Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia karburátor

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    A karbi túlfolyója jó, ha sokat nyomogatom az úsztatót szépen folyik rajta a benzin. Meg körbe az egész feldél alatt is.
    A csőben alapból is van egy kis levegő. De az eddig nem jelentett gondot. Viszont nagyobb tempónál az egész cső megtelik levegővel. Megyek kb 70-esl, gázkart nem mozdítom, elkezd hörögni, fulladozni a gép. Ha nem engedem vissza a gázt le is állna szerintem. Ha visszaengedem magához tér és megy tovább. Aztán megint gyorsítok, pár 100m és ismét elfogy a benzin...
    Lehet hogy régen is ezt csinálta volna nagyobb tempónál. Csak még a bejáratás elején 60-nál többel nemigen mentem.

    Valamelyik próbakör alkalmával hazafelé a zsebre tettem a tanksapkát. Az eredmény akkor sem változott. Tehát ezt kizárnám.

    A vízzsákos dolgot majd kipróbálom. Bár elég jó az átfolyási sebesség. Szóval már nem vagyok biztos abban hogy a csappal lenne a gond.

    Viszont van egy másik úszótűm. Abból ítélve hogy a vége kb kézzel van csiszolva és reszelővel vannak rovátkák benne az állításhoz nem Pannóniába való. De ez volt régen ebbe a karbiba.

    Komment


      Épp ezt akartam javasolni, hogy a benzinszintet kellene megpróbálni módosítani. Igaz, teljesen más szerkezet, mint az MZ-nél, itt -javítsatok ki ha tévedek- az úszóra fogatott tű zár, nem külön szelep. Régen nekem az EZT produkált hasonlót, mint neked. Túl alacsonyra lőttem be a szintet a karburátorban. Alacsony fordulaton még szépen működött, de 70-80 tempó fölött egy idő után fulladt, ahhoz már kevés volt a szint. Pár másodperces állás, utánfolyás után újra indult...

      Komment


        dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Túl alacsonyra lőttem be a szintet a karburátorban. Alacsony fordulaton még szépen működött, de 70-80 tempó fölött egy idő után fulladt, ahhoz már kevés volt a szint. Pár másodperces állás, utánfolyás után újra indult...
        Most hogy szétszedtem érdekes dolgot találtam. A benzinszintet legutóbb maximumra állítottam. Tehát a tűt legalsó pozícióba. Most meg középen volt...
        Az úszóra forrasztott drót engedett és szépen elállítódott.
        Na de ha ez okozta a problémát

        Komment


          heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Na de ha ez okozta a problémát
          ...akkor végre rájöttél, megoldottad, és tudod, hogy legalább a benzinellátó rendszered most már örök életű lesz, és nem lesz vele többé gondod!

          Komment


            dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            ...akkor végre rájöttél, megoldottad, és tudod, hogy legalább a benzinellátó rendszered most már örök életű lesz, és nem lesz vele többé gondod!
            Mégsem...
            Átraktam legfelső állásba. A helyzet változatlan. Átraktam legalsó állapotba. A helyzet változatlan(méghozzá ugyanolyan sebességnél)
            Aztán beleraktam az erősen megkopott régi tűt amire a gyári legfelső fölé még van reszelve 2 hely. Betettem a 2.-ba és megy a gép... De persze az úszóház így már majdnem a tele van.
            Mondjuk sokat nem mentem vele mert kezd ideérni a vihar... (legalábbis a vizes része egyenlőre)

            De ezek szerint úgy tűnik hogy a karbival van a gond. De mi lehet? A fúvókák és járatok tiszták. Sokszor pucoltam már.
            Vagy lehet hogy a főfúvóka van nagyon elkopva? Az okozhat ilyet?
            Vagy esztergáljak az új tűre is még pár helyet aztán törődjek bele?

            Komment


              Előbb néztem a radarképet, elég cudar veres foltokat mutogat arra felétek! Csak jég ne legyen!
              Erre is jöhetne némi eső, mert már csak csákánnyal lehet kapálni a veteményest.

              Az viszont nem természetes, hogy plusz két rovátkát kellett reszelni a tűbe, hogy működjön a gép. Vajon mi lehet az oka? Nem belevaló a főfúvóka, nem nyúlik bele kellőképpen az úszóházba?
              Esetleg -mondjuk ez valószinűtlenebb, meredek gondolat- a körtolattyú kopott, falsot szív, és emiatt több benzin is kell neki?

              Komment


                dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Előbb néztem a radarképet, elég cudar veres foltokat mutogat arra felétek! Csak jég ne legyen!
                Erre is jöhetne némi eső, mert már csak csákánnyal lehet kapálni a veteményest.
                Radar szerint a nagyja már kb elment. És csak egy kis eső volt (bár még elég sötét van kint, úgyhogy inkább nem kiabálom el )

                dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Az viszont nem természetes, hogy plusz két rovátkát kellett reszelni a tűbe, hogy működjön a gép. Vajon mi lehet az oka? Nem belevaló a főfúvóka, nem nyúlik bele kellőképpen az úszóházba?
                Akkor azt hiszem egyenlőre marad a régi tű. És beszerzek egy komplett karburátort. Hátha jobb állapotú, vagy a kettőből hátha össze tudok legózni egy normálisat...


                dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Esetleg -mondjuk ez valószinűtlenebb, meredek gondolat- a körtolattyú kopott, falsot szív, és emiatt több benzin is kell neki?
                Ebben az estben szerintem rögtön jelentkezne a hiba amint több gázt adok. De fene se tudja már hogy mi a baja...

                Komment


                  Na igen. Ráadásul ha falsot szív, annak más tünete is lenne. Akkor általában lehetetlen normális alacsony alapjáratot állítani.
                  Gondolom már 127-szer kitakarítottad a karburátort, de az nem lehet, hogy az úszó tengelye (azaz maga a tű) akad a ház aljában, és így nem tud kellően lesüllyedni?

                  Egyébként ilyen öreg gépeknél tényleg nem árt, ha van otthon egy(-két) tartalék karburátor. Én sem bántam meg, hogy az MZ-hez beruháztam egy karbira. Gyakorlatilag a kettőből tudtam összegyúrni egy jól működőt.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2013 júl. 11, 15:06.
                  ptm004 és heeegany kedvelte ezt.

                  Komment


                    dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    de az nem lehet, hogy az úszó tengelye (azaz maga a tű) akad a ház aljában, és így nem tud kellően lesüllyedni?
                    Szépen mozog az is.

                    Viszont azt is próbáltam már hogy nagyobb tempóbál lenyomtam az úsztatót. Ezzel lent tartva az úszót. De úgy is előjött ez a probléma.

                    Komment


                      Sziasztok! Van egy 1959es Tlf-em,amint pár hónapja összeraktam, azóta járkálok vele napi 25km-ert. Tegnap reggel nehezen akart elindulni.a melóból hazafele pedig leállt,vártam 5mp-t elindult mentem vele kb 500m-ert leállt.5mp=>500m.. stb..
                      szétszedtem a karburátort,kitisztitottam, állitottam mindkét irányba az úszón,kicseréltem az úszót,az úszóház tetejét,cseréltem benne gyertyát,de ugyanugy kb 500m-ert tudok vele menni.leáll,újra rugok rajta 2-3at és megy.olyan 400m-nél b kezdem érezni ha elengedem a gázt lefullad...persze leis fullad.....ha valakinek van vmi ötlete mit próbáljak meg,szívesen elolvasnám! köszönöm mindenkinek aki írni fog.
                      OdinHEM kedvelte ezt.

                      Komment


                        egi001 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        a melóból hazafele pedig leállt
                        Benzincsapot nézd meg.
                        Nekem akkor csinált hasonlót amikor az volt eldugulva.
                        ptm004 kedvelte ezt.

                        Komment


                          oké.mindjárt ránézek.köszi.félórán belül kiderül...




                          heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Benzincsapot nézd meg.
                          Nekem akkor csinált hasonlót amikor az volt eldugulva.

                          nos.most raktam rá egy másik tankot,kitakaritottam a csapot,nagyon koszos volt.....mentem vele 2km-t s nem állt le... mintha meglenne a probléma oka....kicsit rángatott néha de semmi jele a fulladásnak. köszönöm az irányelvet.
                          ptm004, OdinHEM és heeegany kedvelte ezt.

                          Komment


                            egi001 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            nos.most raktam rá egy másik tankot,kitakaritottam a csapot,nagyon koszos volt...mentem vele 2km-t s nem állt le... mintha meglenne a probléma oka...kicsit rángatott néha de semmi jele a fulladásnak. köszönöm az irányelvet.
                            Örülök hogy sikerült megoldani a problémát
                            Ha nem akarsz több ilyen problémát akkor csinálj egy jó alapos tank takarítást.
                            Vagy egy simsonhoz való szűrőt teszel a tankba. Aztán akkor legalább a csap előtt elakadnak a nagyobb darabok.
                            ptm004 és potyika kedvelte ezt.

                            Komment


                              Vettem ma két karbit. Az egyik egész jó állapotban van, azt már atomjaira is szedtem a másikkal viszont még küzdök
                              Ennél az úszótű is és a súberttű is teljesen elrohadt. Gázbovden sincs benne és a tollantyú nemigazán akar szabadon mozogni. A szívatóval meg szintén bajban vagyok. Annak is elrohadt a bovdenje. Kérdés hogy ezeket hogy lenne érdemes kiszedni?
                              Jelenleg etanolban ázik. Hátha segít rajta valamelyest, bár kétlem
                              dongos78 kedvelte ezt.

                              Komment


                                A jó állapotút nem tetted fel még a gépre?
                                Kíváncsi vagyok, hogy megoldódik-e a lefulladásos gond.

                                Nem tudom, az összerohadt dolgokat hogyan lehetne szétszedni... A Babettával, MZ-vel szerencsém volt. Ugyan egy maréknyi szutyok volt a karburátorban, de szétszedni azért hagyta magát. Az "oxid-karfioloktól" amorffá vált fúvókákat pedig barkácsgéppel szépen újjá tudtam varázsolni.
                                A körtolattyút én Babettánál nagyon finom polírpapírral csiszoltam meg óvatosan, többször a helyére próbálva...
                                ptm004 és heeegany kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X