Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia teleszkópok szerelése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Sziasztok!

    Egy pannónia t5h hátsó teleszkópot szeretnék felújítani és ezzel kapcsolatban szeretnék kérdezni:
    A szétszerelés után a dugattyúban lévő simmeringet hogy lehet kiszedni? Van fölötte egy acélalátét, ezzel együtt kipréselem a dugattyúból, vagy van rá valami más technika? A másik kérdésem az o gyűrűk, valamint a simmering méreteire vonatkozna? És még egy kérdésem lenne a régi olajat mivel mossam ki a szárból?

    Előre is köszönöm

    Komment


      #32
      Sziasztok!

      Bocsánat, hogy újra felteszem a kérdést, de hátha tudtok rá válaszolni:
      Egy pannónia t5h hátsó teleszkópot szeretnék felújítani és ezzel kapcsolatban szeretnék kérdezni:
      A szétszerelés után a dugattyúban lévő szimmeringet hogy lehet kiszedni? Van fölötte egy acélalátét, ezzel együtt kipréselem a dugattyúból, vagy van rá valami más technika? A másik kérdésem az o gyűrűk, valamint a simmering méreteire vonatkozna? És még egy kérdésem lenne a régi olajat mivel mossam ki a szárból?

      Előre is köszönöm

      Komment


        #33
        iglice eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Egy pannónia t5h hátsó teleszkópot szeretnék felújítani és ezzel kapcsolatban szeretnék kérdezni:
        A szétszerelés után a dugattyúban lévő szimmeringet hogy lehet kiszedni? Van fölötte egy acélalátét, ezzel együtt kipréselem a dugattyúból, vagy van rá valami más technika?
        Szia!

        Nem szereltem még soha Pannónia hátsó teleszkópot, de ezt találtam neked a "piros könyvben":

        Click image for larger version

Name:	Hátsó teló.JPG
Views:	1
Size:	68.3 KB
ID:	130812

        iglice eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        A másik kérdésem az o gyűrűk, valamint a simmering méreteire vonatkozna?
        Ebben a listában megtalálod a karmantyú és o gyűrűk méreteit.
        Click image for larger version

Name:	Alkatrész lista.JPG
Views:	1
Size:	106.9 KB
ID:	130813

        iglice eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        És még egy kérdésem lenne a régi olajat mivel mossam ki a szárból?
        Szerintem bármilyen, nem agresszív oldószer megfelel, ami oldja az olajos szennyeződéseket (gázolaj, petróleum, stb.).

        Komment


          #34
          Köszönöm a gyors választ. Addig nincs is baj, hogy szét kell szedni, csak a belső rész dugattyújába van benne a szimering amin van egy acél alátét beleszorítva a dugattyúba. a kérdésem, hogy ezt a szimeringet hogyan buherélom ki a dugattyúból (kipréselem, kifeszegethetem) vagy van rá valami spéci módszer. A listát köszönöm segített

          Komment


            #35
            Sziasztok!

            Végre megjött a fényezőtől a teleleszkóp, valamint kész a krómozás is, most már csak össze kellene raknom, viszont nem sikerül a szimeringet beletennem a dugattyúba. Van valami technika, vagy szerszám, amivel sérülés mentesen sikerül a helyére raknom a szimeringet. Előre is köszönöm a válaszokat.

            Komment


              #36
              iglice eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Sziasztok!

              Végre megjött a fényezőtől a teleleszkóp, valamint kész a krómozás is, most már csak össze kellene raknom, viszont nem sikerül a szimeringet beletennem a dugattyúba. Van valami technika, vagy szerszám, amivel sérülés mentesen sikerül a helyére raknom a szimeringet. Előre is köszönöm a válaszokat.
              Kedves Iglice,

              én saját célra javítok, készítek lengéscsillapítót - igaz nem Pannóniát - de a működésük megegyezik. Fotózd le kérlek a lengéscsillapítódat és töltsd fel, így jobban tudunk (tudok) segíteni.

              Komment


                #37
                dino125ad eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Kedves Iglice,

                én saját célra javítok, készítek lengéscsillapítót - igaz nem Pannóniát - de a működésük megegyezik. Fotózd le kérlek a lengéscsillapítódat és töltsd fel, így jobban tudunk (tudok) segíteni.
                Click image for larger version

Name:	IMAG0908.jpg
Views:	1
Size:	194.3 KB
ID:	130926Click image for larger version

Name:	IMAG0909.jpg
Views:	1
Size:	192.8 KB
ID:	130927Click image for larger version

Name:	IMAG0910.jpg
Views:	1
Size:	191.7 KB
ID:	130928Click image for larger version

Name:	IMAG0911.jpg
Views:	1
Size:	193.5 KB
ID:	130929Click image for larger version

Name:	IMAG0912.jpg
Views:	1
Size:	192.4 KB
ID:	130930
                Az utolsó két képen lehet látni a problémám okát, ahová be kellene tennem a szimeringet. Előre is köszönöm a segítséget.

                Komment


                  #38
                  iglice eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Az utolsó két képen lehet látni a problémám okát, ahová be kellene tennem a szimeringet. Előre is köszönöm a segítséget.
                  Ha a szimering külső névleges átmérője megegyezik a furat belső névleges átmérőjével, akkor semmi különös gond nincs! Egy megfelelő sík felületen felfekteted a szimeringházat és egy beütővel - ami egy egyszerű köracél - amelynek a homlokfelülete sík és merőleges a szárra finoman bekocogtatod a helyére. Fontos, hogy merőlegesen tartsd a beütőt és a szimeringet, illetve a házat olajozd be.
                  Ugyanezt préseléssel is megoldhatod, de véleményem szerint ebben az esetben ez nem szükséges.
                  A gumiházas szimeringnek (persze ennek is fémháza van, csak gumi borítja) a gumi zömülése miatt kb: 0,08- 0,1 milliméterrel a névleges mérettől nagyobb az átmérője.
                  Még annyit tennék, hogy a ház élét amennyiben ez szükséges letörném, hogy jobban bevezesse a szimeringet.

                  Én így oldanám meg, de lehet erre számtalan más megoldás is, mindenki véleményét tiszteletben tartom!

                  Komment


                    #39
                    Köszi ezeket, már megpróbáltam, de a prés szétnyomja a szimeringet kocogtatással nem megy a helyére hiába olajoztam vagy melegítettem is a házat hátha egy kicsit tágulna a méret. Esetleg más ötlet? Köszi

                    Komment


                      #40
                      iglice eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Köszi ezeket, már megpróbáltam, de a prés szétnyomja a szimeringet kocogtatással nem megy a helyére hiába olajoztam vagy melegítettem is a házat hátha egy kicsit tágulna a méret. Esetleg más ötlet? Köszi
                      Akkor szerintem ez a szimering nem oda való! Mérd meg mikróval a ház furatát, illetve a szimering külső átmérőjét.

                      Komment


                        #41
                        A ház furata 21,93 míg a szimering 22,27. Ez majdnem 3,5 tized lehet hogy ez a gond. Van ötleted esetleg esztergályos munka nélkül megoldani a dolgot?

                        Komment


                          #42
                          iglice eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          A ház furata 21,93 míg a szimering 22,27. Ez majdnem 3,5 tized lehet hogy ez a gond. Van ötleted esetleg esztergályos munka nélkül megoldani a dolgot?

                          Sajnos a forgácsolást nem tudod elkerülni, véleményem szerint!
                          Ebben a táblázatban szerepelnek a szabványos szimeringház méretek.

                          SKF table viewer

                          Sok türelmet és kitartást kívánok!

                          Komment


                            #43
                            Sikerült az esztergamunka, így már szépen bele megy a szimmering. A kérdésem, még az lenne, hogy 65 vagy 55 cm3 olajat kell beletölteni a telóba ( két könyv, két különböző adat ) és milyen módon, hogy ne nyomja ki és hogy egyből le lehessen zárni az anyával. Előre is köszi

                            Komment


                              #44
                              Bocsánat, de még egyszer megkérdezem, hátha tud valaki segíteni:
                              A kérdésem az lenne, hogy 65 vagy 55 cm3 olajat kell beletölteni a T5H telóba (két könyv, két különböző adat) és milyen módon, hogy ne nyomja ki és hogy egyből le lehessen zárni az anyával. Előre is köszi

                              Komment


                                #45
                                Üdv.:
                                Ez sajna egyéni probléma, mivel nálam: a bal hátsót addig töltöttem, hogy épp összerakható legyen, ez nem eresztett el egy cseppet sem, de a jobb hátsóval ugyanezt téve egy komolyabb út után kipakolt egy gyűszűnyit az olajból a teló, azóta az sem ereszt ki többet. Szóval változó a mennyiség még egy motornál is. Töltsd fel 65-re és, ha összerakva működik, akkor jó, ha nem, megy végig a dugó, akkor önts ki egy keveset, ha meg összerakás után pici kifolyik, csak letörlöd és kész.
                                Titus kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X