bgabor73 eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannonia teleszkópok szerelése
Collapse
X
-
Már bocs Heeegany , de nem osztom a véleményed ! Az igaz hogy jó bele, de vagy alá , vagy a tetejére illik csináltatni egy viszonylag puha fémből, müanyagból (alu , réz , danamid ) egy hézagoló "tárcsát ( kb 32,1 x 45,9 x 2,2 a te esetedben ) , mégpedig azért , hogy a rugó alatt lévő, (nevezzük tehermentesítő alátétnek )- alátét ne csak a szimering-ház belső kis lépcsőjén fektessük fel , esetleges deformációt , kopást ,ergo kibillenést okozva , hanem a szimeringen is (természetesen csak támasztási célzattal !) , aminek meg van az a kis előnye is , hogy a szimering ezáltal axiális irányban meg van támasztva , (rugó által) így kevesebb esély van rá , hogy megmozduljon . (bár az is igaz hogy inkább karmantyút kellett volna írnom ... ) Továbbá az így kialakított alátét valamilyen szinten gátolja az olaj, nagyobb menyiségben való szimeringhez jutását , mivel a szár és a belső átmérő közti 0,05 mm rés is segít a tökéletesebb tömítettség elérésében (ha alatta van a szimeringnek... )
Úgyhogy, szerintem jobb megoldás ha a hiányzó méretnek megfelelő magasságú ,hézagoló tehermentesítő alátét kerül beépítésre a szimmering alá, lehetőleg kis hézaggal a teló szárnál . a puhább anyag is csak azért kell, hogy a szárat ne tegye tönkre az esetleges egymáshoz való "dörzsölődés"... Az is igaz hogy a tömítést a későbbi sorozatok "O" - gyűrű hornyában lévő tömítő gumi is tökéletesíti , de az ördög nem alszik ... Nem véletlenül tekergették már a gyári összeépítéseknél is teflonszalaggal a menetes részt a cseppenések elkerülése végett .
Summa-summárum az egész koncepció nem túl tökéletes a tömítettség szempontjából . ( én a menetre is szoktam némi , híg tömítő masszát is kenni)
Elnézést hogy bele"vauztam" a témába , de szerintem így helyesebb a megoldás a tökéletesebb működés szempontjából .
Esetleg a 2 mm-es vastagság közepére még egy keskeny horony beszúrása is (mintegy labirint tömítésnél) a jobb tömítettséget szolgálná ...
- 6 likes
Komment
-
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMár bocs Heeegany , de nem osztom a véleményed ! Az igaz hogy jó bele, de vagy alá , vagy a tetejére illik csináltatni egy viszonylag puha fémből, müanyagból (alu , réz , danamid ) egy hézagoló "tárcsát ( kb 32,1 x 45,9 x 2,2 a te esetedben ) , mégpedig azért , hogy a rugó alatt lévő, (nevezzük tehermentesítő alátétnek )- alátét ne csak a szimering-ház belső kis lépcsőjén fektessük fel , esetleges deformációt , kopást ,ergo kibillenést okozva , hanem a szimeringen is (természetesen csak támasztási célzattal !) , aminek meg van az a kis előnye is , hogy a szimering ezáltal axiális irányban meg van támasztva , (rugó által) így kevesebb esély van rá , hogy megmozduljon . (bár az is igaz hogy inkább karmantyút kellett volna írnom ... ) Továbbá az így kialakított alátét valamilyen szinten gátolja az olaj, nagyobb menyiségben való szimeringhez jutását , mivel a szár és a belső átmérő közti 0,05 mm rés is segít a tökéletesebb tömítettség elérésében (ha alatta van a szimeringnek... )
Úgyhogy, szerintem jobb megoldás ha a hiányzó méretnek megfelelő magasságú ,hézagoló tehermentesítő alátét kerül beépítésre a szimmering alá, lehetőleg kis hézaggal a teló szárnál . a puhább anyag is csak azért kell, hogy a szárat ne tegye tönkre az esetleges egymáshoz való "dörzsölődés"... Az is igaz hogy a tömítést a későbbi sorozatok "O" - gyűrű hornyában lévő tömítő gumi is tökéletesíti , de az ördög nem alszik ... Nem véletlenül tekergették már a gyári összeépítéseknél is teflonszalaggal a menetes részt a cseppenések elkerülése végett .
Summa-summárum az egész koncepció nem túl tökéletes a tömítettség szempontjából . ( én a menetre is szoktam némi , híg tömítő masszát is kenni)
Elnézést hogy bele"vauztam" a témába , de szerintem így helyesebb a megoldás a tökéletesebb működés szempontjából .
Esetleg a 2 mm-es vastagság közepére még egy keskeny horony beszúrása is (mintegy labirint tömítésnél) a jobb tömítettséget szolgálná ...
De nekem a szimeringek felett lévő gyűrűk így is bemennek a szimeringig és azokon fekszenek fel
Az én esetemben pedig az a pár mm-is sokat számít a rugó nyugalmai hosszának növelése érdekében. A rugó felett lévő gyári műanyag helyett is ezért csináltam jóval rövidebbeket, és még így sem tudom összerakni behúzószerszám nélkül.
(De legalább egész finom lett a rugózás Már csak a hátsó teleszkópokkal kellene cseszni valamit, mondjuk gyengébb rugót csináltatni hozzájuk, aztán jó is lenne)
A szár csavarjait én is pasztával raktam össze. Amiből egy leheletnyi vékony nem is elég, hanem szépen-egyenletesen és normálisan be kell kenni a menetet
Tavaly Keszi felé el is folyt az egyik szárból az olaj mert amikor raktam össze nem volt itthon elég paszta és kispóroltam belőle De azóta tökéletes! (csak felül a zárócsavarnál izzadta ki egy kicsit, oda tekertem az O gyűrű alá egy kis teflon szalagot és azóta azzal sincs probléma)zahi és Lemezjáték kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
Az FBS is tökéletes, nekem az van. Sőt, a szimeringek sima kék fajták, a rugó ki lett szedve, pici lecsípve és úgy összébb húzva. Új perselyek meg aluból esztergálva. De a lényeg úgyis a szár csúszófelületén van, ha nincs meg köszörülve, nem túl esélyes a küzdelem a szivárgásokkal...
- 2 likes
Komment
-
Sziasztok!
A T1-esem első teleszkópjában a perselyeket szeretném kicserélni. Emlékszem ApaE szerszámaira, meg hogy hogyan működtek, de a méretekkel nem vagyok tisztában. Tudna valaki segíteni?
Vettem alsó teleszkóp szárakat és szinter bronzból szeretnék perselyeket készíttetni hozzá. Mi a menete ennek?
Belesajtolni nyers méretben a felső szárba a perselyeket és utána egyben dörzsáraztatni mind a két bent lévő perselyt az alsó szárhoz?
Gondolom ez csak állítható dörzsárral megy, tehát olyan esztergályost kell keresnem, akinek van ilyen...vagy ez nem probléma esztergályos berkekben?
(A tapasztalatom az, hogy az ilyen egyedi szir-sz@r dogokat nem szívesen vállalják a műhelyekben, azt szeretik, ha rendelsz valamiből ezret....)heeegany kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSziasztok!
A T1-esem első teleszkópjában a perselyeket szeretném kicserélni. Emlékszem ApaE szerszámaira, meg hogy hogyan működtek, de a méretekkel nem vagyok tisztában. Tudna valaki segíteni?
Múltkor pakolászás közben láttam is, és szépen be is túrtam a polc legvégére, elé pár blokkfél, henger, a régi első villám...
Lemezjáték kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
heeegany
Azokról a darabjairól amiknél fontos a pontos méretezés van valahol rajzom is. De nem ígérem hogy hétvége előtt előtúrok és lefényképezek mindent.
Múltkor pakolászás közben láttam is, és szépen be is túrtam a polc legvégére, elé pár blokkfél, henger, a régi első villám...
Komment
-
Ezeket viszont megtaláltam:
Ez első az alsó perselyhez kell, a második a felső perselyhez. Ezeken kívül egy M8-as menetesszár, pár anya és egy megfelelően kieszergált cső kell. Olyan ami passzol a teleszkópszár aljára(van egy pereme ami megfogja hogy ne csússzon le), de a belseje nagyobb átmérőjű mint a teleszkópszár belseje, hogy a perselyek ne szoruljanak bele(mivel ebbe fogod majd behúzni őket). bár nem tudom hogy így mennyire érthető, a szerszámot látva egyértelmű lesz már szerintem. Meg majd előtúrok egy telószárat is amin tudom illusztrálni a folyamatot.
A konkrét szerszámról pedig ha hétvégén nem csinálnék képeket akkor írj rám! (hétvégén lesz rá időm meg erőm, csak lehet hogy addigra elfelejtem )Lemezjáték kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
(A tapasztalatom az, hogy az ilyen egyedi szir-sz@r dogokat nem szívesen vállalják a műhelyekben, azt szeretik, ha rendelsz valamiből ezret... .)Lemezjáték kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
heeegany
bár nem tudom hogy így mennyire érthető, a szerszámot látva egyértelmű lesz már szerintem. Meg majd előtúrok egy telószárat is amin tudom illusztrálni a folyamatot.
Vettem hétvégén a Lőrinczi börzén irányjelzőket, újra átnézem ebben a témában, amit írtál, és ha megakadok (sajnos erre jó esély van, mert ehhez nagyon nem értek!), akkor majd azzal kereslek, jó?
Köszönöm még egyszer!
- - - Updated - - -
emu
(ez csak nekünk információ)sepy kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseheeegany
Köszönöm, szerintem ez alapján meg tudom csináltatni, ezek voltak a legfontosabbak! Ha nem megy valami, akkor kereslek, fölöslegesen ne fáradj, ez már nagy segítség!!!
Vettem hétvégén a Lőrinczi börzén irányjelzőket, újra átnézem ebben a témában, amit írtál, és ha megakadok (sajnos erre jó esély van, mert ehhez nagyon nem értek!), akkor majd azzal kereslek, jó?
Köszönöm még egyszer!
Az irányjelzőkről ebben a témában elég sok a hasznos infó:
http://veteran.forum.hu/pannoniak-sz...nnoniara-1257/
De természetesen ha bármiben kell akkor segítek.Fergusson és Lemezjáték kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
Szervusztok!
A teleszkóp perselyezésről és egyéb szir-sz@r munkákról és a szívesen,nem szívesen vállalt munkákról:
A teleszkópokról általában:
Minden első teleszkópban található két persely,az egyik a száron ileszkedik szorosan és csúszik a hüvelyben,a másik a hüvelyben illeszkedik szorosan és csúszik a száron.Most nem akarok kitérni,az úgynevezett fordított teleszkópokra,mely napjaink sportmotorjain elterjedt,meg minek is ,mert az elmélet ugyanaz,csak fordítva.A teleszkóp perselyek minden pontjának,körkörösnek és egytengelyűnek kell lenniük ahhoz,hogy a tengelyirányú mozgás bármely pontján,feszülésmentesen mozogjanak.Könnyű belátni,hogy a fentiekhez,mint a teleszkópszárnak,mint a hüvelynek,körkörösnek és egytengelyűnek kell lennie.
A gyakorlatban,-használhatóvá kell tenni,egy agyonkopott,sok esetben deformálódott,teleszkópszárat és annak hüvelyét.Amennyiben,a perselyezés előtt,még a krómozónál is járt és előcsiszolás esetén,amit tüzezésnek szoktak nevezni,a csiszoláskor esetenként felizzó alkatrészt,még vízben le is hűtötték,mert egyébként a csiszoló keze odasült volna,még el is oválosodhat és enyhén,de görbülhet is.Természetesen szemre minden nagyon jónak tűnik,de próbáljunk csak úgy ránézésre megkülönböztetni,egy 4-es csigafúrót,a 4,2-estől,-ugye nem egyszerű,pedig csak 0,2mm.-az eltérés,a mi egy teleszkóp persely illesztésénél,már katasztrofális lötyögést eredményezne.
Folytatás következik (fáradt vagyok)
Üdvözlettel:Che
- 4 likes
Komment
Komment