Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia karburátor

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Sok sikert a beállításhoz , de ha már menet közben prímán szuperál már nem állsz túl messze a helyes beállítástól ! Csak nehogy elszegényítsd túlzottan a B-L keveréket (hiszen a bevitt olaj mennyisége is ettől függ) , mert a motor is károsodhat ! Inkább nagyobb fúvókákkal kezdj , és csökkentsd a méreteket a helyes méret megtalálásáig . (talán már írtam hogy ugyan ez a karbi, 350 Jawa-n 165-168 -as főfuvival lett jó !)

    Köszönöm a segítséget!
    Sajnos ahogy elnézem a mai időjárást, nem igen kell állítgatnom


    Azért ez érdekes hogy a Jawan ilyen nagy fúvóka kellett. Nálam a jawan102-es fúvóka vált be a Dellorto-nál igaz az megegyezik a gyári 28-as Jikov-al.

    - - - Updated - - -


    Nagy karbi és alacsony benzinszint miatt nem tudott elég benzint szívni,legalábbis a rugdosás nem volt elég.Én szarakodás helyett a kitapasztalást választottam.Kis szivató melegen is,aztán gyújtás.Mondjuk az izs volt.

    Gyakorlatilag minden a gyári értékre van állítva egyenlőre.
    A kitapasztalás maga a szarakodás A jawat három napomba került "összehangolni".
    Mikor negyedszer-ötödször próbáltam más beállítással (tű-kehely-fúvóka) már nem tudtam eldönteni jobb lett e vagy rosszabb.(persze mindíg csak egy adott részt cseréltem)
    Ekkor már aznap nem bántottam gondoltam majd másnap újult erővel.
    Ha már fújt egy kis szél megint nehéz volt érzésre eldönteni milyen lett.
    De a harmadik nap végére megszületett, jól indul jól megy és a gyertyakép is szép
    zahi kedvelte ezt.

    Komment


      Na csak neki álltam szenvedni. Sajnos az Etz karburátorral nem jutok előrébb. Egyszerűen nem tudom vele indítani csak nyél gázon. Ha elindult minden ok.
      Felraktam egy Dellortot. Igaz ez 26-os de gondoltam puding próba.
      Ezzel jól indul, alapjárat jó és a melléklevegő csavarra is jól reagál. Viszont 1/3-ad gáznál lehet vele közlekedni. Alatta rángat fölötte fullad.
      Azt észre vettem hogy a gyertya full fekete a 120-as fúvókával. Most próbálgatom kisebbel. De már fáradok...

      Komment


        Hogy ne lenne nagy neki a 120-as főfúvóka? 250-es mz-nek is 110, vagy 105-ös elég dellorto-ban. A 26-os bőven elég a panncsi 10 lóerejének. Még sok is. 90-100 környéki főfúvókával próbáld.

        Etz karbival szerintem hiába is próbálod. sokkal kevesebb/lassabb a légáram a pannoniánál, mint etz-nél.

        Komment


          Hogy ne lenne nagy neki a 120-as főfúvóka? 250-es mz-nek is 110, vagy 105-ös elég dellorto-ban. A 26-os bőven elég a panncsi 10 lóerejének. Még sok is. 90-100 környéki főfúvókával próbáld.
          Mire ezt olvasom már működik a dolog.
          Úgy van ahogy írod. Mindíg kisebb főfuvókát raktam bele és ezzel arányosan javult a helyzet. Jelenleg 108-as főfúvóka van benn és a tű a legfelső rovátkában.
          Egyenlőre marad így mert 108-astól már csak sokkal kisebb 100-as fúvókám van itthon azt viszont egyenlőre nem reszkíroznám hátha kevés neki. Rendesen húz minden tartományban nem toporog nem fullad.
          Most a gyertya kép is barna bár elég sötét és még túl sokat nem tudtam menni vele hogy biztos legyen a dolog.
          Én is úgy gondolom hogy a 26-os elég lehet, bár az enyémben van 15le-is (de lehet 16)
          Nem azért P10-es mert 10le-s

          Etz karbival szerintem hiába is próbálod. sokkal kevesebb/lassabb a légáram a pannoniánál, mint etz-nél.

          Nyilván ez a gond, bár mintha valakinek ilyen lenne a Pannóniáján de lehet rosszul emlékszem.

          Ja és köszönöm a segítséget! Ha előbb olvasom legalább a lelkiismeretem nyugodtabb lett volna, hogy nem olyan veszélyes a helyzet

          Komment


            (talán már írtam hogy ugyan ez a karbi, 350 Jawa-n 165-168 -as főfuvival lett jó !)
            Igy bele gondolva ez nem is meglepő. A jawa karburátorában van egy 72-es Úgynevezett kiegészítő fúvóka és egy 90-es főfúvóka. Az már együtt 162.
            A dellortóban van egy főfúvóka ami nálam 102 és egy Power Jet(ez is egy kiegészító fúvóka de ez teljes gáznál üzemel a leírások szerint) ami 70-es. Ez 172.
            Mivel az Mz-nél sem kiegészítő sem Power Jet nincs ez indokolhatja a 165-168-as főfúvóka méretet.
            Már ha én jól képzelem


            Hogy ne lenne nagy neki a 120-as főfúvóka?

            Elképzelhető hogy a gyári 70-es méretű dúsitó fúvóka helyett is jobb egy kisebb 60-as?
            Jelenleg ez van benne és hibátlanul indul vele. Ezért gondoltam nem is cserélem ki.

            Komment


              Ha már mz karbiban (is) gondolkodsz, akkor a 150-es etz karbiját próbálnám meg panncsin.

              Komment


                Isten őrizz! Egyenlőre ennyi "tapasztalat" elég lesz
                Még ezen finomitok és annyi.
                OdinHEM kedvelte ezt.

                Komment


                  Nekem 28-as mikuni van fenn jelenleg a T5h-s pancsin, P10 hengerfejjel síkolva, tömítés nélkül.
                  105-ös fúvókával használom, azzal a legjobb. Húz alul is, felül is, alapjárat is tökéletes.

                  Viszont először nekem is nehézkes volt az indítás. Elindulni elindult, de nem úgy ahogyan a gyári karbival: 3 rúgás szivatóval gyújtás nélkül, negyedik gyújtással szivató nélkül, és már pöfögött is. Itt ez nem működik, viszont ha gyújtás nélkül szivatóval egyszer átlököm a holtponton, majd kb 5-t rápumpálok a berúgókarra, hogy nem fordul át a főtengely, csak megszívja a forgattyúsházat, majd szivató nélkül gyújtással rárúgok, így elsőre indulni szokott. Kivéve amióta ráraktam a P10-es hengerfejet, mert azóta ha kicsit túlszivatom elég erőteljeset visszarúg

                  Szóval jól be kell állítani, aztán rá kell jönni hogyan lehet könnyen indítani, mert ekkora kompressziónál 10-10 rúgás jobb/bal lábbal, és ha még mindig nem indul, az ember már azt is meggondolja, hogy gyalog elinduljon-e valahova
                  dkari és OdinHEM kedvelte ezt.

                  Komment


                    Kivéve amióta ráraktam a P10-es hengerfejet, mert azóta ha kicsit túlszivatom elég erőteljeset visszarúg
                    Ha megváltoztatod a kompresszióviszonyt a gyújtást is meg kell!!!vedd kisebbre az előgyújtásodat (nézz utána de szerintem 2,4 körüli a sportváltozatnál)és már nem rúg vissza és nem melegszik annyira.
                    zahi és OdinHEM kedvelte ezt.
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      (nézz utána de szerintem 2,4 körüli a sportváltozatnál)

                      Igy van. Nálam is 2,4-en van jelenleg. Néha még így is visszarúg. Bár jó lenne beszereznem egy stroboszkóp lámpát mivel a gyújtás sem gyári és a lendkerék áthelyezésével tudom az előgyújtást állitani.
                      Annyi különbség van a gyári P10-hez képest még hogy 1:9.5 a kompresszióviszony.
                      És vettem rá P12-es szalámi dobokat:
                      Click image for larger version

Name:	66753233_6_644x461_pannonia-kipufogo-es-konyokcsokormany-legjobb-arba-.jpg
Views:	1
Size:	33.4 KB
ID:	144083 a bal oldali tompítóval. Valamint a vezérlés van módosítva ahogy a P12-nél van. A dugattyú szoknyája 2mm-el rövidebb.
                      Igy nagyon jól motorozható
                      zahi és OdinHEM kedvelte ezt.

                      Komment


                        Igy néz ki a végleges? karburátor a helyén:




                        Click image for larger version

Name:	20150327_171621.jpg
Views:	1
Size:	185.8 KB
ID:	144084Click image for larger version

Name:	20150327_171648.jpg
Views:	1
Size:	184.2 KB
ID:	144085
                        ptm004, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.

                        Komment


                          A gázbovden jó hozzá egyébként átalakítás nélkül?

                          Komment


                            Igen jó. A karburátor fedelén kellett kicsit alakítani, mert a dellortonál nincs állítási lehetőség.
                            Én levágtam az eredeti csonkot, menetet fúrtam a fedélbe és ebbe betekertem a Pannónia állító csavarját.
                            sepy kedvelte ezt.

                            Komment


                              Üdv!

                              Látom van egy kis kuplung erösítésed is

                              Komment


                                A rugóra gondolsz? Az csak azért van mert zavart hogy nem húzódik vissza a kuplungkar koppanásig és lötyögős volt.
                                Sajnos nem a legszebb jobb lett volna a kuplungkar tengelyére tennem egy torziós rugót.
                                De ez már később jutott eszembe sajnos.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X