Közlemény

Collapse
No announcement yet.

gyújtógyertya

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Jól tetted, hogy elővetted! Nekem tetszik, ha valaki "agyal" valamilyen témákon, mert mindig is ez vitte előre a dolgokat.

    Az én véleményem az, hogy a Pannónia nagyon bonyolult "állat". Ez a lendkerék-dolog, szerintem, kicsit másképp működteti a dolgokat, mint ahogy azt manapság már megszoktuk a mikroprocesszoros világban. Persze úgy van a Pannónia összerakva, hogy 6V fölé soha (ritkán) megy a feszültség, hiszen a vasmagok telítődnek, több erővonalat nem tudnak begyüjteni, és ennyi, de a fordulattal arányosan változik az áram erősség. Azaz a gyertyára jutó teljesítmény korántsem olyan állandó. mint egy akkumulátoros gyújtás esetén.

    Ha valaki alacsonyabb fordulaton pöfög a Pannóniával, még "erős" lendkerék mellett is alacsonyabb szerintem a gyújtó teljesítmény, ("fáradt" lendkerék esetén meg csak többszöri rugdosásra hajlandó elindulni is... )

    Gondolom a Te motorodban demeter fel van delejezve a lendkerék, és ha mész 90-95-öt utazón, (ami szerintem a P10-nek is a határait súrolja tuning nélkül) akkor igencsak nagy energia keletkezik a fordulatszám miatt (is) megnövekszik a motor hőterhelése, dől bele a benzin, azaz sokkal magasabb a hőmérséklete a mnotornak, mint 45-55 km/h esetében, ( mivel legalább félig, vagy még jobban nyitva van a levegő torok)

    Egységnyi idő alatt jóval nagyobb hő hatás éri ez esetben a gyertyát, és ezt egy magasabb hőértékű gyertya "jobban" birja, jobb teljesítményt nyújt. ( Na ezt jó sok szöveggel irtam le...)

    de most jön szerintem a lényeg.

    Az állandó mágnes alapvetően nem állandó. Minden időpillanatban veszít egy egész icike-picikét a mágnességéből. Nem sokat, de folyamatasonan veszít, ráadásul az állandó mágnesnek az "ereje" látványosan csökken, ha meleg környezetbe kerül!! Ergó, a vele előállítandó villamos teljesítmény is csökken egyrészt az idő miatt, másrészt a hőterhelés miatt is. ( mégis csak főtengelyen forog a henger alatt, nem az első kerékben...)

    A gyárban szerintem valahol a középértékre "lőtték" be a rendszert, azaz mikor új volt a gép kicsit "alul volt méretezve" a gyertya, de az elkövetkező 10-15 évben, - amíg a mágnes bírta új delejezés nélkül - a gyertya egyre jobban megfelelt az üzemi igényeknek. Sőt, a vége felé már túl erős volt a 225-ös gyertya is! ( "gyengült" a motor a kopások, az eltömődések, és a villamosteljesítmény gyengülése miatt is...)
    Ez szigorúan csak az én agymenésem, és ha valaki megcáfol egyáltalán nem haragszom meg, csak tanulok belőle.

    Szerintem egy akkumulátoron alapuló rendszert - az állandósága miatt, - jobban be lehet állítani a motor legmegfelelőbb teljesítményéhez, és komolyabb teljesítményt lehet kivenni ugyanazon rendszerből, mint egy biztos, de mégis folyamatosan gyengülő lendkerék mágnessel. Csak ez az utóbbi verzió olcsóbb és egyszerűbb gyárthatóságú volt. Azt hiszem az olcsóságon van a hangsúly, ahogy a gyár történetét én ismerem...

    - - - Updated - - -

    Érdekes volt olvasnom a könyvben, hogy a végefelé még mindig a lendkerék-mágnest "erőltették" és a szögletes tankos egyhengeres prototipuson 65-70 W-os lendkerék mágnes villamosteljesítményt értek el. Gondolom a méreteket növelték, nagyobb keresztmetszetű vasmagok...

    - - - Updated - - -

    Nekem egyébként szimpatikus ez a lendkerék mágnes-dolog, valahogy olyan mint az automata-karóra, növeli a biztonság érzetem, " nem függök" az elemtől, vagy az órástól, megy az órám, csak mozgatnom kell a karomat...
    Utoljára szerkesztve a következő által: TLF65; 2014 júl. 31, 07:07.
    gesszti és demeter kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Nekem egyébként szimpatikus ez a lendkerék mágnes-dolog, valahogy olyan mint az automata-karóra, növeli a biztonság érzetem, „nem függök” az elemtől
      Persze erre már akkoriban is léteztek okos áthidaló megoldások, itt van példáúl az MZ.
      Parkolóállástól egyel jobbra (legszélső állásba) fordítva a gyújtáskapcsolót a dinamó közvetlen a gyújtásnak ad áramot. Nekem már sikerült így életet lehelnem bele.

      Komment


        #18
        A a Jawa is így volt indítható lemerült akku esetén.Természetesen csak az egyenáramú dinamós ,mert a vált.áramú változatokra ez nem érvényes( 632, 638, 639, 640)

        Komment


          #19
          Az én véleményem az, hogy a Pannónia nagyon bonyolult „állat”.
          Milyen igaz! Pedig sokan mondják, hogy végtelen a tűrése, gányolva is megy, igénytelen jószág. Hát szerintem nagy különbség van a megy és a jól, biztonsággal megy között. Van amihez a konstrukció kevés, de azért ki lehet abból is hozni egy megfelelő szintet.
          Ahogy írtam, igencsak válogatni kell a gyári alkatrészek között. Nincs delejezve a lendkerekem pl., de volt jópár darab, amiből nagyon nem volt mindegy, melyiket rakom fel. A mostani elég jó szerintem.

          Az "agymenésed" nekem egyébként teljesen logikus. Alapvetően a változásból indul ki, miközben magam is pl. hajlamos vagyok a különböző körülményeket állandóra venni...dehát olyan ez, mint az élet, amiben csak egy valami biztos, a változás. És a legbizonytalanabb tényező az állandóság...

          Komment


            #20
            8-as NGK:

            Click image for larger version

Name:	gyk.jpg
Views:	1
Size:	153.2 KB
ID:	141022

            Érdemes volt hőértéket váltani.
            Csakhogy, nem tömít rendesen az alátét, pedig eddig ilyen nem volt lazább meghúzásnál sem.
            Most billentem át, hogy inkább Denso...már szállítás alatt van a W24FS-U, ha megjön csere.
            TLF65 kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              A a Jawa is így volt indítható lemerült akku esetén.Természetesen csak az egyenáramú dinamós ,mert a vált.áramú változatokra ez nem érvényes
              Elmondanám, hogy soha sem sikerült a 472-est elindítanom ezzel a módszerrel. laposelem.12 voltos akksi, telefontöltő volt, de ha nem derengett a töltésvisszajelző, meg se próbáltam betolni.
              CZsolti kedvelte ezt.
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                #22
                Üdv wsievers!

                A Jawa 250 -559 és a 350-354 Panelka típusok indíthatók tolással is. A CZ 472és a Jawa 634 típusoknak nincs olyan állás a gyújtáskapcsolón. Helyesebb lett volna megemlítenem ezt az előző hozzászólásomban .

                Komment


                  #23
                  Elmondanám, hogy soha sem sikerült a 472-est elindítanom ezzel a módszerrel. laposelem.12 voltos akksi, telefontöltő volt, de ha nem derengett a töltésvisszajelző, meg se próbáltam betolni.
                  Én egyszer emiatt tolhattam majdnem hazáig. Éjszaka volt, elhúzódott a randi.
                  Egy rendőr megszánt, és próbálta betolni, hiába ágáltam. Végül hagytam. Már nagyon lihegett, én meg már szinte otthon voltam, ezért lebeszéltem a további próbáról.
                  dongos78, wsievers és Che kedvelte ezt.

                  Komment


                    #24
                    St.Z.350 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Üdv wsievers!

                    A Jawa 250 -559 és a 350-354 Panelka típusok indíthatók tolással is. A CZ 472és a Jawa 634 típusoknak nincs olyan állás a gyújtáskapcsolón. Helyesebb lett volna megemlítenem ezt az előző hozzászólásomban .
                    Ez igaz . De úgy a 6V-os MZ-ken meg a Jawán a "betoló" állás annyit tesz, hogy csak a gyújtás van rákapcsolva a dinamóra , az összes egyéb fogyasztó meg az akku le van választva hogy más ne terhelje a dinamót. Ha a 472-esen meg a 634-esen lekötöd az akkut (kiveszed a biztit) és nem kapcsolsz világítást toláskor (ki tenne ilyet ?) akkor a helyzet ugyanaz mint ha lenne rajta "betoló állás". Én nem egyszer betoltam a 477/1 esemet pedig azon sincs betoló állás.
                    sepy és wsievers kedvelte ezt.

                    Komment


                      #25
                      Beszámolok gyertyaügyben is, meggyőzött a Denso az NGK ellenében, úgyhogy már csak ilyet fogok használni. (W24FS-U)
                      TLF65 kedvelte ezt.

                      Komment


                        #26
                        Hogy-hogy? Mi miatt dőlt a mérleg a Denso felé?
                        TLF65 kedvelte ezt.

                        Komment


                          #27
                          demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Beszámolok gyertyaügyben is, meggyőzött a Denso az NGK ellenében, úgyhogy már csak ilyet fogok használni. (W24FS-U)
                          Kiváncsi lennék a tapasztalataidra, és hogy mi volt a meggyőző dolog!!

                          Komment


                            #28
                            Jó, hogy van ez a gyertyás topic. Remélem nem probléma, ha nem kifejezetten veterános a kérdés. Suzuki Swiftembe (2007-es) 105e km-es szervizkor - egyéb más dolog mellett - gyertyát is kellett (volna) cserélni. A pontos típust most nem tudom leírni, de iridium gyertyát kell bele tenni - állítólag. Ennek darabját 7000,- Ft-ért akarták adni. Hát egyenlőre nem kértem. 4*7000=28000 Ft. Négy gyertyáért.

                            Nektek mi a véleményetek. Milyen típust tegyek bele. Hozzáteszem, hogy elsősorban jó legyen és ne olcsó, mert attól drágább nincsen.
                            dongos78 kedvelte ezt.

                            Komment


                              #29
                              Autósboltban nem kérdezted még? Márkaszervizben nem szabad, annál lenyúlósabb helyek ritkán vannak!
                              Én anno Déjvót hordtam márkaszervízbe (mert hát nem bízom akárkire a drága kisautót, csak MÁRKAszervízre). Párszor borzalmasan lenyúltak, ja és korántsem azt cserélték ki amit kértem. Elvittem motorproblémával, a motorhoz hozzá sem nyúltak (pár nap múlva be is állt), de az ablaktörlő lapátot kicserélték (de csak az egyiket ) prémium áron
                              Én nem tudom elképzelni, hogy az új swiftben már annyira űrtechnika dolgozik, hogy nem jó bele a hagyományos gyertya.
                              A helyedben megérdeklődném autósboltban. Azért majd oszd meg mi a végeredmény, kíváncsi vagyok.
                              (Ha egyszer kipusztul a '96-os swiftem, mire számíthatok újabb, vagy új autó vásárlásakor.)

                              - - - Updated - - -

                              Ha mégis iridiumos kell bele, találsz olcsóbban:
                              http://www.suzuki-alkatreszek.hu/ind...roduct&ref=421

                              Árgépen már 3000-ért is találtam:
                              http://www.argep.hu/popup.asp?pid=20...r=10001&foto=1
                              Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2014 szept. 25, 10:22.
                              CZsolti kedvelte ezt.

                              Komment


                                #30
                                Szerintem beballagsz egy autóalkatrész szaküzletbe és előadod, hogy gyertya kell a Suzukiba.
                                Ekkor jön a kérdés vagy nem jön mert az eladó rádnézve dönti el, hogy milyen márkát szeretnél.
                                Előveszi az adott márka katalógusát Bosch Denso stb és kikeresi mi való a Suzukiba és esetleg alternatívaként felajánlja az iridium gyertyát mely 3x áron van cserébe 2x annyit bír de tök mindegy neked hacsak nincs versenyautód és/vagy nyitott (kiherélt) kipufogód ami eszi a gyertyát.
                                CZsolti kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X