Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia világítás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #76
    Újra van delejezve!
    Állítólag tekercs baja is lehet, vagy kondi.

    Komment


      #77
      Sziasztok! Nekem olyan problémám lenne a világitással,hogy menetközben a refire kapcsolom és onét vissza tompitottra és akkor kiveri a tompitotat.Tud valaki erre valamit mondani hogy miért van ? Vagy mi bajlehet?

      Komment


        #78
        t1-rider78 és demeter kedvelte ezt.

        Komment


          #79
          Szükségmegoldás hogy hátra 12V-os égőt teszel. Nekem 2 égővel csinálta ezt. De mióta 12V-os van hátul azóta ilyen probléma nincs.
          Na meg készül egy kis zener diódás ketyere, ami ,ha 7,5V fölé menne a fesz, ad neki egy kis plusz terhelést. Aztán végre hátra is betehetném a LED-es fényforrást
          t1-rider78 és demeter kedvelte ezt.

          Komment


            #80
            Megoldás az lehetne, ha a fényváltókapcsoló úgy kapcsolná oda-vissza a tompítottat és az országútit, hogy közben nem szakad meg az áramkör.
            Igen, "lusta" ez a bilux kapcsoló, én nem is kapcsolgatom.
            Nem értek hozzá, de azt tudom hogy miközben épp megszakad a két érintkező közötti útján az áram, a hátsó izzó van kitéve túlterhelésnek. Az érdekes, hogy nem ég ki, elől meg visszakapcsoláskor egy jóval vastagabb izzószál igen.
            t1-rider78 kedvelte ezt.

            Komment


              #81
              t1-rider78, demeter és 2 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #82
                ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Hasonló a testelés kérdése, már volt róla szó, ha pl. a hátsó foglalat a profi fényezésnek 'köszönhetően' nem kap megfelelő testelést, stb.
                Véleményem szerint ezért, és a korrózió miatt kell mindenhova behúzni egy testkábelt is. És akkor ilyen probléma nem lesz(bár az meg megint jobban vezet mint hajdanán a motor váza, szintén elősegíti az égők kiégését)

                A lendkerekeket viszont gyári értéknél jobbra nemigen lehet delejezni. Egyszerűen nem tud többet a silány minőségű mágnes. Szóval ez önmagában aligha okozna komoly gondot.
                demeter kedvelte ezt.

                Komment


                  #83
                  demeter kedvelte ezt.

                  Komment


                    #84
                    Akkor, mint minden Pannónia alkatrészben, gondolom abban is nagy volt a szórás.

                    Kérdés hogy a 18V-ot milyen terhelés mellett mérted? Terhelés nélkül, vagy kis terheléssel elég szépen fel tud szaladni a normális érték fölé is. De normális terhelés mellett(tehát ha legalább első, hátsó lámpa működik) akkor azért ennyire nem szabadna felszaladnia(na meg ennyit nem is bírnának a 6V-os égők)
                    demeter kedvelte ezt.

                    Komment


                      #85
                      demeter kedvelte ezt.

                      Komment


                        #86
                        ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        A sokadik 'eldurranás' után már 12V/35W tompított izzóval, kb. 4500-5000 1/min. fordulaton (csutkagáz közelében, középállványon). Az izzó fehéren világított .

                        A 'nem szabadna' faktorról a gyáriak sajnos elfelejtették tájékoztatni az elkészült motorokat, ezért talalkozunk időnként igen meglepő jelenségekkel .
                        Akkor ez már erősen a selejt kategóriába tartozott volna
                        (ha van normális minőség ellenőrzés)

                        És kétlem hogy mindezt csak a lendkerék okozta. Itt szerintem a tekercsek is a megengedett szórásban erősen a + mezőben voltak

                        Na és persze kérdés hogy alapjárat közeli fordulaton milyen fény volt annak az égőnek?
                        demeter kedvelte ezt.

                        Komment


                          #87
                          Jó ha van vélemény ütköztetés!
                          De ha már itt tartunk, most az akksimban alapállapotban van 6,11 volt, tudom kicsit kevés.
                          Alapjáraton a töltés 6,2 V körül alakul, az jó-e gyári állapotú lendkerékkel?
                          Fordulaton meg ugrál a kijelzett érték össze-vissza, de ez csak egy gagyi multiméter. Bár a képességeimet még így is meghaladja.

                          Komment


                            #88
                            demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Jó ha van vélemény ütköztetés!
                            De ha már itt tartunk, most az akksimban alapállapotban van 6,11 volt, tudom kicsit kevés.
                            Alapjáraton a töltés 6,2 V körül alakul, az jó-e gyári állapotú lendkerékkel?
                            Fordulaton meg ugrál a kijelzett érték össze-vissza, de ez csak egy gagyi multiméter. Bár a képességeimet még így is meghaladja.
                            Nekem delejezett lendkerékkel 6V-ot se bír produkálni alapjáraton
                            De ha az aksinál 6,11V-ot mértél akkor a 6,2 elég. Az már tölti.
                            Terhelés alatt(tehát ha az aksi rá van kötve) nagyon nem kéne ugrálnia. Persze valamennyit ingadozik. De nem sokat. (nem lehet hogy pont két méréstartomány között van amit mérni akarsz? Nekem automata méréstartomány állítós műszer csinálja néha ezt. Ha pont a határon ugrál a mért feszültség akkor csak villognak össze-vissza a digitek a kijelzőn. De értéket nem ír.)

                            Komment


                              #89

                              Komment


                                #90
                                A töltéskor a feszültség legyen valahol a 6,4 ... 7,2 V tartományban,
                                Azért ez nagyban függ az aksitól is. Nekem is zselés aksik vannak benne. 7,5V a maximális töltőáram. És 7V körül van a minimális.
                                De láttam olyan 6V-os zselés aksit is aminek 7,6V volt a max töltőárama.
                                (legalábbis ez van ráírva az aksikra)


                                Egy jobban lemerült aksit természetesen tölt, valamennyire, de sosem tudja majd felvinni 100% közelébe. Más kérdés, ebből a szempontból az alapjárati feszültség nem mérvadó.
                                Persze. De alapjárattól ne is várjuk el hogy 7V-ot tartsa.
                                A lemerült aksit tölti. De egy feltöltött aksival nem tudna mit kezdeni alapjáraton.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X