Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Gyújtásbeállítás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #91
    Valahogy így szoktam én is.

    Komment


      #92
      Cooter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Egyszerűbben mondva minnél nagyobb a kompresszió viszony annál kissebb előgyújtási érték az ideális.
      Ezek szerint ha az mz-nek 3mm van kb megadva gyárilag előgyújtás, akkor ha a hengerfej módosítva lett 11,5:1-ös kompresszióviszonyra akkor jobb ha mondjuk 2.5mm-es előgyújtást adok neki.
      "Furcsállottam" is hogy egy teljesítmény növelő leírásnál is ezt ajánlották.

      Komment


        #93
        dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Ezek szerint ha az mz-nek 3mm van kb megadva gyárilag előgyújtás, akkor ha a hengerfej módosítva lett 11,5:1-ös kompresszióviszonyra akkor jobb ha mondjuk 2.5mm-es előgyújtást adok neki.
        „Furcsállottam” is hogy egy teljesítmény növelő leírásnál is ezt ajánlották.
        Így van! Különben terhelésre becsörög a motor. De az a 11,5 : 1-hez már betyáros lehet,biztos tol rendesen egy gyári MZ-hez képest...
        sepy kedvelte ezt.

        Komment


          #94
          Cooter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          még el nem kezd terhelés hatására becsörögni,onnan egy picit vissza állítok úgy hogy a csörgés teljesen megszűnjön és ott a legideálisabb az előgyújtás értéke (számomra !)

          ....én támogatom , ---viszont ezt csak gyakorlott szakik csinálják mert szép dugót lehet így előállítani
          sepy és dkari kedvelte ezt.

          Komment


            #95
            joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            ...én támogatom , ---viszont ezt csak gyakorlott szakik csinálják mert szép dugót lehet így előállítani
            Becsörgésből adódóan szerintem kevesebb dugattyú ment eddig tönkre mint kis vagy utógyújtásra állított motornál,ugyanis ez utóbbi esetbe marhára melegszik és erőtlen a motor...

            Ha nem is írom minden hozzászólásom után azért felhívom mindenki figyelmét hogy ezek csupán a saját tapasztalataim,
            aki megfogadja megfogadja aki nem az próbálkozzon másképp és írja le azzal kapcsolatos tapasztalatait !(hisz ez a fórum lényege)
            Hozzászólásaimat nem okoskodó hanem inkább segítő szándékkal írom ! Ami még fontos h számomra a Pannónia (azon kívül hogy a szívem csücske) mindennapos használati eszköz,nem vitrinben tárolom műtárgyként !
            Lemezjáték, mátéapu és 2 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #96
              Megpróbáltam vagy háromszor is feltölteni a "letöltések" oldalon az Mz tuningleírást de mindíg ezt az üzenetet kapom: Hiba!
              A feltöltés nem sikerült (Hiba típus: move). Pdf-fájl egyébként csak sajnos német nyelvű.

              Komment


                #97
                dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Megpróbáltam vagy háromszor is feltölteni a „letöltések” oldalon az Mz tuningleírást de mindíg ezt az üzenetet kapom: Hiba!
                A feltöltés nem sikerült (Hiba típus: move). Pdf-fájl egyébként csak sajnos német nyelvű.
                Az adatlapomon lévő e-mail címre elküldhetnéd ha nem túl nagy kérés,érdekelnének az ezen leírásban szereplő vezérlési adatok !

                Komment


                  #98
                  Cooter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Az adatlapomon lévő e-mail címre elküldhetnéd ha nem túl nagy kérés,érdekelnének az ezen leírásban szereplő vezérlési adatok !
                  Megnéztem az adatlapod de nem látok email címet. Privát üzenetnél meg nem látok "fájl beillesztése" módot. Vagy én vagyok béna?

                  Komment


                    #99
                    dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Megnéztem az adatlapod de nem látok email címet. Privát üzenetnél meg nem látok „fájl beillesztése” módot. Vagy én vagyok béna?
                    Elküldtem privátba az e-mail címemet !

                    Komment


                      Előgyújtás beállításhoz -precíz műszerek hiányában- egy elég egyszerű dolgot alkalmaztam, ami eddig minden motoromnál bevált.
                      A megszakítóra egy próbalámpát kötöttem, hiszen szemmel nem lehet pontosan megállapítani, hogy mikor nyit.
                      Egy műanyag vonalzót hosszában kettéfűrészeltem úgy, hogy a gyertya nyílásán keresztül kényelmesen beférjen a hengerbe. Azt merőlegesen a dugattyúra támasztottam, és kézzel megtartottam. Aztán másik kézzel a főtengelyt lassan fordítva figyeltem a lámpát. A megszakító nyitása után a vonalzót figyeltem, pontosan oldalról nézve akár a hengerfej bordáihoz viszonyítva leolvasható volt hogy hány mm-t megy felfelé, a felső holtpontig....
                      Ez minden olyan motornál jó volt, aminek a gyertyafurata merőleges a dugattyú tetejére, vagy nem annyira ferde, és meg lehet támasztani merőlegesen.
                      sepy, mátéapu és LC 9246 kedvelte ezt.

                      Komment


                        Dongós, ugyanaz a módszerünk, csak én egy törött collstock-ot használok a méréshez. Mondjuk a nyitásnál a szememre hagyatkozom, még szerencsére elég jó.
                        dongos78 kedvelte ezt.

                        Komment


                          Vékony papírcsík a megszakító közé mérsékelt erővel húzva és nem kell a szemre hagyatkozni.

                          Komment


                            A motor nem az én tulajdonom, most vette a gazdája, Költségkímélő megoldásokat kell alkalmazni. A hengerfúrás előtt bejelöltem a felső holtponti helyzetet a lendítőkeréken. A jel nem mozdult el a motor utolsó megszorulásakor sem. A lendítőkerék belselye az állórészhez képest maximum 0,1 mm-re excentrikus ( házagmérővel tapogattam ) A gyújtás alaplap ennél a T1 típusnál 3 db. hengeresfejű csavarral van rögzítve. Autobianchi Abart-hoz voltak cuccaim, Felnik, szelepdekni 2 torkú karbival, levegőszűrő 5 sebességes váltó, vízszivattyúk, generátorok önöndító, Sajnos betöréskor sok fémet elvittek, de egy gyújtáselosztót és a hátsóablaktörlőmotort láttam pár napja. Vas árba átadom a maradék FIAT cuccot ha kell. A kérdésem nem a javítás kivitelezés módjára irányult, hanem arra, hogy a T1-nél mekkorának kellene lenni az előgyújtásnak.






                            Azt észrevettem, hogy ezzel a Pannoniával ténylegesen kell alkalmazni a fokozatosan terhelést. A dugattyút természetesen azért faragtam át mert látszik, hogy a felső 3 mm-es része valamint a szoknyán kb 10 mm széles rész hordozza a terhelést, valamint a csapszeg alatt mindkét oldalon 2-3 mm széles sávban szintén hozzáért a hengerfalhoz. Amúgy köszönöm a segítség felajánlását. A gyári „o" jelet megtaláltam a lendítőkeréken és a blokkon is, a jeleket egymással szembe állítva az a felső holtpont közelében van.

                            Az első dugattyú picit csúfosabb lett. Videon a 2. dugattyú a henger újrahonolása után +0,01 mm-el nagyobb furatban ismételt ragadás nyomával. Itt a video ...http://auto.indavideo.hu/video/Pannonia_dugattyu_Ambika
                            Utoljára szerkesztve a következő által: Attila62; 2013 nov. 14, 21:20.

                            Komment


                              Attila62 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              A kérdésem nem a javítás kivitelezés módjára irányult, hanem arra, hogy a T1-nél mekkorának kellene lenni az előgyújtásnak.
                              A T-1 Pannónia előgyújtása 2,8-3,2 mm között legyen !

                              Komment


                                Köszönöm a segítséget. Majd lépcsős reteszes megoldást alkalmazok.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X