Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Motorblokk tömítéskészlet

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Motorblokk tömítéskészlet

    Tisztelt hozzáértők!

    Az interneten számos helyen árulnak Pannónia egyhengereshez tömítésgarnitúrát.
    A képekről látszik, hogy sima papírból készültek.
    Javasoljátok-e ezek használatát, vagy inkább hagyományos módszerrel készítsek magamnak hőálló papírtömítésből - klingeritből? (nem biztos, hogy jól ismerem a nevét)
    Milyen vastagból érdemes készíteni?

    Üvd

    #2
    Szia!

    Én rendeltem netről, de pont olyan volt, mint amire számítottam. Pontatlan, vékony, kb rajzlapból és még hiányzott is a váltófedél tömítése, de hozzáteszem, ezt egyikben sem láttam, amiről volt kép. Összerakásnál ha odafigyelsz rá és utána kicsit szikével megigazítod, hogy ne lógjon ki, akkor szerintem tömíteni fog. 300Ft-ért rendeltem én.

    Üdv.
    sricsi70 kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Én is kezdőnek mondhatom magam, de megpróbálok egy-két jó tanácsot megfogalmazni neked.
      Én is ugyanígy érdeklődtem több restaurátornál, hogy milyen tömítést használjak, két lehetőség is van(lehet, hogy van több is?):
      - az egyik része a felújítóknak a kimondottan hőálló!, klingerit lapnak is hívott dolgot használja, ez különböző vastagságokban kapható. Persze a tömítéskészletekhez használnak még tömítőpapírt is, ez gondolom látszólag sima papírnak tűnik, de jobb esetben nem az, mert ha jót akarsz, nem sima fénymásoló papírt, rajzlapot használsz szerintem! Ezekből tetszés szerint kivághatod a tömítést adott méretre. Nagyon fontos lehet bizonyos helyeknél a vastagsága!!! Ugyanis több helyen hézagolni kell alkatrészeket, részben ezért is árulják több vastagságokban ezeket(klingerit). A másik dolog a pontatlanság. Sokszor két látszólag egyformának tűnő alkatrésznek más a mérete! Tehát érdemes neked csinálnod "élesben" a papírtömítést, ha biztosra akarsz menni, mert úgy mint az utángyártott alkatrészeknél is sok esetben pontatlanság adódik, ami főleg ilyen kényes dolognál nem jó.
      - aki nem a papírtömítést használja, az nagy valószínűséggel a pasztákat választotta(hacsak nem akarja, hogy dőljön az olaj a gépéből, mert elfelejtette a tömítőanyagot). A paszták között vannak különböző hőállóságúak és különböző dolgokhoz ajánlottak. Előnye, hogy bármilyen karcos, rossz állapotú illesztést kitölt és nem fog a papír és alkatrészek mellett folyni az olaj. Persze a paszta nem mindenhova ajánlott, meg nem biztos, hogy esztétikus a kidülledő paszta az alkatrészek illesztésénél... Továbbá ez egyszer használatos, a papír akár többször is. Én paszta párti vagyok, de sokan nem. Azt meg, hogy a paszta kinyomása után egyből összehúzatod az alkatrészeket, vagy hagyod kicsit kötni és mikor már behártyásodott, akkor húzatod azt te döntöd el, én mindkét verziót halottam már, de szerintem nyugodtan összelehet húzatni az alkatrészeket egyből és miután a paszta megköt, az biztos kitölti az összes karcot, sérülést, nem fog folyni az olaj... De abban is van van logika, hogy hagyod kicsit kötni és mikor már kicsit gumis a paszta, akkor mint egy gumitömítést húzatod össze... Szerintem mindkettő használható, de ahol sietnek a szereléssel, mert naponta több autó karterét veszik le-fel, ott nincs idő várni, ezért egyből felhúzatják a kartert és kész.

      - Lehet egy harmadik köztes verzió is, amikor is a klingerit lap mindkét felét bepasztázod és úgy tömítesz. Én csináltam már ilyet, akár két klingerit lapot is össze lehet szendvicsbe rakni pasztával, ha éppen úgy lesz jó a hézag valahol.

      Nagyon elkanyarodtam a felvetett kérdésedtől, csak megpróbáltam egy kicsit bemutatni a tömítőanyagokat, ebből jó téma lehetne, vagy volt már? A kérdésedre válaszolva én nem vennék sima papírt tömítésnek. De biztos, hogy amiket árulnak sima rajzpapírok?, mert az igazi márkás tömítőpapírokra rászokott lenni nyomtatva márkanév, például Götz, vagy Götze, vagy valami ilyesmi, ehhez nem értek... Milyen vastagból érdemes készíteni?: hát ehhez kell azt tudni, hogy hová és milyen illesztésnek kell lennie, mondjuk egy henger alá. De máshol, például karter, vagy karburátor alá nincsen jelentősége a vastagságnak, hacsak nem valami speckó gép... ezt tudni kell mindig, van-e jelentősége a vastagságnak!


      Üdv. DCS
      Utoljára szerkesztve a következő által: DCS; 2011 aug. 19, 20:48.
      Kakas, NémethLaci és 4 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        ici169 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Szia!

        Én rendeltem netről, de pont olyan volt, mint amire számítottam. Pontatlan, vékony, kb rajzlapból és még hiányzott is a váltófedél tömítése, de hozzáteszem, ezt egyikben sem láttam, amiről volt kép.

        Üdv.
        Úgy látom beigazolódni látszik a feltételezésem, hogy nem szabad rendelnem a netről.


        DCS eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        - Lehet egy harmadik köztes verzió is, amikor is a klingerit lap mindkét felét bepasztázod és úgy tömítesz. Én csináltam már ilyet, akár két klingerit lapot is össze lehet szendvicsbe rakni pasztával, ha éppen úgy lesz jó a hézag valahol.


        DCS
        Eddig én ezt alkalmaztam Simson esetében. De hát ekkor könnyű dolgom volt.
        Fogtam magam elmentem a tőlünk 1 km-re lévő motoros boltba, megvettem a tömítéskészletet.
        Összeszerelésnél pedig bekentem mindkét oldalát tömítő pasztával.
        A Pannóniámhoz viszont nálunk semmit nem lehet kapni.
        Igencsak mindent internetről kell beszereznem.
        Ilyenkor jó alaposan meg szoktam nézni, hogy mit veszek.
        Persze így is pórul járhatok, mert nincs más lehetőségem, mint megbízni az eladóban.
        Ezért jó ez a fórum, hiszen figyelmeztethetjük egymást, ha már valamivel pórul jártunk.

        Üdv
        Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2011 aug. 19, 22:05.

        Komment


          #5
          ici169 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Én rendeltem netről, de pont olyan volt, mint amire számítottam.
          Tőlem kellett volna rendelned.

          Komment


            #6
            Egy kis kiegészítés a tömítések használatához, bár még persze rengeteg dolgot lehetne sorolni, csak ez is nagyon fontos: az alkatrészeknek síknak kell lenniük ha papírt használsz, ezt mindig ellenőrizni kell, persze valamennyire a csavarok összefogják húzni az alkatrészeket, de ha tömör alumíniumról van szó, azt már nem valószínű és légrés maradhat, ami szivárgáshoz vezet...

            A Pannóniámhoz viszont nálunk semmit nem lehet kapni.
            Igencsak mindent internetről kell beszereznem.
            Szerintem Pannoniákhoz pont hogy mindent meglehet itthon kapni, hiszen magyar motor, hol máshol, ha nem itthon lehet hozzá kapni alkatrészeket. Én Zündappot kezdtem újítani, hát ahhoz tényleg nem sok mindent sikerült még itthon vennem, de hallottam, hogy vannak szakosodott Pannonia felújítók, akiknek tucatszámra vannak alkatrészeik, bármi!, persze csak ár kérdése, hogy megéri-e valakinek. Biztos, hogy tömítést is bármilyet tudnak adni!

            Én néhány alkalommal voltam már börzéken, bár nem figyeltem pontosan miket is árulnak magyar motorokhoz, de az biztos, hogy vannak akik rá vannak állva egy-egy típusra, pl. Pannoniára és csak ahhoz árulnak tömítéskészleteket, gumialkatrészeket, emblémákat meg sok-sok minden utángyártott apróságokat. Nem feltétlen kell kimenni, ha messze laksz, elég ha megtudod valakitől szerezni az elérhetőséget, megpróbálsz utánajárni kitől lehet a legjobb ár-érték arányban vásárolni... és kipostázza. Persze ha párszáz Ft egy tömítéskészlet, akkor többe fog kerülni a posta, de ez sok mindennel így van Pl. fentebb motorkami is jelezte, hogy tőle kéne venned, tehát csak ezen a fórumon is biztos találsz nem egy embert aki segít az alkatrész beszerzésekben, jelen esetben tömítések beszerzésében!

            Üdv. DCS
            Utoljára szerkesztve a következő által: DCS; 2011 aug. 20, 10:03.

            Komment


              #7
              Anélkül, hogy különösebben reklámoznám magam, nálam szinte minden Pannónia utángyártott alkatrészt meg lehet kapni, nagyjából börzeáron. Erre rájön még a postaköltség, de ha valaki elmegy a börzére, többnyire az is pénzbe kerül.
              És ha már a Zündapp szóba került, ha valakinek olyan alkatrészre van szüksége, amit csak külföldön lehet megkapni, abban is közreműködhetek német nyelvterületen. 8 éve ebay-ezek, közel 500 pozitiv értékelésem van, adok-veszek, szívesen lefordítom a leírásokat, szükség szerint licitálok, kifizetem az alkatrészt, lényegében a "partnernek" annyit kell tenni, hogy meghatározza mennyit szán rá, megadja a szállítási címet, átutalja forintban az ellenértéket és várja a postást.
              Szoktam továbbá kapni olyan megbízásokat is, hogy vásároljak meg egy adott motort és szállítsam le a vevőnek. Szerencsés esetben tudom kombinálni a fuvarokat, így elérhető némi költségmegtakarítás.
              Ha valaki szükségtelen reklámnak tekinti, amit leírtam, kérem ugorja át, szándékom sokkal inkább az volt, hogy segítsek. Nem igazán nagy üzlet 20% árréssel alkatrészeket árulni, főleg akkor nem, ha ennél lényegesen jobb hasznot is el tudok érni egy másik piacon.
              György Bognár, sepy és 3 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Sziasztok!

                Nekem a minap a Locite 510 zámú csúnya rózsaszín pasztája vált be, pont Pannónián. Hőálló, hengerhez, mindenhová ezt tettük, azóa is cseppmenesen jön megy.

                Üdv:
                Nedo

                Komment


                  #9
                  Nedo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Sziasztok!

                  Nekem a minap a Locite 510 zámú csúnya rózsaszín pasztája vált be, pont Pannónián.
                  Kétségtelen, jó megoldás, de megfontolandó pasztáknál, hogy a hézagok hogyan alakulnak.

                  Komment


                    #10
                    Ez a specifikációi alapján 0,4mm-ig biztosít szilárd tömítést. Ennél nagyobb hézagnál már a tömítőfelületet kell rendbe rakni... Egy hátránya van csak, az az ára, ami naggggyon borsos. :-(

                    Komment


                      #11
                      Én arra gondoltam, hogy a papírnak van egy vastagsága, a Loctite-nak meg legalább is kevesebb.

                      Komment


                        #12
                        Egy kissé okvetetlenkednék. A pasztát nem tudod vastagságra felvinni hanem ha összehúzod akkor a hézagokat kitölti akár 0,4mm-ig. Egyébként a vastagsága közel 0. Ha felkened várhatsz és nem köt meg. Valamikor a HERMETIC nevű trutymónál volt értelme várni, mert az valami üvegszerű keménységgel kötött meg, és úgy is tört szanaszét, ott ha eltaláltad a pillanatot akkor még csak annyira kötött meg, hogy még rugalmas volt.

                        Komment


                          #13
                          Igen meg az is tuti,hogy egy hétig büdös voltál,ráadásul ha megkötött a blokkot nem tudtad csak szétverni.Olyan anyag volt mintha ma egy két k-s ragasztóval raknád össze,tutira tömitene nem?
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            #14
                            emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            a HERMETIC nevű trutymó
                            Ezt a cuccot amúgy repedt hengerfejek javítására találták ki.
                            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                            Komment


                              #15
                              És müködött?..........................................................
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X