Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Most nem akarok kitérni,az úgynevezett fordított teleszkópokra,mely napjaink sportmotorjain elterjedt,meg minek is ,mert az elmélet ugyanaz,csak fordítva.
.....a fordított -fordítottja persze értem , csak jól hangzik .
Sziasztok! Ismét egy kis segítséget kérnék. Lassan kezdeném a T1 hátsó telójának (gátlójának) felújítását. heeegany fórumtárs jóvoltából (és igen sok segítségével, amit ezúton is köszönök neki), már készen vannak a szimeringes upgrade dugók Ami kérdés, hogy milyen és mekkora mennyiségű olajat kell a gátlóba önteni? Mivel itt a topikban olvastam, hogy a piros könyv nem a megfelelő mennyiséget tartalmazza (megaztán, az egyéni tapasztalatok is jól jönnek ilyenkor), így gondoltam felteszem a kérdést nektek.
Csak, hogy ugyan arról a gátlóról beszéljünk, nekem is ez a fajta van, amiről heeegany tett ide fel képet:
Köszönöm!
Utoljára szerkesztve a következő által: Halal; 2018 febr. 28, 18:37.
Oka: hibajavítás
Üdv Mindenkinek!
Milyen módon lehet a P 10 - es első teleszkópot a helyére húzni? Milyen célszerszám kell hozzá?
A másik kérdésem az hogy a képen látható állapotban volt szétszereléskor, a rugótakarón volt egy alátét majd az a tányér alakú lemez és úgy a lámpatartó . Az alátét az a gumi gondolom ,de abban a tányér alakú lemezben nincs semmi a lámpa tartó alatt?
Köszönöm előre is a válaszokat.
Milyen módon lehet a P 10 - es első teleszkópot a helyére húzni? Milyen célszerszám kell hozzá?
Valahol voltak képeim róla szerelés közben is, csak nem találom őket.
Na de nem egy bonyolult dolog, ezen a képen felülről kb a 3.
Mondjuk én ezt annó valamikor éjfél körül faragtam ki abból ami kéznél volt, ezért aluból lett M8-as vagy 6-os menetes szárral.
Néhány év használat után már igencsak látszik rajta a kopás. Szóval az anyagot már előkészítettem egy másikhoz. Ha épp olyan hangulatom lesz faragok egy normálisat
Na de a lényeg:
A menetes részt a menetes szárnál fogva be tudod nyújtani ameddig kell és betekerni a teleszkópszár tetején lévő menetbe. Ha a helyén van akkor az alátét feletti anyát tekerve szépen behúzod a helyére.
Kipattant egy szikra hogy írtad hogy aluból lett...mivel a többi alkatrész kéznél volt gondoltam hogy nem ülök tétlenül és egy rossz záródugóból elkészítettem a célszerszámot... Szépen behúzta a teleszkópokat ...mégegyszer köszönöm!!
Kipattant egy szikra hogy írtad hogy aluból lett...mivel a többi alkatrész kéznél volt gondoltam hogy nem ülök tétlenül és egy rossz záródugóból elkészítettem a célszerszámot... Szépen behúzta a teleszkópokat ...mégegyszer köszönöm!!
Viszont érdemes majd csinálni/csináltatni egy normálisat vasból. Idővel az alu elkopik, aztán egyszer csak raknád össze és nem fogod tudni...
(én is ezt megelőzendő csinálok egy normálisat)
A másik gond majd a szétszedés lesz. Persze meg lehet csinálni úgy. hogy beleteszel egy megfelelő méretű krovát és azon fogva ütöd. De jobb ha van egy menetes dugó ami beletekerve kilóg vagy 5cm-t, azt meg lehet püfölni gumikalapáccsal nyugodtan (ha nagyon nem enged akkor nem csak gumikalapáccsal)
A másik kérdésem az hogy a képen látható állapotban volt szétszereléskor, a rugótakarón volt egy alátét majd az a tányér alakú lemez és úgy a lámpatartó . Az alátét az a gumi gondolom ,de abban a tányér alakú lemezben nincs semmi a lámpa tartó alatt?
Nekem T5-be van a P10-es első teleszkóp, Jawa gumiharmonikával. Szóval lényegesen át van alakítva a külső része. De emlékeim szerint lentről felfelé:
Teleszkópon lévő szimeringház, abban egy alátét amire felül a rugó. A rugó felett van egy műanyag gyűrű, ezen fekszik fel az alsó porvédő burkolat felső gyűrűs része. Aztán jön az alsó villahíd. E fölött van egy gumigyűrű, aztán az a kis krómozott tányér. A tányérba ül bele a lámpatartó alja, fölötte meg egy peremes gumigyűrű ami felülről tartja és pozicionálja a lámpatartót. Aztán a felső villahíd.
Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2018 ápr. 01, 21:16.
Én is fogok majd egy rendeset csináltatni...csak hát amikor az ember mindenáron össze akarja rakni akkor vannak ilyen helyzetek..
Az alkatrészeknél pedig így gondoltam először én is csak furcsa volt hogy arra a kis tányérra "csak úgy " beleül a lámpatartó..belefolyhat a víz stb...
Sziasztok, jó régi az utolsó bejegyzés, remélem még itt vagytok. Probléma: T1es első teleszkóp szerelés, megvettem az ajánlott gumigarnitúrát ami 4 dbból áll, de összerakásnál megakadtam. A régiben csak 1 peremes gyűrű volt ezért nem tudom a többi hova kell. A nagyperemes feltételezem, h. a felső villaszárra való - a méret passzol csak a burkolatban lötyög 1-2 mm-t. A duplaperemes meg mintha a burkolat belsejébe mert ott van egy váll. Viszont hova kerül a síma "alátét" meg a kisperemes? Magam után összeraktam a rendszert, bele a kiflikbe, alu anya stb. de a burkolat fel-alá lötyög az alsó kiflinél majd 10 mm-t. Hogyan tovább? Kell még valami? megpróbálok képet feltölteni.
Komment