Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia világítás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • mátéapu
    replied
    heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Pasztával összerakod aztán nem lesz azzal gond.
    Meglepő ,de túlságosan kiakadtam a látvány miatt, nem akkora a baj a blokkal jól sikerült visszazömítenem mindenhol lesz érintkező felület,az egyik fél sértetlen csak a főtengelyt feszgették ,az kuka.A helyi guruhoz elvittem négy főtengelyt az öreg jövőhétre rendberakja.
    Elvittem az általam összeszerelt jól kinéző alaplapot,két perc alatt meglelte a bajt egy vezeték zárlatos....,tudod mit használt? Valamilyen tekercs nyitott vasmaggal iszonyatosan öszeszallagozva két vezetékvég és egy trafóra kötve hozzányomta a vasmaghoz egy bicigli vagy zseblámpaizzóval végigellenőrizve kiszúrta melyik sántít,kivette és mutatta ,jó csak az elvezetése sérült....észbontó az öreg....folyosó van az alkatrészek és a vasak közöttvigyázni kell !!!!

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    harmadik a felületek visszakalapálása reszelése igazítása marad,de már elment a z egésztől......
    Pasztával összerakod aztán nem lesz azzal gond.

    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    félblokkos esztergával forgatott ellenörző készüléket
    Az a tuti. De vagy 1200-al pörgesd meg!

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    [QUOTE=heeegany ;n210130] Akkor marad a szívás. Aztán ha megunod majd raksz rá valami normálisat

    Egyébként kösd ki a világító tekercseket, vezesd ki a 2 vezetéket valahova, indítsd be a motort és köss rá egy, nem túl nagy izzót (az egyik vezeték és a test közé természetesen). Ezt csináld meg mind a két vezetékkel. És majd kiderül hogy mit mutat...



    • Ma a blokkszéthuzót csináltam meg amit tőled kaptam:büszkén vettem tudomásul,hogy még ily finoman nem szereltem szét blokkot!!!

      Nem a világítás hanem a bontatlannak tűnő blokk a SZÍVÁS belül vágó kalapálás azok ragasztózva és csodálkoztam miért jön az olaj.....ott hagytam az egészet....Tudom a megoldást,vagy csereblokk,vagy hegesztés utánmunkálással,sajnos a harmadik a felületek visszakalapálása reszelése igazítása marad,de már elment a z egésztől......

      a világitótekercsnél ez lessz a tuti lehet csinálok egy félblokkos esztergával forgatott ellenörző készüléket

      Komment

      HozzászólásMégse

    Amit korábban begépeltél automatikusan el lett mentve. Visszaállítod vagy Elveted.

    Rich Text Editor, vb-cke-instance-1 Editor toolbars Source Remove Format Paste as Plain text Paste from WordFontFontSizeSize Text Color Undo Redo Bold Italic Underline Align Left Center Align Right Insert/Remove Numbered List Insert/Remove Bulleted List Decrease Indent Increase Indent Link Unlink Image Insert Video Wrap
    tags around selected text Wrap [CODE] tags around selected text Wrap [HTML] tags around selected text Wrap [PHP] tags around selected text Table Table Tools Subscript Superscript Insert Horizontal Linex Press ALT 0 for helpAuto-Saved






    x
    Upload Attachments Upload from URL


    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Eltávolítás




    x
    Feltölt vagySelect from Photo Album Allowed Filetypes: jpg, jpeg, png, gif



    ContinueMégseFeltölt

    ContinueMégse


    x
    Add Link

    x



    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Hogyan tudom leellenőrizni tekercsenként,hogy hibátlan e ?????????
    Szerintem ezek már akkor se voltak hibátlanok amikor kijöttek a gyárból...
    De: Multiméter a vasmagra és a kijövő szálra(csak előtte a zománcot kapard le a szálról rendesen) ha nem mutat semmi ellenállást akkor tuti szar. Ha mutat valamit az már jó jel. Mérd meg az összeset. Persze szórás lesz, de keress két olyat amin értelmes tartományba esik a szórás.

    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    ,amit még nem értek miért van a töltőszál egyik vége a világításhoz közösítve.
    Azért mert az a kis szar tekercs valójában nem a töltőtekercs. Valójában a világítótekercsek töltik az aksit is. Az a kis szar meg csak egy fojtótekercs. (szóval azon keresztül egy az egyenirányítóba onnan meg az aksiba a szufla)

    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Erről beszéltem :három jól kinézőből egy sem ad világítóáramot,csak az összebarmolt negyedik....??????
    Lehet azért néz ki jól mert olyan szar hogy emiatt még nem használták sose

    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Sajnos ez most már nem fog menni,csak talpraállításban gondolkodtam régi gumikkal régi festéssel....Már ráf,küllő,gumik,ülésfelújítás kormány,bovdenek,izzók,vezetékelés,tankfelújítás,tükrök,markolatok........és most a blokkot is szét kell húznom az ütő főtengely miatt(ha nem rugdosom magam-nyugtatására a motort levett lendkerékkel,nem láttam volna meg mennyire hajít...és rúgásra indul:igaz sétált a betonon ,de tudom soha nem lehet tökéletes !
    Akkor marad a szívás. Aztán ha megunod majd raksz rá valami normálisat

    Egyébként kösd ki a világító tekercseket, vezesd ki a 2 vezetéket valahova, indítsd be a motort és köss rá egy, nem túl nagy izzót (az egyik vezeték és a test közé természetesen). Ezt csináld meg mind a két vezetékkel. És majd kiderül hogy mit mutat...

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szóval van szórás bőven a tekerésszámok között)
    Hogyan tudom leellenőrizni tekercsenként,hogy hibátlan e ?????????A kezdő vég a testre forrasztva a másik a kivezetésre,amit még nem értek miért van a töltőszál egyik vége a világításhoz közösítve.
    heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Hát azt rakd bele ami a legkevésbé szarul néz ki
    Erről beszéltem :három jól kinézőből egy sem ad világítóáramot,csak az összebarmolt negyedik....??????

    heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    C opció:Baszd ki az egészet a picsába és rakj bele egy normális gyújtást
    Sajnos ez most már nem fog menni,csak talpraállításban gondolkodtam régi gumikkal régi festéssel....Már ráf,küllő,gumik,ülésfelújítás kormány,bovdenek,izzók,vezetékelés,tankfelújítás,tükrök,markolatok........és most a blokkot is szét kell húznom az ütő főtengely miatt(ha nem rugdosom magam-nyugtatására a motort levett lendkerékkel,nem láttam volna meg mennyire hajít...és rúgásra indul:igaz sétált a betonon ,de tudom soha nem lehet tökéletes !

    Az bosszant,hogy számtalan kis-traktoron:szórakozásból világítást tettem,mert ha már van áram miért ne !Most mikor a motoromra kellene szívat !!!!!

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    mi a tekercsek kiválasztásának bekötésének a műszerek nélküli módja???
    Hát azt rakd bele ami a legkevésbé szarul néz ki

    B opció: Letekersz egy gyárit, közben számolod hogy hány tekerés volt rajta, azt felkerekíted valami egész számra és azonos vastagságú, de új huzalból tekersz rá annyit. (gyárilag ahogy sikeról szabvány alapján tekerték. Szóval van szórás bőven a tekerésszámok között)

    C opció:
    Baszd ki az egészet a picsába és rakj bele egy normális gyújtást

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    .......na szopi rendesen,úgy döntöttem egy enyhe okmányirodai érdeklődés után amíg lehet forgalomba ill.nevemre veszem a pannóniámat!

    Egyszerűség kedvéért némi érdeklődés után: csak műszaki ,kötelező b. ,eredetvizsga szükséges....
    Úgy véltem egyszerű,motor működik,világítás fékek takarítás.Titkon évek óta készültem az alufelnikre MZ-begyűjtésből 4-db ból egy sem érte el a szintet,emiatt maradtam az utángyártott gyári szinten.....Nagy reményem nem jött össze a nagyagyak öntési hibák miatt a hűtőbordák nem esztergálhatók és emiatt nem polírozhatók,szintén 4-db nagy-fékdobos aggyal indultam,egy db jó a következő már nem az igazi ..a régi gumik nem repedtek mégsem tudtam központosan felszerelni a merevségük és a hideg miatt,ujjúltak...a kerekeim elfogadhatóak.motor kb.két három évi szünet után próbatankról negyedik rúgásra indult jó jelnek véltem. a világítás nem volt a motorba bekötve úgy vettem:bekötöm és oké...hát nem.Elő a készlet és a legszebbnek látszó tekercsekből vezetékek tekercskezdettől elvágva forrasztva szigetelve újra kötve,a motor laza beállítás után ketyeg ,tölő-tekercs működik a világítók nem! Ima a megváltó műszerészek-hez tekercscsere motor ketyeg világító nem,egy félrelökött motor a betonon berúg ...töltő,jó világító jó tekercsek sérültek szigeteléshiányosak mit tegyek..

    Segítsetek : mi a tekercsek kiválasztásának bekötésének a műszerek nélküli módja???

    Leave a comment:


  • nyemi
    replied
    Persze, már csináltam nem is egyszer , Simson világító, Babetta cdi gerjesztőt, nagy vasmagost világítót, Yamaha dt-nek a világítóját meg már nem is emlékszem. A gerjesztő kicsit macerás de a világítókat simán meg lehet tekercselni csak legyen melletted valami ideglenes rögzítő , például szigetelő szalag ha begörcsölne a kezed.

    Leave a comment:


  • bokor28
    replied
    Ha visszakeresel a hozzászólásaimban, fent van a fénykép a rezezett vashuzalos hegesztőkábelről.

    Méregetni se kell, már jó néhányszor leírtunk konkrét típusokat. Amikor nekem kellett, egy nap alatt szereztem egy nsr 3 fázisú gyújtást. 12ezer forintért (kábelköteg és cdi nem volt hozzá, más igen). Biztos van jobb ajánlat is, én kapkodtam.

    Ezt összegezve. Őszintén. Nekiállnál szétbogozni és újratekerni azokat a kis fémmagokat, ha ennyi az egész?

    Leave a comment:


  • nyemi
    replied
    Jó most a legolcsóbbra mutattam rá , abban igazad van. De akkor mivel vannak a tekercsek megtekerve, alumínium huzallal? Nem hiszem, mert volt már kínai robogó alaplap a kezembe, amúgy meg ha kell újra tekerni is meg lehet nem? Nincs itt baj, csak egy tolómérővel be kéne szabadulni egy ilyen boltba és egy jó lendkereket kiválasztani ami kiadja a kúpot.

    Leave a comment:


  • bokor28
    replied
    Sokadszorra írom le pont az ilyen termékekre.
    Olcsó, mert kispórolták belőle a rezet. Leég, mert kispórolták belőle a rezet.
    Ezért kell valami normális bontott.

    Leave a comment:


  • nyemi
    replied
    Simson cuccok drágák , szerintem. Kínaiban egy simson tekercs áráért komplett alaplapot kapsz: Generátor állórész 6 tekercs 5 vezeték GY6 4T, motorosoknak.hu

    Leave a comment:


  • bokor28
    replied
    Világító tekerccsel lehet tölteni akksit. Az áram az áram. Egyenirányítod, szabályzod és rákötöd az akksira.
    Itt emelni sem kell a feszt. Ha egyenirányítás végén több jön ki, mint 7,2 volt, akkor jó lesz.

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    Felmegy az még 20V fölé is simán üresjáratban. Legalábbis a gyári.

    Az áttekert egy rakás szar. Az még terheletlenül fordulaton se tud 12V-ot...

    Leave a comment:


  • Lemezjáték
    replied
    bokor28

    Ami elektronikákat mondasz, az konkrét, jó lehet, és elérhető áron van, köszönöm!

    Ez lesz a "B" tervem.

    Az "A" tervem, hogy motoron bevált alkatrészekből építkezem, ezért gondoltam a lendkerékmágneses akksis Simson alkatrészeire, hiszen az ugyanúgy váltóáramot termel, mint a Pannónia. (Meg egy kicsit hamarabb itt is vannak, mint ezek a távolkeleti cuccok...)
    Ezekben a Simson alkatrészekben van 6 Voltos is, és 12 Voltos is, és motorra valóak, kipróbáltak, megbízhatóak.

    Az első kérdés, hogy a Pannónia világító tekercsekkel lehetne-e tölteni egy 6 Voltos akksit, nyilván nem alapjáraton, de alapjáraton a dinamós MZ sem tölt...

    Talán úgy tudom kipróbálni, hogy rákötök egy graetz hidat és megmérem a feszültségét? Ha ez tud többet, mint amennyi az akksi töltéséhez kell, akkor teszek rá egy fesszabályzót, és rákötöm az akksira.

    Onnan meg üzemeltetek minden fogyasztót ledesítve.

    Marhára nem értek hozzá, de vagy bejön vagy nem? azért ha valaki eleve látja, hogy kudarcos a dolog, nem bánnám, ha szólna...

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X