Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia karburátor

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Tisztelt Cocojumbó !

    Azt hallottam hogy ezeket a porkohászati eljárással készített szűrőket nem lehet rendesen kitisztítani, vagyis szintén eldobandóak , neked mi a tapasztalatod vele ? Nekem a gyári szűrő , (meg az egész benzincsap) olyan tavaszra mintha lakkban ázott volna (pedig full szint castrollal járok) , és csak hosszas nitróban való áztatás után hajlandó csak működő képes lenni !
    Ezt szerintem Heeegany-nak szeretted volna címezni, de ha már így szóba kerültem akkor én is mondok pár szót
    A papírszűrős benzinszűrővel én azt tapasztaltam, hogy kb fél év vagy még annyi se után már elszakad/leválik a papír a műanyag pohárról, és így már nyilván nem működik megfelelően.
    Jelenleg műanyagszűrőset használok, azzal még nincsen baj.

    Click image for larger version

Name:	SNC01092.2.jpg
Views:	1
Size:	116.4 KB
ID:	143445


    Viszont valaki tud olyan benzincsövet ami idővel nem keményedik és szineződik el?
    Utoljára szerkesztve a következő által: cocojumbo; 2014 dec. 30, 19:44.
    Fergusson kedvelte ezt.

    Komment


      Hoppá ezt egy kicsit benéztem !!!!
      Természetesen Heeegany-nak szántam ....

      Komment


        A Te logikád szerintit értem már csak ha utána olvasol nem így magyarázzák. Bocs mindezért.

        - - - Updated - - -

        A papírszűrőt az üzemanyagban lévő víz öli meg sajna. Jobb a kerámia betétes én havonta cseréltem és így nem volt meglepetés.Kevés benzinnél az átfolyást nem nagyon befolyásolja a tapasztalatom szerint az a benzincsapon lévő szűrővel korrigálható mert az szeret körbe ülepedni.
        Fergusson kedvelte ezt.

        Komment


          Viszont valaki tud olyan benzincsövet ami idővel nem keményedik és szineződik el?
          Átlátszóból nem - a fekete, rendes benzincső (pl. autók közepes nyomású csövei) szerintem hosszabb ideig állná a sarat, mint az átlátszó "izé", ami két hét alatt meg tud keményedni.

          Egyébként azt a Mikunit a Pancsin használod? Ha igen, akkor típusát és a torokméretét megtudhatom? (Persze csak ha nem hadititok... )
          Fergusson kedvelte ezt.
          There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

          Komment


            Azt a Mikunit a Pancsin használom igen, és nem is akárhogy teljesít
            Típusát nem tudom, a torokmérete 28mm. Elméletileg Suzuki RG-125-ről lett bontva.
            Gyakorlatilag kisebb fúvókával és jobban megy. Ez már biztos. A pontos beállítás kísérletezés alatt

            Komment


              Én mezőgazdasági boltban szoktam venni benzincsövet. Legutóbb vettem vagy 2 métert (volt vagy 200ft) és ha kell valamihez akkor azt használom(a maradék meg az oldaldobozban ). Amit tegnap, a régi szűrővel együtt, levettem róla az már kezdett megkeményedni. De több mint egy éve ott van! Ahhoz képest még most sem annyira kemény hogy törjön, csak már nehezebben hajlik.
              És ez azért valamilyen szinten átlátszó. Ami nem egy rossz dolog.


              Kevés benzinnél az átfolyást nem nagyon befolyásolja a tapasztalatom szerint az a benzincsapon lévő szűrővel korrigálható mert az szeret körbe ülepedni.
              Volt már hogy a semmi közepén leállt a gép mert kevés volt a benzin. A csövön lévő szűrő eltávolítása után ment szépen.
              Aztán hazaérve megtankoltam, szűrőt úgy ahogy volt vissza is raktam és mostanáig nem is piszkáltam.

              (nekem a tankban is van. Az z elég sokat összeszed és sok is fér rá Aztán a csapban lévő és a csövön lévő)

              Komment


                Sepy, ha valamit fordítva magyarázok, az azért van, mert a motorozós korszakom előtt RC-ztem, és ott kicsit másképp működnek az dolgok, pl azokon a karburátorokon a főfúvóka helyett egy tű van ami az üzemanyag átfolyást határozza meg, és alapjárati csavarral sem a melléklevegőt állítja az ember fia, mert az nincs, hanem az a súbertű gyakorlatilag. Én meg azon tanultam meg a belsőégésű motorok állítgatásait, ez a logika rögzült bennem
                De próbálok minél érthetőbben fogalmazni de persze nem mindig jön össze.
                Utoljára szerkesztve a következő által: cocojumbo; 2014 dec. 30, 20:23.
                OdinHEM és Fergusson kedvelte ezt.

                Komment


                  wsievers
                  Az a benzin és nem az olaj miatt van.
                  A D-Csepelemben még a régi jó ólmozott benzin van, ha jól emlékszem piros és 28 Ft volt literje...Azóta nem indítottam be, csak néha olajat tettem a gyertya nyíláson keresztül a hengerbe és átforgattam...Bármilyen jó is lehetett, félek lejárt már a szavatossága...tavasszal majd meglátom, mi van a motorral.
                  cocojumbo, sepy és Fergusson kedvelte ezt.

                  Komment


                    Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    még a régi jó ólmozott benzin van
                    A kulcsszó! (vagy mondat, na de a lényegen nem változtat )
                    Régen a benzin oktánszámát régen olyan adalékkal állították be ami ólmot is tartalmazott. Manapság, mint tudjuk nincs benne ólom, de az oktánszám nemhogy kevesebb hanem csak több lett. Ennek az oka hogy más adalékot használnak. Ami, mint fentebb írtam elég szomjas.
                    Ebből következik hogy a régi benzin nem romlik meg mert, ilyen adalék híján, nem veszi be a vizet
                    Persze ami probléma lehet az az, hogy a benzin illékonyabb az olajnál. Tehát már több az olaj a keverékben mint kéne.
                    Lemezjáték, Titus és Fergusson kedvelte ezt.

                    Komment


                      Ma Pannónia karburátort szereltem ezért ide írom a mai nap füstös-hangos eseményét.
                      Kerültem egyet a hóban egy Pannónia motoros csettegővel. Mivel kevésnek találtam a motor erejét először is átnéztem a benzinrendszert, ugyanis július óta nem volt indítva és talán eldugult valahol. Romlott benzinnel sajnos találkoztam már többször is, de itt minden rendben volt. Aztán gondoltam a hideg miatt dúsabb keveréket kíván, hát a 90-es fúvókát kicseréltem egy 120-asra. Nem akartam ekkorát ugrani, de hirtelenjében nem találtam kisebbet. Siettem, mert nincs lámpa a gépezeten és kezdett besötétedni. Így sem lett az igazi. Pörgött rendesen, de a kertben felfelé a hóban nehezen ment.
                      Abban maradtunk a Pannóniával, hogy fölösleges tovább kísérletezni, a kopott henger ennyit tud, inkább menjünk már. Nem is volt vele semmi baj. Egy Mad Max kör is sikerült vele.
                      Körülnézek még egy kisebb fűvóka után, mivel az ominózus körnél akkora füstöt sikerült generálni, amit egy jobbfajta rock koncerten simán megirigyelnének.
                      Még kimaradt, de fontos, kapott új benzint a gépezet,
                      Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2014 dec. 30, 23:14. Oka: helyesírási vétek
                      sepy és Fergusson kedvelte ezt.

                      Komment


                        Hello! A reklám helye, (privátba is lehet) valaki tud olyan illetőt, akitől lehet rendelni Pannónia fúvókákat karbiba?

                        Komment


                          Viszont valaki tud olyan benzincsövet ami idővel nem keményedik és szineződik el?[/QUOTE]


                          Igen van átlátszóban is kékes színű.Kb. 1 éve raktam fel a moccra és még mindig hajlékony.Német gyártmányú szilikonos benzincső valami 3-400 Ft körül volt az ára egy fm-nek.Viszont arra vigyázni kell hogy,amikor hosszabb ideig nem éri benzin mármint használat után mondjuk karbipucolás miatt le van húzva akkor bekeményedik persze nyilván nem 2óra hossza alatt de egy két nap elég neki hozzá.De a tapasztalatom alapján benzin hatására visszapuhul.Elsőre lehet hogy hihetetlenül hangzik de érdemes kipróbálni,nekem bevált.
                          cocojumbo, mátéapu és 2 további látogató kedvelte ezt.

                          Komment


                            Én a szoci motoros boltba elvittem mintának a gyárit, valamivel alacsonyabb fejűt, de ugyanolyan menetűt kaptam. Talán valamelyik robogóé jó lehet hozzá.
                            Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2014 dec. 31, 00:00.
                            zahi kedvelte ezt.

                            Komment


                              Az egyhengeres főfuvókája (ha a menet jó , akkor OK.) ,nem egyezik meg az MZ BVF karbijában is használatossal ? Ha jól emlékszem az ment bele... A kéthengeres főfuvókáinál volt valami eltérés (az gyárilag hosszabbak , a szűkület ezáltal mélyebben van, a tű alsó állásban belelóghat a fúvóka bevezető furatába, kívülről pedig hat-lap anyagból készültek és "ki tudja miért" teljesen csereszabatos a Mikuni -ban használatossal ) A kéthengeresen verseny körülmények között először 24-es BVF , majd 26 -os dellorto szerepelt, de egy benzincsap nem tudta megetetni őket, így át lett alakítva kétcsaposra a vastagabbik csővel ...A kék színű PVC csövet használtuk mi is , de nem volt ideje megkeményedni mert egy idény alatt 3-4 alkalommal cserélődött . A benzin sem a megszokott kúton vásárolt ment bele , úgy kellett vegyészkedni hozzá , de legalább nem volt tőle semmi lerakódás sem, és gyakorlatilag szűretlenül jutott a karbiba jawa csapokon keresztül .Talán két alkalommal okozott problémát a szutyok ... (mondjuk a főfuvókán akkora lyuk volt mint egy elefánton )
                              Titus, cocojumbo és 2 további látogató kedvelte ezt.

                              Komment


                                Ha jól tudom az enyém nem vagy nem teljesen PVC cső.Használtam olyat is ami full PVC volt de az teljesen másképp viselkedett benzin hatására.A fentebb említett szilikonos benzincsövet itt vettem:

                                Benzincső ár/méter - Simsonbolt
                                Fergusson, Titus és cocojumbo kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X