Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia teleszkópok szerelése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Egyik vége kúpos.

    Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	118.7 KB
ID:	141023

    Belső átmérője olyan 10 mm, ami passzol a szárra.

    Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1
Size:	91.9 KB
ID:	141024

    A kúpos végén viszont valamiért nagyobb az átmérő.
    Külső átmérő, magasság olyan 30 mm körül.
    kedvelte ezt.

    Komment


      demeter kedvelte ezt.

      Komment


        Köszönöm a képeket, segítségével sikerült megtalálnom mindet. Kettő használhatónak tűnik, de a harmadik az elég rossz állapotban van. Ha nem sikerül szerezni egy jót akkor max az oldalkocsié lesz.

        Komment


          Duke kedvelte ezt.

          Komment


            ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Börzén lehet ilyet kapni
            Érdemes valami régi rozsdás teleszkópból kitermelni, a gyári biztos olajálló.

            Komment


              Sziasztok

              Azt szeretném kérdezni, a T-s első telók porvédő gumitömítése az mi? Az enyémben hidraulika munkahengerekben használatos szártömͬtés volt, de olyan méret, hogy nem találtam sehol ilyet, már a legyártás látszott egyedüli megoldÍ snak 3000 Ftért, mikor az egyik hidraulika boltban találtak egy katalógusban kicsit vastagabbat, ami 1 hét m͹lva ideér a németektől...de a lényeg, nemtudom, ez a belevaló tömítés-e?

              Komment


                Sziasztok!

                A problémám a következő( a sok közül):amit csatoltam képet az ugye az első teleszkóp belső szára. A problémám az vele ,hogy kúpos. Méghozzá 0,5-0,8mm kúposság van benne.
                Ahol az a marás van a végén, ahol a csavarnak a helye van ott a mérete 25,5mm. A másik vége felé csökken az átmérő. A perselyeket úgy próbáltam készíteni hozzá ,hogy csiszolóvászonnal azon a helyen ahol úgy gondoltam, dolgozni fognak ap erselyek ott méretre csiszoltam és ahhoz illesztettem a perselyeket. No, de mostanra derül ki, hogy fentebb dolgozik így +-0,5mm kottyanás van a szárban.
                Szerintetek járható út az, hogy palástköszörűn felköszörültetem úgy, hogy a bemart felének végétől kb. 50-80mm-t érintetlenül hagyva a többit meg kb 24,8mm-re? Így lenne válla a szárnak, de olyan helyen aminek nincs köze a működéshez.
                A perselyeket meg szintén sima bronzból csinálnám. Bár a tökéletes megoldás talán a szinterbornz lenne ha jól tudom.

                Click image for larger version

Name:	P1110637.jpg
Views:	1
Size:	194.6 KB
ID:	144296

                Nem ide tartozik, de itt jobbnak látom feltenni. Duna OK3 oldalkocsival kapcsolatban kit lehet a bajommal keresni szerintetek? Van sok alkatrészem, de nem tudom mely alaktrészek hiányozhatnak, robbantott rajzom meg nincs a szögletes sárvédős verzióhoz. Az oldalkocsis topikot kerülik azért tettem kérdem itt.

                Komment


                  szerintem nem lesz jó, ha méretre munkálod és annyi, mert a külső rész keménykrómozott (nak kellene lennie), s alatta a puhább acél van, ami hiába a bronz, nem fog hosszú életű lenni, legalábbis így kellene lenni, ha olyan anyag, mint a munkahengerek krómszára, de majd cáfolnak ha nem így van

                  a bronz porkohászati kell hogy legyen, mert az "lyukacsos" és megmarad benne a kenőanyag
                  zahi kedvelte ezt.

                  Komment


                    Azt, hogy gyárilag keménykrómozott volt-e azt nem tudom, mivel nekem elveszett ez a két szár.
                    De ez az utángyártott biztos,hogy nem keménykrómozott.
                    A szinterbronz meg porózusos, olyan amit te is írtál ,hogy lenni kellene.
                    Köszönöm a válaszod.
                    A kérdés akkor még az, hogy keménykrómozott-e a két szár avagy nem?

                    Komment


                      A kérdés akkor még az, hogy keménykrómozott-e a két szár avagy nem?
                      Normál acélcső... Valamilyen anyagból.. Csak abba gondoljunk bele,hogyan...miből folyt a gyártás.
                      Lemezjáték, joker és 3 további látogató kedvelte ezt.

                      Komment


                        Mindenesetre ha már költeni kell rá, nem lenne megfontolandó krómozott rudat venni, méretre is vÍ gják, pl, 25 vagy 25,4 mm- es átmérőben, az örökös lenne jó kenés mellett, hidraulikaszervízben hozzá lehet jutni, s a becsúszókhoz venni szártömítést és porlehúzót, ekkor akár olajjal is fel lehetne tölteni, s a por sem jutna be

                        Szerintem az anyaköltség kb 10 e. Ftban megállna, csak kell egy jó hidraulikás cég

                        Komment


                          Teljesen osztom a szemléletedet Noob. De két probléma van ami miatt nem a keménykrómos utat választom:
                          1. ezeket a szárakat újonnan vettem, így ebből szeretném a legjobbat kihozni, ha már ilyen elbaszott esztergályos csinálta valahol...
                          2. a keménykrómos rúd nem is lenne gond, csak egyik végén menet, a másikon meg egy bemarás a csavarnak, hogy tudja rögzíteni a szárakat, ezért a plusz munkáért nem keveset számolnak fel.

                          Komment


                            Sziasztok!
                            P10 teleszkót szerelésében kérném a tanácsotokat. Szimeringet kellene cserélnem, de égen-földön nem találtam az eredeti méretű szimeringet (32*46*10), hanem csak 32*46*8 -asat sikerült szerezni. Állítólag ez is jó lehet bele. Kérdés: kell e valami plsuz alaktrész, közdarab, mittom én mi , hogy jó legyen? Köszi.

                            Komment


                              bgabor73 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Sziasztok!
                              P10 teleszkót szerelésében kérném a tanácsotokat. Szimeringet kellene cserélnem, de égen-földön nem találtam az eredeti méretű szimeringet (32*46*10), hanem csak 32*46*8 -asat sikerült szerezni. Állítólag ez is jó lehet bele. Kérdés: kell e valami plsuz alaktrész, közdarab, mittom én mi , hogy jó legyen? Köszi.
                              Nem kell semmi átalakítás, jó bele úgy ahogy van.

                              Komment


                                Köszi.. .ez nagyon jó hír
                                Elvileg tudnék szerezni 32*46*11-eset... Melyik a jobb .. a 8 vagy a 11? vagy mindegy?

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X