Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia világítás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • jjzoli
    replied
    Megpróbáltam akkuról működtetni a világítást, ahogy azt javasoltátok. Rákötöttem a gyújtás 51-es pontjáhozhoz érkező vezetéket az akkura és a gyújtáskapcsoló is a megfelelő helyzetben volt (benyomva és balra fordítva), de sajnos nem világított sem az első sem a hátsó lámpa. Szerintem maga a kapcsoló a hibás (legalábbis ezen teszt alapján), de kíváncsiság képpen megnézem (vagyis bátyámmal megnézetem) multiméterrel, járó motornál a tekercset is.

    A bilux kapcsolós teszt nem teljesen tiszta...

    Leave a comment:


  • Guest's Avatar
    Guest replied

    Leave a comment:


  • sricsi70
    replied
    jjzoli eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A gyújtáskapcsolóra vagy magára a világító tekercsre gyanakszok.
    Szia!

    Én a helyedben levenném a gyújtás oldali oldaldeknit, majd a gyújtás alaplapról az 51-es rugós csatlakozóról levenném a szálat.
    Ere a szálra rákötnék a próba kedvéért az akkuról, vagy egy 6 voltos tápegységről +-t.
    Ha tápegységet vennék igénybe, akkor gondoskodnék a megfelelő testről is.
    Ha ezzel a módszerrel a világításod jó akkor sajnos a világító tekercs a ludas.

    A gyújtás kapcsoló hibát szerintem az 51-es és az 56-os rövidre zárásával, ha nem változik semmi akkor esetleg a bilux kapcsolót is meg kellene nézned. Ilyenkor egy próba lámpa sokat segíthet.
    Egy a lényeg:sorba kelleni haladni, minden hibalehetőséget le kell ellenőrizni.

    Üdv

    Közben látom, hogy soveny is válaszolt.
    Természetesen nem az ő által javasolt módszer felülbírálataként írtam hozzászólásomat.
    Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2011 dec. 06, 15:50.

    Leave a comment:


  • soveny
    replied
    jjzoli eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Az a problémám, hogy jelenleg minden működik a motoron (indul, működik a helyzetjelző, a kürt és a féklámpa is).
    Nem lehet mindig minden rossz! Ne haragudj!



    De hogy ne csak belevauzzak: szerintem ezt könnyen ellenőrizheted egy multiméterrel, vagy egy egyszerű 6-12V-os izzóval. Amiatt kezdeném a gyújtótekercs ellenőrzésével, mert ehhez szinte semmit nem kell bontanod, csak a dinamó oldali blokkfedelet lecsavarozni (és mivel egyáltalán nincs világításod, szerintem amúgy is itt a legvalószínűbb a hiba).

    Gondolom a Pannonia esetében is egy szál világításvezeték megy fel (a gyújtásalaplap 51-es kivezetéséről) a gyújtáskapcsolóba, innen ágaznak ki a vezetékek a különböző fogyasztókhoz, illetve a biluxkapcsolóhoz. Járó motornál, a 6V-nál nagyobb méréstartományba (általában 200V), váltakozó áramra (DC) állított multiméter fekete vezetékét a jármű tetszőleges fémes pontjához (pl. motorblokk) érinted, a másikat pedig a már említett 51-es kivezetéshez, ekkor a műszer feszültséget kell, hogy jelezzen (vagy az izzónak világítania).

    Ha itt minden oké, akkor következő gyújtáskapcsoló megfelelő bekötését ellenőrizném.

    Leave a comment:


  • jjzoli
    started a topic Pannonia világítás

    Pannonia világítás

    Üdv!

    Az a problémám, hogy jelenleg minden működik a motoron (indul, működik a helyzetjelző, a kürt és a féklámpa is). De a világítás se elől, se hátul nem működik. A vezetékköteghez kapott kapcsolási rajz szerint (meg még 2 másik kapcsolási rajz szerint) jó a bekötés (bátyámmal csináltuk és ha valaki, akkor ő ért hozzá), de mégsem sikerül világítást csinálnunk. A gyújtáskapcsolóra vagy magára a világító tekercsre gyanakszok. Hogyan győződhetek meg ezen alkatrészek működéséről? Melyikkel érdemes kezdenem?
    Az izzók újak, a foglalatok jók (legalábbis a hátsó biztos, mert új az egész lámpa).
    Utoljára szerkesztve a következő által: jjzoli; 2011 dec. 06, 14:56. Oka: kiegészítés
Ugrás az oldal tetejére
Working...
X