Valahogy így szoktam én is.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Gyújtásbeállítás
Collapse
X
-
Cooter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEgyszerűbben mondva minnél nagyobb a kompresszió viszony annál kissebb előgyújtási érték az ideális.
"Furcsállottam" is hogy egy teljesítmény növelő leírásnál is ezt ajánlották.
Komment
-
dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEzek szerint ha az mz-nek 3mm van kb megadva gyárilag előgyújtás, akkor ha a hengerfej módosítva lett 11,5:1-ös kompresszióviszonyra akkor jobb ha mondjuk 2.5mm-es előgyújtást adok neki.
„Furcsállottam” is hogy egy teljesítmény növelő leírásnál is ezt ajánlották.sepy kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Cooter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésemég el nem kezd terhelés hatására becsörögni,onnan egy picit vissza állítok úgy hogy a csörgés teljesen megszűnjön és ott a legideálisabb az előgyújtás értéke (számomra !)
....én támogatom , ---viszont ezt csak gyakorlott szakik csinálják mert szép dugót lehet így előállítani
- 2 likes
Komment
-
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése...én támogatom , ---viszont ezt csak gyakorlott szakik csinálják mert szép dugót lehet így előállítani
Ha nem is írom minden hozzászólásom után azért felhívom mindenki figyelmét hogy ezek csupán a saját tapasztalataim,
aki megfogadja megfogadja aki nem az próbálkozzon másképp és írja le azzal kapcsolatos tapasztalatait !(hisz ez a fórum lényege)
Hozzászólásaimat nem okoskodó hanem inkább segítő szándékkal írom ! Ami még fontos h számomra a Pannónia (azon kívül hogy a szívem csücske) mindennapos használati eszköz,nem vitrinben tárolom műtárgyként !Lemezjáték, mátéapu és 2 további látogató kedvelte ezt.
- 4 likes
Komment
-
dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMegpróbáltam vagy háromszor is feltölteni a „letöltések” oldalon az Mz tuningleírást de mindíg ezt az üzenetet kapom: Hiba!
A feltöltés nem sikerült (Hiba típus: move). Pdf-fájl egyébként csak sajnos német nyelvű.
Komment
-
Cooter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAz adatlapomon lévő e-mail címre elküldhetnéd ha nem túl nagy kérés,érdekelnének az ezen leírásban szereplő vezérlési adatok !
Komment
-
dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMegnéztem az adatlapod de nem látok email címet. Privát üzenetnél meg nem látok „fájl beillesztése” módot. Vagy én vagyok béna?
Komment
-
Előgyújtás beállításhoz -precíz műszerek hiányában- egy elég egyszerű dolgot alkalmaztam, ami eddig minden motoromnál bevált.
A megszakítóra egy próbalámpát kötöttem, hiszen szemmel nem lehet pontosan megállapítani, hogy mikor nyit.
Egy műanyag vonalzót hosszában kettéfűrészeltem úgy, hogy a gyertya nyílásán keresztül kényelmesen beférjen a hengerbe. Azt merőlegesen a dugattyúra támasztottam, és kézzel megtartottam. Aztán másik kézzel a főtengelyt lassan fordítva figyeltem a lámpát. A megszakító nyitása után a vonalzót figyeltem, pontosan oldalról nézve akár a hengerfej bordáihoz viszonyítva leolvasható volt hogy hány mm-t megy felfelé, a felső holtpontig....
Ez minden olyan motornál jó volt, aminek a gyertyafurata merőleges a dugattyú tetejére, vagy nem annyira ferde, és meg lehet támasztani merőlegesen.
- 3 likes
Komment
-
A motor nem az én tulajdonom, most vette a gazdája, Költségkímélő megoldásokat kell alkalmazni. A hengerfúrás előtt bejelöltem a felső holtponti helyzetet a lendítőkeréken. A jel nem mozdult el a motor utolsó megszorulásakor sem. A lendítőkerék belselye az állórészhez képest maximum 0,1 mm-re excentrikus ( házagmérővel tapogattam ) A gyújtás alaplap ennél a T1 típusnál 3 db. hengeresfejű csavarral van rögzítve. Autobianchi Abart-hoz voltak cuccaim, Felnik, szelepdekni 2 torkú karbival, levegőszűrő 5 sebességes váltó, vízszivattyúk, generátorok önöndító, Sajnos betöréskor sok fémet elvittek, de egy gyújtáselosztót és a hátsóablaktörlőmotort láttam pár napja. Vas árba átadom a maradék FIAT cuccot ha kell. A kérdésem nem a javítás kivitelezés módjára irányult, hanem arra, hogy a T1-nél mekkorának kellene lenni az előgyújtásnak.
Azt észrevettem, hogy ezzel a Pannoniával ténylegesen kell alkalmazni a fokozatosan terhelést. A dugattyút természetesen azért faragtam át mert látszik, hogy a felső 3 mm-es része valamint a szoknyán kb 10 mm széles rész hordozza a terhelést, valamint a csapszeg alatt mindkét oldalon 2-3 mm széles sávban szintén hozzáért a hengerfalhoz. Amúgy köszönöm a segítség felajánlását. A gyári „o" jelet megtaláltam a lendítőkeréken és a blokkon is, a jeleket egymással szembe állítva az a felső holtpont közelében van.
Az első dugattyú picit csúfosabb lett. Videon a 2. dugattyú a henger újrahonolása után +0,01 mm-el nagyobb furatban ismételt ragadás nyomával. Itt a video ...http://auto.indavideo.hu/video/Pannonia_dugattyu_AmbikaUtoljára szerkesztve a következő által: Attila62; 2013 nov. 14, 21:20.
Komment
-
Attila62 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA kérdésem nem a javítás kivitelezés módjára irányult, hanem arra, hogy a T1-nél mekkorának kellene lenni az előgyújtásnak.
Komment
Komment