Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia teleszkópok szerelése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    bgabor73 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Köszi.. .ez nagyon jó hír
    Elvileg tudnék szerezni 32*46*11-eset... Melyik a jobb .. a 8 vagy a 11? vagy mindegy?
    Nem tudom, nekem 8mm-es van benne, tökéletesen teszi a dolgát.

    Komment


      Már bocs Heeegany , de nem osztom a véleményed ! Az igaz hogy jó bele, de vagy alá , vagy a tetejére illik csináltatni egy viszonylag puha fémből, müanyagból (alu , réz , danamid ) egy hézagoló "tárcsát ( kb 32,1 x 45,9 x 2,2 a te esetedben ) , mégpedig azért , hogy a rugó alatt lévő, (nevezzük tehermentesítő alátétnek )- alátét ne csak a szimering-ház belső kis lépcsőjén fektessük fel , esetleges deformációt , kopást ,ergo kibillenést okozva , hanem a szimeringen is (természetesen csak támasztási célzattal !) , aminek meg van az a kis előnye is , hogy a szimering ezáltal axiális irányban meg van támasztva , (rugó által) így kevesebb esély van rá , hogy megmozduljon . (bár az is igaz hogy inkább karmantyút kellett volna írnom ... ) Továbbá az így kialakított alátét valamilyen szinten gátolja az olaj, nagyobb menyiségben való szimeringhez jutását , mivel a szár és a belső átmérő közti 0,05 mm rés is segít a tökéletesebb tömítettség elérésében (ha alatta van a szimeringnek... )
      Úgyhogy, szerintem jobb megoldás ha a hiányzó méretnek megfelelő magasságú ,hézagoló tehermentesítő alátét kerül beépítésre a szimmering alá, lehetőleg kis hézaggal a teló szárnál . a puhább anyag is csak azért kell, hogy a szárat ne tegye tönkre az esetleges egymáshoz való "dörzsölődés"... Az is igaz hogy a tömítést a későbbi sorozatok "O" - gyűrű hornyában lévő tömítő gumi is tökéletesíti , de az ördög nem alszik ... Nem véletlenül tekergették már a gyári összeépítéseknél is teflonszalaggal a menetes részt a cseppenések elkerülése végett .
      Summa-summárum az egész koncepció nem túl tökéletes a tömítettség szempontjából . ( én a menetre is szoktam némi , híg tömítő masszát is kenni)
      Elnézést hogy bele"vauztam" a témába , de szerintem így helyesebb a megoldás a tökéletesebb működés szempontjából .
      Esetleg a 2 mm-es vastagság közepére még egy keskeny horony beszúrása is (mintegy labirint tömítésnél) a jobb tömítettséget szolgálná ...
      OdinHEM, heeegany és 4 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Már bocs Heeegany , de nem osztom a véleményed ! Az igaz hogy jó bele, de vagy alá , vagy a tetejére illik csináltatni egy viszonylag puha fémből, müanyagból (alu , réz , danamid ) egy hézagoló "tárcsát ( kb 32,1 x 45,9 x 2,2 a te esetedben ) , mégpedig azért , hogy a rugó alatt lévő, (nevezzük tehermentesítő alátétnek )- alátét ne csak a szimering-ház belső kis lépcsőjén fektessük fel , esetleges deformációt , kopást ,ergo kibillenést okozva , hanem a szimeringen is (természetesen csak támasztási célzattal !) , aminek meg van az a kis előnye is , hogy a szimering ezáltal axiális irányban meg van támasztva , (rugó által) így kevesebb esély van rá , hogy megmozduljon . (bár az is igaz hogy inkább karmantyút kellett volna írnom ... ) Továbbá az így kialakított alátét valamilyen szinten gátolja az olaj, nagyobb menyiségben való szimeringhez jutását , mivel a szár és a belső átmérő közti 0,05 mm rés is segít a tökéletesebb tömítettség elérésében (ha alatta van a szimeringnek... )
        Úgyhogy, szerintem jobb megoldás ha a hiányzó méretnek megfelelő magasságú ,hézagoló tehermentesítő alátét kerül beépítésre a szimmering alá, lehetőleg kis hézaggal a teló szárnál . a puhább anyag is csak azért kell, hogy a szárat ne tegye tönkre az esetleges egymáshoz való "dörzsölődés"... Az is igaz hogy a tömítést a későbbi sorozatok "O" - gyűrű hornyában lévő tömítő gumi is tökéletesíti , de az ördög nem alszik ... Nem véletlenül tekergették már a gyári összeépítéseknél is teflonszalaggal a menetes részt a cseppenések elkerülése végett .
        Summa-summárum az egész koncepció nem túl tökéletes a tömítettség szempontjából . ( én a menetre is szoktam némi , híg tömítő masszát is kenni)
        Elnézést hogy bele"vauztam" a témába , de szerintem így helyesebb a megoldás a tökéletesebb működés szempontjából .
        Esetleg a 2 mm-es vastagság közepére még egy keskeny horony beszúrása is (mintegy labirint tömítésnél) a jobb tömítettséget szolgálná ...
        Igazad van!
        De nekem a szimeringek felett lévő gyűrűk így is bemennek a szimeringig és azokon fekszenek fel
        Az én esetemben pedig az a pár mm-is sokat számít a rugó nyugalmai hosszának növelése érdekében. A rugó felett lévő gyári műanyag helyett is ezért csináltam jóval rövidebbeket, és még így sem tudom összerakni behúzószerszám nélkül.
        (De legalább egész finom lett a rugózás Már csak a hátsó teleszkópokkal kellene cseszni valamit, mondjuk gyengébb rugót csináltatni hozzájuk, aztán jó is lenne)

        A szár csavarjait én is pasztával raktam össze. Amiből egy leheletnyi vékony nem is elég, hanem szépen-egyenletesen és normálisan be kell kenni a menetet
        Tavaly Keszi felé el is folyt az egyik szárból az olaj mert amikor raktam össze nem volt itthon elég paszta és kispóroltam belőle De azóta tökéletes! (csak felül a zárócsavarnál izzadta ki egy kicsit, oda tekertem az O gyűrű alá egy kis teflon szalagot és azóta azzal sincs probléma)
        zahi és Lemezjáték kedvelte ezt.

        Komment


          Milyen pasztát használtok? Ha már.. ilyen szépen kiderülnek az összerakás fortélyai, kihasználom a lehetőséget

          Komment


            Amit a helyi boltban kapni lehet és olcsó
            Valami piros olaj és hőálló tömítőpaszta.

            Komment


              Az FBS is tökéletes, nekem az van. Sőt, a szimeringek sima kék fajták, a rugó ki lett szedve, pici lecsípve és úgy összébb húzva. Új perselyek meg aluból esztergálva. De a lényeg úgyis a szár csúszófelületén van, ha nincs meg köszörülve, nem túl esélyes a küzdelem a szivárgásokkal...
              zahi és OdinHEM kedvelte ezt.

              Komment


                Na ez viszont nem jó hír...

                Komment


                  Sziasztok!

                  A T1-esem első teleszkópjában a perselyeket szeretném kicserélni. Emlékszem ApaE szerszámaira, meg hogy hogyan működtek, de a méretekkel nem vagyok tisztában. Tudna valaki segíteni?

                  Vettem alsó teleszkóp szárakat és szinter bronzból szeretnék perselyeket készíttetni hozzá. Mi a menete ennek?
                  Belesajtolni nyers méretben a felső szárba a perselyeket és utána egyben dörzsáraztatni mind a két bent lévő perselyt az alsó szárhoz?
                  Gondolom ez csak állítható dörzsárral megy, tehát olyan esztergályost kell keresnem, akinek van ilyen...vagy ez nem probléma esztergályos berkekben?

                  (A tapasztalatom az, hogy az ilyen egyedi szir-sz@r dogokat nem szívesen vállalják a műhelyekben, azt szeretik, ha rendelsz valamiből ezret....)
                  heeegany kedvelte ezt.

                  Komment


                    Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Sziasztok!

                    A T1-esem első teleszkópjában a perselyeket szeretném kicserélni. Emlékszem ApaE szerszámaira, meg hogy hogyan működtek, de a méretekkel nem vagyok tisztában. Tudna valaki segíteni?
                    Én anno az ő írása alapján csináltam hasonló szerszámot. Azokról a darabjairól amiknél fontos a pontos méretezés van valahol rajzom is. De nem ígérem hogy hétvége előtt előtúrok és lefényképezek mindent. Viszont hétvégén mindenképp megcsinálom(a fontos darabokról méretezett rajz, a többit meg fénykép és a teleszkópod alapján le lehet másolni. Bár inkább ne másold, én csak összetákoltam minden lomból, azért igényesen is meg lehet csinálni és akkor jobb lesz mint az enyém ).
                    Múltkor pakolászás közben láttam is, és szépen be is túrtam a polc legvégére, elé pár blokkfél, henger, a régi első villám...


                    Lemezjáték kedvelte ezt.

                    Komment


                      heeegany
                      Azokról a darabjairól amiknél fontos a pontos méretezés van valahol rajzom is. De nem ígérem hogy hétvége előtt előtúrok és lefényképezek mindent.
                      Nem azonnal kell, ha majd lesz időd rá és előkerül, megköszönöm!!!


                      Múltkor pakolászás közben láttam is, és szépen be is túrtam a polc legvégére, elé pár blokkfél, henger, a régi első villám...
                      ismerős a történet...

                      Komment


                        Ezeket viszont megtaláltam:
                        Click image for larger version

Name:	alsoperselyszerelo.jpg
Views:	1
Size:	82.3 KB
ID:	144431Click image for larger version

Name:	felsoperselyszerelo.jpg
Views:	1
Size:	119.5 KB
ID:	144432
                        Ez első az alsó perselyhez kell, a második a felső perselyhez. Ezeken kívül egy M8-as menetesszár, pár anya és egy megfelelően kieszergált cső kell. Olyan ami passzol a teleszkópszár aljára(van egy pereme ami megfogja hogy ne csússzon le), de a belseje nagyobb átmérőjű mint a teleszkópszár belseje, hogy a perselyek ne szoruljanak bele(mivel ebbe fogod majd behúzni őket). bár nem tudom hogy így mennyire érthető, a szerszámot látva egyértelmű lesz már szerintem. Meg majd előtúrok egy telószárat is amin tudom illusztrálni a folyamatot.
                        A konkrét szerszámról pedig ha hétvégén nem csinálnék képeket akkor írj rám! (hétvégén lesz rá időm meg erőm, csak lehet hogy addigra elfelejtem )
                        Lemezjáték kedvelte ezt.

                        Komment


                          (A tapasztalatom az, hogy az ilyen egyedi szir-sz@r dogokat nem szívesen vállalják a műhelyekben, azt szeretik, ha rendelsz valamiből ezret... .)
                          Rapp Csaba! A Nyár utca végén lakik! (ez csak nekünk információ)
                          Lemezjáték kedvelte ezt.

                          Komment


                            heeegany
                            bár nem tudom hogy így mennyire érthető, a szerszámot látva egyértelmű lesz már szerintem. Meg majd előtúrok egy telószárat is amin tudom illusztrálni a folyamatot.
                            Köszönöm, szerintem ez alapján meg tudom csináltatni, ezek voltak a legfontosabbak! Ha nem megy valami, akkor kereslek, fölöslegesen ne fáradj, ez már nagy segítség!!!

                            Vettem hétvégén a Lőrinczi börzén irányjelzőket, újra átnézem ebben a témában, amit írtál, és ha megakadok (sajnos erre jó esély van, mert ehhez nagyon nem értek!), akkor majd azzal kereslek, jó?

                            Köszönöm még egyszer!

                            - - - Updated - - -

                            emu
                            (ez csak nekünk információ)
                            Köszönöm, ez valóban információ egy kaposvárinak!
                            sepy kedvelte ezt.

                            Komment


                              Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              heeegany


                              Köszönöm, szerintem ez alapján meg tudom csináltatni, ezek voltak a legfontosabbak! Ha nem megy valami, akkor kereslek, fölöslegesen ne fáradj, ez már nagy segítség!!!

                              Vettem hétvégén a Lőrinczi börzén irányjelzőket, újra átnézem ebben a témában, amit írtál, és ha megakadok (sajnos erre jó esély van, mert ehhez nagyon nem értek!), akkor majd azzal kereslek, jó?

                              Köszönöm még egyszer!
                              Természetesen segítek bármiben amiben tudok.

                              Az irányjelzőkről ebben a témában elég sok a hasznos infó:
                              http://veteran.forum.hu/pannoniak-sz...nnoniara-1257/
                              De természetesen ha bármiben kell akkor segítek.
                              Fergusson és Lemezjáték kedvelte ezt.

                              Komment


                                Szervusztok!

                                A teleszkóp perselyezésről és egyéb szir-sz@r munkákról és a szívesen,nem szívesen vállalt munkákról:

                                A teleszkópokról általában:

                                Minden első teleszkópban található két persely,az egyik a száron ileszkedik szorosan és csúszik a hüvelyben,a másik a hüvelyben illeszkedik szorosan és csúszik a száron.Most nem akarok kitérni,az úgynevezett fordított teleszkópokra,mely napjaink sportmotorjain elterjedt,meg minek is ,mert az elmélet ugyanaz,csak fordítva.A teleszkóp perselyek minden pontjának,körkörösnek és egytengelyűnek kell lenniük ahhoz,hogy a tengelyirányú mozgás bármely pontján,feszülésmentesen mozogjanak.Könnyű belátni,hogy a fentiekhez,mint a teleszkópszárnak,mint a hüvelynek,körkörösnek és egytengelyűnek kell lennie.

                                A gyakorlatban,-használhatóvá kell tenni,egy agyonkopott,sok esetben deformálódott,teleszkópszárat és annak hüvelyét.Amennyiben,a perselyezés előtt,még a krómozónál is járt és előcsiszolás esetén,amit tüzezésnek szoktak nevezni,a csiszoláskor esetenként felizzó alkatrészt,még vízben le is hűtötték,mert egyébként a csiszoló keze odasült volna,még el is oválosodhat és enyhén,de görbülhet is.Természetesen szemre minden nagyon jónak tűnik,de próbáljunk csak úgy ránézésre megkülönböztetni,egy 4-es csigafúrót,a 4,2-estől,-ugye nem egyszerű,pedig csak 0,2mm.-az eltérés,a mi egy teleszkóp persely illesztésénél,már katasztrofális lötyögést eredményezne.

                                Folytatás következik (fáradt vagyok)

                                Üdvözlettel:Che
                                St.Z.350, zahi és 2 további látogató kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X