van már ) Valójában mennyinek kellene lenni az előgyújtásnak ennél a T1 típusnál? Szente Gyula így gondozd a Pannoniádat könyvben . . (Így gondozd.... - igygondozd.motoroskonyvek.fotoalbum.hu . . 2,0-3,5 mm-es előgyújtási adatokot találtam, míg más forrásból 3,0 és 5,0 mm közötti előgyújtási értéket neveznek meg optimálisnak. A motor még bejáratás alatt van, ( Fúrás honolás és Ø69-es ambika dugattyúval amely a Szente féle könyvben levő dugattyú méretek szerint át lett alakítva ) de az öszeszerelés után 400 km-el még mindig csak óvatosan lehet vele 80 km/h sebességgel haladni.
                      Az öreg pannoniások meg azt mondják, a P10-essel 120-al mentek az egymástól 40-50 km-re levő városok között oda-vissza.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: Attila62; 2013 nov. 11, 15:26.

                      Komment


                        #86
                        Attila62 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        A motor még bejáratás alatt van,
                        akkor még most szedd szét , könnyen járnak a csavarok . Ha igaz amit mondasz (miért ne lene az ) akkor az a főteng. kuka . Iletve újra kell csinálni . Minden drasztikus (bár a szavaidból itélve te nem csinálsz ilyent ---és még így is elfordult ) visszaváltás után alaplapot reszelsz? Vagy a csúszóérintkezős körbe forgatható alaplap a megoldás .

                        Komment


                          #87
                          Nem lehet, hogy egyszerűen csak görbe az a főtengelycsap? Hozd el, rendbe teszem. A gyújtás jelei ott vannak a blokkon, illetve lendkeréken, vagy éppen egyes főtengelyek sonkáján.

                          A dugattyút hiába faragtátok át, ha az anyaga nem olyan, mint azé, amiről a méreteket kopintottátok. Üzemmelegen nem lesz mégse olyan a formája, mint kellene.

                          Komment


                            #88
                            Attila62 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Valójában mennyinek kellene lenni az előgyújtásnak ennél a T1 típusnál? Szente Gyula így gondozd a Pannoniádat könyvben . . (Így gondozd... - igygondozd.motoroskonyvek.fotoalbum.hu . . 2,0-3,5 mm-es előgyújtási adatokot találtam, míg más forrásból 3,0 és 5,0 mm közötti előgyújtási értéket neveznek meg optimálisnak.
                            Ez attól függ hogy milyen hengerfej van a motoron illetve mennyi a kompresszió viszony! A régebbi Pannóniáknál TL,TLT 6,5 : 1-hez kompresszió viszonyhoz 3,5-5mm körül van az optimális előgyújtási érték az újabb TLF,TLB,TLD,T-1,T-2,T-5(és a P10 ami alatt ott van a 2mm es hengerfej alátét) motoroknál 7,2 : 1-hez és 7,5 : 1-hez kompreszió viszonyhoz 2,8 és 3,2mm közt van a megfelelő érték.A P10 hengerfej alátét nélkül és különböző 8,5 : 1-hez vagy 9,5 : 1-hez előgyujtáshoz már 2-2,5mm előgyujtás az ideális ! Egyszerűbben mondva minnél nagyobb a kompresszió viszony annál kissebb előgyújtási érték az ideális.
                            Lemezjáték és heeegany kedvelte ezt.

                            Komment


                              #89
                              Cooter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Ez attól függ hogy milyen hengerfej van a motoron illetve mennyi a kompresszió viszony! A régebbi Pannóniáknál TL,TLT 6,5 : 1-hez kompresszió viszonyhoz 3,5-5mm körül van az optimális előgyújtási érték az újabb TLF,TLB,TLD,T-1,T-2,T-5(és a P10 ami alatt ott van a 2mm es hengerfej alátét) motoroknál 7,2 : 1-hez és 7,5 : 1-hez kompreszió viszonyhoz 2,8 és 3,2mm közt van a megfelelő érték.A P10 hengerfej alátét nélkül és különböző 8,5 : 1-hez vagy 9,5 : 1-hez előgyujtáshoz már 2-2,5mm előgyujtás az ideális ! Egyszerűbben mondva minnél nagyobb a kompresszió viszony annál kissebb előgyújtási érték az ideális.
                              Ezeket az értékeket a Pannonia korabeli benzinhez írtad, vagy a mai 95-öshöz?

                              Komment


                                #90
                                gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Ezeket az értékeket a Pannonia korabeli benzinhez írtad, vagy a mai 95-öshöz?
                                Ezen értékekeket javarészt tapasztalat alapján írtam,tehát a mai 95-ös benzinhez.Azért írtam szinte mindenhol egy bizonyos tól-ig értéket mert szinte nincs egyforma motor és igazából én nem tolómérővel vagy indikátor órával állítom az előgyújtást hanem szemre nagyjából adok neki egy alapelőgyújtást,majd egy próba kör,ha nem csörög be terhelés alatt akkor még adok neki egy picit nagyobb előgyújtást,ezt mindaddig játszom még el nem kezd terhelés hatására becsörögni,onnan egy picit vissza állítok úgy hogy a csörgés teljesen megszűnjön és ott a legideálisabb az előgyújtás értéke (számomra !)
                                Lemezjáték és heeegany kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X